Jump to content

T3 - Conversie motor de la 1.6D la 1.9 TD


hummerro
 Share

Postare recomandată

probabil si se pare ca nu a mai inclinat motorul la 55 de grade,ci a ridicat capacul motorului mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Tiganie faza cu ridicarea capacului de motor...

 

Eu as merge pe alt set-up: motor AFN inclinat (cu soft custom) ca 1.6-le + cutie in 6 trepte de pe ATJ sau AVF rotita cu 180 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ,afn am eu, dar este suficient cu puterea care o are fara custom, pentru cutia de viteze originala, daca mai dai si cai probabil ca o sa vezi pinioanele din cutia de viteze in oglinda retrovizoare,pentru un 2 wd este altceva ai mai multe variante de cutii de viteza dar sa nu uitam ca trebuie umblat si pe la frane ca trebuie si sa te mai opresti si din pacate vw t3 nu exceleaza la capitolul frane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine daca mergi pe varianta pastrarii cutiei de viteze originala.  

 

Daca ar fi sa reconditionez un T3 (cu conditia sa fie multivan sau carevelle cu tabla buna si cel mai important sa gasesc asa ceva) as pune motor de 1.9 TDI AFN pe considerentul ca se poate inclina destul de usor (nu suport inaltarea capacului de la motor) si cuplarea lui la o cutie manuala in 6 trepte rotita la 180 de grade (desi nici cu 5 trepte nu e rau deloc, dar daca fac un lucru il fac pana la capat); soft custom as vrea in situatia propusa pentru ca cutiile in 6 trepte au nevoie in primul rand de cuplu mai mare fata de cat are AFN-ul stock.

 

La varianta frane in primul rand as pune discuri pe spate (impllicit si etrieri) de pe vreun T4 sau ceva asemanator; pe fata inca n-am gasit varianta optima...ar fi interesant de pus abs pe asa ceva  :lol:

Modificat de FROST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu e locul potrivit pentru un asemenea anunt , dar am un amic care are jugurile de prindere motor 1.6d , ceea ce e vital la o conversie benzina -diesel .Mai are si tubulatura apa..!! Scuze pentru off topic 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine daca mergi pe varianta pastrarii cutiei de viteze originala.  

 

Daca ar fi sa reconditionez un T3 (cu conditia sa fie multivan sau carevelle cu tabla buna si cel mai important sa gasesc asa ceva) as pune motor de 1.9 TDI AFN pe considerentul ca se poate inclina destul de usor (nu suport inaltarea capacului de la motor) si cuplarea lui la o cutie manuala in 6 trepte rotita la 180 de grade (desi nici cu 5 trepte nu e rau deloc, dar daca fac un lucru il fac pana la capat); soft custom as vrea in situatia propusa pentru ca cutiile in 6 trepte au nevoie in primul rand de cuplu mai mare fata de cat are AFN-ul stock.

 

La varianta frane in primul rand as pune discuri pe spate (impllicit si etrieri) de pe vreun T4 sau ceva asemanator; pe fata inca n-am gasit varianta optima...ar fi interesant de pus abs pe asa ceva  :lol:

pe spate se pot pune discuri de frana de la multe masini care au jante pe 15 sau 16 cu conditia sa ai discurile de frana cu dispunerea gaurilor 5x112, eu am luat de sharan,iar cu motorul intradevar afn-ul suporta mai multe abuzuri sau ma rog tuning pentru a scoate cai si cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

 - buun,intrebare eu mi-am cumparat chit nou de ambreiaj,ca am luat o cutie in 5+1,momentan raman ;a 1.6d din lipsa de finante,acum daca o sa pun motorul de 1.9td nu imi mai este bun ambreiajul?multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de motor ,daca mai este in mintile lui, adica cuplu si cai ar tebui sa nu reziste ambreajul ,dar bineinteles conteaza si calitatea ambreajului,oricum ambreajul de pe modelul asta de masina nu este  renumit la fiabilitate, si nu in ultimul rand conteaza cum exploatezi masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ca majoritatea schimba motorul initial cu unul tip AFN. Oare un ARL merge? este tot 1.9tdi. Mai sunt variante si cu ASZ, AVF, BLT, dar la fel, nu stiu ce implica. La fel de frumos cred ca ar fi unul in 5 cilindrii, tdi, dar am dubii cu privire la potrivirea pe cutia de 1.6, 5 trepte. Rog ceva pareri despre aceste variante de modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei ,nu se pune numai afn-uri ,merge si 1z si ahu ,si cel cu 5 cilindri se potriveste pe cutia de viteze,dar cand inlocuiesti motorul cu unul mai performant incep problemele ,trebuie un ambreiaj mai rezistent ,trebuie inlocuiti suporti motor cu unii hidraulici,motorul de 1,9 este mai greu decat cel de 1.6 si tine suportii motor comprimati la maxim si apar zgomote si vibratii urate prin masina,mai trebuie montat si un racitor de ulei deoarece motorul pe t3 este montat in spate si sufera de lipsa curentului de aer pentru racire care are mare importanta, si nu in ultimul rand va trebui sa modifici si franele ca, de, mai trebuie sa opresti masina in diferite situatii.de la ce masini sunt motoarele arl,asv,avf si blt?avf-ul parca este pe skoda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu merge orice motor chiar si arl ! la el recomand cutia de passat modificata pentru buz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ARL doar pe anumite variante de Sharan, Galaxy, Golf 4, Leon1, Alhambra, Toledo 2, Bora/Jetta4.

ASZ pe anumite variante de A3, Ibiza 3, Cordoba 2, Leon 1, Toledo 2, Ahambra, Fabia 1, Octavia 1, Polo 4, Golf 4, Bora/Jett4, Sharan,  

AVF pe anumite variante de Passat B5, Superb 1, Audi B6 A4, Audi C5 A6, 

BLT pe anumite variante de Ibiza 3, Polo 4, Fabia 1, Cordoba 2.

 

Da, franele trebuie modificate in acelati timp cu schimbarea motorului. Pentru cutie mai fac cercetari. Ori schimb sincronul de a 5-a, nu stiu inca de pe ce alta cutie pot pune. Din ce am citit, unii au lasat cutia de t3 (cea in 5 trepte) doar au schimbat acest sincron, si la 100km pe ora aveau 2750 rotatii fata de 3300/3500 la cutia originala. Alta varianta interesanta a fost o cutie de audi, in 5 trepte, montata RASTURNAT  :screwy: cu intreg fundul in sus... cutie de subaru exclus ;)) costuri enorme pt intoarcerea diferentialului. Am un ambreiaj de pe motor de 2000benzina, seria CU, oare este mai rezistent decat cel de pe JX? Sau alta marie cu aceeasi palarie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la cutia de viteze se schimba pinioanele vitezei  a -5a de la raport 0,82 la raport de 0.69 si ar fi undeva intre 12 si 14 km/h castigul la viteza,si se mai poate schimba si grupul conic dar mananca mult din cuplu motor, si inlocuirea doar vitezei a -5a  va crea alta problema ,trebuie dat demaraj lung cu viteza a 4a si schimbata viteza de la 4 la 5, la turatii mari deoarece diferenta de rapoarte va fi mare intre viteza 4 si 5 si atunci daca schimbi si pinioanele si la viteza 4 si  costa vreo 600$ plus transport de la usa. daca nu ai syncro  rastoarna o cutie de passat si gata.ambreiaj cauta pe aici pe topic-uri ,am scris ce trebuie la varianta ieftina si rezistenta.varianta scumpa vreo 600 euro de la nemti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut ,am achizitionat de curand un t3 cu motor de 1,9d seria AF si cutie de viteze 5 trepte cod ASP ,poate sa-mi spuna cineva ceva despre motor(de pe ce masina e luat ) si cutie (daca e de viteza sau nu).multumesc

Modificat de mirceahvn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cutia de viteze cu cod asp a fost montat motorul de 1.7 d,deci nu este de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Considera ca e de "reprize" . Adica o sa poti sa mergi lejer pe serpentine, pe curbe, o sa poti accelera usor si sa urci o panta cu inclinare mare cu 80kmh, sau oricum, cu cat vrei tu dar fara sa fi nevoit sa decelerezi :) , treaba buna cand mergi intr-o excursie la munte.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de lamuriri in privinta cutiei de viteze, dar seria de la motor AF 1,9 d stie cineva de pe ce masina poate fi ?

Modificat de mirceahvn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,in motorul de 1,9d stie cineva cati litri de ulei intra ,eu am joja de 1,6 pusa de vechiul proprietar si nu stiu daca indica bine ,am schimbat uleiul si filtrul si mi-au intrat 5,3 l , nivelul de ulei fiind la jumatate intre min si max,totusi mi se par mult 5,3 l mai ales ca joja iese usor din locul ei si nu stiu cat de bine indica .multumesc

Modificat de mirceahvn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca motorul este montat pe un vw t3,atunci intra 4,5 litri de ulei motor cu tot cu filtru de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul e de 1,9d montat pe t3 ,deci indiferent ca motorul e de 1,6d sau 1,9d tot 4,5 litri ulei  intra? (asta datorita baii care este de 1,6).mersi Booby de raspuns

Modificat de mirceahvn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara.

Am si eu o intrebare: Se poate monta motor de 1.9 TDI 110 cai, cod motor AFN, AVG pe t3? Sau ceva de 90 cai, ce ma sfatuiti?

Microbuzul actual are motor de 1.6d si cutie in 4 trepte. An fabricatie '82

 

Astept pareri/sugestii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate dar trebuie si o cutie de viteze in 5 trepte, de fuga,daca ramai la cutia cu 4 trepte nu ai nevoie de putere si cuplu asa mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de o cutie in 5 trepte am sa fac rost sapt asta. Nu stiu daca e de fuga sau normala :)

Am sa vad eu.

Trebuie sa ma documentez de tot ce am nevoie pentru modificari si cand am tot sa ma apuc de treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa ma ajute cineva cu un sfat?S-a defectat electromotorul si am pe masina motor de 1,9 diesel ,fostul proprietar nu stie ce sa-mi spuna ,puteti sa-mi spuneti daca sunt mai multe tipuri de electromotoare sau indiferent de motor e acelasi electromotor de 1,6 .multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!