Jump to content

DRL


Tracto
 Share

Postare recomandată

Un prieten de-a meu a avut un volvo S40 din 1998 (aprox), la pornirea motorului se aprindeau luminile de intalnire, functie care il scotea din sarite (nici mie nu imi place sa aprind farurile doar sa ma bag in seama). Pana la urma a rezolvat simplu problema, aprindea mereu pozitiile, astfel luminile de intalnire se stingeau. Deci inca de acum 120 de ani se stingea "tata DRL-ului" daca aprindeai alte lumini, chiar si cele de pozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca aici s-a deviat putin de la adevaratul sens al DRL-urilor. Aceste DRL nu sunt altceva decat niste lumini care sa semnalizeze prezenta autovehiculului pe drum pentru cei care vin din fata. In multe state s-a adoptat - inca inainte de aparitia DRL-urilor - masura folosirii luminilor de intalnire din motive de sporire a sigurantei rutiere. La conceptul de DRL s-a ajuns din simplul motiv ca se poate face putina economie de carburant din toata faza asta. S-a constatat ca faza scurta ofera mult prea multa luminozitate pe timp de zi si ca este de ajuns si o iluminare mai slaba pentru a face vizibila o masina din departare. Asa ca unele marci au introdus direct lumini DRL care consuma din start mai putin, la alte marci se folosesc aceleasi becuri ca la faza scurta dar cu reducerea iluminarii, altii in proiectoare, etc. DRL-ul a fost transformat intr-un instrument de marketing. "E cool sa ai DRL. Cine n-are sa-si puna...Noul model de masina X cu DRL-uri pe LED " etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V i c t o r

Din pacate trebuie modificat codul rutier pentru ca DRL-urile da fie legale... Acum daca mergi cu ele in afara localitatii risti sa primesti amenda - trebuie sa ai faza scurta. Activasem DRL-urile pe proiectoare (la 50%) dar dupa doua saptamani am renuntat la ele. Dacat sa ma cert cu vreun cap de lemn...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten de-a meu a avut un volvo S40 din 1998 (aprox), la pornirea motorului se aprindeau luminile de intalnire, functie care il scotea din sarite (nici mie nu imi place sa aprind farurile doar sa ma bag in seama). Pana la urma a rezolvat simplu problema, aprindea mereu pozitiile, astfel luminile de intalnire se stingeau. Deci inca de acum 120 de ani se stingea "tata DRL-ului" daca aprindeai alte lumini, chiar si cele de pozitie.

cand 'cercetam' problema am dat de un document in care se explica oarecum metodologia tehnica de aplicare si DRLurile trebuie proiectate a.i. sa se stinga la folosirea oricaror alte sisteme de iluminare ale automobilului. practic se inlocuieste 'vechiul mod default acceptabil' al masinilor (totul stins) cu un 'nou mod default minim acceptabil' (cu DRL) nu mi-e clar daca luminile de pozitie se vor pastra ca element de sine statator sau se vor confunda cu DRL.

ideea e ca documentul din JOUE pe care l-am lincuit nu se refera la codurile rutiere, ci la certificarea de tip, deci practic la modul in care se pot construi masinile.

cum spuneam, intrarea lui in sine in vigoare nu va afecta cu nimic codurile rutiere deja existente, pentru ca sunt la alt palier. poate ca leguitorii din RO, AT, HU si pe unde mai e obligatoriu sa mergi cu lumini de intalnire ziua vor considera ca noul 'mod default' al masinilor e suficient, deci vor ridica obligativitatea. dar, tot cum spuneam, din ce am vazut pana acum, putin probabil.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@victor am mers pe timp de zi cu drl-urile pornite si am trecut pe langa echipaje de politie.

n-am fost oprit,mai repede va fi oprit unu care nu are niciun bec pornit sau cei care au faza scurta reglata aiurea

pana sa am farurile dectane,aveam activata optiunea de lumini de zi pe proiectoare(asa e la leon) si nici atunci nu m-au oprit.

am renuntat la optiunea asta pt ca detestam sa merg cu proiectoarele pornite,chiar daca intensitatea era scazuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la G5 tot pe proiectoare se activeaza DRL-ul.

@ Victor trebuia sa le lasi si eventual , daca te oprea politia, sa ii rogi sa le opreasca ei .....din buton. :)

Tare ar fi fost sa aiba interfata si Vag-com cu ei ...LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Va pupa tata si :cool: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum au mai spus antescriitori: atata timp cat in codul rutier e prevazuta rularea cu lumina de intalnire / drum in orice conditii, DRL, reflectoare sau nu, fara luminile de intalnire orice 'cap de lemn' mai 'capos' poate amenda cu codul rutier de partea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarat ce spui...mai ales cand se lasa o lege sa fie interpretata de un ''cap de creta''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te supara pe mine... dar acum tu interpretezi legea :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu daca as avea asa ceva si m-ar opri domnu' agent si mi-ar spune cum ca n-am luminile de intalnire aprinse, i-as spune ca astea sunt luminile de drum la aceasta masina. Pun pariu ca ar tine faza asta de multe ori pana s-ar gasi vreunul mai copt la minte care sa stie despre ce e vorba!

Acum vorbind si serios, trebuie neaparat luminile de intalnire(faza scurta) acolo unde se impun. Intr-adevar legislatia e facuta dupa performantele Daciei cu care se plimba Ceausescu, dar asta e, ne conformam pana ajungem noi in locul lor la putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

beneficiind de efectul 'nuantator', si poate linistitor, al distantei, postul tau mi se pare ciudat :)

din cate stiu, modificarea privind obligativitatea luminilor de intalnire e relativ recenta... in niciun caz ceausescu.

cred de asemenea, ca nu te-ar revolta faptul ca un politist din ungaria te-ar verbaliza pentru ca nu ai luminile 'corecte' aprinse...

in acelasi timp, cel din RO devine cap de creta, si daca te lasa in pace folosindu-se de privilegiul forului sau interior (incalca legea _insa_ respecta spiritul ei), devine prea prost ca sa inteleaga 'tehnica moderna'.

intre noi fie vorba, nu mi-as dori sa traiesc intr-o lume in care tu esti la putere.

recunosc, nici nu inteleg inversunarea impotriva luminii de intalnire.

sunt primul care recunosc ca postul acesta nu are ce cauta aici. in fapt, poate ca e mai bine sa fie sters.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot vorbim cu si despre inversunare,cati participanti la trafic ai vazut sa aiba luminile corect reglate?cati merg cu proiectoarele de ceata pornite(fara sa aiba activata vreo functie),cu toate ca afara e soare?

eu unul sunt satul de ei,luminile astea ''noi''(drl-urile) nu deranjeaza si sunt mult mai vizibile pe timp de zi.

@adso fara suparare ,dar tu despici firul in 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate. in fapt ar fi bine sa dea cineva cu maturoiu' si sa lase doar informatiile reale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa facem putina curatenie eu zic ca am ajuns la o concluzie destul de clara pe care o voi expune folosind citate de ale voastre.

imi cer scuze ca ma bag, dar in UE (in ansamblu) nu e obligatoriu sa mergi cu lumini (de orice fel) ziua. Fiecare stat isi face politica dupa cum doreste. Poate e vreo armonizare pe teava, dar deocamdata nu e nimic obligatoriu.

Asa este . In UE nu este obligatoriu . UE doar a incurajat adoptarea acestor masuri .

insa: ceva ceva tot exista: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUri...014:0015:FR:PDF

din 7 februarie 2011 toate masinile nou proiectate vor fi obligatoriu dotate cu DRL. din 7 august 2012 obligativitatea trece si la autobuze etc.

functionarea va fi automata si se vor stinge in momentul cand sunt aprinse alte tipuri de iluminat. oricum, din cum am vazut eu ca se intampla lucurile, in domeniul asta UE si comisia economia a ONU pentru europa dau standarde _minimale_ deci cel mai probabil in codul RO, HU, AT etc. se va pastra obligativitatea luminii de intalnire, iar acest lucru va stinge automat DRL.

deci, pe termen lung, probabil raspunsul e nu: DRL nu vor putea inlocui luminile de intalnire acolo unde acestea sunt obligatorii.

Da . Din 2011 toate masinile noi fabricate vor fi obligate sa aiba in echipare sistemul DRL.

eu cred ca aici s-a deviat putin de la adevaratul sens al DRL-urilor. Aceste DRL nu sunt altceva decat niste lumini care sa semnalizeze prezenta autovehiculului pe drum pentru cei care vin din fata. In multe state s-a adoptat - inca inainte de aparitia DRL-urilor - masura folosirii luminilor de intalnire din motive de sporire a sigurantei rutiere. La conceptul de DRL s-a ajuns din simplul motiv ca se poate face putina economie de carburant din toata faza asta. S-a constatat ca faza scurta ofera mult prea multa luminozitate pe timp de zi si ca este de ajuns si o iluminare mai slaba pentru a face vizibila o masina din departare. Asa ca unele marci au introdus direct lumini DRL care consuma din start mai putin, la alte marci se folosesc aceleasi becuri ca la faza scurta dar cu reducerea iluminarii, altii in proiectoare, etc.

Da. DRL-ul face o ecomonie importanta de carburant pe tot globul si reduce emisiile .

Din pacate trebuie modificat codul rutier pentru ca DRL-urile da fie legale... Acum daca mergi cu ele in afara localitatii risti sa primesti amenda - trebuie sa ai faza scurta. Activasem DRL-urile pe proiectoare (la 50%) dar dupa doua saptamani am renuntat la ele. Dacat sa ma cert cu vreun cap de lemn...

Codul nostru rutier este cat se poate de explicit . Nu se precizeaza decat folosirea fazei scurte . Poate dupa 2011 se va modifica si codul nostru rutier. Pana atunci drive safe cu faza scurta in afara localitatilor . :blah: Singurul argument pro care il poti aduce daca folosesti DRL in detrimentul fazei scurte este faptul ca ar fi un echivalent , iar atunci cand s-a introdus masura aceasta de a circula extraurban cu faza scurta masinile nu erau dotate cu asa ceva .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
octavia owner

salut,

in sfarsit am gasit topicul acesta :-)

Am masina din semnatura, are DRL-uri separate in bara, vecine cu lampile de ceata.

La cumpararea masinii, in service mi s-a recomandat activare daylights pe faruri pe motiv ca organul legii nu face diferenta intre halogene si DRL-uri, desi sunt lampi separate si se poate demonstra acest lucru.

Duminica plec in concediu si din pacate cel care se ocupa de softeala la dealerul de unde am cumparat masina este in concediu.

La intoarcerea din concediu sunt foarte hotarat in a-mi activa DRL-urile prevazute de fabrica cu mentiunea suplimentara de a fi activate impreuna cu pozitiile spate, cum am de altfel si acum dar pe fata imi sunt aprinse farurile.

Din cele citite pe net, am aflat ca farurile sunt proiectate in a lumina bine pe inturneric, pe cand lampile daylights sunt mult mai vizibile pe timp de zi si consumul de curent este ceva mai redus decat la becurile din faruri.

Sunt colegi pe forum care s-au confruntat dpdv legal cu organele datorita DRL-urilor de fabrica?

Toate vcele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am circulat numai cu DRL pornit in afara localitatilor si nu am avut probleme.

Din ce spui tu ca ti-au recomandat baietii inseamna ca DRL-urile ar cam fi legale , cel putin din punct de vedere al UE.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

pai asta ziceam si eu, nu-i vad rostul sa am daylights pe faruri daca am lampi DRL din fabrica.

circul cu lumini aprinse zi si noapte, afara si in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Ca urmare a intrarii in vigoare a Directivei 2008/89/CE privind echiparea obligatorie a vehiculelor cu lumini de zi, incepand cu data de 07 februarie 2011 toate noile tipuri de autoturisme si camionete mici pentru marfa vor trebui echipate cu lumini de zi (Daytime Running Lights

2008 89 CE.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de exemplu in care stat membru UE nu e obligatorie circulatia cu luminile de intalnire aprinse?excludem HU, A, DE, IT, E, FR, B, CH,in astea am fost si era obligatorietoate cele bune

Daca E inseamna Spania sa sti ca nu sunt obligatorii luminile pe timp de zi. In Polonia mai sunt obligatorii luminile pe timp de zi

Drumuri bune :Driver:

Modificat de piticu_1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut te rog sa imi explici cum sa trimit mesaje sau intrebari pe forum

mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

interesant topic! pana la urma s-a schimbat ceva in legislatie? Pot circula pe autostrazi sau drumuri europene in Ro cu DRL ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da. Din moment ce in UE incepand cu 2011 toate masinile fabricate sunt dotate cu DRL. Vezi ex. Dacia are DRL pe toate.

Eu circul cu DRL din 2009 incoace fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

 Am citit toate cele trei pagini si am concluzionat,  ca faza scurta ar fi litera de lege impusa de tara noastra ( ca si mod de iluminare) pe timp de zi.( si nu numai). acum , eu m-am gandit sa scrie fiecare ( cei care au optiunea de DRL) modelul masinii( ca sa ne putem da seama de pozitionarea becului) si impactul avut in urma trecerii pe langa echipaje de politie rutiera din tara si de ce nu din afara. Asta zic eu , ar fi modalitatea practica prin care ne-am dat seama cum interpreteaza "ei" acest aspect.

 

  Radu

Modificat de radu81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O2FL, fara nici o problema prin: Romania, Serbia, Macedonia, Grecia, Ungaria, Austria. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok .deci cu drl in vecinatatea proiectoarelor  de ceata. primul raspuns e pozitiv :icon_bounce:  sunt curios ce va urma...

Modificat de radu81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!