Jump to content

Clipire stopuri de frana


Tracto
 Share

Postare recomandată

De ceva timp sunt pasionat de acest "gadget" si ma roade faptul ca inca nu am gasit un kit aftermarket pentru masini care sa indeplineasca aceasta functie. De asemenea nu am gasit pe nimeni care sa isi fi pus pe masina asa ceva. Singurele exemple sunt cateva masini (foarte rare) de generatie noua care le-am vazut in trafic cu aceasta optiune .

Consider acest gadget foarte util pentru ca in mod clar va atrage atentia celui din spate indiferent pe unde isi clateste el ochii (gagici, masini tunate etc.) . Pe langa utilitatea practica mai putem aduce in discutie si efectul stylish care i-l aduce masinii.

Clipitul stopurilor nu este complicat de realizat. Problema adevarata intervine atunci cand se face diferentierea intre franare obisnuita , franare puternica sau simpla apasare a pedalei de frana cand masina este in stationare. Pentru aceasta cred ca este nevoie de un accelerometru sau un giroscop. Bineinteles nu sunt eu expertul dar altfel nu vad cum s-ar putea realiza acest lucru ,.

Sper ca am starnit interesul si altora pentru acest gadget iar pe viitor sa putem impartasii mai multe legate de acest subiect. Atasez niste filmulete . Enjoy !

Flashing brake lights

2

3

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine m-ar interesa mai degraba modulul care aprinde intermitent semnalizatoarele 9hazard lights0 la frinarea puternica. Cunoaste careva cum se poate face acerasta modificare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Depinde ce masina ai. Pe unele modele se poate activa aceasta functie dar si hardware-ul trebuie sa suporte . Spre exemplu pe Passat B6 exista aceasta functie .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am B5.5 care nu are aceasta functionalitate. Undeva am vazut ca se poate adauga un modul (circuit) care sa activeze hazard lights-urile dar am pierdut link-ul...

Am vazut pe Leon II cum functioneaza si mi sa pare foarte safe sa am asa ceva pe Passat mai ales pe autostrada...

Modificat de forceturbo
Quote inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as vrea sa-l am in fata noaptea stand la semafor pe cel din primul filmulet :)

Clipitul stopurilor nu este complicat de realizat. Problema adevarata intervine atunci cand se face diferentierea intre franare obisnuita , franare puternica sau simpla apasare a pedalei de frana cand masina este in stationare. Pentru aceasta cred ca este nevoie de un accelerometru sau un giroscop. Bineinteles nu sunt eu expertul dar altfel nu vad cum s-ar putea realiza acest lucru ,.

Cred ca cel mai practic ar fi sa-l faci sa clipeasca la apasarea franei de cateva ori dupa care sa ramana aprins. Banuiesc ca asta ar fi si cea mai simplu de executat varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A vazut cineva astfel de kit-uri prin comert la noi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Am mai cercetat si am aflat ca baietii de pe loganclub.ro lucreaza la un prototip.

Modul pulsatoriu stop de frana

Iar legat de acel modul pentru avarii la franari bruste puteti incerca aici : http://www.comfortauto.ro/

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

In principiu cred ca se poate face montajul in 2 moduri

1 Cu un accelerometru homemade (0 bila intr-un tub cu doua contacte ) si un circuit astabil (schema de la vechile leduri clipocitoare ce puneam pe dacie,sau cu un 555 )

2 Cu un accelerometru ca asta si un microcontroler.

Dupa care urmeaza calibrarea .

Sa dezvolti un asemenea proiect iti ia ceva timp si nu prea merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Poate baietii de pe loganclub.ro ajung la stadiul de produs finit. Sa speram ca pretul va fi decent.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau ceva de genu http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Smart-Car-B...s-/220533057905

dar cred ca orice electrician priceput face usor ceva de genul asta.

Sau fitza si mai mare, ceva ca astea:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rotating-Sp...sQ5fAccessories

pentru care nu e nevoie decat sa fie inlocuite becurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte utile linkuri... totisi eu consider mai acceptabil/safe sa se aprinda hazard lights la frinarea brusca , ca pe OEM.

Ai putea gasi vre-un circuit pt asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Cum functioneaza mai exact pe OEM ?

Incepe sa clipeasca doar atata timp cat este actionata frana brusc,adica doar cat decelerarea are valori mai mari ?

In cazul cand franez brusc clipeste ,dar daca reduc forta de franare ramane aprins continuu ?

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA. Si ramane sa clipoceasca pana la oprirea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau ceva de genu http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Smart-Car-B...s-/220533057905

dar cred ca orice electrician priceput face usor ceva de genul asta.

Sau fitza si mai mare, ceva ca astea:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rotating-Sp...sQ5fAccessories

pentru care nu e nevoie decat sa fie inlocuite becurile.

Din pacate primul link face referire la un modul de clipire a stopurilor dar din ce am inteles eu nu are nici cea mai mica legatura cu forta de franare (brusca,usoara,frana apasata in stationare). Eu caut un sistem care sa se declanseze numai la franari bruste. Altfel nu vad rostul sa imi clipoceasca al3-lea stop de nebun la fiecare apasare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Avertizarea asta nu este doar un "gadget" care face sa ai o masina mai smechera si cred ca echipeaza masinile care au asistenta la franarea de urgenta EBA (Emergency Brake Assist ) de la acel sistem se ia semnal si comuta lampa pe clipire.

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarta posibil dar trebuie sa apara ceva aftermarket si pentru cei fara EBA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intrebarea (celelalte doua posturi s-au evaporat), sistemul Emergency Break Assist cum face diferenta dintre o franare normala si una brutala? Pe baza caror senzori alege sa activeze sau nu EBA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate Emergency Brake Warning active , de asta discutam aici, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar cu cateva posturi mai sus se vehicula ideea ca ambele sisteme sunt comandate de acelasi senzor. Iar la masinile fara EBA cu siguranta ca senzorul/sistemul care detecteaza franarea de urgenta este identic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Cred ca cu accelerometru nu va functiona in toate cazurile foarte bine (in panta , in rampa ,pe drum drept ).

Dupa cum se vede in postul meu de mai sus exista un traductor pe pompa de frana care cred ca este un reostat.

Variatia tensiunii de iesire in timp sesizeaza cat de repede calci frana.

Analogic s-ar realiza circuitul in felul urmator :

tensiunea de iesire a traductorului o aplica in primarul unui transformator si stim ca tensiunea indusa in secundar va fi d(fi)/dt ...EX:daca franam lent tensiunea va fi .2 V iar daca franam brusc tensiunea va fi mai mare ..4v cand se va atinge pragul de 4v (tensiune aplicata in baza unui tranzistor )tranzistorul va deschide si va aclansa un releu (cu contacte normal inchise si normal deschise) care va comuta alimentarea lampii de la un astabil cu frecventa de 8hz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ar fi cu 2 switchuri la pedala de frana, montate la o distanta oarecare intre ele, si un procesor sa masoare timpul scurs intre aclansarea celor doua contactoare? De ex. daca franezi brusc, vei apasa brusc si cu putere pedala de frana, iar timpul in care pedala parcurge cei 2 cm dintre contactori este de 0,1 sec (de exemplu), dar daca franezi lejer, timpul scurs intre cele doua aclansari este mai mare de 0,1 sec? Simplu, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

circuitul care ne trebuie se vinde demult aftermarket...chestia e ca am pierdut link-ul...ma gindeam ca poate i-l aveti voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi
De ce nu ar fi cu 2 switchuri la pedala de frana, montate la o distanta oarecare intre ele, si un procesor sa masoare timpul scurs intre aclansarea celor doua contactoare? De ex. daca franezi brusc, vei apasa brusc si cu putere pedala de frana, iar timpul in care pedala parcurge cei 2 cm dintre contactori este de 0,1 sec (de exemplu), dar daca franezi lejer, timpul scurs intre cele doua aclansari este mai mare de 0,1 sec? Simplu, nu?

Eu stiu ?....ei au ales sa puna un singur senzor....2 switchuri vs 1 reostat

probabil timpul de raspuns al intrerupatoarelor e comparabil cu cel ce trebuie sa fie masurat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ce ziceti de asta

Atentie la 0.15

Eu asa ceva as dori dar nu cred ca merge ne-avand stopuri pe Led :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ca e din cauza camerei video,am vazut multe masini cu stopuri pe led care atunci cand sunt filmate parca clipesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!