Jump to content

Scartait enervant Saboti Spate


STC
 Share

Postare recomandată

Buna seara dragi colegi,

Mi-am luat inima in dinti si m-am gandit sa deschid un nou topic referitor la sunetul deranjat din masina mea (VW POLO Happy, 1.2 HTP 70 CP, 47000 km).

Mai precis sa incepem cu aparitia sunetului, adica prin luna iunie anul curent cand intr-o dimineata dau drumul la frana de mana, pornesc de pe loc, si la semafor iau piciorul de pe frana si SCART. Mai dau doua trei pedale ... incepe tot trotoarul sa se uite la mine :)). Va dati seama cat de tare se auzea daca se uitam pietonii la mine.

Nu am dat prea mare importanta ca pana de curand sunetul s-a tot plimbat; cand a fost prezent cand nu a fost.

De curand ... ne mai rezistant la acest "martor de frana" am fost la dealerul local care a dat jos tamburul fasss fasss de doua ori cu un spray minune ... sunetul dipare.............pret de o zi ca apoi s-a gandit ca era prea liniste in masina.

Simptome:

- calc frana ... nu face.

- iau piciorul de pe frana ... SCART.

- pot sa repet la nesfarsit operatiunea ca la fel se prezinta.

- trag un dinte la frana de mana ... calc frana, iau piciorul de pe frana ... nu mai scartaie.

As merge eu cu un dinte tras la frana de mana precum mergeau unii taximetristi cu DACIA NOVA ca cica aveau frane mai bune insa incepe nebunul din bord sa piuie ca am martor aprins.

Eu m-am gandit sa desfac by my self spatele si sa dau cu niste vasilina pe toate angrenajele si pargiile aferente sabotilor insa mi-e teama ca v-a cadea din ea pe tambur si dupa ce ca nu franeaza prea tare spatele ma trezesc ca fac ghetus acolo.

Ce solutii imi propuneti sa aplic pentru gonirea sunetului.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Asa am patit si eu cu masina din semnatura, cand luam piciorul de pe frana scartaia ca toate alea, am fost la service si initial au zic ca este din repartitor (nu stiu daca si la tine este asa, la mine este un repartitor care imparte in doua circuitul ce vine de la pompa de frana si mai si regleaza presiunea de franare in functie de greutate), numai ca dupa ce au ascultat mai bine au zis ca este de la saboti. Deci au scos tamburul, au suflat cu aer comprimat si au dat cu nu stiu ce spray, banuiesc ca a fost un degripant dupa care au montat la loc si nu a mai facut.

Din ce am citit prin manuale de reparatii este indicat sa dai cu vaselina pe la angrenaje (in prealabil sa dai cu un spray care sa dizolve rugina). Ungerea se face cu pelicula fina adica indepartezi surplusul si nu are ce sa mai cada.

Pentru montare-demontare la link-ul acesta http://89.41.184.28/vw/ (descarci de acolo "manual G3.rar")gasesti un manual de golf 3, partea cu sabotii si tamburii este identica cu lupo asa ca s-ar putea sa fie si la tine asa.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici o alta parere ?

Azi spre exemplu s-au gandit sa nu mai scartaie. Cred ca sunt dupa cum le taie cheful.

Bineinteles ca nu au mai scartait ca a fost ieri umiditate si le-a "uns" acolo unde scartaiau insa maine ma astept sa se fi uscat acolo si sa ma jeneze din nou la urechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai in gluma, mai in serios, stii cum este cu zgomotele la masina: ori se amplifica, ori dispar. Cata vreme simptomul este instabil greu sa-ti dai seama.

Uite eu am problema asta postata aici:

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1160977

Ai patit vreodata ceva de genul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu nu am scartaitul de care spui tu in mers, dar in schimb am doua sunete tot de la frana spate la fel de enervante:

1. pe loc, cu frana de mana trasa, orice miscare in masina (care duce la balansarea masinii), duce la un scartait ff suparator, enervant si nu stiu cum sa-i mai spun. Chiar daca trag frana de mana pana la capat tot scartaie putin;

2. in mers, nu scartaie, dar cand franez, daca e liniste, se aude o frecare mai accentuata in spate. Este cu siguranta de la saboti, dar mie personal mi se pare ca s-ar auzi cam tare si mi-aduce aminte de vechea dacie a lui tata care tot asa facea. Dar atunci stiam sigur ce e. Acum insa am doar 24 K km si nici nu am abuzat de frane, deci uzati nu vad cum ar fi.

In rest, nici un scartait :D

Modificat de Gr8Andrew
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. pe loc, cu frana de mana trasa, orice miscare in masina (care duce la balansarea masinii), duce la un scartait ff suparator, enervant si nu stiu cum sa-i mai spun. Chiar daca trag frana de mana pana la capat tot scartaie putin;

Eu asa patesc atunci cand nu trag bine frana de mana si mai ales daca este masina in panta. Este normal sa apara zgomot deoarece patineaza sabotii pe tambur.

Iti propun urmatoarea verificare:

Trage frana de mana 3 dinti si incearca sa pleci de pe loc. Cineva sa se uite la o roata si altcineva la cealalta si sa-ti spuna care se invarte cand pleci. Apoi eliberezi frana si tragi 4 dinti si tot asa pana la capat (parca pe la al 7-lea dinte). In mod normal de pe la dintele 4-5 trebuie sa pleci cu ambele roti taras, nu mai trebuie sa se invarta nici una.

Asa iti dai seama si daca franele de pe spate sunt echilibrate. Daca nu tin cat de cat la fel cand o sa franezi mai violent pe carosabil alunecos o sa-ti fuga spatele sau, mai rau, o sa cam faci piruete :D

De asemeni daca sabotii nu actioneaza la fel atunci cand franezi in mers din cauza balansului masinii inainte si inapoi o sa auzi zgomotul frecarii sabotului mai slab pe tambur.

Daca frana de mana tine la fel pe ambele parti, frana de serviciu o poti verifica oarecum suspendand cate o roata si in timp ce apesi frana la maximum cineva sa incerce sa o invarta cu o cheie dinamometrica suficient de mare, trebuie sa cedeze amandoua cam la aceeasi valoare (1.4-1.6 daN).Daca nu tin la fel (cu o abatere acceptabila de 0.1-0.3 daN) atunci de vina poate fi aerisirea instalatiei sau distribuitorul care nu mai da presiune la fel pe ambele parti. Eu asa am reusit sa le reglez (initial era un dezechilibru de 50%) si am trecut ITP-ul pe bune dupa ce m-au respins prima data din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gr8Andrew tu sigur ai saboti si nu discuri cu placute pe spate ?

Nu ai ABS pe Attractive ?

Oricum la fel face si a mea daca e in panta si trag frana de mana insa nu pana sa rup maneta. Preventiv o mai las si bagata in viteza ca sa fie treaba corecta.

Un alt sunet deranjant este la bucsele (cred) de la puntea spate. La curbe respectiv inclinari ale masinii scartaie descriind traiectoria curbei :P.

Oricum in februarie iese din garantie si o sa ma duc in ianuarie la un control amanuntit si tot ce e de schimbat la bucsarie schimbam; desi ma indoiesc sa fie ceva ca am pus-o pe testerul de telescoape si cel de franare si stand in masina nu am auzit nici cea mai mica bataie. Si credeti-ma ca e destul de violent acel test ca mi-a zguduit putin creierii. Plus ca rezultatele dupa 48.000 km sunt imbucuratoare. Suspensie 70 %, franare egala.

Am impresia ca VW POLO este ca masinile alea de cusut care trebuie gresate din cand in cand. No offence ca si eu am si sunt foarte mandru si multumit de ea insa pe la micile scartaieturi mai trebuie picurat niste Untdelemn de la Bunica :D. In rest apa, paie si bataie. A alergat masinuta pe toate drumurile tarii si s-a ferit cat s-a putut de gropile patriei.

O parere per ansamblu si comparand cu alte marci la dimensiunea si clasa ei ca masina este foarte inchegata ca tabla, articulatii si plasticarie. Pe la altele (nu dau nume) vine cu scartaieli, troncaneli, bocaneli By Default. Sunt incluse in pretul masinii :vwrullz:.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Attractive am, ABS am, dar nu discuri+placute pe spate ca.... in timp au mai eliminat din "dotari nu neaparat importante, dar prin punctele esentiale" :) . A se vedea aici si lipsa capacului de plastic la motor.

Eu stiu ca daca trag frana cativa dinti doar, atunci clar scartaie. Dar asa cum am zis, face si daca o trag pana la ultimul dinte. Probabil explicatia este cea data de lupo_bv; cred ca e posibil pe una din roti sa fie ceva mai slaba si atunci aia scartaie. Iar tot aia s-ar putea sa faca si ceva zgomot la frecare cand franez, desi nu e prea sesizabil. Eu il aud insa, ca doar o cunosc :D

Oricum si eu in februarie ma duc la revizie (a 2 a) si am trecut asta pe lista de verificat, pt ca zic eu ca este un lucru important sa ai frane "brici".

Inafara de asta nu am nici un zgomot - scartait sau la bucse. Doar suspensia in sine, fiind tare, scoate zgomotele specifice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salut!

Eu nu am scartaitul de care spui tu in mers, dar in schimb am doua sunete tot de la frana spate la fel de enervante:

1. pe loc, cu frana de mana trasa, orice miscare in masina (care duce la balansarea masinii), duce la un scartait ff suparator, enervant si nu stiu cum sa-i mai spun. Chiar daca trag frana de mana pana la capat tot scartaie putin;

 

 

Acelasi lucru il am si eu pe un golf... Tocmai ce-am schimbat placutele de frana pe spate, am pus TRW.... E normal sa se auda? merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!