Jump to content

vibratii motor la franare


TeKa
 Share

Recommended Posts

Se intampla un fenomen tare ciudat la masina mea.Cand franez si masina ajunge aproape de oprire,de la 10km in jos,incepe sa vibreze motorul.Prima data am crezut ca este de la discuri sa placute,dar la o verificare mai amanuntita,motorul vibreaza,parca ar fi in viteza fara ca ambreiajul sa fie apasat.

Mentionez ca acest lucru se intampla,doar daca scot masina pe liber si franez,cum deseori fac atunci cand la semafor e rosu si las masina sa mearga din inertie.

Cu ambreiajul apasat,nu se intampla lucrul asta,indiferent daca masina este pe liber sau in vreo viteza.Pe tester nu da nicio eroare.Mai am un prieten care are o skoda octavia, 2.0 TDi,dar nu acelasi cod motor,insa cu aceeasi problema

Vi s-a intamplat asa ceva?daca da,cum se poate rezolva si de la ce sa fie?Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Tind sa cred ca e vorba de Volantul Bimasic insa mai asteptam si pe altii sa isi dea cu parerea! :icon_cool:

Link to comment
Share on other sites

Hmm...daca era de la volant,trebuia sa vibreze si la plecare sau sa scoata un sunet ciudat si la ralanti.

Ciudat este ca am observat ca si atunci cand masina este la semafor de exemplu si se duce in spate cu viteza mica,incepe sa vibreze.

Repet,cu ambreiajul apasat nu se intampla nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut. Resuscitez acest topic, si, desi nu am Seat, am acelasi motor BMM pe Touran-ul meu si, din pacate aceleasi simptome ! Daca a mai avut cineva simptomele astea si le-a dat de cat, rog sa posteze sau sa trimita PM. Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Aceleasi simptome si la mine... 2.0 TDI BKD

Nicio idee...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

eu zic TEKA sa dai jos cutia de viteze ca sa vezi . ii probabil sa fie de la volant sau placa de presiune

Link to comment
Share on other sites

nu stiu sigur daca ai rulment de presiune hidraulic dar daca ai acela trebuie verificat.ori ai aer pe instalatie ori e pe duca si nu tine presiune

Edited by fiestax
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Sebastyan. G

Sa mai rezolvat problema cu vibratia la franare am un seat leon 20 tdi BMM si atunci cand sta la relanti nu se simte nimik nu zgomote nimik la fel si cand opresc motorul nu se aude nimik dar cand decelerez cam de la 10-0 km/h vibreaza motorul sau cand o las asa din inertie... masina abia am cumparato din olanda si nu stiu cear putea avea... ma tem sa nu se intample cv.. ati rezolvat problema daca ati avut aceleiasi simptome??? va multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Daca iti faci si in sarcina sau si la decelerare, incearca sa vezi in ce stare sunt suportii/tampoanele de la motor.

Link to comment
Share on other sites

eu am avut tamponul rupt si atingea de suport in diferite momente, si in accelerare uneori si in franare. credeam si eu ca e ceva dus la roata dreapta fata.

Edited by jag
Link to comment
Share on other sites

Sebastyan. G

Pai cand o las pe liber din inertie sa mearga vibreaza pe reprize cv de genu vibreaza apoi 1 sec nu apoi iarasi vibreaza si chiar franand ea tot vibreaza se simte motoru.. SI astazi am mai observat cand mergeam incet accelerand picioru se ducea iar masina nimik iar in secunda urmatoare a accelerat de park ma izbit unu in fund... Posibil cele doua chestii sa fie din acceasi cauza?? Multumesc mult pronet am sa fac ce zici si tu dar nu cred k is suporti. pt ei nu cred k afecteaza accelerarea

Pardon acceleratia

Link to comment
Share on other sites

Daca o accelerezi pe reprize si se simte cum tremura/vibreaza mai mult ca sigur ca e tamponul/suportul - motorul preia socul. de asemenea, daca zici ca o accelerezi si nu se intampla nimic, fa-i o verificare si la ambreiaj - iti patineaza. Cel mai usor il verifici bagand masina in vitaza a 5-a sau in marsarriere si ia usor piciorul de ep ambreiaj. Daca nu da sa iti moara motorul, e clar - patineaza ambreiajul.

Link to comment
Share on other sites

Sebastyan. G

Ms mult incerc si asta..

Pnm chiar imi doresc sa fixez problema k sa nu se ajunga la mai multe (gen spart cutia de viteze etc)

asteazi am plecat cu scartait si initial la luarea piciorului de pe ambreiaj sa simtit ca o bufnitura si apoi au patinat rotile... plus k in mers la accelerare sau decelerare are un joc... mai explicit cand accelerez intai are joc apoi accelereaza sau cand iau picioru de pe acceleratie intai jocul si apoi decelereaza (astea fiint cuplata intro treapta)

ms mult pt ajutor

Aaa si pe diagnoza numi arata nimik totu merge perfect injectoare turbo.. tot.. :(

Link to comment
Share on other sites

Sebastyan. G

Am incercat si pleaca ffff usor iar daca il mai iau putin picioru de pe ambreiaj da ssa se innece.. :(

Link to comment
Share on other sites

Pai cand o las pe liber din inertie sa mearga vibreaza pe reprize cv de genu vibreaza apoi 1 sec nu apoi iarasi vibreaza si chiar franand ea tot vibreaza se simte motoru.. SI astazi am mai observat cand mergeam incet accelerand picioru se ducea iar masina nimik iar in secunda urmatoare a accelerat de park ma izbit unu in fund... Posibil cele doua chestii sa fie din acceasi cauza?? Multumesc mult pronet am sa fac ce zici si tu dar nu cred k is suporti. pt ei nu cred k afecteaza accelerarea

Pardon acceleratia

Cand apesi acceleratia, creste turatia si nu se intampla nimic sau cum? Daca nu-ti creste turatia, NU e ambreiajul dus, verifica atunci senzorul ala de sub pedala de acceleratie, poate nu mai lucreaza cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Am incercat si pleaca ffff usor iar daca il mai iau putin picioru de pe ambreiaj da ssa se innece.. :(

Inseamna ca ambreiajul nu patineaza. Daca da sa moara inseamna ca nu e dus.

Daca se tureaza si se accelereaza, la fel e OK ambreiajul. Daca nu se accelera era mai nasol.

Link to comment
Share on other sites

Sebastyan. G

Aa nnuu pedala sa dus gen 3 idei mai jos apoi masina si ea brusc a accelerat... nu mi sa mai intamplat asa doar atunci si ink odata prin iasi... pnm...

E chestia cu vibratu si acuma si la relanti uneori vibreaza iar cand am pus vag comu imi arata camshaft sensor implauzible signal si nu se sterge eroarea... :( iar cand am vaz si asta imi vine sa ma impusc :((

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

-->Sebastyan. G - bufniturile de care spui este posibil sa fie de la un tampon de motor, sau mai probabil de la tamponul anti-rasturnare al motorului (este prins de cutie si de punte, in spatele motorului, jos) este posibil sa fie mai uzat si bucsele de cauciuc in care se prinde sa fi prins putin joc, iar atunci cand accelerzi mai puternic se misca in locasul lor si dau acea bufnitura.

A doua varianta este cea cu volant, dar daca nu se aude nici un zgomot mai pronuntat la relanti nu cred sa fie de acolo problema (presupunand ca este volant, daca ar avea un joc atat de mare incat sa dea acele bufnituri atunci ar trebui sa se auda destul de tare la relanti)

Iar pentru problema cu tremuratul la franare, eu personal, am renuntat sa imi mai fac probleme. Am ~15.000km de cand am luat masina si face la fel, nu s-a agravat, iar volant nu face zgomote. Nu cred ca problema noastra este de la volant, pentru ca ar fi trebuit sa se comporte la fel cam tot timpul, sa tremure la fiecare franare(o problema mecanica isi face simtite efectele permanent). Mai degraba este o problema electrica/de senzori pentru ca motorul da sa moara, ii scade relantiul, dar il tine pornit calculatorul(socul automat). Am observat (nu stiu daca are legatura) ca in general fenomenul apare daca merg foarte agresiv, accelerari pana la 3500-4000 rpm, franare, accelerare s.a.m.d.

Astept sa mai aud pareri/solutii, pentru ca vad ca sunt destule masini cu aceste simptome, dar inca nu s-a gasit o solutie.

Edited by vtmauto
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
leon_lover_77

nu este obligatoriu sa vibreze si la plecare.

din inertie - inseamna implicit ca nu sunt tensiuni (sau tehnic nu este incarcat)

la plecare - apare incarcarea, deci tensiuni care pot face o vibratie/flambaj sa dispara

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

cand acceleraz "in blana" (cuplu) sa zicem a5a de la 120 la 140kmh vibreaza , daca nu mai cresc viteza si tin constant (sau reduc) , sa zicem la 140kmh, nu mai vibreaza  ... la fel vibreaza la franari puternice / brutale . Rotile sigur nu sunt de vina , am echilibrat, de proba pe cele de iarna, le-am si schimbat , acum fiind cele de vara.

Golf4 tdi ALH   276 k km 2001 , din 2005 este la mine

Ma gandesc la ambreiaj, dar parca si tampoanele motorului ... nu am ajuns inca la service . Planetarele au burdufii ok.  

 

 

PS- daca este ambreajul, de care sa cumpar?, vreau ieftin ,dar nu "prea ieftin" , eventual modelul clasic fara volant?

Edited by yuk
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

A rezolvat cineva pb cu trpidatia la framare. Ma intereseaza in special pt motor BMM

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

aceasi problema cu tremuratu/trepidatii la franare la viteze mici 20-30km/h pana la oprire pe loc ...o am si eu la seat altea xl 2,0tdi / 2007

a rezolvat careva aceast tremurat ? sa aflat efectiv de la ce e ?

(eu ma gandeam la ceva Vacumuri ? pompa servo frana?)

Edited by ionutzmi
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mecanicul meu sistine ca e volant, si zice "daca nu e volant nu trebuie sa platesti nimc". Inca nu am incercat ca poate are dreptate si va trebui sa platesc.

Si totusi parca a disparut destul de mult vibratia dupa ce am reglat distributia la 0. daca stie cineva acea valoare din VCDS grupa 4 casuta 4 (Torsion Value), implica reglarea manuala a axului cu came, la mine era -2.9 si a fost adus la 0.

Eu am de gand sa lucrez un pic si la frane, discurile mele nu sunt perfecte (au santuri) si nici placutele. poate si de acolo vine o problema, cel putin pe spate mi a ramas blocat etrierul o data.

Desi am facut si urmatorul test:

1. frana de picior usoara cu motorul pornit - vibreaza

2. frana de picior usoara cu motorul oprit - nu vibreaza

3. frana de mana cu motorul oprit - nu vibreaza

Asta ar trebui sa indice ca e vorba de volant.

Voi ce ziceti?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
grandtourismodiesel

ionutzmi  verifica tamponul  motor,  tamponul antibalans (anti-rasturnare)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nici o rezolvare nici pana in ziua de azi? Am un Audi A3 2.0tdi cod motor BMM si face la fel.. Nu-i gaseste nimeni "leacul" se pare..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!