Jump to content

Lupo 3L Gear Actuator Adaptation


jondo1ro
 Share

Postare recomandată

Eu am VAG Com si am dat tot jos de pe masina...... pot sa postez maine erorile care le-am primit inainte sa dau ECU de la cutie jos si dupa.Problema e ca dupa ce am dat ECU de la cutie jos mai primesc inca 3 erori peste ... deci cele 3 se leaga de ECU de la masina prin ECU de la cutie... daca are cineva o schema ... si am putea pur si simplu sa mutam firele de pe ECU de la cutie pe ECU de la motor ar fi cea mai simpla varianta...Poate cineva sa ma ajute?Am renuntat la restul de piese ...deci sunt disponibile pentru vanzare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...adica tu :( ...vrei sa aduci niste fire care intrau intr-unul din calculatoare si sa le pui la un alt calculator?

apoi renunti la niste piese ( pe care intentioneazi sa le vinzi) si :D ...masina merge o.k. :( ...asta vrei sa faci( ori macar asta ai vrut sa spui) :blink: ?

crezi ca va merge?

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujuxp a spus ca lui ii merge masina acum ... iar in legatura cu mutatul firelor inca nu stiu, dar am mai citit un pic pe forumuri si se face o recodare a ECU de la masina cu un al cod de la un alt ECU cu transmisie manuala si totul e ok ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa ii recodez ECU cu un cod de la un Lupo 1.0 si nu salveaza setarile din pacate.

Poate cineva sa imi spuna unde asi putea sa gasesc o schita ECU la 1.4FSI?Acolo trebuie sa fie o solutie.

Daca dau jos tot ce tine de pompa hidraulica si TCM primesc 3 erori:

1: La motor - lipsa semnal TCM.

2:ABS - Lipsa semnal TCM.

3: Instruments : Lipsa semnal TCM.

De aici inteleg ca toate acestea trec prin TCM .... iar la un Lupo fara TCM senzorii ajung direct in ECU.

Daca poate cineva sa ma ajute cu o schema ii raman dator.

PS:Daca nu am postat unde trebuie va rog sa mutati ....Nu stiu unde in alta parte sa postez despre aceasta problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

m-a pus dracul sa umblu la reglajul cablului de la schimbatorul de viteze!

el m-a pus cu siguranta( o zic iar pt. ca nu aveam nici o problema inainte )!

si daca tot am umblat am vazut ce inseamna sa schimbi reglarea acelui cablu!

stiu sigur ca printre cei cu LUPO 3L , exista si cativa posesori mai "priceputi ", care au avut ceva de lucru pe la acest cablu.

rugamintea mea( si nu doar a mea , atata timp cat mai exista si altii interesati de acest subiect) este urmatoarea :sa explice pe intelesul tuturor( exista si inimosi care si-ar " baga manutele " )cum se procedeaza pt. a regla acest cablu la valoarea de 1,8-2,0 volti!

din ceea ce am citit pana acum pot sa scriu si eu urmatoarele cuvinte:

-- trebuie verificat cu VAG_COM-ul in Transmision/Measuring Blocks/ Block 002 sa fie o valoare intre 1.8 si 2V.

-- Daca valoarea nu este intre 1.8V-2V (cu mufa de la pompa hidraulica scoasa) se regleaza din "clutch travel sender -G162

-- cu pompa conectata tre sa ai 3.8-4V iar daca deconectezi mufa de langa baterie trebuie sa scada tensiunea pana la 1.8-2 V.

ceea ce lipseste de aici si doresc sa stie si ceilalti este :

--care este pozitia schimbatorului de la viteze in momentul reglarii

--daca masurarea valorii reglate se face cu contactul pus

--daca verificarea valorii de 3,8-4,0 volti , dupa ce se apasa frana, se face cu motorul oprit... doar cu contactul pus, in ce pozitie se aseaza selectorul de la c.v.....etc.

pana acum toti am citit despre valorile tensiunii care trebuie sa o avem la masurarea cu VAG-COM....dar nimeni nu a mai adaugat si in ce conditii se citeste acea valoare!

De ce anume e importanta pozitia schimbatorului ori de ce anume este o alta valoare atunci cand esti cu selectorul pe N , R ,D, STOP.

Ba mai mult decat atat,intr-o anumita pozitie e selectorului ai o alta valoare daca apesi pedala de frana!

multumesc anticipat , celor care vor raspunde acestei solicitari !

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te pot ajuta din proprie experienta.

Clutch Travel Sender Adaptation

[select]

[02 - Transmission]

[Measuring Blocks - 08]

Block 002

[Go!]

Remove connector from hydraulic unit.

Check field 2, specification is 1.8...2.0 V.

If the specification is not reached, adjust the Clutch Travel Sender (G162).

Re-attach connector to hydraulic unit.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Cycle ignition OFF/ON.

[select]

[02 - Transmission]

[Fault Codes - 08]

[Clear Codes - 05]

[Done, Go Back]

Astia sunt pasii.

1. Maneta trebuie sa fie in tiptronic.

2.Contactul pus.(altfel nu iti citeste nimik)

3.Cablul dela ambreiaj se tine fix, se invarte doar piulita.

Mai inati pui contactul si apoi dai maneta pe tiptronic, dupa care te duci si vezi ce valoare ai.Cand ai dat GO! te duci si scoti mufa din pompa.O sa observi ca incepe sa scada voltajul in campul 2.Trebuie sa astepti sa vezi pana la ce valoare ajunge.

Partea asta este simpla. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o.k. am sa fac asa si apoi va spun ce am reusit la final!

si mai era ceva: cand apesi frana cica trebuie sa fie 3,8 volti ..max. 4 volti ...asta dupa ce ai pornit motorul ori cu el oprit?

gresesc aici?

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu contactul pus.Nu neaparat motorul pornit.Daca pui contactul si intrii si te uiti in campul 02 o sa vezi ca voltajul este undeva la 4V aproximativ.Dupa ce scoti mufa din pompa incepe sa scada pana la 1,8 - 2 v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce scoti mufa din pompa incepe sa scada pana la 1,8 - 2 v.

asta e mufa pe care tre. sa o scot , nu?

post-49910-1285918869_thumb.png

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU UMBLA ACOLO!!! Mufa de la pompa hidraulica.

Am pus o imagine sa vezi mufa ..... cauta mufa asta .Este pusa la vedere nu cum este in imagine.Undeva in Dreapta pompei hidraulice.Este grosutza. :icon_thumright:

untitled.bmp

Modificat de Underworld
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am umblat la mufa care zici tu, am scos-o am reglat la 1.9 volti si ...apoi am reconectat-o. apoi stupoare: nu a mai pornit decat dupa ce am ajuns la valoarea de 1.13 volti ...peste aceasta valoare nu mai pornea!acum am reglajul aiurea si merge o.k. ..nu sare din viteze, nu intra brusc in viteze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu mufa scoasa are 1,13v?

Modificat de Underworld
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu mufa scoasa are 1,13volti !

si de la valori mai mici de 1,13 porneste si intra in viteze!

la valori mai mari de 1,13 nu mai porneste!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat iarasi sa reglez intinderea cablului la 1,80 volti si am masurat urmatoarele valori:

cu motor oprit , cupla de alimentare a pompei hidraulice este deconectata :

STOP/cu frana.......R/cu frana...........N/cu frana........E/cu frana.......... Tiptronic/cu frana

002 1,80 .................... 1,80..................1,80................ 1,80...................... 1,80

022 3,42..................... 2,54............. 2,00/1,93...........1,17/1,19................. 1,62

cu motor oprit , frana apasata si cupla de alimentare la pompa hidraulica este conectata :

STOP cu/fara frana.... R cu/fara frana.... N cu/fara frana.....E cu/fara frana....Tiptronic cu/fara frana

002.... 1,80 .....................1,80/2,80.......... 2.80/2,91.............. 1,80/2,80...............1,80/2,80

022 3,95/3,95.............. 3,26 /3,26...........2,64/2,64................1,52/1,52.............. 1,62/1,62

dupa toate valorile astea .......NU PORNESTE nici pe STOP nici N !!!!!

apoi am mai strans cablul , doar o singura tura si am masurat:

cu motor oprit :

R-gang/cu frana...N/cu frana...E/cu frana...TIPTRONIC/cu frana

002 0,98/0.98..... 0,98/0.98...... 0,98/ 0,98.....0.98

022 3,14/3,11.....2,50/2,52..... 1,17/1,31...... 1,64

acum porneste pe STOP si pe N !

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

'Underworld' ai rezolvat pana la urma?

intre timp am avut si eu o problema, zic eu ca a fost mare .

asta pt. ca s-a zapacit ceva pe la setarile schimbatorului c.v. si atunci cand puneam contactul imi aparea,in bord dar se si auzea cum selectorul executa intrare in viteza 3 apoi in 4 si in final in a 5-a, iar motorul nu mai pornea.

toate schimbarile se vedeau afisate in bord. dupa ce intra in a 5-a trecea in a 3-a si iar 3-4-5.a fost nevoie de o adaptare a schimbatorului automat(Gear Actuator Adaptation ) si ...am scapat.acum merge de aproape o luna si este fara probleme!

ba mai mult , a fost necesara si reglarea cablului la 1,8-2,0 volti si merge impecabil. totul s-a facut cu VAS 5052si n-a durat mai mult de 40 de minute.n-am incercat cu VAG-COM.

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate Nu am rezolvat nimik.:((Masina sta degeaba."Putrezeste".Cine ti-a facut adaptarea cu VAS-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

buna tuturor !! daca ma poate ajuta cu o problema * Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential.* la ce anume se refera. eventual o poza cu aceea piesa care se slabeste . multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee de ce nu mai declanseaza pompa hidraulica?

robertszk - exista un surub de 10 pe tija care intra in cutie si face legatura cu selectorul de viteza.

Din cate am incercat eu ....l-am desfasurat si l-am lasat cat sa poata circula fara sa afecteze tija de la cutie.Acel surub este ca un fel de bolt.

Daca ma insel sa ma corecteze cineva care stie mai bine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

underword cred ca problema ta este acel mecanism care schimba vitezele , daca ai schimbat potentiometrele care se duc f. rar inseamna ca este din hidraulic.

Modificat de WVWZZZ
Reclama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

Nu reusesc sa reglez gear actuator-ul la potential zero, slabesc piulita 19 misc de tija in sus si in jos dar nu observ nici o schimbare a volri de 3,3 volti. Am schimbat potentiometru G240 (imi aparea tot timpul o eroare ca lipsa semnal), dupa schimbarea potentiometrului nu mai am nici o eroare in memorie si tot nu reusesc sal reglez la acel zero potential. Motorul nu mai porneste deloc indiferent in ce pozitie este selectorul. Cand selectorul este in pozitia STOP, R si N in bordul masini imi indica doar viteza 5, nu si celelalte repere de genul RNE 54321, cand mut selectorul in pozitia E in bordul masini imi arata reperele RNE 54321si este bifat pozitia N, cu selectorul in pozitia triptonic in bordul masini imi indicaRNE 54321si este bifat doar pozitia E.

Poate sa ma ajute cineva? :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut.. baieti maine ma apuc si eu de reglajul cablului de ambreiaj pt ca nu imi mai intra in marsarier. sa vedem daca am inteles bine si va rog sa ma corectati : intru la measuring - block 002, pun maeta de schimbator in tiptronic, scot mufa de la pompa , si reglez valoarea intrre 1,8- 2 v.

Sper sa nu stric mai rau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Transmision/Measuring Blocks/ Block 002 eu chestia asta nu o gasesc pe vag com...... nu stiu unde vedeti voi asa ceva sau ce fel de program aveti..poate eu nu am acelasi al meu e VCDC RELEASE 11.11.1 data version 20111209...... ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat... dar aucm nu imi mai merge interfata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare. Am reparat cutia dupa cum se poate deduce din posturile precedente. A mers bine masinuta, doar ca `smucea` la schimbul de trepte. Dupa un timp nu a mai intrat in marsarier. Am citit ca ar fi senzorul de marsarier, cel de pe cutie, dar nu aveam nici o eroare. L-am inlocuit, pentru ca aveam unul second, si nici o diferenta. Am discutat cu baiatul de la Mures, sa ii duc masinuta sa o repare. Programarea o aveam pe maine. Am vrut sa o pornesc sa o scot din curte afara, si motorul nu a mai pornit. Am tot incercat sa ii fac adaptarea si nu am reusit. Eu am acasa VCDS, l-am sunat pe baiatul de la Mures si mi-a zis sa intru pe canalul 002, dar sa il introduc eu manual, nu sa dau up sau down. Am facut acest lucru, si valoarea de acolo era 2.44 in loc de 1.8 sau 2.0. Am destrans cablul de ambreiaj si am trecut la adaptare. Procedura a functionat dupa mai multe incercari, evident nu am mai facut asa ceva niciodata. Pasul unu este simplu. La pasul 2 se strange piulita de la biela care schimba treptele. Daca e ok ajustarea, stransa din mana, isi face primul pas din pasul 2, si daca trece la urmatorul la chestia cu -, atunci se poate face adaptarea corect. La pasul 3, initial apare valoare 5, trebuie apasata pedala de frana 3 secunde, lasata 3 secunde si asa pana ajunge de la valoarea 5 din cadranul 3 la valoarea 0. E simplu de facut, chiar si un incepator ca si mine a reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici a mea nu mai porneste de aseara.

ce i-ai facut mai exact? ca nu inteleg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!