Jump to content

Problema motor 1.4 FSi


Slick

Recommended Posts

Astazi lupu a avut probleme mecano-electrice destul de grave. Sa va spun ce si cum s-a intamplat.

Am plecat de la serviciu inspre casa. Pe drum la o trecere de pietoni am redus viteza si cand sa accelerez din nou, s-a aprins instant in bord martorul EPC si ESP, iar masina nu iesea din relanti. Cand acceleram turometrul se ridica pana spre 1100 re rotatii, iar cand lasam pedala libera cobora spre 950 - 1000.

Levierul schimbatorului de viteze mergea schimbat in orice pozitie asa ca am pus masina pe liber si am incercat sa accelerez...acelasi lucru. Am tras de ea asa in viteza 1 pana in parcare unde dupa ce am oprit masina pe loc s-a aprins si martorul Engine check. Am oprit motorul, iar masina din cand in cand a inceput sa piuie ca si cum ai deschide portiera cu luminile aprinse si cheia scoasa din contact, iar bordul incepea sa fileze. S-a intamplat asta de vreo 3 ori.

Am iesit din masina, am sunat la service-ul unde obisnuisc sa schimb uleiul, distributia se ce mai fac eu pe la masini. Baietii mi-au spus sa vin cu masina la ei. Am pornit-o si usor - usor am plecat spre service.

Pe drum la fel nu se accelera si am mers numai cu viteza 1. Cand am ajuns la service, exact cand am intrat pe poarta, martorul EPC s-a stins si am observat imediat ca masina se putea accelera. Ramasesera aprinsi doar check engine si martorul ESP.

Am pus masina pe scaner. Nu s-a folosit vag-com ci un program in limba romana de pe la bosch daca nu ma insel.

Erori la motor - 12

Erori de la cutie de viteze - 0

Erori de la sistemul ABS/ESP - 0

Dintre cele 12 erori cateva mi le-au printat. Intre cele mai importante:

1. Unitate control clapeta acceleratie - rateu in functionare

2. Senzor pozitie clapeta de acceleratie 2 - semnal prea inalt

3. Potentiometru pentru recirculare gaze de esapament - semnal neplauzibil

S-au ster toate cele 12 erori si s-a rescanat. Singura care a reaparut a fost cea cu potentiometru.

Parerea mecanicului a fost ca, clapeta de acceleratie incepe sa cedeze si ar trebui desfacuta sa vada ce e cu ea, ce e defect pe acolo si sa vedem daca se poate remedia ceva, daca nu schimbata.

Iar referitor la potentiometrul ala nu a putut sa imi dea un raspuns pe loc ce sa facem cu el. A sus ca vrea mai intai sa vedem cu clapeta.

A ramas stabilit ca sa merg intai la service-ul unde imi voi repara problema cu bara spate si fata in urma incidentului din trafic (cei care urmaresc topicul din sectiunea Masina Mea stiu despre cei vorba) si in acest timp sa monitorizez masina sa vedem ce si cum se mai intampla, iar dupa ce rezolv treaba cu bara...etc sa revin sa desfacem clapeta de acceleratie.

Rugamintea mea este sa va exprimati si voi parerea referitor la cele intamplate si marea mea intrebare e referitor la potentiometrul ala. Ce face el, si de ce se defecteaza si daca se schimba.

Ca sa aveti intreg tabloul trebuie sa precizez ca in urma cu 5 zile am facut upgrade la traseul de evacuare, in sensul ca a fost schimbat cap-coada exceptand catalizatorul. Problema e ca traseul vechi, dupa prima sonda lambda si pana in catalizator, avea un segment format din trei tevi apropiate care se uneau inainte de a intra in catalizator, probabil ca avea rolul de a rupe gazele... Dupa modificare acest segment de 3 tevi a fost inlocuit cu una singura de diametru de 50 mm. Inainte astia 50 mm erau formate din cele trei tevi apropiate intre ele si care deveneau un tot unitar la intrarea in catalizator.

Problemele aparute au ca si cauza posibila modificarea facuta?

Multumesc in avans tuturor carora le retin atentia.

Am atasat scan dupa foile printate

Acasa am ajuns cu ea in regim normal. Pe drum insa s-a aprins martorul check engine, probabil din cauza erorii 3 care nu s-a putut sterge. Acum masina se accelereaza si merge normal.

post-8752-1265394338_thumb.jpg

post-8752-1265394346_thumb.jpg

Edited by Slick
Link to post
Share on other sites
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    15

  • Slick

    13

  • Aries

    6

  • harap09

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Referitor la inlocuirea tevilor:

cred ca ar trebui sa masori diametrul lor si sa calculezi aria totala (A=3.14*(D/2)2) si apoi sa o calculezi pe cea a tevii pe care ai pus-o in locul lor si sa le compari. Ar trebui sa fie cam egale.

Link to post
Share on other sites

Pe treseul de pana in catalizator s-a folosit cred ca treava de 57 in loc de 50. E o problema asta? dupa care s-a mers pe 50 exact cum era si pe vechiul traseu. Doar segmentul scurt de pana in catalizator cred ca are acum 57 diametru in loc de 50.

p1305040.jpg

p1305051.jpg

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Edited by WVWZZZ
Link to post
Share on other sites

Ar putea fi o problema numai daca dupa o schimbare de diametru ai vre-un senzor, logic ar fi sa nu mai dea informatii corecte (alta presiune, alta densitate etc.).

Teava din poza a inlocuit grupul de 3 tevi?

Edited by lupo_bv
Link to post
Share on other sites

dap

pacat ca nu am apucat sa fotografiez si acel segment. Baietii s-au apucat repede de treaba si m-au luat prin surprindere. Pana sa fotografiez...taiasera.

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Edited by WVWZZZ
Link to post
Share on other sites

Nu mai e nevoie de poza ca am gasit in elsa cum arata.

Daca zici ca persista eroarea cu potentiometrul, verifica conectorul 6 din fisierul egr. Poate nu mai face contact, eventual verifica si continuitatea cu un instument de masura. Daca este ca un potentiometru normal cu 3 picioare intre ele ar trebui sa fie o rezistenta oarecare (scuza jocul de cuvinte dar asa a iesit :frigbaitata: ), acum nu stiu cat ar trebui sa fie.

Si ar fi bine daca poti sa pui VAG-ul si sa dai aici codurile de eroare.

Link to post
Share on other sites

mercic fain pentru detalii. Am sa merg sa modific tronsonul pana in catalizator sa il pun tot cu diametru de 50 si o sa caut spray pt contacte electrice ca sa dau acolo la mufa sa fie contactele perfecte.

Astazi s-a inchis martorul check angine din bord. Am sa merg la o scanare cu vag-com saptamana viitoare sa vedem ce erori sunt.

thanks a lot

Link to post
Share on other sites

Eu zic sa o iei de la usor la greu, adica sa verifici ce se poate verifica dpdv electric si dupa aia sa umbli la teava aia si mai cere parerea cuiva cu experienta, eu mi-am dat numai cu parerea. Si clapeta de acceleratie are un bloc intreg de comanda care contine elemente mobile (potentiometru, motoras) care in timp fac figuri.

Link to post
Share on other sites

Acum ma bag si eu cu o parere( subliniez: parere!)referitor la problema aparuta la scurt timp dupa modificarea traseului de evacuare.

Nu cred ca este o problema faptul ca acum este o teava cu diametrul de 57 in loc de 50 ,cat a fost pana la modificare!

Nu exista senzor de presiune a gazelor pe traseul acela !

Singurii senzori aflati pe acolo urmaresc analiza d.p.d.v. al concentratiei ( si in alte cazuri si alti parametri necesari , dar) nu a presiunii aflate in teava! Deci poate sa ramana teava noua si mai groasa acolo unde a fost pusa,nu?

P.S.

gresesc?

Edited by wolfvw
Link to post
Share on other sites

Nu gresesti.

Cand am afirmat ce am zis mai sus, m-am gandit la situatia inversa ca nu cumva sa inlocuiasca o teava cu o anumita suprafata (suma celor 3)cu alta cu suprafata mai mica. Daca ar fi asa atunci nu ar fi mai mare presiunea in zona sondei lambda 1? Si atunci nu ar fi si concentratia de CO2 ( sau ce masoara ea acolo) mai mare?

Nu este o intrebare retorica, intreb pt. ca nu prea imi dau seama exact.

Link to post
Share on other sites

Pt ca in Buzau nu am gasit, am comandat pe internet spray de curatare a contactelor electrice, pentru a curata mufa respectiva.

Link to post
Share on other sites

WD-40

Am vazut in carrefour, e destul de bun, pe langa faptul ca dizolva oxizii asigura si o foarte usoara ungere.

Link to post
Share on other sites

eu am comandat

sprayod.jpg

wd-40 se poate folosi la contacte electrice?

Link to post
Share on other sites

Din cate stiu WD 40 pentru contacte a fost inventat, ca mai este bun la n alte treburi asta e alta poveste.

Eu am unul nemtesc luat de la un magazin de piese auto, e mai scump decat wd dar nu stiu daca si mai bun, nu-mi pot da seama pt ca unde am avut eu nevoie (maneta de semnalizare) era problema de schimbat maneta (de... spray-ul respectiv nu stia sa puna la loc materialul uzat :) )

Cred ca e bun si ce ai luat tu, nu stiu sa-ti zic mai mult.

Edited by lupo_bv
Link to post
Share on other sites

Pt ca ce-i in mana nu-i minciuna astazi am cumparat interfata. Sper ca spre sfarsitul saptamanii sa imi ajunga si cum ajunge si scanez lupu si revin cu detalii

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Buna seara,

in tot timpul acesta care s-a scurs de la ultimul post am asteptat interfata. Masina a stat nemiscata in parcare.

Astazi dimineata, am vrut sa ii dau o cheie inainte de a pleca la serv si nu a pornit.

Prima_scanare.txt

Rescanare_dupa_stergere_erori.txt

A_doua_scanare.txt

Ultima_scanare_dupa_ce_se_auto_inchidea_si_deschidea.txt

Link to post
Share on other sites

of...atatea erori nu am vazut in viata mea.....parca la ultimul scan cu a mea interfata nu dadea atatea...o sa incep sa studiez problemele si saincerc sa postez un raspuns.....

Link to post
Share on other sites

Aparent nimic nu mai merge ca lumea pe masina, dupa cum zice ECU.

Parerea mea este ca ar trebui sa verifici mufa de la ECU si ce circuite electrice mai vezi pe acolo.

In afara situatiei ca ECU ar avea ceva ar fi prea de tot la o asa masina sa se strice toate deodata.

Atentie si la punerile la masa ale masinii

Link to post
Share on other sites
of...atatea erori nu am vazut in viata mea.....parca la ultimul scan cu a mea interfata nu dadea atatea...o sa incep sa studiez problemele si saincerc sa postez un raspuns.....

la ultimul scan la tine Adi nu aveam decat o eroare de la airbag pe care nu o puteam sterge. In rest au fost niste erori de la o sonda lambda si nu mai stiu ce .. dar s-au sters. Mai ai log-ul ala?

In afara situatiei ca ECU ar avea ceva

ar putea fi dus calculatorul masinii?

cand am mers cu ea la mecanic si mi-a scanat-o cu programul ala bosch, mi-a spus ca i-a dat si o eroare referitoare la faptul ca calculatorul masinii are probleme.

4584 Ap. comanda partea digitala (calc.) defect

cam asa ceva suna

Edited by Slick
Link to post
Share on other sites

am mai auzit chestii dinastea cu ECU defect si avea probleme la mufa (bineinteles ca trebuie luata si asta in considerare dar nu in primul rand ci mai la urma).

O sa-ti pun aici codurile cum le-am gasit in autodata si o sa vezi ca la majoritatea celor pe care le are explicatia este wiring (nu am verificat prea multe pt ca am ceva de terminat acum-tot o mufa dar de Renault :icon_thumright: )

--------

17581 P1173 Throttle motor position sensor 2 - high input Wiring short to positive, throttle motor position sensor

18047 P1639 Accelerator pedal position (APP) sensor

1/2 - range/performance problem Wiring, APP sensor

17953 P1545 Throttle valve control - malfunction Throttle valve tight/sticking, wiring, throttle control unit

17850 P1442 Exhaust gas recirculation (EGR) valve

position sensor - high input Wiring short to positive, EGR valve position sensor

17950 P1542 Throttle motor position sensor 1 -

range/performance problem Throttle valve requires cleaning, wiring, throttle motor position sensor

17433 P1025 Fuel pressure control valve - mechanical

fault Fuel pressure control valve

Uite niste exemple luate la rand si mai putin una toate au la cauza WIRING sau wiring short to positive

Sa nu ai vreun scurt pe undeva.

Edited by lupo_bv
Link to post
Share on other sites

am sa verific mufa. Ea se poate scoate de acolo?...sa ma uit in spatele ei sa vad daca totul e ok?

Link to post
Share on other sites

ECU este undeva sub bord in parte din fata, ai acces la el din partea dinspre motor, cred ca trebuie sa dai jos grila aia pe unde se scurge apa

Link to post
Share on other sites

zilele din saptamana urmatoare sper sa fie mai insorite sa ma pot lua un pic de lup. Am sa masor bateria sa vedem ce e cu ea, mufele de la ECU si mufele din habitaclu.

Cand am montat modulul DRL, s-a intamplat asa:

S-a montat modulul si hai sa facem proba. Pun contactul si in prima faza observ ca in bord nu se aprind toti martorii ca inainte. Se sting cativa dintre ei (airbag, etc) si dau sa pornesc..."kanci". Nimic...parca nu mai aveam baterie. Mai incercam o data...nimic. Aducem o baterie, clesti...nimic. Ce sa fie...ce sa fie. I-a la verificat toate mufaraiele pe acolo + cele de la alarma. Totul ok. Verifica sigurantele...toate ok. Asta a cam durat 30-45 min. Ca sa nu mai pierdem timpul a rugat un prieten care a venit de a scanat Lupu'. Ca erori vreo 4 una de airbag, una de nu mai stiu ce..intre care una ca nu mai recunostea levierul schimbatorului de viteze - contact intrerupt. Iar dai si cauta si verifica toate mufele nimic. Dupa vreo 2 ore de stat si bagat p..i i-a Andrei al meu o oglinda tip dentist (cu un maner ca o tija lunga) si se uita pe sub bord pe acolo in spatele cadranelor pe undeva, si cu o lanterna indreptata ca sa aiba cum sa vizualizeze, descopera mufa.

Ce se intamplase...ca sa poata lucra fara sa mai desfaca bordul el a tars un pic de firele alea pe acolo, care au agatat si au scos mufa respectiva din soclu.

Vreau sa ma asigur ca totul e ok...daca voi putea

Cand vad lupo-urile din oras cu care se livreaza pizza si care fac cate 100 km zilnic...merg fara sa mai aiba nimic :ceuameni:...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Masina a ajuns in curtea Elcargid - service-ul autorizat vw.

Vom vedea care sunt problemele si cum le vom rezolva.

Edited by Slick
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...