Jump to content

T4 - Probleme


nelu_tm
 Share

Postare recomandată

alexandru_poparo

post-116902-0-08246100-1410622208_thumb.post-116902-0-28483500-1410622221_thumb.post-116902-0-84654200-1410622234_thumb. cateva poze fac cat o mie de cuvinte PS: e manuala nu electrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare grija la pus inapoi, eu am spart una manuala, la presare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am probleme la un etrier pe spate, zilele trecute m am trezit fara frane.

Am incercat cu fratele meu sa vad de unde este problema, si am observat ca pierde lichid de frana pe la o garnitura de la frana de mana.

Am mers la un service, cu un kit de reparatie de garnituri pt etrier comandate la piese auto, am schimbat garnitura respectiva, totul bine si frumos pe moment, dar a doua zi dupa interventie, am gasit din nou lichid pierdut la aceiasi roata, parca chiar mai mult decat inainte.

Ce ma sfatuiti sa fac, sa umblu din nou acolo, sau sa incerc sa schimb etrierul cu totul, si sa iau tot unul sh?

Am sa pun si o poza cu garnitura care mi a facut probleme.

post-117002-14106288225222_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru poze. Cred ca sistemul de prindere este la fel desii interiorul oglinzii la cele electrice si incalzite este altfel. Pe cea din dreapta imi este si groaza sa o scot , cred ca are ceva clema rupta intrucat de cand am cumparat-o in 2008 oglinda trepideaza la fiecare denivelare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bullet am intalint si eu aceiasi problema, etrierul are acolo inuntru niste lagare care s-au corodat si au joc unul fata de celelalt si din aceasta cauza nu tine garnitura; ca si rezolvare iti cam trebuie altul(asta e o problema des intalnita la T4 pentru ca am mai intalnit-o la cineva

)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie cineva daca se gaseste separat o incuietoare din usa soferului? Ma intereseaza doar mecanismul de inchidere  fara butuc si actuator.  Am un arc rupt si cand incerc sa trag de clantza  din interior sau exterior imi cade jos  butonul de blocare/deblocare de pe usa si imi blocheaza toate usile. Am incercat si am improvizat cu un alt arc dar nu a tinut decat cateva lui.

 

 Daca are cineva un cod i-as fii recunoscator. NU as vrea sa dau jos tot panoul usii si apoi mecanismul sa citesc codul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

sa inteleg ca tie iti trebuie broasca....701 837 015D acesta este codul pentru cele cu inchidere centralizata insa eu stiu ca sunt la fel......problema cu blocarea usilor am avuto si eu pana la urma eu am reusit sa adaptez un arc de la o masina de tuns iarba insa ca sa-ti arat trebuie sa desfac fata de usa sa-i fac cateva poze la broasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o intrebare. Cand merg in service-uri, la magazinele de piese, etc, si cer pisa X pt o masina, toti imi cer talonul masinii pentru a gasi exact piesa care se potriveste. 

Inteleg ca se cauta o piesa dupa anumite criterii din talon. 

Vreau sa stiu care sunt acele criterii, si cum le pot folosi pentru a cauta eu piesele pe net. 

Exemplu. Acum caut releu de buji pt T4-ul meu din 94 cu motorizare de 2400 cc. Am gasit cateva modele. Eu cum imi dau seama care este ok pentru mine. Nu am un releu gata montat, ca sa fac comparatie. Stau cu firele pe direct, trase prin bord.

Modificat de HellScream2014
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

anu fabricatiei, serie sasiu, dotari optionale, tip caroserie...etc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Alexandru. Si eu am gasit foarte greu in primavara un arc pe care l-am adaptat dar se pare ca s-a rupt din nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba uleiul cit mai repede daca n-o fi prea tirziu deja.

Iar apropo de plin ...o sa rideti... dar am bagat 115 l asta iarna(intradevar pe bucati dar .... si eu m-am speriat(si stati linistiti m-am uitat sub masina,nu era spart :) )

Nu se ontimpla nimic daca uiti "socul" tras,doar consuma putin mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

Schimba uleiul cit mai repede daca n-o fi prea tirziu deja.

Iar apropo de plin ...o sa rideti... dar am bagat 115 l asta iarna(intradevar pe bucati dar .... si eu m-am speriat(si stati linistiti m-am uitat sub masina,nu era spart :) )

Nu se ontimpla nimic daca uiti "socul" tras,doar consuma putin mai mult

:coffee_lol:   ce ulei? de unde cine?"plin"... sa inteleg ca de motorina.... daca de pe rosu cu cricul sub ea bagi 100 litri, ce mai vrei  aia 15 litri iai consumat tu pana ce ai reusit sa faci plinul.. iar pentru soc...incearca sa mergi cu peste 90 km/h mai mult de 5 minute cu socu tras si uitate in oglinda asta daca nu iti face deja cineva semn cu farurile. A se inteleaga ce inseamna un amestec gresit de combustibil.

Modificat de alexandru_poparo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare forumisti. Astazi vreau sa va prezint un mic truc, pentru cei care intampina probleme cu releul de la bujii. Scenariul este urmatorul. In drum pre casa, s-a ars releul de bujii. Opresti undeva sa mananci, si motorul s-a racit. In acest caz, nu va mai functiona metoda autoaprinderii. Fiind, bujii incandescente, releul trebuie sa intre in actiune, dar el fiind ars....motorul nu mai pleaca. Solutia este destul de brutala, dar functioneaza mereu.
Deschideti capota la motor, si in partea dreapta vedeti 2 fire care intra pe un releu. Ala este releul secundar. Vedeti poza de mai jos pentru lamuriri.
FOARTE IMPORTANT DE RETINUT: Scoateti releul ars, din tablou, sa nu ardeti si alt ceva incercand aceasta metoda.
Sz22je.jpg
 
Metoda poate fi aplicata cel mai bine, si mai rapid in 2 oameni. Unul sta la volan, lasa masina pe liber si pune contactul. Celalat cu o bucata de gir gros, (sunt 70-75 de amperi pe baterie) pune un capat de fir, pe releu, in locul indicat iar celalat pe plusul de la baterie. Se mentine contactul MAXIM 8-10 secunde, se ridica firul de pe plusul bateriei, si se incearca pornirea masinii. 
 Daca la punerea cheii in ultima pozitie de pe contact ("dai la cheie") si la apasarea pedalei de accelartie, masina "tuseste", dar refuza sa porneasca, este totusi un semn bun, care indica faptul ca metoda a functionat, dar nu a fost suficient timp pentru incalzirea bujiilor. Se repeta actiunea pe un timp mai lung. Masina va porni, dar motorul va trebui tinut cald, in caz contrar metoda prezentata va trebui aplicata din nou.
 
Acum vine partea "amuzanta". Ce te faci cand esti un singur om?? Simplu. Pui 2 bucati de fir, si le tragi in bord. Pe unde? Vezi poza. O bucata vine pe releu, una pe baterie, ca in cazul precedent, si cel mai rapid acces in bord, cu exceptia capotei ridicate si trasul firelor prin geamul deschis de la sofer, este prin locul indicat in imaginea de jos. Firul ajunge undeva in spatele aerisirii din stanga soferului. Tot ce trebuie facut este tragerea lui intr-o pozitie confortabila soferului, astfel incat sa poata lucra. Se tin cele doua fire cuplate...dar NU cu mana. Retineti bateria are amperaj mare...puteti dezizola firele, si sa faceti contactul intre ele, fie cu mana pe izolatie, fie cu un pantent, etc, orice metoda e buna atat timp cat nu faceti contacutl intre fire cu mana goala. 
 
FfwIcK.jpg

 

 

Caracteristicile bateriei mele:

YzrnfU.jpg

 

Ceea ce spuneam, eu am o baterie de 75 de amperi. Din poze, puteti vedea ce fir am folosit, pentru aceasta prezentare. 

Chiar si cu aceste fire groase, din cauza amperajului mare, firele tot se ard, si scot fum. Asa ca nu va speriati, este normal.

 

Acum ca am pornit masina, prima oprire este fie direct acasa, unde cu prima ocazie schimbam releul, fie in prima reprezentanta sau magazin de piese, unde schimbam releul.

 

NU folositi aceasta metoda decat in cazuri de necesitate maxima, pentru ca in lipsa releului, care are o temporizare calculata, riscati sa ardeti bujiile. La folosirea pe termen lung a acestei metode, bujiile se vor inegri, si vor trebui schimbate. 

 

Cateva sfaturi pentru aceasta metoda.:

Cand faceti contactul intre fire, folositi 2 patenti sau orice alt ceva pentru ca din cauza amperajului, fierele se vor incalzi, si sa nu va frigeti la mana.

In momentul contactului intre fire, vor iesi scantei, pentru ca lucrati sub tensiune, lucru normal, deci nu va speriati.

Din cauza temperaturii firelor, este posibila emanarea de fum....din nou, nu va speriati.

 

Recunosc ca acesta metoda nu este cea mai ortodoxa, nici cea mai recomandata, dar va poate scoate din necaz. Cu speranta ca v-am fost de folos, va las pe voi sa decideti daca veti folosi aceasta metoda in caz de necesitate, sau veti astpepta pe cinva sa va ajute. 

 

Metoda este de recomandat a fi folosita in cazuri extreme, de exemplu cand sunteti intr-un loc izolat, sau in cazul in care nu vreti sa dati bani pe tractare. 

 

In cazul acestei defectiuni, masina poate ajunge pe rotile ei in service, spre exemplu, fara a fi necesara o cheltuiala suplimentara cu tractarea. 

Am sa revin si cu alte metode de a ascapa din necaz, in cazul defectiunilor minore, dar de impact. 

In acest caz, defectul nu este major, dar are un impact puternic asupra functionarii masinii.

Modificat de HellScream2014
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

:RO flag: tulai doamne da nu te-ai gandit ca in loc de cele 2 fire care le tragi in bord si le "cuplezi" cu patent etc,sa pui un buton de start tip alea pentru pornit tractoare? Ca sa fim oameni seriosi chestia aia din tabla in carcasa de plastic neagra pe care ne-ai aratato tu in prima poza este siguranta bujiilor (de 80 amperi cred) e identica cu alea pentru ventilatoare. Nu incercati treaba cu cablurile puse pe borna "+" decat maxim cateva turi. Iar daca totusi doriti sa continuati asa folositi un releu de faruri si un buton normal de pornire. O spun din proprie experienta se topesc firele si cand iti este lumea mai darga se lipesc cablirile intre ele  :icon_thumleft: cine stie ce iese dupa.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, da, ai dreptate, am gresit eu la scris. Plus de asta, eu nu am prezentat o solutie permanenta....eu am prezentat o alternativa a spray-ului de pornire, Ori cu spray, ori asa....fiecare cum doreste. Metoda este prezentata cu titlul informativ, si este destinata aplicarii ONE TIME ONLY....pentru a scoate omul din impas. Sa speram ca nici un coleg de forum, nu va intampina probleme cu bujiile, sau releele. 

 

Ca tot vorbeam de probleme si remedieri Romanian style....hai sa va arat si pornirea la fire....in caz ca patiti ceva la partea electrica din contact.

Simptomele sunt simple. 

Dai la cheie, totul e ok, dar cand pui cheia pe ultima pozitie, la automat, nu se intampla nimic. Nu moare bateria, nu tacane, nu pacane, iar la revenirea pe pozitia 3, contactul pus, nu se simnte nimic, nici in cheie, nici in comportamentul masinii. In acel moment sunt sanse sa se fi dus electricul de pe contact. Normal, pot fi si alte cauze, dar inainte de panica, trebuie sa testam, si sa incercam totusi sa pornim masina, pentru a ajunge acasa sau la service  pentru o diagnosticare de specialitate.

 

Verificarea/remedierea este simpla. Scoateti capacul de sub volan, pentru a expune firele. Acolo, exista 2 fire groase, de culoare rosu cu galben. Daca masina a avut defecte ulterioare pe tema asta, puteti gasi fire de alte culori, dar va ghidati dupa grosime. CELE MAI GROASE....alea sunt pentru automat. 

 

Le jupiti izolatia cu ajutorul unui cuter, retineti NU le TAIATI, doar jupiti izolatia pentru a ajunge la firul efectiv. 

Luati o bucata de fir, recomandat un fir masiv, nu multifilar, il dezizolati la capete, si puneti contactul. 

Acum puneti un capat din firul dezizolat pe un fir, iar celalat capat pe firul ramas.

In acel moment, "porniti la naspa". 

Atentie, NU INSISTATI cu aceasta metoda. Exista riscul sa fie alt defect, si puteti strica mai rau. Daca masina se comporta la fel, adica nu arata nici cea mai mica intentie de a porni, nu vrea sa invarta motorul, nu se aude absolut nimic, incetati cu aceasta metoda, si sunati pe cineva de specialitate. 

Daca masina a pornit....luati firul adaugat....si izolati cele doua fire. Izolarea se va face SEPARAT...nu IMPREUNA. Prima oprire? La Service.

 

Inca un element foarte important...cand puneti in practica aceasta metoda. SA AVETI ACTELE LA VOI!!!

 

De ce? pentru ca eu am patit ceva similar, si m-a agatat un politist. 

La batranul T4, usa de la sofer, se deschide cu varful la cutit (do NOT ask). Scot briceagul, deschid usa, pun cheia in contact, si incep sa dau la fire....Pornesc, si in nici 200 de metri ma "agata" cel mai sus mentionat....si ma intreaba ce mai fac...

Politaiul a vazut toata faza si credea ca fur masina. Dupa ce i-am explicat ca am un defect, si am facut dovada posesiei masinii....totul a fost ok...dar nu a fost comod, sa raspund la intrebarea "Si cum va simntiti in noua masina?"

 

La fel ca si pana acum....luati cunostinta de aceste remedieri rapide....dar nu abuzati de ele, ca va stricati masina. O chestie de genul asta, va scoate din necaz O DATA....dar nu faceti abuz, ca va defectati masina mai tare decat este deja. 

Modificat de HellScream2014
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frate, ce jafuri de masini conduci tu ? Ce urmeaza, tutorial despre cum sa conduci masina cand sare o roata in mers, sau condusul fara motor pe masina ? Oricum, ai scris doar prostii pe acolo in orele pierdute cu postatul, cel putin la modelul meu de masina nu se aplica nimic din ce ai scris (sarma pentru demaror din bord e neagra si la fel de groasa ca celelalte, etc.). Macar scrie despre ce model de "masina" vorbesti, sa stie lumea sa nu se ia dupa tine si sa faca prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

metodele scrise de el se aplica doar la cele care nu au ecu......la tine e normal sa nu mearga :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:RO flag: Iar daca totusi doriti sa continuati asa folositi un releu de faruri si un buton normal de pornire. 

 

Vor ramane lipite contactele releului, e prea slab. Risca sa ia foc. Trebuie un releu sanatos acolo, minim 60-70A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intentia colegului de forum cred ca a fost de a ajuta,dar cred ca a complicat putin rezolvarile.Cum releu la bujii n-am schimbat cred ca e mai simplu ca in ziua de salariu sa merg la dezmembrari sa-mi iau un releu functional sh si sa-l arunc in torpedo iar la capitolul contact electric(pe care l-am schimbat personal) e bine daca stim ca avem probleme sa dam 25 de lei unul mediu calitativ si sa-l avem in masina.Toata smecheria este sa gasim si o surubelnita dreapta foarte subtire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei cu 2.5tdi nu e de ajutor.  2.5tdi reusesti sa il pornesti daca e setat avansu corect si motoru e ok si la -10 grade fara bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri mi-am cumparat un T4 Caravelle scurt din '99 cu motor 2.5 ACV, 9 locuri.

 

Am urmatoarele probleme/intrebari:

1. la pornire se aud 3 beep -uri scurte - inainte de cumparare nu se auzeau - daca-mi amintesc bine nivelul de antigel e scazut? (am citit tot topicul de la inceput la sfarsit in aceste zile, am si vazut problema, dar nu-mi amintesc pagina)

2. ce tip de becuri trebuie pentru iluminare placuta inmatriculare? (nici nu are bec si ii si oxidat contactul)

3. airbagul de la pasager se poate dezactiva?

4. in soclul dublu pentru centura de siguranta din randul al treilea nu pot baga centura de siguranta in unul dintre socluri (mai bine zis nu se prinde). Cum se poate desface soclul dublu sa scot acel soclu defect? Sau daca se poate cumpara acel soclu dublu undeva?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

La punctul 4 iti raspund eu, ca am avut aceeasi problema la sharan:

Am conectat toate centurile si doar una nu vroia sa se lege in soclu. Am crezut ca e defect, dar apoi le-am legat invers. Si, ciudat: a functionat. Pt locurile din spate, au gandit foarte ciudat modul de legare al centurilor...

Incearca si varianta asta, poate merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

Daca bip-urile se aud cand pui contactul incearca sa lasi frana de mana jos inainte sa pui contactul....cand se aude bip-ul clipeste becul in bord care indica problema(la mine face la fel cand pun contactul si imi clipeste frana de mana...insa stiu ca e o problema de legaturi deoarece frana de mana e cu dublu circuit si pe senzorii de placute, iar eu cand mi-am pus ceasurile noi "ca de golf", nu am mai facut si releul ala). Airbag-ul e posiblil sa-l poti anula cauta un baiat cu un vag com destept. Spun ca e posibil sa-l anulezi deoarece eu la munca am un tester care imi permite sa anulez ce airbag vreau pentru a lucra in locul ala.(in sensul ca daca vreu sa dau volanul sau scaunul jos pot sa anulez airbagul pentru a nu exista riscul sa sara la deconectare socuri etc). becul de la placuta de inmatriculare ar trbui sa fie W5W, cel putin asa e la mine. Sper sa-ti fi fost de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D: din pacate butonul sta putin mai jos si nu sta pe oricum intorc centura.

@alexandru: bip-urile de aud clar de la antigel (sta putin inclinat masina in curte)

Am pus in bec la placuta de inmatriculare; contactul era oxidat/rupt. La celalalt locas capul surubului a fost fortat. Ma gandesc cum s-o scot....

Cu anularea air-bag -ului: nu e mai usor sa-mi IAU cablu + soft vag-com? am vazut la 120-250 lei si nu mi se pare mult...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

exista spary pentru contacte ca sa iti vina mai usor da fata de usa jos sau haion (nu stiu cum e la tine eu am usi in spate) si dupa cu un pic de wd sau svitol se rezolva problema. ai mare grija cu lucrezi cu clonele pe modulele masinii si in special ecu si airbag 

Modificat de alexandru_poparo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!