Jump to content

Metode pentru scaderea consumului de carburant


mirceateodor
 Share

Postare recomandată

Citind o revista in care era publicat un reportaj referitor la inventatorii romani am aflat cum ca "un tanar ingenios din Deva" , Corneliu Birtok , a inventat un filtru care reduce consumul cu 15%. La o cautare pe "goagal" am gasit asta :

http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-revi...nibil-piata.htm

http://www.corneliugroup.ro/page.php?2

Asta ar fi o metoda.

O alta metoda a fost experimentata de cei de la Fifth Gear care au folosit :

- cauciucuri noi cu profil aerodinamic

- o presiune adecvata in anvelope

- reducerea greutatii

- cip de reducere a consumului

http://www.youtube.com/watch?v=P-GYAEAlWEM

Care din pacate s-a dovedit ineficienta.

Pe langa un stil de condus economic, instalatii GPL ( motoare benzina) ce alte metode eficiente stiti pentru reducerea consumul ?

Stie cineva mai multe detalii referitoare la filtrul supraaspirant inversat ? Preturi ?

Daca am postat gresit rog un moderator sa mute topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca-i abureala cu filtre economice... ireale.

Eu personal scot un consum mic dimineata cand merg la lucru. Motorul meu de 1.6 in oras scoate un consum intre 6,5 - 7,5 vara si 7 - 8 iarna consumul mediu zilnic afisat pe BC.

Cel mediu calculat per total iese la 7 - 7,5 vara, acum il am 8,1 ca e iarna.

Consumul il scot cand am parcela si nu necesit sa franez sau sa accelerez. Cand ajung la 50 si am portiune de drum unde prind semafoarele pe verde si nu e trafic bag a 5-a si nici nu accelerez, nici nu franez din motor, tin piciorul constant pe pedala. Asa scot un consum mai mult decat decent in oras. Bineinteles ca daca e trafic sau nu prin semafoarele pe verde nu-l mai scot.

Daca am nevoie sa accelerez bag a 3-a direct din a 5-a si apoi iarasi a 5-a.

In plus doar cu frana de motor lucrez, Ex: sunt la 50 si se face rosu la semafor, las piciorul de pe acceleratie, franez si cand ajunge turatia la 1000 de ture calc ambreajul si franez mai departe.

La 50 - 60 la ora intr-a 5-a am in jur de 1400 de ture, consumul instant fiind de 2,5 -3 litri la suta.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bleunightdanger

sunt deacord cu Aerofan: stilul de condus este cel mai bun instrument pentru economia de combustibil. Frana de motor, accelerari blande, trafic lejer si semafoare verzi= reteta consumului minim.

Normal ca la stilul de condus economic nu se preteaza orice masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai eficienta metoda este condusul relaxat...

- accelerari in lung, turatii intre 2000-2500 pentru fiecare treapta

(cineva zicea ca 2500 rpm pentru un benzinar aspirat este crima curata... cum naiba, cand motorul are MAXIM 5000rpm, si deja la 4300rpm am 150 km/h, viteza maxima fiind 171km/h pentru 1.4 16v)

- consumatori cati mai putini... fara faruri ziua, fara alte lumini.. mai inchid ventilatorul cand s-a incalzit si nu se mai aburesc geamurile... radio-ul nu il folosesc pe distante mici etc.. in afara de consumul redus, mai menajezi si alternatorul, releul etc...

- porbagajul gol.. nu umbla cu tot felul de piese si bagaje prin masina.. (stiu oameni care umbla cu sanii de iarna sau corturi tot timpul in masina, desi nu se folosesc de ele)

- FRANA DE MOTOR, reduce foarte mult consumul, se taie alimentarea cand o lasi in viteza si cobori un deal sau o panta... sau pe distante mai lungi unde iti permite.

cu aceste masuri reusesc sa scot prin oras 8.5 - 9l iarna.. si 7 - 8l vara.. eu si nevasta :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am montat un filtru k&n. Trage motorul ca nebunu', are alt sprint, dar nu am observat sa se fi modificat consumul. Din pacate BC-ul nu imi spune ce consum am. O sa mai vad pe parcurs.

cone175x167.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine functioneaza urmatoarele:

1. Frana de motor cat de mult (tine si de anticiparea traficului).

2. Turatii intre 2000 si 3000. Sub 2000 consuma foarte mult la acceleratie, dat fiind faptul ca turbina nu e spooled-up.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zice bine jmf, important este sa schimbi vitezele cu turbo si cand mergi constant sa nu scazi turatiile sub 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Apropos de consum, sunt intr-o mare dilema daca sa pun instalatie pe gaz sau nu la masina din avatar, mi-ar fi de real folos parerile celor care au asemenea instalatii.

Asta vara am consumat mediu cam 8% si in iarna asta consumul a fost 10-10,5% mediu. Lunar fac in jur de 1200 km si nu mi-ar strica o reducere a consumului. Ca stil de condus nu am depasit 120 la ora si accelerarile au fost pana in 3000 de ture.

Ar fi bune pareri pro si contra.

Modificat de CATYON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am montat un filtru k&n. Trage motorul ca nebunu', are alt sprint, dar nu am observat sa se fi modificat consumul. Din pacate BC-ul nu imi spune ce consum am. O sa mai vad pe parcurs.

cone175x167.jpg

Normal ca nu s-a modificat consumul, de fapt nu s-a modificat nimic in afara de grosimea portofelului tau. Stii cati cai da un plus un filtru sport? Cati, 5 cai? Asta e marketing curat, castigul de putere este fix 0 cai si 0 Nm :rolleyes: Doar nu crezi ca daca ai pus un filtru cica "sport", aerul sare singur in admisie. Intra exact ca si inainte, adica exact cat are nevoie motorul. Dupa logica fanilor filtrelor "sport", daca demontam complet filtrul de aer ar trebui sa castigam zeci de cai, caci, nu-i asa, aerul nu intalneste obstacolul numit "filtru de aer".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu deja am presiune crescuta in roti dupa cativa km prin oras,se cunoaste ca s-a incalzit vremea,trebuie sa-i pun azot.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu s-a modificat consumul, de fapt nu s-a modificat nimic in afara de grosimea portofelului tau. Stii cati cai da un plus un filtru sport? Cati, 5 cai? Asta e marketing curat, castigul de putere este fix 0 cai si 0 Nm :) Doar nu crezi ca daca ai pus un filtru cica "sport", aerul sare singur in admisie. Intra exact ca si inainte, adica exact cat are nevoie motorul. Dupa logica fanilor filtrelor "sport", daca demontam complet filtrul de aer ar trebui sa castigam zeci de cai, caci, nu-i asa, aerul nu intalneste obstacolul numit "filtru de aer".

Banuiesc ca te si bazezi pe ceva cand zici cele de mai sus... Nu de alta, dar pe dyno in Cluj, de exemplu, s-a vazut diferenta, atat la cai cat si la cuplu...si asta la o masina slaba. Nu mai zic la 2-300 de cai...

Si da, daca demontam complet filtrul de aer castigam cai, dupa cum bine ai explicat (ma rog, acel "zeci" depinde de motor), cu riscul de a beli motorul sau turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind o revista in care era publicat un reportaj referitor la inventatorii romani am aflat cum ca "un tanar ingenios din Deva" , Corneliu Birtok , a inventat un filtru care reduce consumul cu 15%. La o cautare pe "goagal" am gasit asta :

http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-revi...nibil-piata.htm

http://www.corneliugroup.ro/page.php?2

Asta ar fi o metoda.

O alta metoda a fost experimentata de cei de la Fifth Gear care au folosit :

- cauciucuri noi cu profil aerodinamic

- o presiune adecvata in anvelope

- reducerea greutatii

- cip de reducere a consumului

http://www.youtube.com/watch?v=P-GYAEAlWEM

Care din pacate s-a dovedit ineficienta.

Pe langa un stil de condus economic, instalatii GPL ( motoare benzina) ce alte metode eficiente stiti pentru reducerea consumul ?

Stie cineva mai multe detalii referitoare la filtrul supraaspirant inversat ? Preturi ?

Daca am postat gresit rog un moderator sa mute topicul.

salut

nu va imbatati cu apa vrei consum mic cumperi tico'+gpl.ai ales 1.8turbo ai consum dar si putere.asta e ,nu se poate si adrenalina si sa functioneze moca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca te si bazezi pe ceva cand zici cele de mai sus... Nu de alta, dar pe dyno in Cluj, de exemplu, s-a vazut diferenta, atat la cai cat si la cuplu...si asta la o masina slaba. Nu mai zic la 2-300 de cai...

Da, ma bazez pe fizica elementara si pe logica de clasa a X-a. Daca un filtru banal ar aduce un plus de putere, cred ca toti producatorii si-ar optimiza filtrele pt o putere maxima. Nici macar un intercooler marit, fara alte modificari hardware, nu aduce rezultatul scontat, ce sa mai povestim de un fltru de aer pasiv. Totusi poate ai o explicatie logica si stiintifica pro-putere, mi-ar placea sa o impartasesti si cu noi. Si la o adica, chiar daca am obtine o crestere de 3 cai, nu cred ca cineva simte diferenta intre 130 si 133 cai.

Iar despre dyno, cate teste faci atatea rezultate obtii.

PS: unde este dyno in Cluj, si eu as fi interesat de un test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa fizica aceea elementara, daca elementul filtrant opune o rezistenta curgerii aerului, va limita cantitatea scursa in unitatea de timp. Deci daca putem modifica (scadea) rezistenta, va putea creste fluxul. Daca practic se simte vreo schimbare - habar n-am!

Filtrul acela de aer chiar e un obstacol! Mai ales cand e colmatat.

Mai e si elementul de rezonanta, galeria si in general toate elementele admisiei formand un sistem cu un anumit raspuns la impuls. Iar cum impulsurile (adica perioadele de vacuum) se succed in functie de turatia motorului si deschiderea clapetei, e clar ca un sistem de admisie directa modifica raspunsul. Ca e in bine sau in rau... habar nu am! :)

Ah, si da! Producatorii incearca sa optimizeze sistemul de admisie (si nu doar filtrele), pentru putere (dar nu neaparat in regimul de putere maxima) si zgomot! Sunt masinile cu galerie variabila, sunt cutiile filtrelor cu elemente rezonante... Deci chiar se incearca.

Modificat de xxscorp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia cu "optimizarea de catre producatori" a filtrelor de aer e aceasi cu optimizarea softului, a evacuarii, a admisiei, a intercoolerului etc. De ce n-o fac? (hint: s-a mai discutat de 1000 de ori). Si n-ai explicat care e acea "fizica elementara" :), explicatie care chiar as fi curios s-o aud si o sa te rog s-o aplici si la evacuare (ca e cam acelasi principiu).

Cu intercoolerul sunt din nou curios, pe ce te bazezi. Eu am vazut si simtit schimbarea pe strada. Doar FMIC, fara alte modificari. Hint: fara FMIC admisia fierbinte dupa forja, cu FMIC admisia rece.

Dyno in Cluj este la SpdZoom (spdzoom.ro) si uite si testul de care vorbeam: http://forum.4tuning.ro/37-cluj/123364-dyn...oom/page-6.html

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce o tot lungim atat, orice filtru ai pune, aerul nu sare singur in admisie, intra doar atat cat trage turbina. Diferenta intre filtrul OEM si unul asa-zis sport nu este masurabil, daca tu simti 1 cal putere in plus, esti un fenomen. HINT-ul tau cu discutia de 1000 de ori nu este un hint, ci o ghicitoare. Spune-mi tu de ce n-o fac, daca tot s-a discutat de 1000 de ori.

Pe forum si-au schimbat cativa useri (daca nu ma insel, la S3) intercoolerul si s-a discutat intens si s-a ajuns la concluzia ca fara alte modificari nu ajuta cu nimic FMIC. Doar tu spui ca diferenta intre cele doua intercoolere este colosala (adica de la RECE la FIERBINTE), adica de la o extrema la alta. Daca spuneai CALDUTZ si PARCA MAI RECE, te credeam. Sau poate ai facut primul test vara pe canicula, iar al doilea iarna la -20 oC. Oricum aerul din admisie nu poate fi mai rece decat temperatura ambientala, deci nici intr-un caz nu putem vorbi de RECE, sau poate ai racire cu freon la intercooler si nu ne-ai spus si noua.

Cu evacuarea nu e aceeasi poveste, pt ca este nevoie de o anumita valoare de backpressure, iar gazele de esapament poarta energie, pe cand aerul care intra de-afara NU.

Adu-mi tu un argument realist care sa dovedeasca faptul ca un filtru aer "sport" adauga 5 cai in plus si mai ales as vrea sa stiu CUM face asta.

Ca tu simti diferenta pe strada nu inseamna ca si exista vreo diferenta, multi simt ceva ce nu exista (dupa adaugarea de metabond, dupa alimentarea de la alt furnizor, dupa umflarea rotilor cu azot, dupa montarea diverselor pseudo-kituri de pseudo-economizoare... etc). Efectul placebo chiar exista, doar ca la unii se manifesta mai puternic, la altii mai putin.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mirceateodor,

Ca posesor de 1.8T inteleg preocuparea ta pentru a atinge o valoare a consumului cat mai mica :) mai ales in mediul urban. Trebuie sa iei insa in calcul si faptul ca marirea procentului economisit este invers proportionala cu eforturile depuse de tine pentru a-l realiza. Daca scaderea cu 1 L / 100 km se realizeaza relativ usor prin adaptarea stilului de condus:

1. Frana de motor cat de mult (tine si de anticiparea traficului).

2. Turatii intre 2000 si 3000. Sub 2000 consuma foarte mult la acceleratie, dat fiind faptul ca turbina nu e spooled-up.

urmatorul litru pe care vrei sa il economisesti la suta de kilometri -desi posibil - va transforma condusul intr-un chin. Ca sa nu mai vorbesc ca daca te apuca damblaua pe vreun drum virajat in 10 minute ai "lichidat" toata economia facuta intr-o zi in oras...

L. E.

Cat despre economiile realizate cu diverse filtre sau mai stiu eu ce dracovenii... daca esti dispus sa dai 250 de euro pe nu stiu ce astfel de accesoriu mai bine mai strangi niste bani si iti pui o instalatie GPL de ultima generatie (700-800 euro pentru 1.8T).

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adu-mi tu un argument realist care sa dovedeasca faptul ca un filtru aer "sport" adauga 5 cai in plus si mai ales as vrea sa stiu CUM face asta.

Teoretic: sa presupunem ca filtrul este un element restrictiv. Care chiar restrictioneaza. Daca e asa sau nu - am vazut masini la care tubul de la cutia filtrului la motor era din ala ca la aspirator, gofrat sau cum ii zice. La accelerare, se vedea cum se strange tubul. Deci la acea masina, restrictiona.

Daca avem acea masina (ipotetica) la care filtrul restrictioneaza, in cazul in care scadem restrictia, va intra mai mult aer. Sau nu??

Modificat de xxscorp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti dispus sa dai 250 de euro pe nu stiu ce astfel de accesoriu mai bine mai strangi niste bani si iti pui o instalatie GPL de ultima generatie (700-800 euro pentru 1.8T).

Pai mi-am luat 1.8T ca sa imi pun instalatie de gaz? Suna ca si cum mi-am luat Bentley dar nu mai am bani de combustibil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic:

Leonica, nu stiu de ce ti-ai luat tu 1.8T... daca ti-ai luat. Se pare insa ca faci parte din cei (multi) care sunt cantonati inca prin anii '80 in ceea ce priveste mentalitatea si cunostintele referitoare la GPL. Nici macar nu ar trebui sa ma obosesc sa iti raspund, e un topic dedicat chiar in aceasta arie.

Mergi pe benzina, incet, ca strabunica, sa nu cumva sa consumi prea mult si nici sa nu-ti cada galoanele ca ai gaz pe masina, ca deh, e "jenant"... mult mai jenant decat sa ai idei preconcepute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cri-cri, nu ai inteles mesajul postului meu si ar trebui sa-ti ceri scuze.

Am precizat ca : daca iti iei 1.8t stii ca trebuie sa te astepti la consum si nu ai luat-o ca sa mergi incet cu ea ci sportiv si nici sa-ti pui gaz precum cocalarii cu X5 si butelia in spate. :evil:

Daca vrei consum mic cumperi un diesel.

Astept scuze pt faptul ca m-ai jignit...

Modificat de Leonica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce o tot lungim atat, orice filtru ai pune, aerul nu sare singur in admisie, intra doar atat cat trage turbina. Diferenta intre filtrul OEM si unul asa-zis sport nu este masurabil, daca tu simti 1 cal putere in plus, esti un fenomen. HINT-ul tau cu discutia de 1000 de ori nu este un hint, ci o ghicitoare. Spune-mi tu de ce n-o fac, daca tot s-a discutat de 1000 de ori.

Pe forum si-au schimbat cativa useri (daca nu ma insel, la S3) intercoolerul si s-a discutat intens si s-a ajuns la concluzia ca fara alte modificari nu ajuta cu nimic FMIC. Doar tu spui ca diferenta intre cele doua intercoolere este colosala (adica de la RECE la FIERBINTE), adica de la o extrema la alta. Daca spuneai CALDUTZ si PARCA MAI RECE, te credeam. Sau poate ai facut primul test vara pe canicula, iar al doilea iarna la -20 oC. Oricum aerul din admisie nu poate fi mai rece decat temperatura ambientala, deci nici intr-un caz nu putem vorbi de RECE, sau poate ai racire cu freon la intercooler si nu ne-ai spus si noua.

Cu evacuarea nu e aceeasi poveste, pt ca este nevoie de o anumita valoare de backpressure, iar gazele de esapament poarta energie, pe cand aerul care intra de-afara NU.

Adu-mi tu un argument realist care sa dovedeasca faptul ca un filtru aer "sport" adauga 5 cai in plus si mai ales as vrea sa stiu CUM face asta.

Ca tu simti diferenta pe strada nu inseamna ca si exista vreo diferenta, multi simt ceva ce nu exista (dupa adaugarea de metabond, dupa alimentarea de la alt furnizor, dupa umflarea rotilor cu azot, dupa montarea diverselor pseudo-kituri de pseudo-economizoare... etc). Efectul placebo chiar exista, doar ca la unii se manifesta mai puternic, la altii mai putin.

Inainte de atacurile astea la persoana te-ai uitat la linkul pe care l-am postat?

In rest, in ceea ce ma priveste, discutia e incheiata, chiar nu vad nimic constructiv in ea.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu scuzele de rigoare, dar nu vad unde a fost atac la persoana. Linkul dat de tine duce la niste discutii de pe un forum oarecare, dar care (totusi) sustin ideile mele, citez:

Am facut un test pentru a vedea diferenta dintre filtru stock si filtru de aer BMC DIA (Direct Intake System) montat pe un Opel Astra 1.6 8 valve complet nemodificat si vechi din 1992 (opelul e din 1992... nu filtrul de aer ).

Rezultat:

Cu filtru de aer original:

58.3 hp wheel power

76.7 hp engine power

137.4 nM torque

Cu filtru de aer BMC DIA:

59.6 hp wheel power

78.3 hp engine power

135.6 nM torque

Deci ... un castig de 1.6 cai la motor (cai din aia frumosi, fiindca filtrul modifica sunetul ... )

Si fara filtru de aer ... cu admisia goala ...

59.8 hp wheel power

78.6 hp engine power

136.4 nM torque

adica un cal in plus, un newton-metru in minus. Mare castig din filtrul de aer, ce sa spun...

altu`:

Re: Dyno in Cluj by SpdZoom

--------------------------------------------------------------------------------

bine ca o ajuns Dyno testele si in Romania , incet o sa se spulbere miturile alora ce au 30 cai + de la un filtru ''sport''

in multe cazuri , adaucarea unui filtru chiar scade performantele motorului .

fara un sistem complet Induction Kit + CAI ( Cold Air Intake ) .

Despre evacuarile sport:

ooooooooooooo .... pai am povestit cu tipul care are firma Stelco - esapamente, si zicea ca nu mai stie cum sa lamureasca omu' ca toba finala doar da un sunet mai amplu , da NU FACE MASINA SA MEARGA MAI TARE!!!!

Vin clientii si zic... Merge mai tare! Iar el zice... Nu! SUNA mai tare!

Si cam asa e tot topicul indicat de tine. Dar poate nu cunosc eu bine sensul cuvintelor.

Si cu asta, discutia e intr-adevar incheiata si din partea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cri-cri, nu ai inteles mesajul postului meu si ar trebui sa-ti ceri scuze.

Am precizat ca : daca iti iei 1.8t stii ca trebuie sa te astepti la consum si nu ai luat-o ca sa mergi incet cu ea ci sportiv si nici sa-ti pui gaz precum cocalarii cu X5 si butelia in spate. :eek:

Daca vrei consum mic cumperi un diesel.

Astept scuze pt faptul ca m-ai jignit...

E plină Europa de "cocalari" din ăştia, GPL-ul nu s-a inventat pe Dorobanţi, dar aşa e Rom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan lucrez la metoda de introducere abur supraincalzit in admisia de aer si urmeaza un generator HHO pe masura. Montaj EFIE intre sonde lambda si ECU.

http://vwbozzo.shutterfly.com/51

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!