Jump to content

suntem in pericol sa ne ia foc motorul / masina ?


rtanase
 Share

Postare recomandată

Cautam pe net diverse prostii ...la moment dat am dat de o poza cu o broscuta in flacari .... cum trebuie sa ne protejam , ce trebuie sa verificam periodic pentru a nu pati ca in poza

mai avem aici un exemplu

post-63413-1267899189_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunele de benzina. si verifici daca (mai) ai extinctor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa a fost si a mea,,, :icon_thumright:

numa eu incercam cu ce puteam sa sting, si ii dadusem rezervoru jos si bateria:D

instinctorul sa nu lipseasca ca ii vei duce doru tare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a preveni o astfel de nenorocire este bine de folosit furtun de benzina de calitate nu de dacia si filtrul de benzina sa nu fie in compartimentul motor cum am vazut la mai multe air-cooled . :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai vazut furtune de benzina fara coliere de srtangere la intrarea in carb sau iesirea din pompa de benzina. Mare grija :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate cu colierele si mai este problema legata de teava de benzina de pe motor,multi o inlocuiesc cu furtun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

greierasul_singuratic

de mare ajutor mi-a fost o data o patura,asa ca e bine sa aveti una in masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact ce furtun trebuie ? cum trebuie sa arate un furtun de benzina daca am de dacie???

la mine e asa

... Am patit acum 2 ani la un vw vento o problema insa nu a luat foc....era vara ma duceam cu masina la ITP am pus in compartimentul motorului un filtru din acela de Dacie din plastic (de 3 lei parca) ...dupa ce am mers vreo ora cu masina am verificat fitrul ...eram curios daca se adunase mizerie....era aproape topit de la caldura si mai avea putin si se gaurea ....deci nu folositi filtre de plastic vara

post-63413-1267956567_thumb.jpg

post-63413-1267956740_thumb.jpg

Modificat de rtanase
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cumperi furtun de benzina din import,si cel romanesc ar fi ok daca ar avea respecta un standard de calitate si nu ar fi facut din negru de fum,filtrul decantor nu prea este bine sa fie montat in compartimentul motor,original venea montat sub rezervor sau deasupra cutiei de viteze ;)

referitor la filtre poti folosi pe cele de plastic,tot import nu mizeriile acelea de olcit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu verific periodic furtunele de benzina ( am romanesti ) si daca se intaresc le schimb. Toate problemele le-am avut cu furtune de benzina vechi, care s-au intarit si au crapat. Daca le schimbi odata pe an nu sunt probleme. Filtrul de benzina nu cred sa se topeasca decat daca esti suficient de destept sa-l pui pe o galerie de evacuare. Altfel nu prea vad cum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut surpriza ca si la furtunele de benzina strainedin motive necunoscute capetele care

se prind cu colier sub partea panzata sa se crape (MARE PROBLEM).

deci :verificati di cand in cand furtunele ca sa nu avem surprize,

Din cauza de frica de la prima masina cumparata am avut "STINGATOR DE 2 KG" pentru Doamne fereste.

In rest umblati cu grija si drumuri uscate. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul cu problema nu era pus pe galeria de evacuare...la vento e in spatele motorului...pur si simplu era foarte cald afara 40 grade cam asa ...motorul se incalzise si el erau vreo 50 grade pe putin acolo si plasticul respectiv se indoia foarte usor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi fost vreun filtru parat facut de cucu srl din plastilina. Vento e racita cu apa, deci temperatura motorului 90 grade. Prin filtru curge benzina care-i rece sa zicem la temperatura mediului 40 de grade. Deci filtru nu avea cum sa depaseasca cu mult, sa zicem , 50 de grade. Sunt sigur ca daca-l bagi in apa fiarta ( 100 grade ) si tot nu se intampla nimic cu el. Putem face experienta practic. Am mers la temperaturi de peste 40 de grade cu motor air-cooled si filtru deasupra motorului si filtrul n-a avut absolut nimic, nici macar nu s-a deformat. La mine filtrul sta cumva pozitionat pe filtrul de aer, deci nu pe blocul motor, chiulasa sau galerii de evacuare! Oricum pentru siguranta e bine sa fie pus ca la masinile moderne pe undeva pe sub masina asa incat sa nu ai acces la el decat daca sui masina pe rampa, ca doar d'aia e filtru de unica folosinta ce trebuie schimbat periodic :P . Asa maninca si ala de la service cu rampa o paine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine nu are stingator la indemana...sau daca are si e expirat...o solutie ar fi sticla de C@la la 2 litrii .... agiti si stropesti focu...are efect cica...o sa caut pe net filmulete si le voi pune aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Principala aparare impotriva incendiilor de motor este prevederea.

In primul rand, cand achizitionezi o masina "noua " (broscuta sau alta masina oldtimer ) trebuie sa SCHIMBI imediat toate furtunele (si conductele, daca e cazul) de benzina. Dup-aia, bunul simt si intretinerea regulata te feresc de necazuri.

Furtunele sa fie din acelea cu material textil in ele, daca sunt de Dacie ar fi bine sa le schimbi odata la 1 an, sau de fiecare data cand schimbi carburatorul, pompa de benzina, etc. Bineinteles trebuie puse coliere la toate capetele furtunelor. Filtrul de benzina trebuie sa stea in afara compartimentului motor... langa transmisie e cel mai ok. Furtunele sa nu faca coturi bruste si rasuciri gen "coada de purcelus" ... Ahh.. si inca o chestie - filtrul de benzina ( si pe cat posibil toate stuturile de benzina din sistem ) sa aiba capete usor evazate, gen "galme" - asta e f important mai ales la filtrele de benzina de plastic.

De asemenea, s-au mai auzit cazuri cand a sarit stutul/teava care era infipta in carburator. Atentie la asta, cand puneti furtunul - verificati sa fie infipta solid acolo. Am mai citit prin unele locuri (nu stiu daca e adevarat, dar nu strica ) ca ar fi bine ca furtunele sa nu fie infipte pana la capat in aceste fitinguri, exact din acest motiv (furtunul se umfla/dilata, si impinge in corpul carburatorului/pompei de benzina smulgand fitingul cu totul ), astfel incat este bine sa lasi intre furtun si corpul carbului 2-3mm liberi. Eu asa fac, (mi-a devenit reflex atunci cand montez furtune ) , pt. ca n-am nimic de pierdut , chiar daca este o posibilitate mica.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut in poze ca ai bobina cu nasul in jos, cica nu e bine ca se strica, asa am auzit la un servis ca ii spunea um mecanic la unu cu o dacie si ca trebuie pusa cu fisa in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DACA e bobina de Dacie, mai bine o pui cu "motzul" in sus :icon_thumright: - ideea e ca la unele bobine etansarea imbinarii dintre "capac" si corpul cilindric lasa de dorit, si incepe sa curga lichid din bobina,pe acolo ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu la imbinarea aia curge ci la cea dintre capac si contactul electric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobinele de vw sunt facute special pentru a fi montate cu capul in jos, din acest motiv si fisa centrala daca este originala nu poate fi montata pe o bobina care sta in picioare pentru e prea scurta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O bobina "originala" de VW costa peste 100 ron ... una "de Dacie" costa 35 ron - eu zic ca e un argument destul de bun.

Mai ales ca ultima bobina "de Dacie" pe care am luat-o are scris pe cutie mic de tot Made in Germany :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobinele de broasca sunt un fel de lilieci ai bobinelor...sau ce ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si incet incet VW se transforma in Dacie .... :scratch:

In general imi displace "carpeala" cu piese care "merg si ele", da na e alegerea fiecaruia cum isi intretine "cazanu", eu unu am ales varianta in care in 10 ani masina nu m-a lasat in mijlocul drumului niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...bre, :( hai sa nu ne mai dam dupa deget: ce-a facut neamtzu' nu se compara.. :blah_: .Uite eu de exemplu am luat bobina de aprindere electronica de la Trabant :banghead: si merg cu ea de trei ani, fara probleme. Scrie pe ea: DDR. :rolleyes: clar. Pana acum n'am auzit si n'am schimbat la mine vreodata o bobina arsa... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O bobina "originala" de VW costa peste 100 ron ... una "de Dacie" costa 35 ron - eu zic ca e un argument destul de bun.

Mai ales ca ultima bobina "de Dacie" pe care am luat-o are scris pe cutie mic de tot Made in Germany

Si incet incet VW se transforma in Dacie ....
...bre, hai sa nu ne mai dam dupa deget: ce-a facut neamtzu' nu se compara.. .Uite eu de exemplu am luat bobina de aprindere electronica de la Trabant si merg cu ea de trei ani, fara probleme. Scrie pe ea: DDR. clar. Pana acum n'am auzit si n'am schimbat la mine vreodata o bobina arsa...

:Driver:

propun initierea unui protest contra pieselor "de Dacie" produse in Germania. Sa se interzica asa ceva, daca e Dacie, sa scrie nene clar, pe orice bec, fir, etc, "made in Romanica", ca iata ce confuzii apar ! Se stie bine ca sarma nemteasca e mai din cupru decat cea romaneasca. La fel si cea "Hecho en Mexico", sau cum s-o scrie, daca scrie si VW pe ea, se stie doar ca vine curentul mai fluent, mai curat.

Lui L/RATB ii dau dreptate. Daca a tinut bobina aia 3 ani si inca mai are viata in ea ... Eu am schimbat un blue-coil de varsta cu masina (46 ani) banuindu-l ca avea buba (n-avea, il mai am inca pe undeva). L-am inlocuit, spre vesnica mea rusine, cu o bobina ... de dacie, provenita de pe masina parintilor, avea la vremea respectiva si bobina aia fo 25 de ani. Evident, faptul ca a functionat ireprosabil 3 ani pana am pus blue-coil-ul la loc, a fost o iluzie, n-avea cum . :)

(mai am de semnalat o blasfemie ! Pe incuietorile de la logan (dacie) scrie tot made in germany. La un GOLF am vazut scris ceva de Spania. :vaidecapulmeu: )

Auf Wiedersehen ... :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!