Jump to content

Clapeta aer 2.0TDI


KTY
 Share

Postare recomandată

Am si eu eroarea aceasta P2015, persistenta.. motor CBAB.

Are cineva idee cum de ajunge ulei in mufa de contact a clapetei?

Se poate face ceva pentru a impiedica acest fapt?

Cum se poate verifica/masura corect voltajul la motorul si senzorul clapetei (sunt cinci fire)? Ma gandesc ca masuratorile trebuie facute cu mufa cuplata, nu?

 

IMG_20170120_090335.jpg

Eroarea senzorului poate fi si de la acest fir al mufei, care a pierdut din materialul de izolare si s-a oxidat?

 

IMG_20160903_112440.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul in clapeta ajunge dinspre galerie pe langa ax. asta inseamna ca trebuie sa o schimbi, ca nu mai etanseaza.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sugestie... Ar fi a 3-a.

Am mai schimbat-o odata... Ma gandesc sa o verific cumva inainte de a o schimba. Sa nu fie ceva probleme pe la fire (cum este cel "ciupit" de ex.)

A2-a a fost VDO (VDO A2C59512935) 

Stie cineva ceva despre MEAT DORIA 89073? Este ceva mai scumpa. Sa fie mai buna? Personal e prima oara cand aud de acest producator: MEAT DORIA

O fi asa de greu sa faca piesa asta mai de calitate ?!! :banghead:  Inteleg ca se recircula gazele si ajung vapori de ulei in zona axului dar acest lucru a fost cunoscut din perioada de proiectare... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Pe un golf 6 2.0 tdi 115 cp am și eu următoarea eroare 

008201 intake manifold flap bank 1 short to ground

P2009 - 00 - -

Eroarea asta e cumva de la clapeta de admisie sau greșesc cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu gresesti! Eroarea eeste de la clapeta de admisie. Verifica pentru inceput cablajul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! În urma mai multor verificări am constatat ca softul mașinii mele este stricat și din cauza lui mi se tot strica piesele. Am vorbit la reprezentata la Vâlcea si acum trebuie schimbat softul clapeta de admisie și vana egr.. astept acum nota de plata.. poate mai sunt alții cu probleme de acest gen și ii ajuta soluția mea. Numai bine!

Modificat de Dudu
Rog nu mai folosi Quote pentru mesajul anterior. Mersi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Softul strica piesele...e chiar amuzant.Vezi sa nu iti faci rost de softul dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ți se pare atât de amuzant faptul ca un soft stricat poate duce la deteriorarea pieselor? 

Un soft care nu merge în parametrii presupune o funcționare anormala și a anumitor piese și din cauza acestei anormalitati se ajunge la defectarea totala a pieselor în cauza.. 

Ceea ce am postat mai sus este răspunsul celor de la reprezentata VW din Vl.. 

Modificat de Dudu
Rog nu mai folosi Quote pentru mesajul anterior. Mersi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat clapetele de aer cat si egr-urile se strica destul de des la motoarele din grupul vag ,cauzele...nu sunt softurile stricate ci calitatea slaba a meterialelor.

Cu motivul  softului "stricat " posibil ca ti-au pus softul dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca este vorba de calitate slaba a pieselor...

Mai degraba probleme pe partea electrica ar putea defecta clapeta.. are un motor alimentat la 12v si un senzor care raporteaza pozitia (daca nu ma insel sunt 5volti pe senzor iar tensiunea variaza indicand pozitia clapetei). Un scurt circuit sau o tensiune prea mare (chiar si de scurta durata) ar putea strica piesa si "de noua".. mare atentie la montaj, piesa este sensibila la descarcari electrostatice (aspect specificat in instructiuni)

La diesel clapeta nu are un rol atat de important ca la motorizarea pe benzina iar motorul poate functiona (exceptie  blocata pe inchis  -pt. ca nu permite admisia aerului si face imposibila arderea combustibilului). Rolul ei este totusi important in respectarea normelor de poluare si la regenerarea filtrului de particule (cea in regim urban)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

   Salut.

   Am avut eroare P2009, acum apare P2015...

  Verificand ochiometric, am observat ca parghia motorasului care ar trebui sa actioneze clapetele de aer, ramane nemiscata, spre spate. Am citit pe forum de la cap la coada si invers, am inteles ca de vina ar fi  motorul V157 si o posibila solutie ar fi piesa minune de la dieselgeek.

   Scos ansamblu motor clapeta, constat ca are cod V120, desfacut, motoras ok, dantura pinioanelor din plastic in regula, verific actionarea manuala a axului clapetelor galeriei de admisie... Clapetele se misca usor, motorasul lucreaza, senzorul magnetic isi face si el treaba. In locul piesei de la dieselgeek am facut o adaptare romaneasca cu surub M4, filet in corp...

   Rezultat: montat pe masina, motorasul se comporta la fel: invinge forta arcului interior doar daca ajut manual, ca si cum driverul de comanda ar limita curentul de actionare la o valoarea prea mica.

   Am folosit spray de contact la mufa motorasului, nu stiu care ar fi traseul si unde as mai putea curata ceva contacte.

  Vreo idee pentru rezolvarea problemei?

  Multumesc.

  P.S. Poate ajuta pe cineva care va ajunge la aceeasi operatiune: Eu am reusit sa pierd o parte din grafitul din mecanism, am crezut ca este pilitura rezultata din uzura pinioanelor din plastic... Urmeaza sa fac rost de niste grafit B2 sau mai moale si sa adaug la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai alta...rezolvarea duce in doua directii... alta galerie sau instalarea limitatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La gaerie de plastic se poate face ceva motor cbab ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Eexcalade si gtctinvalentin multumesc pentru raspunsuri.

   Am pus limitator, nu mai apare P2015, dar se pare ca am eroare P2009 - scurt la masa...

   Presupun ca este o problema pe traseul electric, vreo izolatie care a cedat.

   Referitor la galerie, probabil ca voi ajunge la inlocuire, deoarece la actionare manuala a clapetelor, se simte ca agata usor in anumite pozitii.

   Oricum, limitatorul pacaleste calculatorul aratandu-i cei 0.4 V pe care-i accepta in pozitia de repaus, dar dpdv mecanic, clapetele nu mai stau in pozitia corecta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba tocmai asta faace limitatorul repozitioneaza clapetele in pozitia corecta.

ps.Nu motorasul se defecteaza ci limitatorul aflat pe clapetele din galerie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Estimez ca a trebuit sa reduc cursa camei de actionare cu ceva mai mult de 15 grade, ceea ce cred ca depaseste cu mult jocurile cumulate de la ambele capete ale elementului de legatura din plastic, inclusiv deformarea tijei limitatoare de pe pinionul actionat de motoras.

    In timp, cred ca in afara uzurilor si deformarilor mecanice discutate, este posibil sa apara o demagnetizare a magnetului citit de traductor, poate chiar si o modificare a sensibilitatii celui din urma. Ar fi interesant de masurat un traductor nou.

   Nu stiu cum interpeteaza electronica masinii, dar daca alimentarea motorasului nu este doar on/off si este graduala, dimensiunea "pasilor" cititi va fi mai mica. Daca la un sistem nou, tija actionata de motoras are o cursa de vreo 120 grade pentru o plaja a tensiunii de iesire a senzorului cuprinsa intre 0,4 si 4,5 V (am citit ca la piesa noua ar fi 0,76 V in repaus), dupa montarea limitatorului de cursa va ramane la mai putin de 105 grade, ceea ce va face mai dificila comanda corecta pentru o pozitie intermediara, care inteleg ca ar fi necesara cand se face regenerarea DPF.

    Cu siguranta sunt toate gandite astfel incat sa mai si repari, dar daca inteleg sa se uzeze la mai mult de 5 ani si 200.000 km, am citit pe formuri externe ca apar probleme si mult mai devreme. Oare vom ajunge la masini de unica folosinta? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cursa clapetelor e de 90° 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

      Cursa clapetelor este de 90 dar faceam referire la cursa camei motorasului, care pare mai mare, ochiometric... Dupa montarea limitatorului, cursa clapetelor va fi mai mica de 90, astfel ca nu vor mai fi niciodata deschise la maxim.

       Asa inteleg eu lucrurile, dar cel mai bine stiu cei care au avut in mana galeria desfacuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat zeci de limitatoare ca sa te pot asigura ca dupa ce e pus ,cursa e de 90°,ca de fabrica .

Ma refer la limitatoarele dieselgeek ,nu la cele confectionate artizanal

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.02.2017 at 1:50 PM, Accurate said:

   Eexcalade si gtctinvalentin multumesc pentru raspunsuri.

   Am pus limitator, nu mai apare P2015, dar se pare ca am eroare P2009 - scurt la masa...

   Presupun ca este o problema pe traseul electric, vreo izolatie care a cedat.

   Referitor la galerie, probabil ca voi ajunge la inlocuire, deoarece la actionare manuala a clapetelor, se simte ca agata usor in anumite pozitii.

   Oricum, limitatorul pacaleste calculatorul aratandu-i cei 0.4 V pe care-i accepta in pozitia de repaus, dar dpdv mecanic, clapetele nu mai stau in pozitia corecta.

 

Daca ai galerie de aluminiu problema vine de la motorasul care actiuneaza clapetele acesta are spire în scurt și da la masa. Daca ai galerii de plastic atunci poti sa te gândești la cablaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, EEXCALADE said:

P2009 apare si de la inlocuire motoras cu unul AM

Posibil dar înca nu am întâlnit cest fenomen, asta si datorita faptului ca doar le-am reparat sau am montat numai originale nici una

 AM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In Cluj se ocupa cineva pentru reparat clapeta admisie galerie plastic motor cbab multumesc.

 

Modificat de aurel_ovi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 09.02.2017 at 7:01 AM, bumbici said:

Ba tocmai asta faace limitatorul repozitioneaza clapetele in pozitia corecta.

ps.Nu motorasul se defecteaza ci limitatorul aflat pe clapetele din galerie.

 

Corect! P2015 este, daca motorasul este totusi OK, consecinta unei curse care iese dintr-un interval prestabilit prin uzura la nivelul limitatorului din INTERIORUL galeriei (intake manifold) motiv pentru care schimbarea motorasului, de cele mai multe ori (cu exceptia in care chiar el a fost problema), nu te scapa de eroare! Evident, daca schimbi intreg ansamblul "intake manifold + Runner Control IMRC (V120) Motor" rezolvi problema dar si costurile sunt semnificative.

Reparatia, in cazul in care motorasul este bun, consta intr-o piesa de aluminiu ("limitatorul") confectionata special si care este DIFERITA pentru galeriile de plastic, fata de cea pentru cele de metal (difera forma si marimea). Cautati pe forum, s-a mai dicutat acest fix. Aceasta piesa schimba bariera fizica (limitator de cursa) pe EXTERIOR, la motorasul IMRC V120, pentru a rezolva adevarata problema: cursa eronata din INTERIORUL galeriei (intake manifold) - unde se pare ca un limitator de plastic nu-si mai face treaba si determina acel semnal implauzibil (iesit din intervalul asteptat).

IMPORTANT: Suntem mai multi cei care am cautat rezolvarea acestei erori acolo unde nu trebuia!

De vina este descrierea erorii P2015 de aici http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213 unde se vorbeste de Intake Manifold Flap Motor (V157).  Acest V157 reprezinta "shut off valve" la un motor diesel (este aceeasi piesa cu clapeta de acceleratie la cele pe benzina). Motorasul cu "probleme", cel care poate rezolva eroarea P2015 este V120, nu V157! 

Cei care pot face o scanare de diagnoza, masoara grupul 121 si gasesc in tab-ul 4 o valoare a voltajului de cca. 0,304v au nevoie de piesa de aluminiu mentionata (limitator). Asta daca nu au si motorasul defect sau este defect/sarit bratul de actionare ("dog bone" - actuator rod).

Dupa montarea limitatorului pe motorasul V120 voltajul creste teoretic la 0,760v. La mine a crescut la 0,540v dar este in limitele functionale. Pe un forum am gasit informatia precum orice valoare mai mica de 0,380v duce la aparitia erorii P2015 si a martorului "check engine" in bord. Poate nu am ajuns la valoarea e 0,760v (prezenta si la o piesa noua) pentru ca am montat piesa de aluminiu FARA sa demontez motorasul V120. Este mai dificil de montat asa, insa eu am reusit. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!