Jump to content

VW Tiguan 2.0 TDI/140cp vs. Dacia Duster 1.5 dCI/110cp


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

:)

exceptional relatat, bv si felicitari.

sa ne anunti la ce te-ai hotarat

eu te-as vede "cocalar"(in sensul bun), da' tu hoatarasti :))

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cocalar esti cand ai vreo huiduma de masina, nu o struto-camila de-asta. Legat tot de acest aspect, mie imi place sa etichetez omul dupa ce apuc sa schimb 2 vorbe cu el, nu daca-l vad cafeniu si are Q7 alb imi apare in minte aceasta eticheta.

Treapta 1 la diesel e mai scurta, cel putin la astea cu putere mai mica. Iarna e de preferat sa fie asa, mie imi place sa o numesc treapta dinainte sa incepi sa accelerezi cu adevarat.

Siguranta nu e data de inaltimea la care stai intotdeauna. Uneori e bine, alteori nu mai e bine, cazurile sunt multe si nu cred ca merita tratat fiecare in parte. La capitolul asta sunt de acord ca cu cat esti mai aproape de asfalt cu atat mai bine.

4x4 pentru un om normal e folositor iarna in special, unde iar e buna garda la sol mai mare. Pentru partea cu off-road-ul sunt de acord cu tine, am zis asta de multe ori-astea nu sunt masini de off-road in sinea lui.

Daca vei lua Tiguan-ul fara 4x4, cred ca vei regreta. Iti inteleg curaj pentru ca si eu am in mare parte aceeasi masina ca si tine si stiu ca iarna e usoara cu motorul si masina asta.

Sistemele pe Tiguan nu cred ca vor pica cel putin in primii 5 ani de viata.

Mi se pare foarte normal ca in Tiguan sa stai foarte bine la volan si sa stea si masina foarte bine pe drum si de asemenea e de asteptat sa fie rigida pentru e VW si astea-s masinile, iar asta nu e un lucru rau, iar franele normal ca sunt mai bune pentru ca Tiguan-ul nu e gandit sa se bata la pret cu Duster-ul pentru ca cel din urma a fost cel din urma in ordinea aparitiei pe piata. Deci banii in plus vin si la aceste capitole, nu doar la dotari.

In final e alegerea ta si tu stii daca vei face un efort ca sa iei Tiguan-ul sau te vei hotara pe prafuitor. Eu nu am respect pentru Renault ca marca de masina si de-aia nu sunt asa entuziasmat ca altii ca Dacia are mecanica de Renault. In schimb am respect pentru Vw si sunt entuziasmat ca Seat-ul meu are mecanica gandita si imprumutata de la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice_2k

1. Nu te contrazic. Dusterul papa mult carburant la viteze mari. Pentru mine orice consum de diesel e mai profitabil decat motorul pe care-l posed acum. Stiu, sunt "usor" nepriceput, dar de asta citesc articole si discut cu proprietari de x si y

2. Nu am zis ca 4x4/AWD e inutil. Ba e util asa cum precizeaza alexanderdj, dar incerc sa gasesc un echilibru si in privinta costurilor. Nu stiu altii cum sunt, dar eu cunosc foarte bine cum e sa NU ai ESP. Am speriat vreo 4-5 participanti la trafic asta iarna cand am prins sub roata stanga gheata si era sa pierd controlul ( cauciucuri iarna, viteza cam 70kmph)

3. La capitolul siguranta trebuie sa mentionez ca sunt influentat de propaganda SUV-urilor. Pare logic ca avand o garda mai mare sa ai sanse mai mari de a scapa. Acum ce-i drept e mai mult teorie, ca personal n-am lovit pe nimeni cu o masina mica sau SUV ca sa imi dau cu parerea, asadar ma duc si eu cu valul. Pozitia asta nu-ti garanteaza nimic (dar poate ca iti ofera mai multe sanse), asa cum centurile isi pierd scopul dupa 70-100/kmph. Ceea ce povestesti tu despre Duster e cam ce am zis si eu, poate intr-o forma mai moale. Suspensiile moi il fac sa se balangane dar am vazut ceva francezi care chinuiau Dusterul fara ESP printre jaloane. L-au ridicat pe 2 roti dar nu l-au rasturnat. Nu stiu ce material au folosit la structura de rezistenta si la ranforsari (daca sunt)

Faptul ca mi-as lua un SUV (indiferent de model) nu mi se va urca la cap din 2 motive clare: masina noua nu vreau s-o stric SI soferul din dreapta :sly: care e mai transant decat un indicator de consum

@alexanderdj

inteleg perfect ce zici, decizia nu e luata inca stau cu browserul deschis si un calculator langa. nu stiu ce va fi... inca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesante cele relatate de tine. In sfarsit un potential client de Duster sau Tiguan.

Eu zic ca mare parte din cele 26 de pagini de aici, nu au nicio legatura cu realitatea, si asta se deduce dupa ultimile posturi. Nu e nimic de comparat intre cele 2 masini, e doar vorba despre bani, despre bugetul pe care il are fiecare. In mod normal nimeni din cei ce isi iau Duster nu isi permit un Tiguan. Evident, vorbim de aceleasi dotari. Multi spuneau ca de fapt 7000 cat ar fi diferenta intre Duster 4x4 dci full si cel mai ieftin Tiguan 2.0 tdi 4x4 nu inseamna mult. E ca si cum i-ai spune cuiva care isi cumpara Octacvia2 1.2 tsi la 14.000 sa ia un RS la 21.000.

Uitati si voi care e realitatea, clientul trebuie sa aleaga intre Duster 4x4 full diesel, si Tiguan , 4 x 2, in echipare probabil cheala care are si unele minusuri fata de Duster la capitolul dotari (Dusterul ala la 17.500 are jante aliaj, 4 geamuri electrice). Si cu toate diferentele astea tot mai trebuie sa mai pui cateva mii bune pt Tiguan peste aia 17.500 de la Duster. Apropo, poti renunta la unele dotari de pe Duster gen pachet look, poate chiar jante aliaj si mai scazi vreo 1000 din aia 17.500. Tiguan 4x2 2.0 tdi la ce pret il iei?

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duster Laureate 1.5dCI 4x2 : ~15.500 euro

Dotari optionale : AC manual, geamuri electrice fata spate, ESP

VW Tiguan 2l TDI 110CP 4x2: ~22.200 euro cu dotarile mentionate mai sus incluse in versiunea cheala.

Tiguanul ofera dotari in plus la versiunea de baza pentru confort si ergonomie

In versiunile 4x4 ambele masini mai pluseaza cu 2k euro Duster si ~2.5k Tiguanul. De mentionat e ca Dusterul are butonul de reglaj iar Tiguanul te cam ignora fiind AWD all times

Diferenta intre cele 2 masini este de 7k euro. De unde diferenta... pai, pur si simplu de la materialele folosite in versiunile chele a celor 2 masini + motorul si mecanica + BRANDUL bata-l Sfantu (ca-i degeaba). Tiguanul are airbag cortina, CB stie mai multe, are functie de cornering la faruri, e fancy cu directia lui electro, sistemul de auto-hold, frana de mana la clapeta si din cate am inteles sistemul dublu de franre spate. Mie mi s-a relatat ca Tiguanul are discuri spate pentru fraana de serviciu si tambure in spatele lor pentru frana de mana. Si eu am ridicat o spranceana cand am auzit, asadar daca am spus o prosite nu sariti pe mine, ca nu m-au uitat sub masina sa vad daca are dreptate. Mai sunt multe altele care luate amanuntit justifica diferenta de pret, daca nu cumva arata ca Dusterul e usor piperat.

Dusterul mai castiga vreo ~1-1.5k la pret deoarece Tiguanul mentionat de mine e Fun dar Dusterul trebuie comparat cu Track cu unghi de atac 28.

Intentia mea cand am intervenit pe acest topic a fost sa prezint impresia mea despre cele 2 masini. Eu nu le desconsider pe nici una. Daca vreti sa le comparam atunci haideti sa discutam despre compromisurile cu care trebuie sa traiesti daca vei cumpara una sau alta.

Duster: vei avea o masina ieftina ca pret, cu intretinere mica, cu un consum mare raportat la alte SUV-uri cu alte motorizari, confortul strict necesar si cu o valoare de revanzare de Dacie. Eu am vazut la vanzare un Duster cu 77.000km batran de 2 ani de zile cu 5k euro mai ieftin decat pretul de vanzare. Estimez ca in 5 ani un Duster pierde peste 50% din valoare de achizitie. Nu-i de loc amuzant pentru cine il ia in rate sau leasing. 2015 va aduce Dustere pe piata la 5-7k.

Tiguan: pentru cine isi permite are o tehnologie mai moderna dar nu neaparat de ultima generatie. Se bucura de o ergonomie si un confort al prezentului. Se sufera mai mult din cauza pretului, fiind necesar un efort financiar mai mare. Intretinerea masinii este mai mare. Valoarea de revanzare este mai buna in comparatie cu Dusterul. E mai greu cu leasingul/rate la Tiguan...

Pe scurt: cand te gandesti la Duster vs Tiguan de gandesti pur si simplu la BANI vs DOTARI. Daca iti permiti sa scremi ceva euro in plus iei un Tiguan, daca nu esti pretentios iei un Duster.

Un lucru care il au in comun cele 2 masini e ca mai toata lumea le uraste:

Dusteru e dacie, ba, e naspa, tu ai vazut ca e un sicriu pe roti.

Tiguan, aia-i masina? Ce-i cu designul ala lovit. La ce foloseste ca nu stie offroad. Masina de cocalari si fitzoase cu ochelari.

Io nu inteleg tara asta. M-am uitat si la alte masini si tind sa cred ca ne place sa uram orice si din orice.

Eu mentionez cele de mai sus din perspectiva unui om ce are nevoie de o masina cu garda mare, nu neaprat abilitati de offroad. Daca ati luat pietre sub masini, ati schimba cel putin 2 scuturi, ati rupt un spoiler fata pe drumurile noastre atunci ma intelegeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiguan-ul nu te ignoră la selectarea 4x4, doar că decide el. În principiu dacă nu se impune altfel, va fi aproape integral FWD și consumul nu pune probleme. Pot confirma asta, inclusiv dacă mergi agresiv, se vor uza mult anvelopele față, ca la orice FWD. Nu ai AWD permanent, înseamnă altceva asta.

However, you still keep the feel of a front-wheel drive car most of the time. In normal driving conditions, 90 per cent of the engine's power is sent to the front wheels, with 10 per cent going to the rear. This results in improved fuel efficiency, compared with permanent four-wheel drive.

Mai multe http://www.volkswagen.co.uk/technology/transmissions-and-drivetrains/4motion

Electronically controlled 4MOTION is an option on the Tiguan*. The off-road drive mode offers all-terrain capability at the push of a button. This instantly switches on a group of advanced off-road technologies which work together to give you safer control over rough ground.

  • The hill descent assist lets you drive down steep slopes safely by actively braking all 4 wheels using the ESP hydraulics
  • The Electronic Differential Lock is adjusted to counteract slip earlier
  • The ABS is adjusted to give better braking on loose ground
  • Gear pre-selection gives optimum engine braking (on automatic gearboxes)
  • The accelerator pedal is adjusted for finer control of torque in low gears
  • The parking brake auto-release helps to reduce clutch wear in hill starts

* Standard on Tiguan Escape, optional on S, SE and Sport

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre valoarea de revanzare nu as fi atat de categoric. Uita-te pe autovit si un tiguan 2008 4x4 dotat peste medie costa in medie 15-16.000. In 2008 a costat de nou peste 30.000, deci in 4 ani cam tot 50% a pierdut. Luand in calcul cazul tau, faptul ca masina va fi doar 4x2 si versiunea cea mai cheala probabil ca te va trage mult in jos la revanzare. La fel si la Duster daca va fi 4x2 insa daciile sa stii ca au cautare, la noi in romania existand o clasa destul de numeroasa carora li se potrivesc masinile produse de dacia.

Oricum, eu zic ca totul tine de cat de mare e pentru tine efortul ala financiar de 7000eur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spun bine sau...nu ?!

Tiguan- dotat cu Haldex 100%

Duster-are tot Haldex chiar daca nu este precizat concret ?!

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

privit poza din link http://www.jurnalul.ro/fun/duster-metrou-paris-video-610934.htm#

pozitia tobei la teava de esapament este diferita de modelele aflate in romania.in poza este longitudinala si in romania este transversala.Deci se fabrica produse diferite marca duster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duster-ul din poza are tractiune fata, de aceea are finala asa, la modele 4x4 finala este pozitionata transversal. ;)

Modificat de Tavy81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu. Modelul respectiv e tractiune fata, se vede f clar si puntea spate care de asemenea difera intre cele 2 modele, la 4x4 fiind independenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Aceeasi dilema am avut-o si eu dar deja am ales. Pentru mine nu a contat un consum marit de motorina, ci faptul ca s-a decis achizitia unei masini de naveta si tavaleala. Costuri mici intretinere, garantie 5 ani, sisteme invechite dar fiabile, Say hello to to DACIA DUSTER 1.5 dci 4x4. Asa am putut sa imi pastrez linistit si bijuteria A6 dar in acelasi timp sa am si o masina de zi cu zi. Pana la urma e un pic si chestie de gust. Cel putin pana acum nu regret alegerea facuta, masina este peste asteptari iar trenul de rulare este excelent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar inca astepti pareri pentru a pune in lumina acele //(clap clap). bafta cu dusterul tau, yo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg ce vrei tu sa zici cu parerile alea yo. In fine nici nu te astepti pe un forum VW sa gasesti alta opinie (e quattro frate, quatro rulez, it's quattro time-audi vw fanboys).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am condus si eu una ca a Ta,nu prea m-a dat pe spate ,dar nici cu pietre nu pot sa arunc. Merge bine ,dar nu-si are rost acest versus,e departe de Tiguan in schimb face toti banii care-i dai pe ea,dar numai varianta 4x4.

S-o stapanesti sanatos cat mai multi km., fara probleme.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact despre varianta 4x4, suspensie multilink spate, ESP, ASR vorbim. Cu siguranta e departe de tiguan sunt masini cu nise de piata complet diferite. Spun doar ca reprezinta o optiune demna de luat in seama ca si masini de tavaleala..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ca e buna iarna cand sunt zapezile alea pana la geamul casei. Ai si un avantaj ca ai putut sa pastrezi "bijuteria" si atunci cand te apuca nebunia, poti sa mai iesi cu "bijuteria" pe sosea si sa te racoresti putin.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V i c t o r

Am gasit un articol bunicel. Aduce anumite laude Dusterului dar imi pare mai obiectiv decat altele din publicatii de specialitate. http://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-4tuning-dacia-duster-adevarata-libertate-romaneasca-14037.html?utm_source=Newsletter__Newsletter_4Tuning.ro&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_65267

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a placut partea asta : "Trebuie sa fii imbecil, asa cum sunt multe specimene, sa spui ca Dacia este o masina proasta si sa o compari cu cine stie ce marci nemtesti premium" :lol: Cam agresiv tipul care a facut prezentarea, halal educatie.

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad ratiunea sa iei un SUV 4x2 . La aceeiasi bani iei o berlina de numa'numa...Conduc de 30 de ani si de un an am Tiguan...De ce ? Pentru ca dupa o varsta nu-ti mai permiti sa-ti creasca tensiunea ca ai ramas suspendat pe burta in parcarea din spatele blocului (nu vorbesc de paduri campuri si alte noroaie) sau nu poti sa pleci din loc pentru ca iti derapeaza o roata ...si sa faci sport cu lopata tocmai cand esti imbracat in costum sau te grabesti, Tiguanul nu este un off roader ( am avut un ARO 246 cu motor de Peugeot si stiu ce inseamna ), dar iarna trecuta nu am reusit sa il impotmolesc nici in mormane de zapada nici in drumuri de munte cu noroaie sau rauri unde cu Bora mai mult visam decat mergeam ) . Duster vs Tiguan... cine a avut o data o masina sub tutela VW nu va renunta la marca ("prietenii stiu de ce !") cine nu, se descurca cu ce isi permite . Condusul adaptat la ce stie masina te va aduce acasa in siguranta , daca vrei sa fortezi masina la ce crezi tu ca esti in stare poti sa ai si Hummer dar e mai bine sa mergi singur...Dumuri bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iti iei un SUV 4x2 e ca si cum ti-ai lua un break cu 3 usi in loc de 5... (desi au existat cateva in anii 70) sau un Mercedes S fara piele si cutie manuala.

Se va devaloriza foarte repede un SUV fara 4x4.

Eu am incercat sa vand un Nissan Navara 4x2 ... Desi era full de dotari, cand cumparatorii potentiali auzeau ca nu e 4x4 spuneau "Multumesc, la revedere".

Masina de tip SUV nu este mai sigura decat o limuzina deoarece e mult mai sensibila la vant lateral, rasturnari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ratiunea unora se rezuma doar la faptul ca e mai ieftin un 4x2 inaltat

In veci nu mi-as lua un 4x2.Nu le vad rostul

Cum am mai spus,dusterul este ideal pt cei care vor ceva nou(din start renunta la marci sh) si nu-s pretentiosi la calitate/detalii.E totusi o varianta ;)

Modificat de TIBI_84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este deja plictisitor, sunt doua masini total diferite, nivele de echipare paralele si clar diferenta de pret enorma. Eu imi mentin parerea ca acest topic este total inutil. Cand o sa va plictisiti de acest subiect o sa se deschida Logan vs Jetta (probabil). Astept ziua cand se va monta climatronic pe Dacia, minim 8 airbag-uri, o antifonare cat de cat mai serioasa, un motor serios... nu submotorizarile actuale, un bord dintr-un material mai soft pentru ca cel actual este "arma alba",...practic astept "O MASINA" de la Dacia....nu caricaturile la suprapret care sunt acum pe piata.

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai spui ca sunt masini diferite si ca versusul e inutil, si mai apoi ii acuzi pe cei de la Dacia ca nu fac masini "serioase" pe bani putini, care sa concureze cu VW. :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care sa concureze cu VW

Nu! Nu fac masini serioase punct! Dacia nu se va ridica niciodata la nivelul VW pentru ca nu va ajunge niciodata macar la nivelul Renault-urilor...

Problema lor este ca se vor masini ieftine la putini bani. Dar sunt masini ieftine la cam multi bani...

Cel mai scump Sandero este 11.000 de euro !!! La banii aia iti iei cel mai ieftin Golf si tot ai o masina de 10 ori mai buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!