Jump to content

Problema aliniament distributie TDI ALH


ender
 Share

Postare recomandată

In principiu,zgomotul este produs frecarea curelei de marginea rolelor de ghidaj.Asta inseamna ca a inceput sa apara o mica uzura a rulmentilor rolelor (care incep sa nu mai calce corect) si mai ales a vaselinei din ele (asta e cauza faptului ca face la rece,cand vaselina e mai vascoasa,cred ca aproape de uscare,iar rola se invarte mult mai greu si tinde sa impinga cureaua spre exterior).Nu e normal sa apara zgomotul la 60mii km,dar nici iesit din comun.Cureaua este pt 150mii km,dar rolele nu.Cauza principala este mai degraba rola intinzatoare (cea mare,adica intinzatorul semiautomat) si nu cea mica (de ghidaj),pt ca fiind mai mare in diametru o uzura duce la nealinieri mai sesizabile decat aceeasi uzura la rola cu diametrul mai mic,dar oricum sfatul meu e sa le schimbi pe amandoua.Si asta nu mai tarziu de 90 mii km,mai ales daca au inceput sa faca zgomot. Costa mult mai putin decat ar costa reparatia motorului,daca se gripeaza!Si nu dauneaza cu nimic daca le schimbi :) ,din contra...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se gripeaza afli instant pentru ca incepe sa scartaie ca naiba si tot mai ai timp sa intorci cheia din contact. Nu recomand asteptarea acestui moment dar sigur se poate schimba rola mica de sus fara mari dureri de cap. Eu am reusit cu mecanicul meu fara detensionarea curelei si fara sa o ciupim. Daca noi am putut si altii pot.

Parerea mea, :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

am schimbat azi tot ce tine de distributie, toate piesele OEM! dar am o problema mai veche se pare, care acum s-a agravat

23092010555.jpg23092010554.jpg

precizez ca am inlocuit si bolturile pe care stau rola intinzatoare si rola ghidare de jos dar cureaua tot merge spre pompa de injectie! inainte se vede dupa luciul dintilor unde calca cureaua, dar acum sta cam cu 1-1,5 mm mai spre interior, ajungand la limita...

s-a demontat de cel putin 6 ori si s-a incercat si cu rolele vechi dar tot am o problema de aliniament. :Driver:

ce poate fi de vina? pompa de injectie nu are nici un gram de joc...

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cel mai nasol ii cand nimeni nu a patit ceva asemanator...nu-i deajuns ca statea spre interior dar a inceput sa si oscileze stanga dreapta.

pana la urma s-a rezolvat, dar cu cheltuieli mari. Am inlocuit cele doua roti dintate, dar din pacate cureaua s-a deteriorat si a fost nevoie de alta noua.

09102010594.jpg09102010595.jpg

cu aceasta ocazie am mai inlocuit tachetii, rulmentii la alternator si semeringul de la axul cu came...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate Adi, cati km. are motorul tau?

Imi permit sa-ti raspund eu. Are ceva mai putin de 250k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate Adi, cati km. are motorul tau?

asa-i cum zice Ch33sus...

sti cum ii, nu toti mecanicii is niste lorzi :icon_bounce:

si nu se ajungea aici daca se facea totul precum zice cartea...

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Atentie mare la modalitatea de inlocuire a distributie!!!

eu abia acum am pus cap la cap tot ce-am patit si am tras o concluzie clara.

m-a costat prea mult faptul ca mecanicul nu a avut presa necesara sa dea jos roata dintata de la axul cu came

ati vazut mai sus cu cateva posturi, ca am luat kit original din Germania! cureaua ii putin mai groasa decat aftermarket

05102010572.jpg

prin metoda cu trasul de curea si fortat sa intre nu vroia, ca era mai groasa si mai tare...pana la urma dupa chinuri mari au reusit sa bage cureaua la loc.

La pornirea motorului am observat ca cureaua danseaza...dar si inainte imi ”dansa” putin si am ajuns la concluzia ca am ceva roata dintata stramba!

Dupa 4000km oscilatia s-a marit! asa ca am cumparat pinioanele noi, la axul cu came si pompa de injectie. S-au inlocuit... dar cureaua tot dansa, mai putin dar tot oscila stanga dreapta :vaidecapulmeu: dupa ce ne-am chinuit mintile, am hotarat sa punem alta curea de proba si surpriza mergea perfect. Bunnnnnnn in sfarsit totu era ok.

dupa alti 10.000km aud zgomote ciudate din zona distributie :huh:,

m-am documentat si am confectionat doua ”scule” si m-am apucat singur de treaba...

02042011143.jpg

URL=http://img857.imageshack.us/i/04042011150k.jpg/]04042011150k.jpg

02042011144.jpg

am pus motorul la semne, am blocat pompa de injectie si am constatat ca axa cu came era putin defazata

rola mare huruia si cea mica de sus era varza, sigur ca au suferit de la atatea oscilatii

am pus alt kit de la Conti, l-am montat conform manualului service si rezulatul ii ca motorul merge mult dar mult mai bine, cureaua nu are nici un gram de oscilatie stanga-dreapta. Doar cand am adus masina mergea si suna asa bine :rolleyes:

sigura ca lucrand dupa semne facute cu creta sau cu carioca pe fulii si tragand de curele aiurea nu poti obtine rezultate foarte bune sau chiar daca le obtii NU ASA SE FACE, ca nu tine si incep harsaielile de sub capota dupa cateva mii de km!!!

poate o sa-mi sara-n cap multi care lucreaza ”cum stiu ei” si care nu o avut necazuri dupa... dar eu is patit si poate ajut pe cineva cu experienta asta sa nu cheltuie aiurea...si sa mearga la mecanici care respecta procedura standard.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la patania lui adi_bm ,...cand vrei sa te carpesti mai rau te rupi ! Asa se intampla cand cel ce zice ca se pricepe sa repare nu are scule necesare.Si lasand gluma la o parte, va spun una buna din atelier.Dupa 20 de ani de mecanic in Romania, am ajuns sa lucrez in Italia. La un schimb de distributie la un motor benzina 1.6 BSE ,de lene sa nu ma mai chinui cu semnul de pe volant ,utilizez o carioca sa fac un semn pe roata dintata de la arborele motor . Ma vede seful de atelier si ma intreaba ce sunt eu, pictor sau mecanic ? si imi zice ca lucrez intr-o concesionarie vw, nu in garajul din spatele blocului.Asa ca fiti foarte atenti la cine va reparati masina ,interesativa intai daca are toate sculele necesare si daca stie bine ce are de facut .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare baieti,

Adi_BM,exact asa imi sta si mie cureaua spre interior,insa nu danseaza sau mai stiu eu ce.Referitor la masinile astea...cand nu stiam ce e aia mecanica fusesem la un mecanic sa imi puna la punct distributia ca era pusa prost.A pus el distributia la punct si intinzatorul nu l-a pus la semn(e vorba de semn pe semn,cum zice manualu din carte,cat anume sa se stranga cureaua)practic a strans cureaua mai putin decat zicea in carte si a fost ok.Acum decand am schimbat distributia(lucru pe care l-am facut singur si verificat semnele de 10x,facut ca la carte)am strans intinzatorul dupa manual si are un mic vajaiat in functie de turatii.Kit-ul de distributie e Contitech luat de la colegul nostru Alex(volksman) deci nu e o bomba.Cred ca am sa ma apuc sa las cureaua de distributie mai salba,CORECT era sa las intinzatoru la semn,cum zice cartea.

Au ajuns si astea niste dacii 1300 cu imbunatatiri,piesele le fac la dracu la lacu,numai sa fie mai ieftine si chiar si alea made in Germany numai sunt ce erau odata.Pe zi ce trece le complica tot mai mult cu piese ieftine le baga role in plus tot felu de brizz brizz-uri si nu se mai respecta nici firmele.Dau un exemplu, kit-ul de distributie la 1.9TDI contine 4-5 role in total,la motoru vw 1.6d,nu ai decat o curea si o rola intinzatoare,ATAT.

Cu kit-u vechi de distrbutie aveam aprox 60.000km si deja aveam joc la 1 rola si alta dadea sa se gripeze,mergea greu.E inadmisibil,daca judecam ca ar trebui schimbat la 90.000km cum zice cartea.Hai nu 90,80 dar in nici un caz la 60 sa ai jocuri dinastea.

Una peste alta vreau sa zic ca am admirat presa ta de scos fulia de la axa,trebuie sa recunosc ca romanu e inventiv :lol:.Eu am gasit o gaurica pe langa capacu de la tacheti si am bagat un dorn si cu un ciocan si pac am scos fulia.Numai bine,baieti !

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Acel vajait il am si eu de 3 ani tot pe un kit Conti. Am vr sa vad de unde se aude acel vajait (care il am si acum) si am umblat la distributie si am rupt/crapat opritorul de pe rola intinzatoare. Singura solutie a fost sa pun rola veche care era pe masina (235.000 km cand am schimbat, deci sigur era a 2 -a distributie). Dupa ce am pus rola veche nu am scapat de acel vajait. Dupa am fost la un service, s-a facut un reglaj din nou(la rola intinzatoare) si am scapat de vajait pana am mers mai "turat" prin oras(masina avea si soft) si a reaparut vajaitul. Acum am undeva la 300.000 km cu rola veche... :vaidecapulmeu:

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adi o intrebare...pompa de injectie cu ce ai blocat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intra la fix coada unui burghiu mai lung de 6 si am infasurat cu niste banda izolatoare partea taioasa :)

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare,

MasinaPoporului,singura solutie corecta era sa iei alta rola,NOUA(fara suparare).Nu te mai carpi,ca fereasca Dumnzeu sa indoi niste supape.Rola aia avea si ea niste km,daca ai mai mers cu ea inca vreo 70.000km plus ce o mai fi avut si ea...

Daca stam sa ne gandim ca un kit de distributie tine maxim 90.000km,si la mine unele role la 60.000 nu erau prea ok,sa fi fost in locul tau as fi dat fuga si as fi schimbat macar rola intinzatoare cu una NOUA.

In alta ordine de idei,am sa mai slabesc rola intinzatoare,cureaua sunt sigur ca e mai groasa decat ceea aftermarket,si practic se strange mai mult.Corect nu este dar ce sa facem,tot niste dacii cu imbunatatiri sunt si astea,daca faci totu ca la carte apar probleme.

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocami astazi la ora 9 am fost programat sa schimb distributia.....cand a desfacut partea din dreapta si a dat capacu jos era TEROARE....plin de ulei...bun..a dat tot jos absolut tot a dat jos...lea spalat cu motorina si apa lea facut ca noi....cand a dat rola care iasa din arborele cotit nu stiu ce sa intaplat dar ceva grav cred ca.....era cu filitura multa de fier...si cred ca de la simering ca si ala era praf..la schimbat si ala....cureaua de la alternator am schimbato si aia ca era si ea naspa...putin crepata in interior...si o problema MARE....nu are probleme simeringul din axu cu came dar iasa ulei din bulbu ala si mecanicu a zis ca e posibil ca sa fie cva la ax dar nu e problema pt ca a dat cu o pasta surubul si de acolo ulei o zis ca nu mai curge....si niciodata nu poate fi ceva perfect..a pus tot si se pregatea sa puna cureaua de distributie si sa uitat in partea cealalta la motor nush ce sa faca si sub motor adica sub masina era o galeata cu motorina si putin ulei...si sa-mi bag picioru din neatentie a cazut cureau fix acolo..repede a scoso a dat cu presiune cu apa si a sterso..eu zis ca nu sa intamplat nimic pentru ca repede a scoso si a dato cu jet de apa si a sterso...a puso la loc....sunt f multumi in rest...si manopera ma costat 200lei.....acuma e brici...:)

PS: carceancristian

la ALH distributia tine 60.000km adica ce nu mai e original....cele din fabrica tin 120.000km..ce e original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI PE LANGA TAOTE ASTEA VA ROGGGGGG SA MA AJUTATI CU CEVA CA DEJA AM INCEPUT SA FIU STRESAT...DUPA CUM AM ZIS AM SCHIMBAT-O AZI CUREAUA SI MECANICUL A ZIS CA NU CURGE PE LANGA SIMERINGUL CU CAME ULEI!!!!!CI PRIN BULBUL ALA PE CARE VINE FULIA DE LA DISTRIBUTIE......NU STIU CE O ZIS CA ARE AXUL SAU CE O AVUT..SI O PUS CEVA PASTA....DAR EU PARCA IN MINE IMI ZICE CEVA CA IARA O SA VAD ULEI SI EU SI MOR CA AM CHELTUIT 10 MILIOANE AIUREA...O MAI PATIT CINVA ASA?STITI CAZURI ASEMANATOARE?VAAA ROG AJUTATIMA DACA STITI.....

ce naiba poate avea axul?trebuie schimbat? ce are?ce e acolo?are ceva in fata care poate iesi sau habar nam ...oare ce poate avea?

vreun caz asemanator?vreo cunostinta ceva?

[sau o fi axu indoit........DACA DOAMNE FERESTE SI AJUTA SA NU FIE ASA..e cumva stramb sau indoit axul cam cat mar costa sa schimba axul..?]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,

Am masina din semnatura luata din germania in 2008 la 215000km, a avut o problema la cutie si am schimbat cutia(1500ron), am mai mers cu ea pana luna trecuta cand am schimbat distributia(nu am schimbat-o cand am cumparat masina deoarece mecanicul cand a desfacut capacele a spus ca este ca noua si nu e necesar), are 306000km, si regret ca acest lucru. Masina nu mai trage cum tragea, si consuma cu 2 litrii mai mult, 6litri la drum lung pentru o fabia este enorm, aveam si sub 4litrii! Azi am fost din nou cu ea si a verificat distributia-totul e ok!

Am ajuns sa ma duc cu ea sa o vand, mi-a oferit un parc 4000 :). Stiti pe cineva prin constanta care stie cum se poate regla distributia asta-motor ATD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi cu ea la reprezentanta, daca nu cunosti un mecanic bun. Mergi in CT. nu o sa coste mult aceasta operatie, sa ti verifice punerea la punct a distributiei.

Plus ca trebuie verificat si avansul avansul, sa fie ca la carte. Poate fi doar din avans. Pune un tester pe ea daca ai la cine si vezi ce valoare are avansul static. Nu dispera, este rezovare.

Vezi ca aici discutia este despre ALH, alta mancare de peste, avansul fiind corectat din pompa de injectie (corpul ei).

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Va salut. Intervin cu o problema. Zilele astea am inlocuit pompa de injectie si mi-am dat seama ca dupa ce am montat distributia imi trage cureaua spre interior ( ramane spatiu intre curea si plasticul de langa motor). Inainte sa desfac distributia, am gasit cureaua pe interior roasa si mult praf (de curea) depus pe acel plastic(practic era tot in aceasi pozitie ca la ultimul montaj) . Atasez cateva poze. Am rugamintea poate ma sfatuiti ce ar trebui sa mai verific sau poate a mai trecut cineva prin aceasta problema. Va multumesc ! Precizez ca s-au facut teste cu alta fulie de la pompa de injectie, cu alta rola intinzatoare si curea noua.

(Prima distributie, la inlocuirea ei, cureaua statea perfect.)
(A II - A distributie, cureaua am gasit-o spre interior, noroc ca s-a defectat pompa de injectie.)

 

c7702ac0-67a5-4cd5-908d-35eec2610fd6.jpg

WhatsApp Image 2019-12-12 at 23.07.33.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!