Jump to content

T4 - Probleme


nelu_tm
 Share

Postare recomandată

alexandru_poparo

:icon_thumleft:  "micul panzer" (eu nu m-am gandit la asta, chiar frumos si adevarat). colegul flavio are cea mai mare dreptate, tensiune fiind mai scazuta dupa pornire deoarece consumul este marit. eu am citit pe un manual de italia ca cica cateva minute dupa pornire se recomanda a nu se utiliza consumatorii mari ca ventilator,faruri,dezaburire etc. in zonele reci sau cu temperaturi scazute. mi se parea o absurbitate, insa este adevarat. am observat ca scade tensiunea de incarcare afisata pe multimeru cand ai consumatori mari......eu folosesc un vinci electric pe trailer [platforma de tractari], mi se ducea bateria si am dat vina pe alternator drept urmare am trecut la unul de 100 amperi si baterie pe gel(schimbasem deja 3 baterii de marca intr-un an) si nu mai am probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok mie prima oara mi a facut pe caldura figura asta in mers a cazut tensiunea la 12v dupa care a revenit la 14v.Dupa asta cand a venit frigul numai incarca decat dupa ce turam motorul.Dupa aia numai incarca deloc,atunci am schimbat alternatorul si de atunci ma tot chinui cu el. Am sa urmaresc ce mi ati recomandat si anume sa vad daca sare singur in 14 v odace ce sa incalzit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii noi. Simptomele se mentin, incarca f putin adica nu scade tensiunea dar nici nu incarca. Am mers cu masina fara sa turez pana sa incalzit apa ,si tot nu incarca pana nu turam motorul. Am facut un test cu apa la 90 de grade am oprit motorul, l am repornit si tot nu incarca pana nu turez. Ca si diferenta cu motorul rece trebuie sa tin turat mai mult pana incepe sa incarce, cu motorul cald doar ii dau un spit si incarca. Nu stiu ce are inainte nu facea asa incarca de cum porneam motorul, precizez ca am voltmetru in bord si vad exact cand incarca sau nu. Mi ati spus despre un releu puteti sa precizati care anume e sa vad poate este asta defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam lafel am patit si eu. La mine era dezlipita punte cu diode. Pana nu am dus alternatorul la un electrician auto nu i-am dat de capat. Tot atuncea am schimbat si cablurile care merg de la alternator la mufa de la electromotor, erau crapate in camasa care le protejeaza si faceau scurt intre ele. Ca fapt divers, daca firele sunt impuscate/rupte/fac scurt, posibil sa nu iti incarce alternatorul, are nevoie de un impuls care sa-l porneasca , impuls care ,din ce stiu eu, vine de la becul din bord (sau din bord).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puntea de diode sa fie defecta in cazul meu nu e posibil, ca am schimbat alternatorul cu unul nou. Acum sa verific cablurile despre care vorbeai sa vad daca este de acolo. Mersi de idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat multumesc celor care au incercat sa ma ajute. Deci la mine cel putin cu alternator nou (scriu asta in caz ca il schimba cineva si face la fel) au fost cele 2 fire subtiri cel rosu si cel albastru,firele care intra in mufa de la alternator fire de excitatie cica. Firele se duc din alternator undeva langa electromotor, ale mele erau taiate, probabil sau copt in timp. Aveti grija ca nu se vede daca sunt taiate sau nu decat daca taiati protectia. Firele sunt pe langa firul gros care vine de la alternator la electromotor.Acum incarca instant indiferent de temperatura motorului , cum pornesc am 14.1 -2 v depinde.Micul Panzer e back in bussines maine ii pun si scut si poate iarna sa vina :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am cumparat masina, este termometru (interior, exterior) plus voltmetru. Bine ca a avut ca fara asta nu imi dadeam seama ca nu incarca. In bord nu se aprindea nimic sa ma avertizeze, mergea pe burta :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o poza cand ai timp a bordului cu voltmetru integrat :)

Modificat de bullet123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu probleme din nou... Masina asta sa stricat mai des decat o solenza, bani bagati piese noi schimbate numai sa mearga bine. Dupa ce a cazut tot ce putea sa cada (electromotor, alternator, ambreiaj etc.)acum porneste greeeeu de tot. Culmea e ca ieri pornea la sfert. I am pus scut ii rezolvasem problema cu alternatorul, azi l am frezat l am aranjat de iarna si cand dau la cheie pauza. Pana azi a pornit perfect, acum dau la automat in reprize de 15 secunde de vreo 4-5 ori ca sa porneasca. Cu motorul cald sau rece face la fel, am observat o chestie daca dau la automat odata si dupaia ii dau inca o data repede fara sa astept sa se stinga bujiile porneste. Daca are cineva idee ce are as fi recunoscator. Bujiile sunt bune, pompa nu se desamorseaza si nici nu scapa motorina pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil:

-releul de la bujii sa nu mearga , este cel mai din dreapta-jos in panoul de sigurante. Pui mana pe el cand pornesti masina la rece si vezi daca face click si cat tine. Dar daca spui ca face si la cald nu ar fi asta de vina

-contactul electric din butuc. E cunoscut faptul ca mai face figuri si trebuie schimbat. Dar se poate proba daca e de la el. Pui contactul si trebuie sa faci legatura cu un alt fir intre cel mai gros fir rosu si... nu mai retin exact care era celalalt (parca unul tot gros). Daca porneste asa din prima si repetat e clar, trebuie schimbat.

-eu personal am patit sa fie contactul mecanic de vina si sa nu poata invarti pe cel electric.

-imobilizatorul. In cazul asta nu stiu rezolvarea, dar exista pe net pe alte saituri de profi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul cupleaza ca se aude (tare chiar), ciudat este ca dacs pun contactu las bujiile sa se opreasca si dau la automat nu porneste decat dupa ce fac chestia asta de 4-5 ori. Daca dau odata la automat si 2 secunde iau contactu si dau sa pornesc fara sa mai astept bujiile sa se stinga porneste instant. Ieri am lucrat cu firele care duceau de la alternator la electromotor poate oi fi atins ceva pe acolo. Pana ieri seara pornea la sfert (si acum la fel dar doar din a doua incercare si aia rapida.)sper sa rezolv ca trebuie sa plec intr o excursie si zici al naibi ca la apucat toate acum. Panzer panzer... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci incearca partea electronica de la contact costa 30 ron la unix

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea electrica este ok adica daca dau cu o surubelnita porneste instant, cum pun contactu iar nu porneste deci banui ca e partea mecanica. Sa vad cum reusesc sa scot contactu ca am incercat azi dar nu am reusit. Sa il cumpar si sa vad cum il inlocuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zeeje.

Se poate sa fie uzura in partea electrica iar partea mecanica sa nu reuseasca sa invarta pana la capat partea electrica(nu stiu daca m am exprimat pe intelesul tau).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil si varianta asta, cum am spus cu surubelnita porneste instant dar e posibil ca partea electrica sa se fi macinat putin acolo unde intra partea mecanica. M am uitat ieri cu o lanterna si partea mecanica pare intreaga fara uzura. Acum sa vad ori schimb una ori alta. Bine ca am aflat ca e din contact ca deja am zis ca ma baga iar la cheltuit bani.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta sau cel putin in majoritatea cazurilor se uzeaza partea electrica(fiind de plastic)iar 1/2 mm de uzura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. daca ma  poate ajuta si pe mine as fi recunoscator. am avut in service un t4 din 96 (garnitura de chiulasa ) iar dupa am luat o motorul are un sunet mai urat de parca ar fi toba sparta. sunetul se aude in partea din fata la motor. un prieten mi a zis sa nu fie garnitura admisie. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.As avea cateva intrebari daca a-ti dori sa ma ajutati.Dupa multe probleme, a cedat motorul.In sensul ca mi-a facut presiune mare in vas, mi-a aruncat apa apara ( dar pe deasupra,si de aceea nu mi-a indicat nimic in bord ) apa a curs pe sonda de ulei care a crapat pur si simplu si nu mi-a mai indicat nici temperatura ( se ridica putin,iar cand nu s-a ridicat deloc nu s-a observat diferanta ) si era fum in sat de la gunoaie arse si nici nu s-a simtit miros :| . Mi-am dat seama abea cand s-a oprit motorul in mers si m-am coborat sa vad de ce..Curge apa pe la 2 teuri.Problema mea ar fi ca motorul pare a fi cam compromis si m-ar interesa sa il schimb.Am auzit ca merge de pe un golf 3 sau veneto cu mici modificari.Ceea ce vreau eu sa stiu este : daca aveti un motor de vw caravelle 1.9 Td Abl sau de golf 3 sau veneto? Sau ce m-ati sfatui..Ies mai ieftin sa il fac?Precizez ca daca este sa il schimb il schimb eu ca nu ar fi prima mea experienta cu mecanica.Scuzati-ma pentru greseli ( de exprimare sau mecanice ) . Sarbatori fericite tuturor . Cu respect,Emanuel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Up date : motorul invarte dar se aude un suierit care nu pare chiar ok..poate fi de la segmenti? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand a facut presiune in vas de ti-a dat apa afara din ce cauza s-a intampla l-ai fortat motorul sau din senin la mers normal?  Daca s-a intamplat la mers normal.. probabil ai garnitura de chiulasa dusa.     In locul tau as  verifica compresia si apoi as da chiulasa jos.   Daca motorul nu clancane/bate  si pe cilindrii nu se vad urme de frecare e recuperabil. chiulasa o dai la verificat si rectificat si  sper sa fie ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa spun si eu ,chiulasa e mai mult ca sigur torsionata si ar trebui verificata;

Daca uleiul nu s a contaminat cu antigel, sigur segmentii nu au nimic.

Nu mai porni motorul pana nu desfaci chiulasa si o verifici(rectifici)

cu chiulasa desfacuta ai acces si la cilindrii si vezi daca segmentii au distrus ceva

Pe scurt: pune mana si desfa sa vezi ce i acolo nu ti mai da cu parerea

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc frumos pentru sfaturi.Imediat cum trec sarbatorile ma apuc de treaba si vad ce rezolv.Eu sper totusi sa nu fie chiar atat de grav in legatura cu cilindri, dar am sa vad.Multumesc mult din nou! Cu respect,Emanuel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma puteti ajuta si pe mine sa desfac evacuarea ? am nevoie de un sfat de unde sa incep sa o desfac ca sunt nste suruburi jos,dar nu ajung la ele :( Multumesc frumos !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!