Jump to content

Temperatura motor nu ajunge la 90


RoSonic
 Share

Postare recomandată

Am rezolvat problema cu termostatul am cumparat alta garnitura si sa etansat,acuma vreau sa va intreb, cred ca sunt off topic dar la temp de afara de 14 grade e normal ca in 2,5 km sa urce temp la 90?(masina a stat cam o ora jumate inainte apa era tot la 90 cand lam oprit deci motorul a fost cald)asta fiind acuma mai spre seara,in timpul zile cam tot asa a urcat,imi cam fac griji nu urca cu nimica mai mult de 90 dar poate nu is obisnuit.astept parerile voastre,ar putea fi vorba de un defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca mergi normal, nu coxezi, ceea ce e si normal sa eviti, da 2.5km e ok.Cam asa e si la mine~

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ma pune pe gand e faptul ca odata ce a trecut apa de 60 si daca stau cu motorul la relantiu prea repede urca la 90 ,cred ca nu e aerisita bine instalatia,se aude un bazait prin tevii,parca ar fi putina apa,o sa las sa urce apa la 90 si o sa iau busonul de la vasul de apa si o sa umblu un pic asa,sa deschida si termostatul e alta solutie pt aerisire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu cand am schimbat distributia am lasat jos tot am desfacut si pompa ,am pus noua. Am turnat antigel, am mers cu ea pana a deschis termostatul si mai intrat inca putin antigel, aierisirea se face automat prin recirculare, nimic special.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu fie probleme,am umblat un pic dimineatza in 4-5 km a fost la 90 apa afara erau 7 grade,cand a urcat la 90 am luat busonul iam dat un pic de forja sa deschis si termostatul dar antigelul din vas nu a scazut cu nimica ba chiar a urcat un pic.nush ce sa zic cum as putea sa verific daca e aerisit corect?am bagat inapoi cam 2 litri de antigel ce lam recupera+1,5apa distilata+1litru antigel nou,e destul sau ar mai intra in circuit,si la tine dupa ce a trecut de 60 de grade se ridica repede pe 90?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar parea ca si eu am o problema cu acel senzor. Mai pe scurt:

-Am plecat pe ruta Arad - Campeni (Alba) traseu fix de 230km. Dupa ce am plecat peste cativa km acul a ajuns la 90 si a ramas asa pana la destinatie. Mentionez ca am condus fara oprire. Cand am ajuns in Campeni am oprit motorul si m-am dus sa-mi rezolv treaba. In 30 minute am plecat de acolo sa vin catre Arad. Cand am plecat acul a ramas la zero, chiar ma miram cum putea sa se raceasca asa repede un motor dupa 200 km mers continuu. Afara temp. era in jur de 8 grade. Am plecat cu acul pe zero in speranta ca se urca la 90 cum ar fi normal dar dupa vreo 30 km mers pe serpentine si destul de forjat, acul a ramas tot la zero. Am intrat la idei, cobor din masina si verific turul si returul instalatiei, fierbinti amandoua la fel. In masina caldura ca in sauna.

Imi continui drumul gandindu-ma ca probabil sa defectat clusterul si blestamand tot VAG-ul. Cam la jumatatea drumului, prin Ilteu ma opresc sa alimentez moment in care mai verific odata furtunele, amandoua fierbinti. Cand ma urc sa plec si pun contactul, culmea, acul sare instant la 90 si nu sa mai miscat de acolo pana am ajuns in Arad.

E clar ca termostatul nu poate fi, nici pompa de apa. Ce mai ramane de verificat? Clusterul sau acel senzor? pe VagCom nu a fost semnalat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calin78 parerea mea e ca e senzorul,imi facea si mie figuri de genul asta,nu urca mai mult de 70,urca la 90 cateodata opream,stateam 2 min il porneam si ramnea pe minim,sau dimineatza porneam motorul afara erau 10 grade si motorul statea turat peste 1000 cateva min,incearca sa schimb senzorul mai intai,e mai ieftin decat clusterul daca nu e senzorul stii ce ramane dupa aia de schimbat desi nu cred ca e clusterul.Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lafamilia2003, mergi linistit, se comporta normal termostatul. Instalatia se aeriseste singura in 10-20 de km.

Calin78, senzorul G62 e defect sau e murdara mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja la cat de greu se incalzea inainte nu mai is obisnuit ca dupa 4-5 km sa vad ca apa e la 90...multumesc pt raspunsuri

Toate cele bune va doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Voi ati reusit sa schimbati termostatul fara sa goliti instalatia complet de antigel?

Eu mai mult ca sigur cred ca e termostatul de vina pentru ca ieri am coborat un deal destul de lung (Buciumul din Iasi) vro 10 km aproape cred si am mers doar in frana de motor, in varf temperatura era undeva la 90 iar cand am ajuns la vale era cu 2-3 liniute mai la stanga nu mai stiu exact deci 70 sau 60 , deci temperatura la mers in frana de motor a scazut ceea ce nu cred ca este tocmai ok.

Termostatul am vazut in etka ca nu are inclus si o-ring care trebuie comandat separat ?

Aici sunt codurile de referinta la diferiti producatori ce recomandati:

coduri referinta termostat diferiti producatori

Si am inteles sa iau behr daca gasesc sau ceva mai scump in nici un caz cel mai ieftin.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, odata ce s-a stabilizat temperatura la 90 de grade, chiar daca apoi mergi in frana de motor, nu trebuie sa mai scada. Cu alte cuvinte termostatul e "putin" defect.

Daca iei termostat OEM, vine fara garnitura. Daca il iei pe producator, de obicei vine cu garnitura.

Iar daca vrei ceva bun, iti recomand OEM. Daca iei pe producator, oricum il iei la noroc deci conteaza prea putin marca. :blah_:

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Cosmin de raspunsul prompt si la obiect ca de obicei.

Am cerut niste preturi la magazinul meu preferat si pana la urma am comandat FACET la 51 de RON era cel mai scump inafara de OEM care era 120 de RON. BEHR nu am gasit defel banuiesc ca OEM e BEHR. Speram sa fie ok. Cand ridic comanda o sa iau si 1 litru de G12 concentrat si 1 litru de apa distilata si sper sa-l putem schimba rapid fara sa pierdem foarte mult antigel.

Valeu am vazut ca sunt italieni astia de la FACET...

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu recomand Facet . Am cumparat un singur produs de la ei si mi-am promis ca n-o sa mai repet greseala asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spuneam, in cazul asta tine de noroc... :rolleyes:

Scoti antigelul atat din radiator cat si din calorifer (desfacand un furtun din cele 2 de pe racitorul de ulei). Ce e in bloc, il vei pierde. Dar e sub 1 litru.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu recomand Facet . Am cumparat un singur produs de la ei si mi-am promis ca n-o sa mai repet greseala asta.

Sper ca nu era termostat acel produs...eu ma gandesc ca acesti producatori totusi au niste standarde gen ISO TS 12962 si ar trebui componentele alea totusi sa treaca un test de calitate cat de cat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata am achizitionat termostat FACET, O-Ring si inca ma gandesc daca sa incerc sa-l schimb rapid sau sa golesc toata instalatia si sa pun antigel nou. Conteaza firma la antigelul asta sau orice ieftineala merge numai sa fie G12?

Am mai explorat internetul si am aflat cum functioneaza termostatul asta:

Functionare si rol termostat

Al meu eu cred ca odata ce se deschide se inchide la loc deloc sau foarte foarte greu astfel explicandu-se de ce in frana de motor cand termostatul ar trebui sa se inchida ca sa ramana apa doar in circuitul din blocul motor, ramane deschis si apa racindu-se in circuitul mare prin radiator se raceste. Eu banuiesc ca peste noapte el se inchide totusi avand mai mult timp la dispozitie deoarece dimineata totusi in 4 km de mers normal ajunge temperatura aproape de 90 de grade.

E posibil termostatul nou sa ramana blocat pe inchis? Dupa cum este el proiectat banuiesc ca este mai probabil sa ramana blocat pe deschis decat pe inchis nu? Adica mai degraba mergi cu motorul mai rece decat sa-ti fiarba motorul in caz de defectiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune orice antigel. Important este sa fie G12 sau G12+.

Au mai fost cazuri cand a ramas inchis termostatul si a fiert apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Deoarece m-am hotarat sa schimb distributia, am zis sa schimb si termostatul, deoarece asta iarna nu se mentinea temperatura motorului la 90*.Am luat marca wahler, made in germania la 41 ron. Ce credeti despre aceasta marca, am facut o alegere buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat EGR Whaler de la Autokarma si merge brici.De fapt si cel original de pe masina era tot Whaler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar parea ca si eu am o problema cu acel senzor. Mai pe scurt:

-Am plecat pe ruta Arad - Campeni (Alba) traseu fix de 230km. Dupa ce am plecat peste cativa km acul a ajuns la 90 si a ramas asa pana la destinatie. Mentionez ca am condus fara oprire. Cand am ajuns in Campeni am oprit motorul si m-am dus sa-mi rezolv treaba. In 30 minute am plecat de acolo sa vin catre Arad. Cand am plecat acul a ramas la zero, chiar ma miram cum putea sa se raceasca asa repede un motor dupa 200 km mers continuu. Afara temp. era in jur de 8 grade. Am plecat cu acul pe zero in speranta ca se urca la 90 cum ar fi normal dar dupa vreo 30 km mers pe serpentine si destul de forjat, acul a ramas tot la zero. Am intrat la idei, cobor din masina si verific turul si returul instalatiei, fierbinti amandoua la fel. In masina caldura ca in sauna.

Imi continui drumul gandindu-ma ca probabil sa defectat clusterul si blestamand tot VAG-ul. Cam la jumatatea drumului, prin Ilteu ma opresc sa alimentez moment in care mai verific odata furtunele, amandoua fierbinti. Cand ma urc sa plec si pun contactul, culmea, acul sare instant la 90 si nu sa mai miscat de acolo pana am ajuns in Arad.

E clar ca termostatul nu poate fi, nici pompa de apa. Ce mai ramane de verificat? Clusterul sau acel senzor? pe VagCom nu a fost semnalat nimic.

Calin78, senzorul G62 e defect sau e murdara mufa.

Intradevar acel senzor a fost problema, l-am schimbat si nu am mai avut probleme de atunci. Bat in lemn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece m-am hotarat sa schimb distributia, am zis sa schimb si termostatul, deoarece asta iarna nu se mentinea temperatura motorului la 90*.Am luat marca wahler, made in germania la 41 ron. Ce credeti despre aceasta marca, am facut o alegere buna?

Tot termostat Wahler am pus si eu de aproape 2 ani si merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

dac nu baga caldura bine,si apa este la 90,este din termostat sau radiator caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai verificat temperatura lichidului de racire, si cu vag-ul (sa fii sigur ca nu minte ceasul din bord) si este apropiata de 90 de grade, si furtunele de la motor sunt calde, poate fii vorba de calorifer infundat - murdar.

Daca ai climatronic, si ii dai pe cald si nu baga, trebuie verificat daca nu cumva V68 a ramas blocat pe rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!