Jump to content

calamina


UVeul
 Share

Postare recomandată

are careva idee cu ce procedeu se poate curata calamina ?

altul decat cel mecanic care mi se pare destul de barbar :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu lemn, altfel eu nu stiu.

A, si inainte poti sa inmoi piesele in gaz parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit detergent industrial. Am verificat inainte sa nu atace aliajul de aluminiu si apoi am insistat cu el concentrat la 100% si cu pensula. De mare folos este si o spalatorie cu jet cu apa fierbinte, in special dupa ce ai muiat totul cu detergent concentrat (sau gaz/benzina etc). Am mai povestit o data despre asta in topicul cu 1600 engine rebuild parca ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu rashcai cu un cutzitash si o shurubelnitza cu coltzurile rotunjite. Supapele nu se zgarie si daca ai grija nu zgarii nici aluminiul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Eu rashcai cu un cutzitash si o shurubelnitza cu coltzurile rotunjite. Supapele nu se zgarie si daca ai grija nu zgarii nici aluminiul :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

ce-i aia calamina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niste depuneri care se fac in camera de ardere. Se pot vedea pe electrozii de la bujii de pilda, un soi de depunere ca o "piatra" roscata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm!... am citit tot threadul ala. Convingatori baietii... ma bate un gand :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar nu e apa ci este un ameste de apa si alcool in raport de 50% (solutia de spalat parbriz este perfecta) dar se foloseate la turbo pentru a prevenii detonatia datorita temperaturii ridicate a aerului de admisie,Sistemul se numeste Injectie de apa (Water injection) si se face cu o pompa de parbriz, un intrerupator sensibil la presiune si un tub emulsor de carburator care sa transforme amestecul in particule fine(ca o ceata).Daca bagi prea multa apa in schimb o zbarcesti rau ca apara un fenomen care se numeste hidrolock si distrugi motorul, grija mare si putina apa.

In general este util pentru presiune de pentr 0.5 bari (7 PSI ) fara intercooler sau pmtru presiuni de peste 2 bari cu intercooler)

P.S. un motor de 2 litrii la 2 bari face cam cat cat unul de 6L (dar trebuie facut super atent sa tina mult timp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm... ieri chiar am incercat chestia asta... ori am facut eu ceva gresit.. ori nu stiu:)

Cineva prin forumul ala zicea ca in ~20sec s-au dus 1,5 Litri de apa, si ca din evacuare ieseau aburi din abundenta.

Eu am facut cam asa...:

De pe carburator(ma rog... sa-i zicem poate injectie?...la mine e ceva intre) iese un furtunas care trage aer de pe admisie.. eu am presupus ca ala-i vacuumul... i-am atasat o prelungire si l-am innecat intr-o sticla de 2L. Turatia era undeva pe la 4000 zic eu, dupa ureche, ca n-am turometru... Motorul aproape murea inecat dupa nici 1sec de tras apa, aburi mai deloc de pe evacuare.. Apoi dura cam 10 secunde pana revenea la turatia de 4000... si repetam. Cred ca vreo 300ml de apa am bagat, mai departe m-am plictisit... si asa mi-a luat vreo 5 minute, de unde 20 de secunde?

In mod normal as zice ca faza e un fel de tzeapa... dar totusi cei de pe forumul cu pricina mint chiar asa in grup?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e tzeapa.Am facut si eu chestia aia.

In primul rand motorul trebuie sa fie la temperatura maxima, sa fie incins ca sa se transforme apa in abur.In al doilea rand trebuie ca furtunasul ala sa nu aiba vreun rol important in functionarea motorului, a.i daca il scoti sa nu mai mearga. Si sa nu fie prea gros.

Aveti grija ca s-ar putea sa ajunga apa in ulei, deci e bine de facut treaba asta inainte de schimbarea uleiului.

La mine dupa ce am facut treaba asta mi s-a parut ca se tureaza mai usor motorul, adica mai putin zgomot si mai putine vibratii la turatii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nu se decaleste nimic? nu se creaza un soc termic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai nu se baga apa cu se ia un tub emulsor in care se baga apa sub presiune si iese o ceaza fina, tubul asta se infige in gura carburatorului, deasupra clapetei (la broasca mai greu ca nu ai unde ca-i filtrul de aer cu ulei,dar la dacie e exemplu merge infipt in cotul ala de plastic prin care trage aer de la filtrul de aer.

Ia cititi aici

http://www.dawesdevices.com/water.html

Voi vreti sa va distrugeti motoarele, sau ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai deci motorul era la temperatura foarte maxima... turatia am ridicat-o cu ajutorul clamei de la cablul de acceleratie (urla f fain :()... ciudat e ca la mine in mod sigur s-ar fi oprit daca tineam continuu furtunasul in apa.. altii zic ca la ei merge constant chiar daca tremura... in fine... daca mai incearca cineva si-i iese mai bine, repet experienta. Posibil sa fi gresit eu undeva...

P.S. motorul nu merge nici mai bine nici mai rau dupa faza asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex_7

Tu vorbesti de sisteme de injectie cu apa. Aici era vorba sa bagi in motor putina apa ca sa-l curete. Citeste link-ul dat de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex_7

Tu vorbesti de sisteme de injectie cu apa. Aici era vorba sa bagi in motor putina apa ca sa-l curete. Citeste link-ul dat de mine.

<{POST_SNAPBACK}>

sa-l "curete"... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citit link-ul.

Parerea mea e sa folosesti un amestec de apa si alcool pentru ca se evapoara mai repede, totusi mi se pare cam aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stati asa, la inceputul topicului zicea si Charlie de jet de apa si parea logic, dar aici e vorba sa bagi apa in motor in timp ce acesta functioneaza ? :P

Sau am baut eu prea multa bere si nu mai pricep nimic ? :banghead:

Si cineva deja a si incercat kestia asta ? :P

Ceva concluzii privitoare la evolutia consumului de carburant in timpul adaparii cu apa se pot trage ? Sau cam care e consumul de lichid in cazul alimentarii exclusiv cu apa a motorului ? :P

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesanta treaba asta cu, curatatu motorului cu apa ... io inca n-am ajuns la stadiul asta de intelegere a fenomenelor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricat ar parea de ciudat, apa este un decalaminant foarte bun pentru motoare, dar nu asa cu furtunul in sticla de apa. Treaba e ca trebuie adaptat un sistem pe masina care sa picure (sau sa injecteze) apa in carburator in timp ce motorul functioneaza. Se circula cu acest sistem (deci cu motorul alimentat si cu benzina si cu apa) vreo 50-60 km si garantat toata CALAMINA DISPARE, si din camera de ardere si din pistoane. Nu trebuie sa consume 1000l apa la 100 km. Trebuie injectata apa cat sa nu influenteze puternic functinarea motorului. Ideal acest sistem de injectie de apa ar trebui sa porneasca OBLIGATORIU numai cand motorul este cald si preferabil in sarcina (adica sa se opreasca injectia de apa la relanti) Daca motorul este cald, nu e absolut nici o problema cu coroziunea, apa ajungand in stare de vapori in camera de ardere, necorodand nimic. In schimb acesti vapori de apa reactioneaza chimic (dracu stie cum) cu calamina si o elimina din motor. Daca injectati apa in motorul rece, asteptativa la ce e mai rau.

Dovada o stiu cei care au mai avut de-a face si cu motoare cu racire cu apa. Cand la un astfel de motor se strica garnitura de chiulasa si incepe sa piarda apa din sistemul de racire in unul din cilindri, pana defectul se observa si se constata (Pierdere de apa si nu se vad scurgeri) trece un pic de timp. Vezi observa cand desfaceti sa schimbati garnitura de chiulasa ca acel cilijndru in care a intrat apa este curat ca lacrima, ca la un motor nou. In cilindri in care nu a intrat apa, se vor observa obisnuitele depuneri de calamina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricat ar parea de ciudat, apa este un decalaminant foarte bun pentru motoare, dar nu asa cu furtunul in sticla de apa. Treaba e ca trebuie adaptat un sistem pe masina care sa picure (sau sa injecteze) apa in carburator in timp ce motorul functioneaza. Se circula cu acest sistem (deci cu motorul alimentat si cu benzina si cu apa) vreo 50-60 km si garantat toata CALAMINA DISPARE, si din camera de ardere si din pistoane. Nu trebuie  sa consume 1000l apa la 100 km. Trebuie injectata apa cat sa nu influenteze puternic functinarea motorului. Ideal acest sistem de injectie de apa ar trebui sa porneasca OBLIGATORIU numai cand motorul este cald si preferabil in sarcina (adica sa se opreasca injectia de apa la relanti) Daca motorul este cald, nu e absolut nici o problema cu coroziunea, apa ajungand in stare de vapori in camera de ardere, necorodand nimic. In schimb acesti vapori de apa reactioneaza chimic (dracu stie cum) cu calamina si o elimina din motor. Daca injectati apa in motorul rece, asteptativa la ce e mai rau.

Dovada o stiu cei care au mai avut de-a face si cu motoare cu racire cu apa. Cand la un astfel de motor se strica garnitura de chiulasa si incepe sa piarda apa din sistemul de racire in unul din cilindri, pana defectul se observa si se constata (Pierdere de apa si nu se vad scurgeri) trece un pic de timp. Vezi observa cand desfaceti sa schimbati garnitura de chiulasa ca acel cilijndru in care a intrat apa este curat ca lacrima, ca la un motor nou. In cilindri in care nu a intrat apa, se vor observa obisnuitele depuneri de calamina.

<{POST_SNAPBACK}>

Bay, da benzina din statiile noastre are destula apa... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bay, da benzina din statiile noastre are destula apa... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Deci orice reclamatie la OPC privind apa din benzina va fi sortita esecului :) :D :) :D ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
are careva idee cu ce procedeu se poate curata calamina ?

altul decat cel mecanic care mi se pare destul de barbar  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Pasta abraziva pentru curatat supape si o perie(nu de sarma!!!) pusa in bormasina

Pasta se gaseste la statia Petrom Baneasa, in niste conserve mici de tabla, cat o cutie de medicamente, cu 2 compartimente: "coarse" si "fine". Nu stiu cine-i fabricantul, dar e singurul tip pe care-l au

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!