Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

Ma bucur ca, ajutat de observatia ta, am lamurit aspectele neclare ale exprimarii mele. Sper sa nu fi indus cuiva ideea gresita ca poti lasa un ulei in motor pe vecie, doar pentru ca e recomandat de producator.😆

 

Cat despre afirmatia ca norma nu iti garanteaza ca poti lasa acel ulei 30.000 km, cred ca trebuie sa vorbesti cu producatorul, nu eu am fixat intervalul pentru revizii. Sunt sigur ca ai destule argumente, iar producatorul va tine cont de observatiile tale.

 

Personal, schimb la aproximativ  15.000 de km uleiul.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, sunt nou pe forum, ma poate ajuta cineva cu o informație?

In cartea masinii este specificat ca pentru motoarele 1.4 TSI trebuie ulei cu norma

Vw 503.01-504.00 pentru autovehiculele cu service LL, iar pentru cele fără LL norma Vw 502.00-505.01, cca. 3,6 l.

Intrebarea este uleiul pe care îl folosim trebuie sa aibă ambele norme, adică 502.00-505.01 sau se poate folosi un ulei care are pe eticheta următoarele specificații?

Corespunde si  indeplineste urmatoarele specificatii si clasificari:


API SN / CF
ACEA A3-08 / B4-08
BMW Longlife-01
MB 229.5
Porsche A40
Renault RN 0700, 0710
VW 502 00 si 505 00

 

Golf 6-2009-1.4Tsi-122CP

Modificat de dorin0710
Tipul masinii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma care te interesează pe tine este 502.00, asta este pentru benzină. Norma 505.01 este pentru motoare diesel cu PD. Sunt uleiuri care sunt dedicate numai pentru benzină sau numai pentru diesel, dar şi uleiuri care pot fi folosite la ambele tipuri de motoare, de asta au ambele norme trecute pe ele.

Referitor  specificaţiile trecute de tine, nu este greşit să-l foloseşti, dar un ulei care ar avea pe etichetă VW 502 00 si 505 01 cred că ar fi superior (norma 505.00 este pentru diesel cu pompă rotativă, mai vechi decât cele PD). Mai observ că unele din normele pe care le îndeplineşte uleiul pomenit de tine sunt destul de vechi, cum ar fi RN 0700, 710 care a fost înlocuită de ceva vreme de RN17

Deci poţi folosi uleiul fără probleme, mai ales dacă faci schimbul ceva mai des, numai că pare un ulei mediocru ca performanţe.

Referitor la celelalte norme care sunt trecute pe etichetă le poţi compara performanţele cu acest grafic

https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Poţi bifa mai multe norme ca să le vezi comparativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei ar fi mai Ok, care sa îndeplinească normele respective, sa fie mai bun decât uleiul pe care l-am dat exemplu, bun pentru motorizarea respectiva?

Uleiul despre care am vorbit mai sus este:

Ulei de motor Liqui Moly Leichtlauf HT 5W-40

 

IMG_1957.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la 1.2 TSI pun LM top tec 4200.

 

Screenshot_20240127_134553_eMAG.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit in masina cartea, unde este scris de cei de la VW, ce norma se folosește.

Uleiul de mai sus a fost recomandat de un mecanic din reprezentanta VW, nu știu de ce a zis colegul mai sus ca este mediocru!

Cei din reprezentanta recomanda ulei 5W40, service-urile, au fost făcute înainte numai in reprezentanta, in cartea service este trecut doar ulei 5W40, dar nu specifica ce ulei.IMG_1960.thumb.jpeg.63e9d49db5ecbc50084cd9eb06615f50.jpeg

Modificat de dorin0710
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minutes ago, dorin0710 said:

nu știu de ce a zis colegul mai sus ca este mediocru

Scuze că m-am exprimat greșit. Am vrut să spun mediu ca performante și am și argumentat de ce.  Sunt și uleiuri mai proaste și mai bune cu preturi pe măsură. Acum mai contează și la cat faci schimbul de ulei, nu cumperi ulei scump să îl schimbi la 7k km.

Poți folosi fara probleme uleiul respectiv sau orice ulei cu norma 502. Dacă ești pretențios și știi ce să aștepți de la uleiul respectiv te apuci și studiezi fisele lor și o să vezi că pentru aceeași norma și aceeași vâscozitate parametrii diferă de la o marca la alta.

Vâscozitatea 5W40 este un compromis bun pentru clima noastră.

Văd că pe hârtia aia este trecut și codul de.ulei OEM. Daca ai dubii foloseste-l pe acela

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, sneaker a scris:

Poți folosi orice ulei din lista celor aprobate pt norma 502. Pe site-ul Erwin găsești lista care ar trebui să fie actualizată.

Multumesc, m-am lamurit!

Acum rămâne sa ma hotărăsc ce sa folosesc, 5W30 sau 5W40, schimbul de ulei îl fac la 7000-8000km.

Acum am văzut ca Liqui Molly HT 5W40 este mineral!

Modificat de dorin0710
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, dorin0710 said:

 in cartea service este trecut doar ulei 5W40, dar nu specifica ce ulei.IMG_1960.thumb.jpeg.63e9d49db5ecbc50084cd9eb06615f50.jpeg

ba specifica prin acel cod,adica este uleiul original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara, pentru 1.2 TSI 110 CP CJZD, unde aș putea găsi cât ulei intră? Mă interesează pentru a face schimbul de ulei. Am văzut 3,6 litri, alții au scris că trebuie 4 litri + 1 litru pentru completare... În manualul de utilizare nu am găsit cantitate, doar specificația 502.00 respectiv 504.00 long life. Mulțumesc anticipat!

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti intra 3.4-3.6l de ulei. Daca iei bidon de 4l o sa mai ai vreo juma’ de litru de completat. Daca stii ca iti mananca ulei poti sa iei un bidon de 5l ca iesi mai ieftin la pret per total.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos Xman_ghio,  încă oscilez intre Liqui Moly, Ravenol sau Motul Specific... Deocamdată balanța înclină către LM dar mai studiez părerile altora😉. De consumat, până acum nu mi-a consumat, dar oricum îmi rămâne de o eventuală rezervă. Schimbul îl fac la 10.000 km sau la an.

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut!

Vin cu 2 intrebari catre voi:)

1. Daca masina este setata pentru interval de schimb variabil, valorile ce le afiseaza masina pentru schimb de ulei se schimba in functie de cum este condusa? Sau care este diferenta fata de intervalul de schimb fix?

2. Intrand pe oil selectors de la mai multe branduri de ulei, primesc tot felul de recomandari difererite. Motorul in cauza e 2.0TSI 230hp pe Octavia din 2017 cod CHHA. Producatorul recomanda (2.0 l/169 kW CHHA 5.7 l 6.6 l VW 504 00 VW 502 00) - adica si 504 si 502 iar paginile de ulei de pe net:

Motul recomanda de toate: 0W30, 0W40, 5W30, 5W40

Mobil1: 0W20, 0W40, 5W40

Shell: 0W20, 5W40

Liqui Moli: 5W30, 5W40

Nu mai stii de care sa bagi :)

 

Utilizare 75% in oras - in ultimul an am facut in jur de 4mii km - vreau sa schimb uleiul acum doar pentru ca a trecut anul, nu ca as fi mers prea mult.

 

Ce recomandati? sa merg pe 502 5w40 sau sa raman pe clasicul Motul 5w30 504? Sau sa incerc noul 0w30 sau 0w40?

Mentionez ca nu stiu ce e acum in motor - schimbul a fost facut de fostul propiretar in reprezentanta si nu e specificat  in fisa de service tipul de ulei ci doar cantitatea ce a intrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic

Mergi pe 0w20 mai ales la cati km faci. Eu merg cu 0w20 cu masina de noua si acum am 60k, fara probleme si fara consum de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am GPF, nu se recomanda 0w20 la mine :)

e o generatie mai noua la tine motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, martea said:

Salut!

Vin cu 2 intrebari catre voi:)

1. Daca masina este setata pentru interval de schimb variabil, valorile ce le afiseaza masina pentru schimb de ulei se schimba in functie de cum este condusa? Sau care este diferenta fata de intervalul de schimb fix?

2. Intrand pe oil selectors de la mai multe branduri de ulei, primesc tot felul de recomandari difererite. Motorul in cauza e 2.0TSI 230hp pe Octavia din 2017 cod CHHA. Producatorul recomanda (2.0 l/169 kW CHHA 5.7 l 6.6 l VW 504 00 VW 502 00) - adica si 504 si 502 iar paginile de ulei de pe net:

Motul recomanda de toate: 0W30, 0W40, 5W30, 5W40

Mobil1: 0W20, 0W40, 5W40

Shell: 0W20, 5W40

Liqui Moli: 5W30, 5W40

Nu mai stii de care sa bagi :)

 

Utilizare 75% in oras - in ultimul an am facut in jur de 4mii km - vreau sa schimb uleiul acum doar pentru ca a trecut anul, nu ca as fi mers prea mult.

 

Ce recomandati? sa merg pe 502 5w40 sau sa raman pe clasicul Motul 5w30 504? Sau sa incerc noul 0w30 sau 0w40?

Mentionez ca nu stiu ce e acum in motor - schimbul a fost facut de fostul propiretar in reprezentanta si nu e specificat  in fisa de service tipul de ulei ci doar cantitatea ce a intrat.

Ramai la Motul 5w30. E ok pt norma 504.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@martea

1. da - daca ai setat pe interval variabil atunci ai schimbul la “maxim 30k km sau 2 ani”. In functie de cum conduci o sa iti scada intervalul de schimb. Dar la cati lm faci poti sa o lasi la interval fix si schimbi tu la 10-15k km sau 1 an.

 

2. mergi pe norma de ulei cu care a venit masina (iar a ta a avut 504, deci 5w30. Sincer daca il schimbi la 1 an si sub 10k km poti sa pui orice ulei premium ca va fi ok. Cel mai bun ulei e ala schimbat cat mai des…)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic

Scuzele mele, am crezut ca ai GPF. In cazul asta, ca nu ai poti sa mergi pe 5w30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, Xman_ghio said:

mergi pe norma de ulei cu care a venit masina (iar a ta a avut 504

problema e ca nu stiu cu care a venit masina :) in manual se recomanda atat norma 502 cat si 504. Adica se poate baga si 502 5w40 si 504 5w30 (sau 0w30 mai nou)

o sa incerc originalul de la VW cu 504 0w30 - e cam cu 25 de lei mai scump ca Motul deci nu e mare diferenta.

 

Apropo, de la procars97.ro a cumparat cineva? vad ca au review-uri bune pe emag si preturi decente direct la ei pe site.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a venit cu 5w30 (norma 504). Doar la cerere se punea la primul schimb norma 502 (adica 5w40 si interval fix).

 

eu am solicitat mereu 5w30, interval variabil si schimbam la 1 an/15k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum 3 ore, martea a spus:

problema e ca nu stiu cu care a venit masina :) in manual se recomanda atat norma 502 cat si 504. Adica se poate baga si 502 5w40 si 504 5w30 (sau 0w30 mai nou)

o sa incerc originalul de la VW cu 504 0w30 - e cam cu 25 de lei mai scump ca Motul deci nu e mare diferenta.

 

Apropo, de la procars97.ro a cumparat cineva? vad ca au review-uri bune pe emag si preturi decente direct la ei pe site.

Eu cumpar ulei ptr DSG numai de la ei. Fara probleme.

Pentru schimbul urmator e ulei motor, o sa iau tot de la ei.

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi

asta e pentru 1.5tsi-ea211-evo1, 0w20 sau 0w30, indiferent ca e sau nu cu GPF.

la evo-2 se pune doar 0w20, circuitul e imbunatatit,  acolo avem separator ulei centrifugal.

 

daca schimbi la 15k nu conteaza ce marca de ulei pui, merge oricum ca deaia e long life.

 

image.thumb.png.52690dc87e7cf3c81805557e98cab042.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va intreb si eu o problema de gaga: dupa un schimb ulei ma masina din semnatura unde s-au pus cu vreo 200 ml peste 4 l joja arata asa (masina in parcare pe plat). Nu este prea mult? Ce am de facut ca as incerca sa fac cat de repede, daca e intr-adevar o problema… multumesc

IMG_8806.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Cumperi o seringa mare si un perfuzor si tragi pe la joja nste ulei. Vezi sa fie rece motorul.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!