Jump to content

volant 109 dinti


althomas
 Share

Postare recomandată

Am un motor de 1200,seria D. cu volant de 109 dinti ,un electromotor cu 9 dinti de pe un motor de 1300,cu volant de 130 dinti.Se potriveste electromotorul ca dinti (cum calca),sau sare peste dinti,ca asa se aude cand dau sa-l pornesc.(folosesc o cutie goala)Am constatat ca sunt vreo 3 tipuri de electromotoare,care difera la prindere la cutie,+grosimea axului care intra in bucsa de la cutie.Pot pune placa si disc nou de wartburg pe motorul de 1200,ca la 1300 am pus si merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu recomand sa pui volantul de 130 cu electromotrul pereche sau volantul de 109 cu cel pereche.

am auzit ca ar merge si desperecheate insa nu cred ca este tocmai bine.

la 1200 merge de wartburg placa si discul din cate stiu eu, insa sa fie pt rulment fara ghidaj..... parca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu recomand sa pui volantul de 130 cu electromotrul pereche sau volantul de 109 cu cel pereche.

am auzit ca ar merge si desperecheate insa nu cred ca este tocmai bine.

la 1200 merge de wartburg placa si discul din cate stiu eu, insa sa fie pt rulment fara ghidaj..... parca

A scos cineva volantul de pe motor?Am auzit ca trebuie incalzit si iese foarte greu.Exista electromotor special ptr.109 dinti?Am 3 electromotoare diferite ca prindere,dar dintii de la electromotor par la fel,si nr dintilor este 9.

Placa de Wartburg trebuie sa fie cu GULER.-asa se cheama,si costa cu disc nou cu tot maxim 300 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toti cei care si-au schimbat singuri simeringul de palier sau si-au crapat singurei motorarele, au desfacut volant

e adevarat mai greu doar cu cheia de 36 fara ''prelungitor'' adica tzeava lunga de cel putin un metru..nu stiu poate ca daca o incalzesti se desface mai usor :icon_idea:

nu cumva te referi la schimbarea ''coroanei dintzate'' a volantei...care intr-adevar se schimba incalzind-o ...dar oricum...tot trebuie sa dai jos volant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toti cei care si-au schimbat singuri simeringul de palier sau si-au crapat singurei motorarele, au desfacut volant

e adevarat mai greu doar cu cheia de 36 fara ''prelungitor'' adica tzeava lunga de cel putin un metru..nu stiu poate ca daca o incalzesti se desface mai usor :)

nu cumva te referi la schimbarea ''coroanei dintzate'' a volantei...care intr-adevar se schimba incalzind-o ...dar oricum...tot trebuie sa dai jos volant

DA de coroana dintata intrebam,DAR exista diferenta la pasul de 130 fata de 109? Diametrul coroanei pare la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pasul, adica distanta intre dinti, e mai mare, sigur, daca-s dinti mai putini si diametrul e acelasi. Asa-i. Iti trebuie electromotor de 109 dinti, n-o sa mearga ala de 130. Asta de 109 (varianta veche) are axul mai gros si probabil ca trebuie sa schimbi si bucsa din cutie. Cu toate ca exista, parca, si electromotor cu ax subtire pentru 109 dinti, asa cum exista sigur electromotor cu ax gros pentru 130... Dar de ce nu incerci sa pui volantul de 130 de dinti la motorul asta? Sau incerci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca s-ar numi modul, nu pas. Sper sa nu ma insel. :icon_thumright: Cat despre volant , pentru a putea scoate dantura ai nevoie de "ceva" serios pentru a o incalzi ( gen arzator oxiacetilenic ). Alte varitante nu stiu. La montat tot la fel se incazeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E irelevant cum se numeste. Era vorba de distanta intre doi dinti consecutivi. Probabil ca-n stomatologie se numeste altfel.

Coroana iese si la rece, daca insisti; se baga incalzind-o la aragaz. Dar, daca te uiti mai atent, volantul de vw n-are coroana detasabila. In mod normal, sigur ca pot exista si exceptii. Eu, unul, n-am vazut... La Audi nu stiu cum o fi.

A, cica modulul e raportul dintre diametrul cercului de divizare si nr. de dinti. In nu stiu ce dictionar online pasul cica-i distanta dintre dinti la o roata dintata. Daca dictionarul asta n-o fi facut de niste taximetristi, naiba stie.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e ca exista coroana detasabila, am eu una pe masina, cu 109 dinti. Volantul are semnul de "remanufacturat" Volkswagen, cum e stantza de pe motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, am mai auzit de unul. Da-s rare. E putin probabil sa fi ajuns 2 buc. cu aia detasabila la acelasi om, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pasul, adica distanta intre dinti, e mai mare, sigur, daca-s dinti mai putini si diametrul e acelasi. Asa-i. Iti trebuie electromotor de 109 dinti, n-o sa mearga ala de 130. Asta de 109 (varianta veche) are axul mai gros si probabil ca trebuie sa schimbi si bucsa din cutie. Cu toate ca exista, parca, si electromotor cu ax subtire pentru 109 dinti, asa cum exista sigur electromotor cu ax gros pentru 130... Dar de ce nu incerci sa pui volantul de 130 de dinti la motorul asta? Sau incerci?

Am 2 electromotoare diferite ca grosime a axului.NICIUNUL nu invarte motorul,suna ca si cum s-ar bloca in ceva.Motorul meu a fost la o pompa de apa, care pornea la manivela,cred, deoarece coroana volantului este noua.Asa ca , iau ranga si cheia de 36,si desfac volant sa o schimb cu cea de 130.Dar inainte de asta,pun cutia pe motorul cu volant de 130,sa vad daca invarte...Spor la treaba. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 2 electromotoare diferite ca grosime a axului.NICIUNUL nu invarte motorul,suna ca si cum s-ar bloca in ceva.Motorul meu a fost la o pompa de apa, care pornea la manivela,cred, deoarece coroana volantului este noua.Asa ca , iau ranga si cheia de 36,si desfac volant sa o schimb cu cea de 130.Dar inainte de asta,pun cutia pe motorul cu volant de 130,sa vad daca invarte...Spor la treaba. Mersi

volantele mele (3 buc) sunt cu tot cu coroana dintata,nu se pot desface.Daca scot volant,trebuie sa schimb si semeringul de palier,nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ii ciupit sau nu curga ulei nu ii neaparat sa-l schimbi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jan: Insa trebuie sa ai grija mare la jocul axial. A, si la volant, sa nu aiba sant unde a calcat simeringul. Iar daca tot esti acolo...schimba si simeringul, merge si ala de dacie.

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu merge si ala de dacie :)

Modificat de seby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un simering Victor Reinz pt. Volkswagen este 15 RON la magazinele de piese din oras. Ce rost are sa pui d-ala de Dacie pt. 15 RON ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce nu merge, n-are nici un rost, asa-i. Dac-ar fi mers, l-ai fi putut gasi instantaneu, in orice oras, in orice zi a saptaminii. Mai ginditi-va si voi in cap, sariti imediat "da stiu io, io"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot desface piulita de la volant...Cum blochez motorul,fara sa-mi rup fulia .?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

masina mea a fost pe 6v si am un pinion (bendix) care din cite stiu merge pe demaroarele de 12 v dar dantura este pentru 109. cred ca este original pentru ca in 1967 s-a facut trecerea de la 6 la 12v si au facut si din fabrica adaptari ciudate ... am sa pun niste poze mai tirziu si o sa masor de curiozitate axul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu exceptia dintilor propriu-zisi, bendix-urile sunt identice - la electromotoarele de 12v si 6v ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

bendixul are aceleasi caneluri, dantura este un pic mai mare si are tot 9 dinti dar diametrul axului este de 12mm la alea de 6v si 11mm la alea de 12v ca sa pui bendix de 6v la electromotor de 12v trebuie inlocuita o bucsa la interiorul bendixului si adaptarea la volant de 109 este gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!