Jump to content

Temperatura motor nu ajunge la 90


RoSonic
 Share

Postare recomandată

Da, temperatura la ulei ramane constanta cat apa variaza !

Cei din service au zis ca nu sunt probleme ..si ca "e bine ca motorul nu se incinge repede "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine sa nu se supraincalzeasca, daca apa sta undeva intre 85-95 nu e absolut nici o problema. Daca la iarna o sa stea mai rece insa o sa faca amestecul mai bogat in combustibil si o sa consume mai mult.

Cel mai bine vezi ce temperatura are apa in borcan la intervale diferite dupa ce s-a incalzit, daca nu scade sub 85 nu iti mai fa griji, indicatia din bord poate fi mincinoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tocmai ..ca indicatia in bord e OK ..pt ca a fost verificata cu VAG -ul ..sa vada daca coincide cu ce arata senzorul si arata la fel.

Am sa mai fac niste verificari din nou la service !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Indicatiile G62=G2 insa nu poti sti daca sunt reale, de aia trebuie sa le compari cu ce arata un termometru clasic. Daca G2=G62=termometru senzorii nu au nimic.

2. Daca la frana de motor / puntul mort (in deplasare) temperatura indicata scade, apoi la forja creste de vina e termostatul.

Bafta si ai grija de masina ca merita :Driver:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu problema asta cu temperatura apei nu statea chiar la 90Grade....am fost sa schimb distributia si de atunci sta batz...cred ca pompa de apa avea ceva probleme..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Si eu tot aceeasi problema o am aca si @andrein.Nu prea sta acul pe 90,la frana de motor scade(dupa mine vreo 3mm lateral satanga :vaidecapulmeu: )iar la forja sta perfect pe 90.Cred ca termostatul e de vina!! Daca ma duc lejer in a 4 cu 90 4 oameni si ceva bagaje nu sta perfect pe 90,ci cum am zis putin lateral stanga!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi fenomen il am si eu

E normal?

Astept si eu cu interes rezolvarile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am fost prin service ..si au zis ca nu e nici o problema mai ales cand le ziceam ca nu scade sub 80 de grade !

Deci deocamdata o las asa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu scade sub 80

aprox undeva la 85, am masurat cu vagcom-u si nu trece de 90

cred ca asta e mai important sa nu se infierbante

am constatat ca la frana de motor sau daca circul cu el mai turat, in special cu vit 3 la 80-90km/h scade indicatoru

ma gandesc ca nu o fi termostatu ci doar efectul racirii mai rapide a lichidului datorita vitezei de circulatie a acestuia in sistemul de racire

cele bune tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nici la mine nu mai ajunge acul la 90 de cand s-a racit vremea si folosesc si caldura. Saptamana trecuta am facut un drum de 700km(dus-intors) si acul a stat cam in jurul valorii de 80 grade(cu oscilatii +/-). In frana de motor temperatura scadea.

Caldura baga in masina.

Daca opresc caldura si afara e mai caldut(sa zicem 15 grade) atunci ajuge la 90, dar destul de greu si mers mai turat. Daca iar pornesc caldura, temperatura scade.

Cand plec dimineata de acasa, dupa aprox. 4 km temperatura ajunge la 70 dar de aici urca f. greu si se opreste undeva pe la 80.

Astazi am facut o proba si anume am pornit motorul si l-am incalzit(pe loc) si am tot verificat furtunul de la termostat. Era rece. Acul indica deja aprox. 80 grade iar la furtunul respectiv nu am observat nici modificare, adica nu se incalzea. In schimb, furtunul de sus de la radiator era fierbinte, inclusiv radiatorul. Cum se explica asta? Daca ar fi termostatul blocat pe deschis trebuia sa fi simtit si furtunul care vine de la el ca e cald, nu? Si totusi, de ce radiatorul si furtunul de sus(de retur?) erau fierbinti? Inclusiv furtunele de la vas si vasul erau calde.

Am facut si o scanare si nu indica nici o eroare, deci teoretic senzorul e ok.

Deci ce sa fie, termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primu rand compara temperatura apa din engine cu temperatura apa din instruments si mai compara cu temperatura uleiului care e cu +5-10 fata de apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si asta cu VAG COM o fac? ca pe climatronic(e dublu) nu pot sa intru in diagnoistic.

ce e ciudat la mine e ca acel furtun care pleaca din coltul de sus al radiatorului spre motor e cald, fierbinte chiar. pe cand furtunul de la termostat e rece. chiar si marginea aceea a dariatorului e calda(pe partea soferului). oare sa se transmita caldura de la apa din motor? daca ar fi termostatul deschis ar trebui sa fie si furtunul de jos cald, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde daca ai termostatul pe tur sau pe retur. Daca ai termostatul pe retur atunci partea de sus a radiatorului comunica liber cu apa din motor, numai ca sta pe loc in radiator adica nu-si face circuitul prin radiator pana nu deschide termostatul.Aici sunt doua posibilitati fie apa se incalzea in radiator fiind in contact cu apa din motor deoarece apa calda se ridica in punctul cel mai inalt, fie mai probabil termostatul s-a deschis foarte putin si patrunde apa calda in radiator dar nu suficient de multa cat sa sjunga calda si la retur, acesta fiind in continuare rece pana termostatul se deschide mai mult. Cat despre vasul de expansiune e posibil ca acesta sa comunice cu motorul independent de termostat si e normal sa fie cald. La termostate cel mai des defect intalnit este ca deschide prima data la temperatura de regim dar apoi odata deschis nu mai lucreaza bine in zona temperaturii 75-90 adica nu-si mai face acea variatie de deschidere care sa tina apa constanta la diferite regimuri de mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba termostatul si o sa vezi ca va fi ok been there done that!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flavius 76

ar fi bine daca as sti precis care e traseul apei.

din ce mi-am dat eu seama, vasul de expansiune e "conectat" la sistem pe cele doua furtune care intra/ies din radiator. furtunul din fundul vasului comunica cu furtunul termostatului chiar inainte de prinderea de la radiator. furtunul de retur al vasului comunica cu furtunul de sus al radiatorului. acesta e si el cald cand se incalzeste cel de la radiator. probabil tot datorita propagarii caldurii, nu datorita circularii apei prin radiator.

in orice caz, furtunul termostatului e rece in timp ce celalalt e fierbinte. mi-e greu sa cred ca termostatul e deschis.

stie cineva care e traseul apei la A4? pe la termostat iese apa din motor si merge la radiator, sau invers?

@draku

deocamdata incerc sa ma conving ca termostatul are o problema, apoi il voi schimba. in afara de faptul ca nu vad acul la 90 alte probleme n-am observat(consum marit, lipsa caldurii in masina, etc) deci n-as vrea sa ma grabesc cu schimbatul.

Modificat de A4UDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va pripiti cu schimbatul termostatului va zic din experienta, nu de mult am inlocuit si eu termostatul pt ca ajungea undeva pe la 110-120grade si abia pe urma deschidea spre radiator dar si atunci cam anemic...ei tot la fel facea si cu termostatul nou, defapt senzorul de temperatura al antigelului G62, pe care l-am inlocuit si anul trecut, indica gresit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva care e traseul apei la A4? pe la termostat iese apa din motor si merge la radiator, sau invers?

Ce tip de motor ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am studiat problema destul timp ... daca vrei sa scapi de problem SCHIMBA-L e 70 lei la PBN ... problema ta ca si la mine este inertzia termica a pastilei chimice care, incet incet de duce .... de suflet. Daca era ceva electric aveai o eroare ... dar e dupa cum consideri ... a mea fumega mai mult si crescuse parca si in consum o idee ... ai facut tu consumu' cu metoda plin plin si nu s-a modificat? ... ma rog treaba ta ... :)

Modificat de DraKu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce tip de motor ai?

:icon_thumright: :D Ce legatura are ce tip de motor are ca sa stii traseul apei???!!??? La orice masina, din termostat iese si intra in radiator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ma gandeam si eu, ca pe la termostat apa iese din motor si merge spre radiator pt. racire(dar am fost putin derutat ca zicea cineva mai sus ca termostatul poate fi ori pe tur ori pe retur). tocmai din cauza asta mi se pare ciudat ca daca termostatul ar fi deschis asa cum am banuit si eu si altii, atunci furtunul lui ar trebui sa fie cald. ori in cazul meu nu e. in schimb, cel de sus de la radiator, adica returul apei spre motor, e fierbinte. ma gandesc ca asta se incalzeste datorita propagarii caldurii prin apa si nu datorita circularii apei spre radiator. din cauza asta cred eu ca nu e blocat termostatul pe deschis.

ps. motorul e AWX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru ii clar... termostatul ii montat de obicei la blocul motor conectat cu returul radiatorului de racire, returul se afla in partea de jos a radiatorului !

Daca termostatul ramane pe deschis catusi de putin apa circula si prin radiator iar dupa cateva minute de functionare turul+returul+tot radiatorul au aceasi temperatura cu motorul 40-50-60...90 grade... cat are motorul are si radiatorul si furtunele aferente...asta cu conditia ca masina sa stea pe loc cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: :lol: Ce legatura are ce tip de motor are ca sa stii traseul apei???!!??? La orice masina, din termostat iese si intra in radiator...

esti sigur? ia uita-te un pic la un motor 1.6D de golf 2 sau 1.8B (alea cu termostatu sub pompa de apa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur? ia uita-te un pic la un motor 1.6D de golf 2 sau 1.8B (alea cu termostatu sub pompa de apa).

User: A4UDI

Maşina: Audi A4 2003 1.9TDI 131CP poate nu am formulat cum trebuie, insa ma refeream la masini generatie noua, dupa cum se vede la profilul celui care a intrebat... nu ma pricep la motoarele de golf 2, deci nu pot confirma sau infirma cele spuse de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se intampla sa scada,ori sa treaca putin de 90 de grade.Care ar putea fi explicatia?

Am termostat nou,VEMO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca e foarte frig afara si caldura degazata de motor este mai mica decat caldura cedata exteriorului prin suprafata blocului si radiatoru de caldura din habitaclu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!