Jump to content

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire


martug
 Share

Postare recomandată

Salutare si la multi ani, buni si sanatosi.

De curand mi-am achizitionat un passat B6 bin 2006 si am observat ca temperatura la apa creste greu, adica trebuie sa merg multi kilometri, iar daca stau cu masina pornita pe loc incepe sa scada temperatura la apa. O fi termostatul? Inca nu i-am facut nici o scanare, am un cablu care merge pe varianta 311 de vag-com, stiti cumva daca merge si la masina mea si unde anume se afla mufa de tester?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu la motoarele diesel la temperaturi scazute nu se incalzeste apa la relanti...numai daca o tii turata.

cred ca nu ai nici o problema...probabil ai trecut de la benzina la motorina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martug, ce inseamna multi km? In mod normal in maxim 10-15km de mers trebuie sa ajunga la 90

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa nu depasesti 2500 rotatii cat e motorul rece. Eu am obs ca daca respect chestia asta, la 0g C, in 5 km ajunge apa la 80-90g. Orcum, chestia cu 2500 rot /min la motor rece scrie si in carte. Daca depasesc aceasta valoare cand plec, se incalzeste mai greu.

P.S. Daca stai pe loc, nu se incalzeste nici intr-o ora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limita de 2500 de rot/min e impusa tocmai pentru functionarea sistemului auxiliar de incalzire al lichidului de racire. Peste aceasta turatie sistemul e oprit de catre ECU.

Alte conditii ar mai fi:

- Temperatura aerului de intrare < 75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va cred dar:

1- temperatura la apa nu ar trebui sa scada in stationare, chiar daca e diesel, macar ar trebui sa o mentina sau sa o creasca incet, dar nicidecum sa o scada, eu spun ca e de la termostat

2- nici daca cu acel cablu folosesc versiunea 409.1 nu vede nimik?

3- vinde cineva de pe forum interfete? am vazut pe net varianta 812, e buna, e stabila, voi pe care o recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti cu clima data tare...am sesizat ca temperatura motorului creste foarte greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vagcom 3.11 nu merge pe B6.

Ai incercat si nu merge? Vede doar motorul si cutia automata. Chiar si edc16 au linia K de diagnoza.

2- nici daca cu acel cablu folosesc versiunea 409.1 nu vede nimik?

Foloseste 3.11 ca va merge doar pe motor. LA fel si 4.09, problema e hardware.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va cred dar:

1- temperatura la apa nu ar trebui sa scada in stationare, chiar daca e diesel, macar ar trebui sa o mentina sau sa o creasca incet, dar nicidecum sa o scada, eu spun ca e de la termostat

Azi m-am uitat mai atent la acul de temperatura si sa stii ca si la mine scade cateodata. Exp: ajunsese la 90 si stateam la semafor si a inceput sa scada usor pana aproape de 80. Dupa ce am plecat a crescut iar lent la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi la fel , prin oras mers o ora si tot nu s-a incalzit pana la 90 grade , iar daca stau pe loc cu motorul pornit incepe sa scada temperatura. E o nebunie sa stai cu motorul pornit si sa iti fie frig in masina, inainte am avut o skoda superb si nu era asa, se incalzea repede si asa ramanea temperatura la 90 grade mereu. ce ciudate sunt astea. Mai sunt si alte persoane care ar putea sa verifice acest aspect????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine scade cand stau mai mult timp pe loc insa mai jos de 86-87 grade nu trece. Dupa ce pornesc in cateva minute (1-2-max.3) ajunge iar la 90.

Daca la tine scade mai mult si avand in vedere ca zici ca se si incalzeste greu nu ar fi exclus ca termostatul sa ramana pe deschis sau intredeschis. In cazul asta apa circula permanent prin radiator si se raceste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merg maine sa caut ceva prin oras daca gasesc si sa-l schimb , deoarece scade pana la linia de 50 grade

deci e nasolie. daca il schimb maine si e bine va transmit rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se incalzea greu cand aveam antigel bagat mult peste jumatatea bidonului, iar dupa ce l-am adus intre cele doua linii (minim si maxim) mai mult aproape de maxim, masina a inceput sa se incalzeasca mai rpd, si apropo la temperaturile care sunt acum afara...e ceva scuzabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca se incalzeste mai geu, dar sa vezi azi dimineata cum am inghetat in masina mai bine de jumatate de ora deoarece nu vroia sa se incalzeasca deloc, nici in modul economic si nici data pe clima, cand de obicei pe clima incepe sa se incalzeasca mult mai repede. Si apa a ajuns la temperatura de 90 grade si in masina baga aer foarte rece si la un moment dat dupa ce a ajuns la 90 grade a inceput sa se zgaltie toata masina, vibra puternic si am oprit motorul, dar a mai stat vreo 2-3 secunde pana sa se opreasca, ca la dacii cand faceau autoaprindere si mai mergeau urat vreo 2 secunde de la oprire. Am lasat-o vreo 2 ore si dupa aia cand am pornit-o a mers normal si dat pe clima auto a inceput sa dea caldura iar apa la ceasul de bord a urcat foarte greu pana la temp de 70 grade, cand mai opream pe la un semafor mai scadea cu 5 grade. Eu cred ca de la un dop de gheata se intampla de nu baga caldura deloc.

Intrebarea este daca mergeti ptin oras o jumatate de ora, sau o ora continuu, se ridica apa la 90 de grade si ramnane acolo sau la un semafor sau o stationare incepa sa scada in functie de durata de stationare, deoarece la mine cand stau pe loc 15 minute cu motorul pornit scade temperatura pana la limita de 50 grade si baga aer din ce in ce mai rece. Aici eu spun ca e din cauza termostatului, voi ce ziceti? Poate va uitati si voi la ale voastre si imi spuneti si mie daca asa se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand acelasi motor, pot sa-ti zic ca la mine nu se manifesta chiar asa.

La mine temperatura apei ajunge la 90 grade, fix cand mai am 5 minute pana ajuns la job (iar de acasa si pana la birou fac zilnic ~16km)

Deci sa zicem ca la mine, dupa 5 km apa a ajuns la 70grade, iar dupa alti 5-6 km apa ajunge la 90grade

Chestia este ca, desi am lasat-o odata la relanti si 20-25 de minute, temperatura apei n-a scazut mai jos de 80 grade (o linie)

Asta dupa ce a ajuns prima data la 90...

La faza cu aerul rece bagat in masina, sfatul meu e ca la aceste temperaturi care sunt de vreo cateva zile pe la noi sa nu`i dai din prima drumu la clima la 25-26 grade si direct la maxim... incearca prima data la 20 grade si la mediu, dupa ce iti mai creste temperatura apei urca la 22 grade si dupa ce ajunge pe la 80 grade temperatura apei, poti comuta pe auto si sa setezi cate grade vrei (25-26 grade sau direct HI) :P

Cel putin asa procedez eu si optin o incalzire buna a masinii de fiecare data :P

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ajunge apa la 90oC, la mine nu scade cu mai mult de 5-10oC, insa pana atunci (pana la 90oC), daca ma opresc (si se intampla des, din cauza traficului), scaderea e vizibila cu ochiul liber(chiar si pana la 50oC). In ceea ce priveste clima, asa cum spunea si Riddler, nu da drumul direct pe o temperatura mare, se incalzeste foarte greu si motorul si habitaclul, ia-o usor, de la 20oC si cand ajunge temperatura apei la 90oC, poti sa o dai cum vrei tu. Daca tu spui ca scade si ajunge la 50oC, verifica nivelul de lichid de racire, iar daca este normal, schimba termostatul.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martig, parerea mea este ca e o problema cu termostatul. El normal nu deschide rapid la temperatura de lucru, ci treptat pe masura ce se apropie de acea temperatura (sa zicem 90). Asta explica si variatiile de 5-max10g. Apa din motor ajunge la 90, deschide termostatul, vine apa din radiator (care e rece),la bord apare acea variatie de temperatura, termostatul "sesizeaza" racirea apei si se inchide. Daca termostatul nu se mai inchide, motorul se raceste si tie iti arata iar 50g, iar circuitul de apa radiator-motor merge incontinuu, motorul incalzindu-se f.f. greu.

Acum, cum face la mine (azi dimineata):

Temp exterioara -16gC;

Plecat dupa max 1 min de dezmorteala, mers sub 2500 rot/min fara sa depasesc acest prag nici cand schimb viteza;

Clima sta pe 25gC AUTO incontinuu;

Dupa 2 km simt ceva caldurica cvat sa nu scoti aburi pe gura, acul este la 50 -55;

Dupa 5km, acelasi regim de mers, acul este la 70g am caldura cam de 20gC

La sv, dupa 10km, aveam azi 85gC si baga caldura de 25gC

Masina e cea din semnatura

Modificat de Cristi_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultimile 2-3 zile, am avut in Bod, langa Brasov, unde stau eu, -30g.

Eu pornesc masina dimineata si o las sa mearga aprox 5 minute, dupa care plec. Si de incalzit se incalzeste destul de greu, apa ajunge la 90g dupa aprox. 12-15km. Dar in habitaclu baga foarte putina caldura, desi acul este ajuns la 90g. Iar daca stationez la un semafor, ceva, acul cade rapid undeva intre 70-80g.

Desi sunt de acord ca este foarte frig afara, este normal sa bage asa putina caldura in masina, desi acul este ajuns la 90g?

Din cate am citit mai sus, vad ca mai sunt posesori de VW care au aceeasi problema. E o problema oare, sau se include in categoria "asa face toate'?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din moment ce apa a ajuns la 90 grade singura explicatie pentru care masina baga aer rece-caldut ar fi un defect pe undeva.

La mine cand ajunge acul la 90 grade aerul suflat este cald iar daca stationez mai mult prin trafic nu scade mai jos de 80. (in aceste zile este f frig dar nu se compara cu temperatura de -30 grade din Brasov :icon_thumright: , de regula mai jos de 85 nu scade dar asta in zilele cu temperaturi mai moderate ~ -5-10grade)

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aseara am plecat de la servici pe la 2:30 noaptea....apa a ajuns la 90 de grade si intre timp am ajuns si la un punct intermediar. Am oprit motorul si m-am dat la vorba, iar intre timp s-a facut racoare in masina. Am pornit motorul, iar clima pe prima treapta(manual) si acul era pe la 75 grade. A ajuns in cateva minute la 90 si a ramas asa vreme de 20 de minute, dupa care am plecat spre casa. Nu a dat nici macar un semn ca ar vrea sa scada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

apa se incalzeste normal la 90, dar caldura foarte slab,la tdi,care ar putea fi problema,se aburesc geamurile in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu ai tasta de recirculare aer activata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

daca tii se aburesc geamurile vezi filtru de polen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

vad ca multi aveti aceasi problema ca si mine, si din pacate nu am reusit sa-i gasesc o solutie desi am schimbat 4 termostate dintre care ultimul a fost luat de pe un passat lovit(deci 100% original...ca sa nu mai fie discutii cu mecanicii ca piesele din comertz nu sunt de calitate). fiecare inlocuire a fost facuta la reprezentanta..fara nici un folos. deci daca cineva mai are vreo idee cum sa nu inghet iarna in passat sunt dispus sa ascult si sa incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Descrie intai cum se comporta masina. La ce temperatura ajunge, etc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!