Jump to content

Bataie motor AJM - bucsa biela uzata


vasicoman
 Share

Postare recomandată

Motorul meu a inceput sa manifeste bataie puternica la rece. Am suspectat un injector. Mecanicul a descoperit ca injectoarele-s ok si ca am o bucsa de la biela uzata (pe jumatate "mancata" de fapt). Trebuie sa achimb si pistonul corespunzator sau nu? Mecanicul imi recomanda sa-l schimb acum, ca s-ar putea sa am batai in continuare, dar astet si opiniile voaste pana imi spune si diferenta de plata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil ca atunci cand lovea boltul in bucsa, sa fi lovit si in peretele opus din piston. Se vede uzura si acolo?

De cat timp bate? La cald se atenua? Nu ai o inregistrare audio cu motorul de cand a inceput sa bata?

Te rog sa faci niste poze cu piesele uzate, sa se vada si uzura.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Multumim pentru explicatiile date. Nu era necesar chiar atat de detaliat. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Salut tuturor

Sunt posesorul unui vw bora 1.9 tdi cod AXR

Zilele trecute am fost de am schimbat garnitura de chiulasa deoarece imi facea presiune in vas,dupa ce am dat chiulasa jos  am observat ca pistonul 1 are umpic de toleranta mai jos fata de pistonul 4 ,dar foarte foarte putin ,nu sunt mecanic dar din cele vazute si auzite stiu ca trebuie sa fie la acelasi nivel 

Mecanicul a zis ca umpic stramba biela pe pistonul 1 ,mentionez ca dimineata la rece  ,la prima pornire scoate umpic de fum albastrui 

Detin masina de 5 ani ,turbina nu mi-a luato pe ulei ,posibil cel care a avuto inaintea mea.

Sunt primul propietar pe tara 

Intrebarea e,POT SA MERG CU EA ASA IN CONTINUARE?

Porneste foarte bine ,inclusiv iarna asta  a pornit la sfer la -17 grade 

La motor nu se aude nicio bataie ,sau poate are si nu o disting eu 

Injectoarele merg toate ok 

 

Ce ma nelamureste am o usoara vibratie la relanti ,dar nu incontinuu fluctueaza ,cand se simte cand nu ,sa fie din aceasta cauza? 

Asa masina merge ok din toate punctele 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie si cuzinetii mai uzati, pana nu desfaci nu ai cum sa-ti dai seama. De mers merge cum a mers si pana acum, daca nu are bataie , greu de spus. Fumul la pornire e normal la km. care ii are.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vă salut cu deosebit respect. 

Am un golf 4 combi, 1.9 TDI, an fabricație 2000, cod motor AJM 115 cai (pompe duze)

Mașina are undeva 250.000 km în bord dar sunt convins că reali are cu mult mai mulți. 

Problema stă în felul următor : De aproximativ un an, atunci când porneam motor la rece o lua puțin mai greu. Atunci când pornea, o lua cumva sacadat și pe urmă acul de la turometru fluctua foarte puțin în același timp ce în motor de auzea o bătaie înfundată. Țin să menționez că asta se întâmpla doar când o porneam la rece.. în rest n-avea nici pe naiba. Nu mi s a părut o problemă majoră așa că am continuat s-o folosesc în regim normal până acum 4 zile când, surpriză, mi s-a spart o bielă din motor ieșindu mi o parte din ea prin bloc motor iar o parte ajungându mi în baia de ulei. 

Iar aici intervine adevăratul mister și marea mea curiozitate: toată chestia asta s a putut datora uleiului din motor? Ca idee, tot timpul îi făceam schimbul de ulei cu Castrol 5w-40. Tote bune și frumoase. Pana ce acum ultima dată i am făcut schimbul cu Castrol 10w-40 (b4) deoarece vezi Doamne e mai bun că e mai vâscos și chestii, asa mi a recomandat un mecanic. Așa de bun a fost încât după 1200 de kilometrii făcuți cu noul ulei mi-a ieșit o bielă prin bloc motor. 

 

Curiozitatea mea : A fost schimbarea uleiului ( de la 5w-40 la 10w-40) un factor pentru chestia întâmplată cu biela sau ar trebui să stau liniștit în legătură cu vina uleiului? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai greşit că ai pus uleiul ăla. În primul rând nu îndeplineşte norma 505.01 specifică pentru PD. Dacă foloseai configuratorul de la Castrol ai fi văzut că nu indică nici un ulei cu vâscozitatea de 10W40 pentru motorul tău. Deci este clar că uleiul a fost greşit ales, dar totuşi nu cred că el i-a venit de hac motorului în 1200 km, mai curând a fost factorul declanşator pentru o problemă mai veche având în vedere bătaia pe care o auzeai la motor.

Oricum învăţare de minte: nu pui în motor ulei care nu are aprobarea pentru norma specifică motorului.

Vâscozitatea o alegi în funcţie de mai mulţi factori (condiţii de exploatare, consumul de ulei, etc), dar de la normă nu se face rabat. Sunt într-adevăr unele uleiuri pentru motoare mai vechi cum este Mobil Peak Life 5W50 pentru motoarelel nonPD, dar în principiu dacă motorul a funcţionat în parametri cu o anumită vâscozitate până atunci nu sunt motive să o schimbi. Dacă apar probleme (de exemplu consumul mărit  de ulei) ar fi de preferat să repari motorul, schimbarea de vâscozitate poate fi o soluţie temporară până la remedierea problemei. Uzurile sau alte probleme care provoacă bătăi la motor în nici un caz nu se repară cu schimbarea uleiului, ele trebuie remediate urgent pentru evitarea unor pagube costisitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa pui orice marca de ulei 5w40 cu norma vw 505.01

Nu este uleiul de vina in problema ta :)

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, clar nu a fost de vina uleiul in toata povestea asta. Problema era deja acolo si nici daca punei cel mai bun ulei nu scapai, posibil doar sa fi intraziat putin deznodamantul. Pe de alta parte, daca pui ulei care nu este certificat VW, nu inseamna ca automat se distruge motorul. Sunt uleuri care ar indeplini norma, dar nu scrie pe cutie pentru ca producatorul uleiului nu a trecut prin procedura de certficare impusa de VW, procedura care implica timp si bani. Pe de alta parte, la cat de multe uleiuri au aprobare VW, este pacat sa faci experiente si sa iei ceva ce nu are. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!