Jump to content

T4 - Sistemul de franare


Emy D
 Share

Postare recomandată

atunci poate sau calcat arcurile sau sa rupt vreo spira si atunci franeaza mai tare spatele poate trebuie reajustat repartitorul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Emy D

    21

  • vw-raz-van

    14

  • andrei_c123

    13

  • noobsound

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

pai de cand am eu masina nu s-a umblat niciodata la reglajul repartitorului si nu am avut probleme cu ea pana acum , vreau sa incerc cu alta pompa de frana dar momentan nu o gasesc pe cea cu interior de 25,4 livrabila , inca mai caut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

app: esti sigur ca tijele de ghidaj de la etrieri mai functioneaza corect? Aceeasi problema aveam si eu, insa pe spate: franam si nu aveam frana deloc. Dupa ce am scos tijele, le-am curatat si le-am "uns", am avut frana si pe spate. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tijele pe fata sunt curatate culiseaza foarte usor , pe spate inca am tambure

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai schimbat si garniturile la pistonas/etrier, furtunele? E aerisit circuitul? Pompa sigur nu s-a defectat din senin in timp ce ai inlocuit placutele...nu cred ca are rost sa o schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare tuturor , o intrebare posesorilor de t4 sau nu numai ,am urmatoarea problema la un vw t4 2.5 tdi 102 cp, folosind mai des frana la un moment dat se infraneaza rotile destul de tare daca opresc pe loc nici nu pot sa o misc din loc impingando , am observat daca scot furtunul care vine de la pompa de vacum si intra in tulumba de la servofrana se dezfraneaza automat, pot sa o imping cu un deget ,faza e sant plecat din tara si nu am incredere in mecanici de aici, sant in stare sa ma puna sa schimb si ce nu trebuie pana o sa ii dea de cap si porma factura o sa imi dea mie de cap.va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce ne spui tu  cred ca amplificatorul pentru fortza de franare e defect (acea tulumba in care intra vacumul )  ...   desi eu as controla si cursa pistonului la etrieri inainte  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca  ar fi defecta tulumba nu ar trebui sa fie tare pedala de frana ? si de etrieri nu prea as crede pentru ca nu se blocheaza o roata ci toate 4 si cand scot furtunul de vacum si il pun inapoi pe loc se deblocheaza toate rotile,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in acel ampolificator pentru forta de franare  este o supapa care  da drumu inapoi la lichid   cand calci frana inchizi acea supapa si nu mai revine   ( acea supapa e sustinuta  de vacum servofrana sau cum vrei sai spui ) probabil de aia cand o lasi fara vacum se relaxeaza acea supapa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce ar fi mai bine sa schimb doar acea supapa sau trebuie toata servofrana?multumesc Razvane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca se poate desface  acea piesa  si nici nu stiu daca exista supapa ca piesa de schimb  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Buna.

T4 , 2002, CARAVELLE cu urmatoarele simptome:

- aleatoriu la 30-40 km/h la apasarea pedalei de frana intra ABS  in functiune fara a avea motiv. La viteze mai mari nu sunt probleme. Frana are eficienta buna. Echilibrul la franare este bun.

- roata stg spate (frana disc) se incalzeste pe drum .

Daca a mai intilnit cineva simptomele mele si are deja raspuns si solutii?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roata de spate se poate incalzi din cauza etrierului (cablului )de frana care ramane blocat;

se poate cablul dar la fel de bine si parghia acea mica (in care intra bila de la cablu ) care are un arc pe ea;

ABS ul se poate din cauza senzorului care la fel de bine poate avea legatura cu supraincalzirea zonei -disc si implicit rulment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima data deblocheaza etrierul care se incalzeste  cel mai probabil de acolo e problema la abs 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca etrierul ramane intepenit este perfect normal la viteze mici sa iti intre abs-ul din cauza ca acea roata are tendinta de a se bloca iar abs-ul incearca sa impiedice acest lucru

 

verifica mansetele de praf de la etrieri , la mine functiona frana de mana corect si au ramas blocate pistonasele de la mizerie si lipsa garniturii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aveti idee de ce imi merge rotile din fata infranate ?

 

Am dat rotile jos , etrierii sunt ok .

De la ce altceva ar putea fi ?

 

Frana se apasa usor , tine , pedala revine , doar ca dupa ce dau drumul la frana masina imi merge infranata , iar daca stropesc discul cu ceva .. " sfaraie " .

 

Pompa de frana / tulumba aceea?

Ce ar trebui sa schimb ?

Modificat de c33zar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca placutele se misca cu usurinta in locasul lor, daca da, da-le jos (cureti marginile lor metalice cu ocazia asta ca sa aiba putin joc in locasul lor) si verifica cursa pistonasului de frana, cu o surubelnita ar trebui sa-l poti apasa si comprima in locasul sau.

Daca nu culiseaza relativ usor, probabil e oxidat/corodat, garnitura ar trebui inlocuita, dupa curatarea temeinica a pistonasului si a locasului sau.

Eu as pompa afara si tot lichidul de frana cand e scos pistonasul, in felul acesta eventualele mizerii se curate din instalatie, 1 l de lichid dot 4 costa aprox. 20 lei, oricum e recomandata inlocuirea la 2 ani.

Bafta!

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa imi ramana frana blocata si din cauza pompei de frana , sau a tulumbei aceleia din fier in care intra furtunul de vacuum?


Ieri abia am ajuns pana acasa cu a2a , masina abia tragea de infranata ce era . Aerisirea are vreo treaba cu blocatul franei ? Mi s-a blocat dupa ce am facut aerisire pe spate , si am mai mers vreo 5 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ti se blocheaza ,scoate furtunul de vacum;daca se deblocheaza instantaneu inseamna ca este tulumba devina( curata-o cu WD 40 si aer comprimat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut aerisire .. si s-a deblocat . Cred ca de la pompa de frana e problema .

Acu .. alta patanie .. am rupt cablul de la frana de mana .. ala care vine de la maneta de frana din masina .. si duce pana acolo unde " se unesc " cablurile care duc la rotile din spate. mmm ... oare se schimba greu ? A mai incercat careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cablul in sine se schimba foarte usor , dar ar fi necesar macar acces la un canal , burduful prin care trece cand intra in caroserie nu o sa il poti schimba de rezervor si mai are un clips care il tine pe pozitie si acela va ramane cel vechi pentru ca nu e loc de schimbat

 

cand cumperi cablul ia si un arculet de revenire , altfel o sa aibe un joc enervant schimbatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Revin cu informatii.

Neavind drumuri multe am lasat masina sa functioneze cu abs-ul asa,aleatoriu.

Recent am inlocuit volant. La demontare planetare am descoprit si cauza defectiunii abs. Inelul danturat de pe capul de planetara dinspre roata, pe fata, pe ambele parti, era crapat cu distanta intre dinti de peste 5 mm. Urmeaza sa le inlocuiesc.

Pe spate am descoperit si motivul blocarii. Nefolosind masina placutele de frina desi erau Bosch s-au copt si s-au dilatat excesiv(mentionez ca si placutele cit si discurile erau puse de noi in acelasi timp).

Solutia: am inlocuit placutele si am miscat pistonul in cilindru de citeva ori in demontare.

Daca cunoaste cineva in RO unde gasesc inelele senzor ABS de pe capetele de planetare (MAPCO 76842) ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru link.

Am rezolvat altfel. Am luat cap planetara STARLINE la 70 lei, am depresat inelul si prin incalzire l-am montat pe capul de planetara al meu. Am ramas cu doua capete de planetara fara ABS ...Important este ca acuma imi functioneaza bine ABS-ul.

Preturi pe reparatii:

- volant masa dubla, kit, cu ambreiaj si rulment presiune = 1980 lei.

- capete de bara directie =  2 x 30 lei (marca RST)

- geometrie = 75 lei

- bucse bara stabilizatoare de pe sasiu diametru 23,5 = 2 x 10 lei

- cap planetara = 2 x 70 lei

- manopera = 300 lei.

Toate astea s-au descoperit la demontarea cutiei pentru inlocuirea volantei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ACV exista si varinta unui kit cu masa simpla. NU stiu daca are cineva si este ok. pentru a mea de 150cai este doar original si costa aprox 3200 roni  :tuktuk:    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!