Jump to content

Emission Workshop aprins - limitare pedala acceleratie.


Cretul
 Share

Postare recomandată

M-am hotarat sa postez o problema pe care o am in acest moment. Pentru cei care vor sa ma ajute cu o parere voi descire in amanunt ce s-a intamplat. Prin noiembrie anul trecut (2009) eram in circuit prin tara cu probleme de serviciu prin Resita venind de la Deva. Cu vreo 20Km inainte sa ajung in oras, pe la 10 seara mi s-a aprins la bord Emission Workshop. Am oprit imediat intr-o benzinarie am verificat nivelul uleiului, am completat vreo 500ml sperand sa scap de problema. N-a fost asa..am citit manualul in care spune ca ECU masinii va seta un program de mers special pentru a ma putea deplasa in deplina siguranta pana la cea mai apropiata unitate service autorizata, ceea ce am si facut a doua zi dimineata. Mentionez ca in cei 20km parcursi pana la Resita masina s-a comportat absolut normal, fara sa aiba vreun simptom special. La service-ul Skoda din Resita am reusit sa o bag pe tester si rezultatul a fost : 2 bujii incandescente arse si "senzorul de noxe" - asa s-a exprimat tehnicianul este posibil sa fie defect. Cum nu aveau nici bujii si nici senzor pe stoc a trebuit sa merg mai departe spre Craiova (unde aveam treaba) dupa ce in prealabil m-a asigurat ca nu e deloc grav si ca pot merge linistit la service dupa ce-mi termin treaba. Mi-a sters eroarea, am plecat si am programat masina la Elcargid Buzau ca sa schimb si distributia. Acolo mi s-a spus ca au pus-o pe tester si ca martorul din bord se aprinsese datorita celor 2 bujii..totul este OK. M-am bucurat, m-am urcat in masina si am plecat. Asta se intampla prin Ianuarie anul acesta. Acum vreo 2 saptamani eram in Bucuresti si cu 1000 metri inainte sa ajung unde aveam treaba am simtit ca nu mai am pedala. Masina se deplasa dar cum voia ea. Mentionez ca motorul functiona absolut normal fara fluctuatii de turatie sau alte simptome. Am parcat si dupa ce mi-am facut treaba (cam 2 ore) m-am urcat si am pornit..masina functiona normal. Acum cateva zile am patit acceasi chestie la drum lung. De data asta mi s-a aprins iarasi "Emission Workshop". N-am reusit sa depasesc nimic si am reusit sa merg cu maxim 120 km/ora. Am facut o pauza de 10 minute tras pe dreapta cu motorul oprit si apoi a funtionat din nou corect.

Daca a mai patit cineva chestia asta sau daca se pricepe careva ce-o fi il rog sa-mi spuna si mie. O sa ma duc in service sa vad si ce spun ei dar m-ar ajuta sa-mi fac o parere inainte dat fiind ca eu locuiesc in Ploiesti si ma duc la Elcar Gid in Buzau din motive de Mobel Auto din Ploiesti.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara un tester tu nu poti face mare lucru .

Te poti uita de furtunase crapate, rupte sau frecate pe undeva si pierzi vacum.

Eroarea respectiva vine de obicei de la egr, care deseori este imbacsit .

PS: cel de la skoda ti-a cam dat-o in nas cu 2 bujii si cu senzorul de noxe...ori tu nu ai inteles ,ori el habar nu avea .

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme de astea am avut si eu

dupa ce am fost la vre'o 4-5 mecanici si fiecare aveau cate ceva extra de spus

(dupa gura lor cheltuiam 2000 euro) m'am dus la reprezentanta si am platit 140 euro pe 3 senzori 120 euro diagnoza completa si restul pana la 394 euro a fost manopera(asta in Dublin)

in Ro nu stiu cat e dar recomand reprezentana pentru ca eu abia cumparasem masina de 2 saptamani iar ce zici tu

acolo se numeste LIMP MODE poate sa fie sonda lambda si iti baga automat motorul in limp mode si 140 km/h nu o sa mai vezi pana nu schimbi sonda

(sa ma corecteze cineva daca sonda lambda nu se ocupa de noxe la mine la passat am 3 unul dupa altul primul e lambda altele 2 nush ce draq sunt inca mai caut manualul service)

si stergi eroarea

mult succes

Marius

Modificat de Marius Nistor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, dieselul lui Cretul nu are DPF :wub: Deci nici vorba de senzor de oxigen.

Legat de problema - Cretul - cred ca nu poti pune un diagnostic fara a merge la un tester. Sunt sute (nu exagerez) de cauze care duc la aprinderea martorului din bord. Pentru o analiza a problemei, trebuie o sesiune de tester. Nu e neaparat sa mergi la reprezentanta pt asta, oricine care are un Vag-Com te poate ajuta. Insa nu se poate pune un diagnostic pe baza becului din bord.

In plus fata de asta, cred ca legi problemele prea mult; Da, e adevarat - la masina ta, una sau mai multe bujii arse duc la aprinderea martorului. Se poate vedea la diagnoza. Daca sunt arse, motorul pleaca greu la temperaturi mici. In afara de pornire, nu prea influenteaza nimic altceva.

Problema mai recenta de care te lovesti poate fi data de multe cauze - de ex senzor de la pedala de acceleratie stricat, turbina cu probleme, lispa de vacuum sau furtun spart pe circ de vacuum, etc. Pare sa fie un "limp mode". Dar nu cred ca are vreo legatura cu bujiile din noiembrie.

Nu cred ca e de la EGR la tine (nu am vazut EGR imbacsit la Octi II - au racire la gazele recirculate) insa nu se stie niciodata.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat e ca nu se aprinde tot timpul. Pot avea simptomele fara sa se aprinda martorul si neaparat dupa o perioada de maxim 45 minute cand merg in oras..adica cu viteze mai mici. Cand m-am intors de la Brasov am mers relativ lejer ca era aglomerat si n-am avut nimic pana la Ploiesti. Acum cand am patit-o s-a aprins martorul si dupa ce am oprit masina si am pornit, dupa 10 minute a disparut. Senzatia la pedala este ca atunci cand o calci tare nu are absolut nici o reactie. Ca sa poti sa simti ca pedala are efect trebuie calcata foarte putin. Oricum intre Ploiesti si Comarnic nu am reusit sa trec de 120Km/ora. Am mai vorbit cu un mecanic care m-a intrebat de unde alimentez (OMV Alpin iarna si Sprint vara sau Rompetrol... masina asta n-a vazut alt carburant) gandindu-se probabil ca pun combustibil prost.

Ma gandeam ca daca m-ar ajuta cineva din Ploiesti cu o diagnoza fara s-o mai bag in service (nu pe degeaba evident), as putea sa ma duc pregatit la Elcargid si sa vin cu problema rezolvata fara sa mai fac un drum.

Multumesc tuturor care au postat, mai astept pareri eventual recomandari pentru o diagnoza in Ploiesti.

Lucian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zguduie masina cand o opresti? Se opreste lin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica cand iau contactul? Da. Se opreste lin..cel putin din cate imi dau eu seama. N-am mers cu alta Octavia 2 ca sa-mi dau seama de vreo diferenta.

Modificat de Stefan_B
quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca poate fi clapeta de acceleratie; eu cand am avut-o defecta pe Octavia 2,2.0tdi zguduia la oprire si s-a aprins becul pt emisii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Ce e ciudat e ca motorul functioneaza impecabil..toarce lin, constant, nu am fum la esapament. Ciudat e ca nu se manifesta constant ci doar cateodata. In fine. Vom vedea. Sper sa nu fie vreo problema de injector sau turbina. Doamne ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai putea fi si debitmetrul care sa faca probleme de genul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca daca e debitmetrul face tot timpul..la mine face doar cateodata..de regula dupa ce merg mult in oras sau la drum lung cand o calc. Daca merg calm cu e (pana in 120km/ora) nu apare problema.

Modificat de Stefan_B
quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e debitmetru scoti mufa care vine la filtru de aer si daca merge la fel masina atunci el e de vina, cu toate ca eu nu cred. Dupa aceasta operatiune cand o vei pune pe vag com iti va aparea eroare ca ai scos mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde e clapeta acceleratie la tdi ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La service-ul Skoda din Resita am reusit sa o bag pe tester si rezultatul a fost : 2 bujii incandescente arse si "senzorul de noxe" - asa s-a exprimat tehnicianul este posibil sa fie defect.

Va multumesc

Am desfacut ieri capacul de plastic de la motor (cel pe care scrie Skoda TDI) pentru ca mi-am amintit ca mecanicul de la Resita mi-a aratat la care senzor se referea cand a spus "senzorul de noxe". Este vorba de piesa cu cod-ul 038 906 051B care dupa cum am vazut este denumita Boost Pressure Senzor. Am vazut ca acesta e prins in 2 suruburi normale. Intrebare : Pot sa incerc sa-l curat..cine stie poate a luat ceva mizerii si nu mai poate functiona OK..asta inainte sa-l schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta dupa cod pare senzorul map de pe intercooler sau ceva de genul asta, eu zic ca nu ai ce sa cureti la el, are un canal pe unde simte presiunea, numai sa te uiti sa fie mufa ok si firele la el, dar asta daca nu e bun, ti-l da pe tester la o scanare...

Daca ti l-a dat sa stii ca principalul lucru pentru care ti-l da este egr sau furtunas spart.Sistemul trage aer fals pe undeva.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt uimit sa vad cata lume isi spune parerea, iar proprietarul nu ii face un diagnostic ca lumea la un service/tester.

Cretul, te expui la probleme mai mari lasand problema nerezolvata. Cauze pot fi multiple, iar un defect de genul "senzor de noxe" care se dovedeste a fi senzor MAP - arata numai ca te-ai dus la niste diletanti. Mesajele de eroare sunt mai detaliate, in sensul in care iti spune si "ce are" senzorul respectiv (de ex comunicatie, malfunction, upper/lower limit exceeded, scurtcircuit). Fara informatia asta, tot ce e mai sus sunt pareri mai mult sau mai putin fondate.

Cred ca e in interesul tau sa rezolvi problema repede. Poate fi si o problema cu turbina - geometrie sau actuator - caz in care mersul asa ii scurteaza viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate..daca ala de la Service Skoda Resita era un diletant atunci la cine sa ma fi dus ? Am cerut un ajutor pe forum la Ploiesti sa vad daca ma poate ajuta cineva cu o diagnoza (exclus service Mobel Auto Ploiesti unde eu nu mai calc) si nu s-a oferit nimeni..asa incat astept un drum de Buzau sa ma duc la ElcarGid. As fi preferat totusi sa ma ajute careva cu o diagnoza dezinteresata (nu cum o fac cei din service care sunt avizi dupa schimbat componente)...de asta astept..poate totusi rezolv in Ploiesti inainte sa merg la ElcarGid cu masina.

Merci

QUOTE inutil

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza dezinteresata te multumeste? ma nene cati din astia vad eu pe zi cu diagnoze dezinteresate venind sa schimbe cate ceva la masina si apoi face la fel masina ...

Ideea este ca atunci cand faci o diagnoza, e musai sau neaparat sa stii exact ce iti da acolo.

La skoda ceri hartie listata cu ce a dat vas=ul la un agarici pe strada ceri macar un print screen pe mail.

Nu oricine care stie sa citeasca o masina cu vag com stie si de unde si ce e de schimbat sau care e problema.

Eu unul stiu asa: daca faci diagnoza iti asumi o raspundere cand ii spui lu x ca aia are masina. nu stii sa pui un diagnostic , te abtii.

Eu daca il pun prost imi sare cineva in cap, tu cui ii sari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca ai citit toate posturile. Voiam sa-mi citeasca cineva erorile ca sa ma pot duce la ElcarGid pregatit ca sa nu fac 2 drumuri Ploiesti-Buzau. La modul asta vreau sa gasesc pe cineva cu Vag-ul sa-mi spuna in principiu la ce sa ma astept (inclusiv financiar). Dupa care ma prezint la Skoda si-mi rezolv problema.

Cand am spus dezinteresata ma refeream la cineva cu experienta care sa-mi poata spune la ce sa ma astept si daca eventualele probleme se pot rezolva si fara schimbari de piese(adica daca e turbina si poate fi curatata s-o curat..pentru ca poti fi sigur ca daca te duci in service nu sta nimeni sa-ti curete turbina..iti spun din start ca trebuie alta). La asta ma refer.

Merci

NU mai da QUOTE la postul anterior. Urmeaza warn.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur gasesti un bineintentionat pe forum aproape de tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cretul, vezi in topicul acesta daca gasesti pe cineva din Ploiesti :icon_cool:

De asemenea gasesti cateva experiente despre Emission Workshop aici

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult Clodius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ca in sfarsit am reusit sa fac o diagnoza multumita colegului nostru "SwapOne" caruia ii multumesc si pe aceasta cale si-l recomand celor care au nevoie de o diagnoza in Ploiesti. O sa postez rezultatul si astept comentarii vis-a-vis de erorile gasite.

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl

Part No SW: 03G 906 016 DJ HW: 028 101 188 3

Component: R4 1,9L EDC 0000SG 6250

Revision: 12345678 Serial number: SKZ7Z0F3442142

Coding: 0050071

Shop #: WSC 73430 790 00000

4 Faults Found

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High

P0113 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

RPM: 1029 /min

Torque: 42.0 Nm

Speed: 2.0 km/h

Load: 6.7 %

Voltage: 14.21 V

Temperature: 13.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca daca masina nu are nici un vacum scos sau ceva de genul asta, un furtun crapat sau scos, problema vine de la debitmetru si apoi si de la MAP .

Ai spalat motorul? ai mufele oxidate acolo? trebuie sa cauti dupa fire rupte mancate de tubul de plastic de pe ele .

Daca totul e ok ca si fire mufe pini etc, as fi verificat si mufele de la calculator.

Boost presure vad ca l-a dat la 1900 si viteza 89 de km/h , probabil in momentul in care ai schimbat a 5-a, iar debitmetrul are eroare incepand de la 2km/h.

E destul de dificil fara sa faci cateva teste.

Pentru inceput , intreb daca se sterg erorile si nu apar la repornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca as fi vrut m-am ferit sa spal motorul vreodata pentru ca am auzit ca nu e OK. Privitor la mufe si coliere ce am reusit sa vad si sa ating fara sa desfac ceva la motor am verificat si par sa fie OK. Nu am sters erorile pentru ca vreau sa ajung in service sa vad ce-mi spun acolo. Revin dupa cele le sterg cu noile erori (daca mai apar). Azi mi-a intrat iar in "limp mode" dupa ce m-am miscat vreo ora prin oras (asadar cu viteza mica si mai subturat ca e miscare mare prin oras cu Pastele asta. Cam asta e. Revin curand cu noutati.

Merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!