Jump to content

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire


martug
 Share

Postare recomandată

ok. hai sa detaliez putin. fac acelasi drum in fiecare zi de acasa pana la servici..aprox 15km. drumul e format din doua dealuri...nu foarte inalte. im momentul in care se termina primul deal temperatura e la 90de grade. la coborare incepe sa scada...si scade pana la 70-75 dde grade. scade temperatura inclusiv daca stau la semafor mai mult timp sau las masina pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand sa iti cumperi un termostat OEM nou, sa te asiguri ca il monteaza bine si cred ca vei scapa de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat si noi. doua dintrele cele patru au fost noi ,oem si montate in reprezentanta. cu antigel schimbat si tot tacamul. unul a fost nou dar neoriginal si acum ultimul a fost efectiv luat de pe o masina lovita ca sa fiu sigur ca mai original de asa nu se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sper sa nu fiu off topic; te invat ceva: iei o cana de fiert, un termometru, pui apa in cana o pui la aragaz cand incepe sa fiarba se va deschide termostatul/termostatele......il pui p-ala care deschide primul la cursa maxima la cea mai mica temperatura afisata pe termometru. Eu asa am patit la a mea masina anul trecut, ramasese blocat si era sa schimb garnitura de chiulasa. Fiind nepretentios l-am luat de la un depozit de defrisari 20 lei.Succes!

Modificat de SPECIALISTU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Eu dimineata cand e frig dupa pornire-a motorului dau drumul la clima pe temperatura 22gC si apas butonele incercuite cu rosu in poza:

post-20331-0-03507000-1322645108_thumb.j

Iar in 10 - 15 min de stationare apa ajunge la 30 - 40gC

Dar totusi am si o intrebare la voi :

Cati dintre voi au verificat proprietatile antigelului ?

Stiti ca antigel-ul nu se pune direct concentrat ?

Eu am patit la o alta masina a carei antigel fusese pus direct concentrat si cu tot cu carton in radiator se incalzea abia la Braila eu fiind din Galati.

Concluzia a fost ca intr-o dimineata am deschis capota si cand ma uit in vas antigelul nu mai era lichid ci era ca o mazare dat putin mai mica.

Am incalzit motorul ca sa ajunga antigel-ul ala concentrat lichid deoarece era la -70gC am scos din el dupa cara am pus apa distilata facandul la -35gC si problema cu incalzirea rapida a disparut.

O zi buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu gresesti din mai multe motive:

1. Nu vad de ce apesi pe ECON. In felul acesta dezactivezi rezistenta electrica de incalzire a aerului (PTC)

2. Nu se stationeaza la relanti cu o masina cu motorul rece, mai ales cu un diesel. In maxim 10 secunde de la pornirea motorului eu plec si asa este recomandat peste tot

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este mai rece afara, poti sa astepti pana la 30 sec maxim 1 minut dar este bine sa o iei din loc destul de repede. Problema pe care o intampina toti cei care isi lasa masinile in strada pe timp de iarna este partea cu geamurile inghetate si oricat ai vrea sa pleci de pe loc imediat ce ai pornit motorul, este imposibil sa pleci cu geamurile congelate.

Revenind la subiect : din cele relatate de catre Emanuel, pare sa fie vorba de termostat cu probleme.

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. hai sa detaliez putin. fac acelasi drum in fiecare zi de acasa pana la servici..aprox 15km. drumul e format din doua dealuri...nu foarte inalte. im momentul in care se termina primul deal temperatura e la 90de grade. la coborare incepe sa scada...si scade pana la 70-75 dde grade. scade temperatura inclusiv daca stau la semafor mai mult timp sau las masina pornita.

Mie imi pare normal comportamentul masinii tale. despre ce temperatura a apei vorbesti? Despre cea afisata pe ceas? Daca da, nu este elocventa.

Sper ca ai climatronic, daca da, fa in felul urmator.

- apasa pe Auto

- apasa pe Econ (sau AC, depinde ce buton ai) si TINE APSAT

- in acelasi timp, apasa pe sageata in sus (parca tasta aia cu incalzire/racire indirecta)

- din rotita din stanga, du-te la canalul 19 (trabuie sa scrie 19 in stanga, la temperatura)

- din rotita din centru du-te la subcanalul 2 (trebuie sa scrie 19 si un mic 2)

- in campul pentru temperatura din dreapta citeste temperatura REALA a lichidului de racire.

Acolo vezi cat de mult scade sau creste. Cand cobiri dealuri este normal sa-ti scada temperatura, mai ales daca este frig afara. de asemenea, la stationare, scade temperatura. Mie, in mod normal (adica in sarcina normala) imi sta pe la 82-85 de garde. la semafoare lungi scade sub 80

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac altfel. Setez temperatura pe high si activez AC-ul. In maxim 5 minute baga aer caldut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce faci tu este corect, ca asa activezi PTC-ul la masina ta (ECON dezactivat/AC activat si temperatura setata spre maxim), insa eu ii spuneam cum sa afle temperatura reala a lichidului de racire, nu cea de pe ceas, care e aproximativa

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin

Sal.,

Eu nu gresesc cu nimic apasand tasta ECON de pe climatronic.

Si sa-ti zic si de ce:

La mine acea rezistenta (PTC) de care spui tu se cupleaza doar cand apas tasta pentru dezabururea parbrizului, cea din stanga sus.

Iar tasta ECON nu face altceva decat sa decupleze compresorul .

Asa scrie in manualul de utilizare asa-ti spun si tie.

Poate alte masini au alt fel climatronicul.

Iar legat de stat-ul cu masina pe loc 10-15 minute pana incepe sa se incalzeasca putin motorul nu vad de ce ti se pare tie asa obligatoriu sa pleci urgent cum pornesti masina si sa nu astepti sa se dezghete geamurile si sa poti circula in conditii de vizibilitate de la bune in sus.

Eu nu sunt dispus sa fac vre-un accidenct din cauza ca nu am vizibilitate si am geamurile bocna.

Colegul adriano872 are perfecta dreptate in privinta dezghetarii geamurilor macat parbrizul si cele laterale de la usile fata.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu inteleg care e problema daca stai cu motorul pornit mai mult de 1 minut. Cred ca e mai bine sa pleci cu motorul putin incalzit si cu geamurile dezghetate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stationat 2h30m cu motorul la relanti. Rezultatul? Dupa 1000 km s-a aprins becul la ulei, desi pusesem ulei in urma cu 1500 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incalzit motorul ca sa ajunga antigel-ul ala concentrat lichid deoarece era la -70gC

PArerea ta ca antigelul concentra ingheata la -70. Baga o sticla in congelator si vezi ce se intampla.

La mine acea rezistenta (PTC) de care spui tu se cupleaza doar cand apas tasta pentru dezabururea parbrizului, cea din stanga sus.

Iar tasta ECON nu face altceva decat sa decupleze compresorul .

LA apasarea ECON se dezactiveaza PTC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlBundy

PArerea ta ca antigelul concentra ingheata la -70. Baga o sticla in congelator si vezi ce se intampla.

In primul rand spune si mie unde ai vazut tu ca eu am scris ca antigelul ingheata

Eu am zis ca se face ca o mazare putin mai mica iar daca nu crezi fa acest test cu ARAL si ai sa te comvingi

Unui amic ce lucreaza la un magazin de piese auto ia inghetat (MAZARIT) un bax de ARAL pus la geam

Plus de asta eu m-am lovit de aceasta problema la masina de la servciu si stiu ce spun

Atata timp cat tu nu ai vazut ceea e am vazut eu nu ma poti contrazice

LA apasarea ECON se dezactiveaza PTC.

La mine in manual-ul de utilizare a climatronicului scrie ce am zis mai sus

Cand o sa am timp o sa-l scanez si o sa-ti pun pagina pe forum

Daca asa e la mine ce sa fac sa modific climatronicul ca sa mearga ca la voi

Se stie destul de bine ca sunt o gramada de modele de climatronicuri

O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in completare, sunt o gramada de modele de congelatoare :icon_confused: . Nu ajuta la nimic sa va contrati, stimati colegi. Este un subiect destul de interesant si sunt sigur ca exista multi necunoscatori care vor sa stie cum sa procedeze cu masinile lor in diminetile geroase cand ne dorim cu totii imediat dupa pornire.. caldura in masina (Science Fiction).

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul concentraty nu este la -70 grade ci la -8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ok...am citit ce ati scris toti aici referitor strict la problema cu scaderea temperaturii apei:

1. nu am climatronic, faptul ca scade temperatura l-am constatat de pe ceasul din bord si din faptul ca aerul vine mai rece(sensibil mai rece)

2. cineva a scris ca e normal atunci cand cobori dealul sau la stationare sa scada temperatura...eu cred ca nu e normal acest lucru si ma bazez pe faptul ca inainte am avut 2 passaturi model b5 cu care faceam acelasi traseu zilnic si nu aveam aceasta problema...si m-ai mult in anumite zile folosesc un renault kango 1.9dti pe acelasi drum si nici vorba sa scada temperatura sau sa bage aer rece.

3. am citit aici si aud pt prima oara(spre rusinea mea) de o rezistenta de incalzire a aerului...e valabil ce s-a scris aici despre ea si pt modelele fara climatronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

unele motoare vw au termostat si pe instalatia de ulei (nu stiu exact care motoare), de aici poate aparea si problema ta. Acelasi lucru l-au patit si unii posesori de Ford Mondeo 2.0 diesel: dupa schimbarea mai multor tremostate de apa, problema nu s-a rezolvat pana cand o minte luminata le-a spus de termostatul pe ulei...de care si dealer-ii de piese se mirau cand auzeau :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ulei da.... dar nu are legatura cu temperatura lichidului din instalatia de racire - eu asta am inteles de la tine. Ala e un sistem suplimentar, pentru ulei - adica un simplu radiator pentru racirea uleiului. Vad ca are pe el o sonda de temperatura.....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unele motoare vw au termostat si pe instalatia de ulei (nu stiu exact care motoare),

Ala e termoflot, nu termostat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

asupra cuzinetilor si axelor cu came la motoarele de puteri mari cu nr mai mare de supape are loc o frecare mai mare datorata in special gabaritului mai mare al acestor piese iar uleiul ajunge repede la temperaturimari de aceea este necesar radiator de racire pentru ulei.

termostatul are rol de a opri circulatia lichidului de racire numai prin radiator dar ramane permanent deschis circuitul de incalzire atata timp cat caldura este deschisa.

daca aveti apasat Eco circuitul de incalzire este deschis iar apa se va ridica la90 grade mai greu.

daca apasati Auto pentru cei care au climatronic atunci temperatura reglata in interior trece automat pe 22 grade si de acest lucru se ocupa alta instalatie nu circuitul apei.

Daca temperatura exterioara este de -6 grade atunci in ajutorul instalatiei de racire vine un dispozitiv numit vebaster aflat deasupra rotii dreapta ,pentru masinile care au acesta incalzeste apa prin arderea unei cantitati de motorina numai cand motorul este pornit ,Aceste dispozitive sunt fie automate adica pornesc singure la -6grade sau cu telecomanda pornite de sofer,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!