Jump to content

DRL


Tracto
 Share

Postare recomandată

NIci eu nu am avut probleme. O2FL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-au oprit pentru un friendly advice pe undeva pe langa Cluj in afara localitatii. De atunci pornesc faza scurta :) Passat B7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de la RAR Cluj raspuns: daca masina este dotata din fabrica ( si nu alte improvizatii etc..)NU mai este nevoie de faza scurta aprinsa. Din pacate este doar verbal ( si asta stim toti , cat valoreaza.. :tuktuk: ). Din punctul meu de vedere depinde unde e situat becul: de ex la skode ( octavia, superb) e deficitar plasamentul jos in proiector. la audi de ex. pozitionarea lui in far trece mai repede ca o faza scurta...asta e... speram la un cod rut. modificat sau la D2S la super oferta... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

de la RAR Cluj raspuns: daca masina este dotata din fabrica ( si nu alte improvizatii etc..)NU mai este nevoie de faza scurta aprinsa.

 

Inginerul de la RAR care spune treaba asta e doar un idiot. Scrie foarte clar în legislaţia rutieră, mai exact în OUG 195/2002:

Art.44.

[...]

(2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu directiva europeana care spune clar ca in cazul in care masina este dotata cu lumini de zi, utilizarea luminilor de intalnire nu mai este obligatorie ce facem ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directiva europeană trebuie transpusă în legislaţia naţională de către legiuitor. Cu alte cuvinte, parlamentarii trebuie să modifice legea românească astfel încât aceasta să respecte şi directiva europeană, care este o "directivă", nu lege. Până când parlamentarii se vor trezi din somn şi vor modifica legea, trebuie respectate şi se aplică prevederile actuale.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna in romaneste "directiva europeana", citez: 

 

Directiva este un act normativ cu forta obligatorie pentru statul membru caruia îi este adresata numai în ce priveste rezultatul de atins, lasându-se autoritatilor nationale din statul respectiv competenta alegerii formelor si metodelor de aplicare a ei.
În fiecare directiva sunt prevazute termene-limita pentru introducerea la nivel national a legislatiei necesare pentru atingerea obiectivelor. Daca aceste termene sunt depasite, directiva va avea oricum efect (indirect) asupra legislatiei nationale, dar, daca textul este destul de clar astfel încât sa poata avea aplicabilitate directa (lucru decis de Curtea Europeana de Justitie), efectele sale vor fi directe, în mod similar cu regulamentele.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Directiva europeană stabileşte obiectivele care trebuie atinse de către statele membre, lăsând alegerea mijloacelor la latitudinea autorităţilor naţionale. Se adresează unuia, mai multor sau tuturor statelor membre. Pentru ca principiile enunţate de directivă să producă efecte la nivelul cetăţeanului, legiuitorul naţional trebuie să adopte un act de transpunere în legislaţia naţională prin care aceasta din urmă va fi adaptată la obiectivele definite în directivă.

Directiva prevede un termen de transpunere în legislaţia naţională: statele membre dispun de o marjă de manevră care le permite să ţină cont de specificităţile naţionale. Transpunerea trebuie să aibă loc în termenul prevăzut de directivă.

Directiva serveşte la armonizarea legislaţiilor naţionale, în special în vederea realizării pieţei unice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu alte cuvinte fiecare mere pe riscul lui. Eu nu iau in discutie legea ( care fie vb intre noi e cam veche , si in 12 ani se schimba multe) , numai am facut o precizare. Totusi termenul de "idiot" mi se pare destul de intens. Vorbim de RAR ( de oriunde ar fi el) si nu de coada la lift ...In fine. Oare sunt ceva colegi printre noi care lucra in institutii abilitate care sa ne lumineze daca exista macar in lucru sau la stadiul de imbunatatire Codul Rutier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna in romaneste "directiva europeana", citez: 

 

Directiva este un act normativ cu forta obligatorie pentru statul membru caruia îi este adresata numai în ce priveste rezultatul de atins, lasându-se autoritatilor nationale din statul respectiv competenta alegerii formelor si metodelor de aplicare a ei.

În fiecare directiva sunt prevazute termene-limita pentru introducerea la nivel national a legislatiei necesare pentru atingerea obiectivelor. Daca aceste termene sunt depasite, directiva va avea oricum efect (indirect) asupra legislatiei nationale, dar, daca textul este destul de clar astfel încât sa poata avea aplicabilitate directa (lucru decis de Curtea Europeana de Justitie), efectele sale vor fi directe, în mod similar cu regulamentele.

 

Nu ştiu de unde ai citat, dar în link-ul din postul meu vei găsi în limba română răspunsul direct de la sursă (de pe website-ul oficial al Comisiei Europene) la întrebarea: Ce este o directivă? precum şi la întrebarea: Ce se înţelege prin „măsurile naţionale de punere în aplicare”?

Explicaţia citată de tine poate induce în eroare deoarece este mult prea sumară şi interpretabilă. Depinde de ce înţelege fiecare prin efectul direct sau indirect al unei directive europene.

Dreptul UE este format din legislaţia „primară” şi legislaţia „secundară”.

Legislaţia primară reuneşte tratatele, care constituie baza tuturor acţiunilor pe care le întreprinde UE.

Legislaţia secundară, care include regulamentele, directivele şi deciziile, derivă din principiile şi obiectivele stabilite în tratate.

 

Regulamentele şi deciziile sunt direct aplicabile; spre deosebire de ele, directivele indică doar rezultatul dorit şi le lasă statelor membre libertatea de a decide cum pot ajunge la acesta, prin intermediul legislaţiei naţionale, până la data-limită precizată.

 

Guvernele naţionale răspund de punerea în aplicare a dreptului UE pe teritoriul lor, iar Comisia Europeană monitorizează acest proces pentru a se asigura că decurge corect.

 

Dacă un Guvern uită, nu-l interesează sau pur şi simplu refuză să pună în aplicare o directivă europeană, Comisia Europeană iniţiază procedura de infringement, care constă în trimiterea unei „scrisoari de somare” şi ulterior un „aviz motivat”, iar dacă nici în urma acestei proceduri legislaţia naţională nu este aliniată la obiectivele directivei, comisia se adresează Curţii Europene de Justiţie. Mai popular spus, Comisia Europeană dă în judecată statul respectiv. Curtea Europeană de Justiţie judecă şi poate aplica o sancţiune financiară statului respectiv (statul respectiv este amendat).

 

Cam aceasta este procedura în cazul netranspunerii unei directive în legislaţia naţională a unui stat membru.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun,  atunci reformulez: Care este data limita pana la care Romania trebuie sa se alinieze in privinta acestui aspect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai fratilor, daca legea noastra zice ce zice, de ce vrem sa facem altfel? Sau poate ne este rusine sa mergem cu luminile aprinse?

Sau daca va este incomod sa le aprindeti, puneti un mic releu, si, atunci cand se aprind acele DRL-uri, sa se aprinda automat si faza scurta. Si se rezolva!

Modificat de g.mar.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Problema este ca ai o facilitate pe care nu o poti folosi. Esti destul de vizibil cu DRL, de ce trebuie sa consumi mai multa benzina pentru inca 2 faruri ? ( cam 1L / 1.000 Km / 100 W consum electric suplimentar). Scopul DRL este economia de combustibil, nu estetica. (la fel si aparitia LED-urilor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se diseca un subiect de dragul disecatului. Cine are drl oem il foloseste cu brio fara sa fie oprit de politie. Probleme sunt la cele aftermaket neomologate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial DRL a fost folosit in cateva tari scandinave, de prin anii '70-'80 si au constatat ca masinile care foloseau acest tip de "lumina" erau mai bine observate de catre pietoni. La baza, scopul introducerii DRL-ului a fost micsorarea accidentelor cu victime din randul pietonilor in ORAS. Pentru asta au fost create, ca sa economisesti carburant in oras (reducerea poluarii) pentru ca se reducea consumul electric, implicit de carburant si s-au micsorat acciedentele in care erau implicati pietonii. Treptat a fost "extins" de producatori ca si rol estetic. Exista si cei care se opun folosirii DRL-ului intrucat: creste poluarea (aprinderea lor inseamna consum suplimentar x milioane de masini = poluare), diminueaza vederea semnalizarilor de directie, unii participanti la trafic nu mai pot aprecia corect distanta, etc.

 

Legal pot fi folosite si DRL-urile aftermarket atata timp cat au marca EU pe ele. Si atata timp cat se respecta limitarile in domeniu privind amplasarea lor. In Romania, legal este sa folosesti lumina de intalnire (faza scurta) in afara localitatilor, asa ca restul considerentelor sau legilor din UE nu ne ajuta cu nimic. Decat cu speranta, ca se vor modifica si la noi intr-o zi mai apropiata.

 

Cei cu DRL din fabrica le pot folosi fara frica in afara localitatii, dar tot pot fi amendati de organ... Eu personal folosesc in afara localitatii doar DRL-ul, cel de pe bara si cel din far si pot spune ca m-a oprit un singur agent pentru ca nu aveam si faza scurta aprinsa. Personal mi se pare o aberatie, intrucat si poluam mai putin dar e doar parerea mea personala, nu si cea LEGALA.

 

Un alt considerent din legislatia europeana a fost sa NU se foloseasca becurile de la proiectoare ca si DRL, desi am vazut producatori care fac exact lucrul asta. Ca si mentiune in Canada esti obligat pe timp de zi sa mergi cu proiectoarele aprinse. Eu zic ca proiectoarele sunt derajante si ziua si noaptea atata timp cat nu e ceata, dar este iar doar o opinie persoanala.

 

Asa ca, pana la schimbarea legislatiei in Romania, circulati cu faza scurta aprinsa in afara localitatilor, sau cu DRL-ul aprins dar pe "barba" voastra.

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa a primit cineva amenda pt drl din fabrica si fara a folosi faza scurta? 

 

In caz ca este un control RAR trebuie sa le ai omologate, nu doar ca scrie EU pe ele. E vorba de omologare individuala RAR pt instalatie suplimentara de lumini.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt masini care folosesc becul de ceata ca DRL.  Dar exista masini care au un bec suplimentar in proiectorul de ceata, pe care il folosesc ca DRL (Octavia Facelift, Superb 2, etc)

 

Eu am activat la Octavia mea DRL pe becul de ceata, la 50% intensitate  -centrala electrica permite acest lucru. Am circulat cam 3 ani cu acest tip de DRL (Bucuresti, Timisoara, Craiova, Sibiu, etc) si nu am fost oprit niciodata.

 

Acum am activat DRL pe faza scurta la 50% intensitate (din nou, centrala electrica permite acest lucru).  

 

Referitor la montarea de DRL LED suplimentare - pe langa omologare, trebuie sa fie si montate in service autorizat... asta ca sa poti lua inapoi certificatul de la RAR in caz ca politia il ridica.....

In rest, e la libera apreciere a organului, care e acoperit de lege cand solicita faza de intalnire sa fie aprinsa... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
On 21.04.2014 at 10:40 AM, The_Ego said:

Se diseca un subiect de dragul disecatului. Cine are drl oem il foloseste cu brio fara sa fie oprit de politie. Probleme sunt la cele aftermaket neomologate.

Stiu ca e vechi postul din quote dar poate induce in eroare. Eu am fost oprit de politie saptamana trecuta doar pt asta, si nu intelegeam de ce, doar aveam drl-urile.

Mi-au spus ca DRL-urile nu conteaza, pot sa le si inchid. Cu ocazia asta m-am uitat mai bine la masinile din sens opus, cat de mare e diferenta intre drl si faza scurta in timpul zilei, si cam tind sa dau dreptate politiei. Pacat ca nu opresc pe mai multa lume ca sa atraga atentia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

De la 2 septembrie DRL-urile pot fi folosite in loc de luminile de intalnire pe categoriile de drumuri prevazute in Codul Rutier.

Art. 44 alin.2) se completează în sensul că „În circulația pe autostrăzi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E) conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere sunt obligați să folosească și în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă”.

Sursa: http://www.bihon.ro/codul-rutier-noile-modificari-aplicabile-din-02-09-2017-si-modificari-aplicabile-din-20-05-2018/1889822

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!