Jump to content

Intretinerea bateriei


bubu
 Share

Postare recomandată

Nu e chiar paradoxal ca bateria să se sulfateze dacă ai tras pe dreapta 3 luni. Am explicat mai detaliat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria ti-a fost descarcata de un consumator ceva sub limita maxima admisa. adica SULFATARE scrie pe ea

tot un bosch silver am avut si eu candva si m-am folosit de ea aproape 3 ani pana am ucis-o cu o descarcare de-asta crancena (mai avea in ea fro 2 volti)

pana sa o sulfatez nu dadea nici cel mai mic semn de oboseala (chiar radeam iarna de unii cand ii vedeam luand curent cu cablurile de la alte masini)

atata timp cat o "uzitezi" corespunzator este un acumulator EXCELENT :vaidecapulmeu:

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu o experienta trista cu un bosch, garantie 2 ani, mi-a murit dupa fix 2 ani si o saptamana. Si n-a stat nefolosita mai mult de 2 zile. De atunci folosesc numai romanesti care m-au tinut pana la 7 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am patit si eu cu o caranda...a mers un an si un pic si dupa o perioada a inceput sa faca figuri...

am pus o la redresor 24 de ore si nimic...m am dus cu ea la service si mi au zis ca i aproape moarta...sa mai incerc la redresor sau alta noua...

am pus o din nou la incarcat si de abia dupa 48 de ore a inceput "sa fiarba"...am mai lasat o inca 24 de ore si deocamdata n am mai avut probleme cu ea...si am mai si uitat o cu avariile sau cu luminile aprinse....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..komisare, o mai ai?? :rolleyes: da-o mie...itzi dau baterie veche la schimb, daca e sa iei noua... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mai am ... dar inca mai trag sperante :) ... As aplica metoda lui Pufi68 sa o tin pe un redresor mai puternic pana fierbe... poate isi da drumul. Deja am vorbit sa imprumut alt redresor mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_cry: aveam si io regresor :icon_cry: d'ala...si eram si aproape.. :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmatoarea mea baterie NU va mai fi un Bosch.

si eu am avut experienta neplacuta cu o baterie Bosch...m-a lasat intr-un timp mult prea scurt fata de asteptarile date de numele Bosch, asta in conditii de mers zilnic cu masina si fara probleme la masina.

tatal meu a luat si el o baterie bosch (daca as fi stiut i-as fi zis sa nu ia bosch, insa deja o luase). L-a lasat exact la 2 ani si un pic.....

deci nu voi mai cumpara never bosch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mai am ... dar inca mai trag sperante :salut: ... As aplica metoda lui Pufi68 sa o tin pe un redresor mai puternic pana fierbe... poate isi da drumul. Deja am vorbit sa imprumut alt redresor mai mare.

...daca, din diverse motive- manipulare proasta, viciu de fabricatzie, supracharged- s'a intrerupt la o punte d'aia, in interior, circuoitul se intrerupe si nu mai primeste curent. Deci degeaba incerci.///...la fel, e posibil ca sa se fi desprins pasta de pe placi...dar asa mai ia curent da' n'are fortza.///vezi cu densimetru' cat are electrolitu'...aaaa...zici ca e capsata..marog..vezi ca totusi, unele au un capac ceva, ascuns sub actzipilde. scoate-le.

Modificat de LIVIU/RATB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circuitul are continuitate... uite - dupa 2 zile si ceva de incarcat continuu (cu un ALT redresor) , fara ca bateria sa se fi incalzit catusi de putin, dupa ce am scos-o de pe redresor, voltmetrul imi arata 11.9-12.00 Volti ... ceea ce desigur e prea putin, dar in mod sigur bateria nu e "intrerupta".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...vezi nivelu' la acid??? da' si asha, cu apa chioara, trebuia sa fiarba de muuult.incearc-o asha, cumva- vezi: invarte un demaror?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa vezi nivelul de acid, nu poti sa-l completezi, etc. Nici nu are acid, cica are un fel de "gel" incare stau placile...

Invarte un demaror, dar nu pt. mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi o idee buna sa verifici curentul de incarcare si curentul de descarcare ca poate problema e din alta parte. daca nu ai cum si cu ce da-mi un pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi am avut intai RomBat , apoi Bosch Silver care m-a lasat dupa un an jumatate, am ajuns la o baterie foarte buna Banner Unibull.

Recomand cu caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Domnilor, un baeat mai experimentat mi-a spus ca acu', pe timpul verii, n-ar fi rau sa aruncam un oki la baterie si sa verificam nivelul electrolitului. Io i-am zis ca nu e cazul, ca bateria mea are doar un an si ca e capsulata bine mersi. Omul a dat la o parte tipla autocolanta sub care sint niste capacele prin care se poate verifica nivelul electrolitului, care se poate corecta cu nitica apa distilata. Numai ca nu am intzeles prea bine procedura.

Cum se verifica starea unei baterii, in afara de masuratul tensiunii la borne?

Pe Supernovă am bateria originală, Varta, din 2002 şi nu i-am făcut nimic. At

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pai daca broasca ar fi etansa,am scapa de atitea probleme........

si cum apa mai intra din cind in cind prin ea,ar trebui sa mai verificam si bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut

Cine ma ajuta si pe mine in Cluj cu o verificare a instalatiei de incarcare a bateriei?

Masina e CJ 13 UAC (fosta LEXA din Oradea)

Ideea e ca din cand in cand (asa cam la o luna doua) bateria e moarta (nu mai invarte)

Am montat pe masina un voltmetru de dacie da acela imi zice ca nu e tensiune destula

Masina sta la daca ii scot bateria dupa ce o pornesc, da cred ca tensiunea care o scoate instalatia e prea mica si nu incarca.

Am intrebat azi 2 elcetricieni si au zis ca nu se baga ca s-ar putea sa fie pe dinam.

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai drum in brasov, te ajut :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am cum sa te ajut fizic din motive geografice, dar pot sa-ti dau cateva sfaturi:

1. Cumpara-ti un voltmetru (multimetru) ... chiar si unul ieftin de 20-30 ron.

Da bancheta intr-o parte, si in timp ce motorul merge, verifica tensiunea la bornele bateriei ... ar trebui sa ai cam 14V ( ideal 14.5) De asemenea, roaga un amic sa stea in scaunul soferului si sa tureze motorul, dup-aia sa il lase la relanti, etc. Ar trebui ca indicatiile voltmetrului sa nu se schimbe.

2.

Pt. a vedea daca ai motorul pe dinam sau pe alternator compara cu pozele astea:

Motor cu alternator: http://bringatrailer.com/wp-content/upload...le_Engine_1.jpg

Motor cu dinam: http://farm5.static.flickr.com/4015/431507..._12120a454e.jpg

Ca idee, dinamul este ca un cilindru ce nu depaseste in diametru fulia de antrenare, in schimb ce alternatorul are o parte mai mare in diametru si arata putin mai complicat.

Dinam: http://www.justaircooled.co.uk/images/P/be...ts%20dynamo.jpg

Alternator: http://www.justaircooled.co.uk/images/T/be...0alternator.jpg

* Daca ai ALTERNATOR, este f. important ca becul din bord ce indica incarcarea sa fie prezent si functional. Fara el alternatorul nu incarca.

Fa testele astea si povesteste aici pe forum ce ai obtinut.

Bafta.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

Cine ma ajuta si pe mine in Cluj cu o verificare a instalatiei de incarcare a bateriei?

Masina e CJ 13 UAC (fosta LEXA din Oradea)

Ideea e ca din cand in cand (asa cam la o luna doua) bateria e moarta (nu mai invarte)

Am montat pe masina un voltmetru de dacie da acela imi zice ca nu e tensiune destula

Masina sta la daca ii scot bateria dupa ce o pornesc, da cred ca tensiunea care o scoate instalatia e prea mica si nu incarca.

Am intrebat azi 2 elcetricieni si au zis ca nu se baga ca s-ar putea sa fie pe dinam.

Ms

Porneşte motorul. Ia un voltmetru şi pune-l la bornele bateriei, cu motorul pornit. Trebuie să ai o tensiune cuprinsă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect tot ce au scris antevorbitorii (sau antescriitorii :Driver: ), mai puţin chestia cu reglarea releului de

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect ce a zis komissaru, numai sunt 2 tipuri de alternatoare, si, si la dinam daca nu ai becu lega in bord nu functioneaza

la alternatoru cu modelu incorporat trebuie sa fie legat becul in bord, la cel cu releul de incarcare, nu este neaparat sa legi becul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

Multumesc de sfaturi.

Azi o sa il sun pe cristibob sa se uite putin la ea.

Bec indicator la bord am si se stinge dupa ce porneste si o accelerez putin, dar tensiunea indicata de voltmetru e in jur a 12-13 V. In nici un caz nu e 14 volti cum si eu stiam.

Sper sa ii dau de capat azi.

Multumesc inca o data pt raspunsurile promte si va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elkan peter emil

daca aveai telefonu trecut la date de contact. erai deja rezolvat.!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!