Jump to content

T4 - Probleme


nelu_tm
 Share

Postare recomandată

Am patit si eu faza cu rotitul pinionului de pe vilbrochen, a si batut motorul tare pana s-a oprit, dar, ca prin minune, nu s-a indoit nimic pe la supape, si merg bine merci cu masina si astazi. Motivul a fost strangerea insufucienta a acelui surub M18. La mine s-a slabit dupa un an de la interventia mea (schimbarea curelei). Apoi am aflat ca acel surub trebuie strans mult mai tare decat ai crede in mod normal. Si trebuie si o cheie speciala cu care sa tii contra de acea fulie cand strangi. Se cumpara pe ebay. Eu mi-am facut-o singur dupa niste diagrame de pe net si cu ea am strans atunci. Dar, ca sa respect cuplul cerut in carte, eram doi oameni cu cheia de 18 si acea cheie speciala, cu pargii de cate un metru, si am strans amandoi simultan pana ne-au lasat muschii. Si de atunci nu s-a mai desfacut. Oricum, cumpara acel surub M18 si, dupa ce scoti pinionul, vei avea nevoie probabil sa confectionezi si pana care tine pinionul intr-o anume pozitie, sigur s-a distrus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul acela de la vilbrochen se strange cu cheie dinamometrica cu 160 Nm si se foloseste o pasta speciala antidesfacere pe filet.Daca il strangi cu parghii poti avea ,,bucuria'' de a-l rupe si sa vezi atunci distractie...Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parghiile mele aveau in cap o cheie dinamometrica. Si daca nu ma insel era ceva de genul 160Nm + jumatate de tura. De-aia ne-am chinuit asa tare. Dar poate nu aveam muschi destui pe noi, la altii poate merge cu chei mai mici. Si parca imi amintesc ca scria clar pe unde am citit sa nu pui nici un fel de clei pe filet, probabil ca sa-l mai poti desface vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul de la vilbrochen vine in setul de distributie original (cu 2 curele, 3 intinzatoare si ceva role) - si se schimba nou de fiecare data cand se desface. Din cauza ca e nou se aplica 160 Nm plus jumatate de tura sa se tensioneze, daca se refoloseste nu se mai intinde surubul cu jumatatea de tura si mai bine se pune lipici. Eu am avut defazata fulia de la axul cu came de pe cureaua mare (din partea vilbrochenului) si oricat reglam pompa de injectie nu iesea pe calculator in grafic - deoarece senzorul este pe vilbrochen.

@sdumi - sper ca ai verificat sigurantele - este una de 30A cam a treia din dreapta, mie mi s-a ars ieri si nu mai porneau nici ventilatoarele nici compresorul la aerul conditionat.

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu de curand distributia si nicicum nu imi da pe graficul de la vagcom valorile in care ar tebui sa mearge undeva pe la 55.

Mie imi sta pe la 140-150 si nicicum nu am reusit sa il aduc in vaoarea indicata de neamt.

Cei de la service mi-au spus ca daca incercau sa mute cureaua de la pompa de injectie un dinte mai inainte sau mai inapoi nu mai pornea.

Cum s-ar putea rezolva?

Inginerul m-a spus ca este posibil cureaua sa nu corespunda exact specificatiilor si sa aibe diferente de cativa microni intre dinti iar de aici sa fie aceasta valoare diferita.Au mai avut un caz asemanator si dupa ce au schimbat cureaua valorile au fost ok.

Dar nu stiu ce sa spun, am pus curea GATES.Sa fi fost facatura?

Cu ce ar putea sa afecteze aceasta valoare care difera cu aproape 3 ori decat valoarea normala data de neamt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar reglajul fin al avansului se face din rotirea rotii intinzatoare numarul 2 de la cureaua mica de distributie. O roata intinzatoare e cu arc (intinde cureaua) si celalata e fixa dar reglabila. Asta fixa se poate roti putin inainte de strangere in jurul pozitiei ideale (la semn) si in felul asta poti regla avansul sa fie in grafic. Nu mai stiu daca am citit pe undeva asta sau nu, dar eu asa am facut si merge bine. Trebuie rotita foarte putin, aproape insesisabil, si graficul pe Vagcom se modifica destul de mult. Fiind o modificare foarte mica de pozitie a rolei fixe, rola intinzatoare preia fara probleme diferentele de tensiune aparute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt avansul  sa face cum zicea colegu  din role  sau se desface pinionu de la axul cu came ( mai comod )  deci  nu te mai du la acel service  ca fura curent rau de tot  ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bullet123 - daca motorul merge frumos si bine si injectia pare reglata - dar in VAGCOM nu intra nicicum in grafic - inseamna ca pompa de injectie e reglata corect fata de axul cu came dar defazarea este intre axul cu came si vilbrochen (pe care e senzorul), adica intre supape si pistoane - deci oricat ai umbla la cureaua de la pompa de injectie nu o sa intre in grafic.

Pentru a o regla se aduce motorul la semn (volant ambreiaj la fanta, pompa de injectie la catare), se desface de tot si se scoate pinionul de la axul cu came de la cureaua mica a pompei de injectie, se desface partial si se depreseaza pinionul din axul cu came dinspre vilbrochen la cureaua mare.

Apoi se foloseste scula 2065A care se infige in taietura speciala din capatul dinspre pompa de injectie a axului cu came si se regleaza cu 2 lere egale sub ea in laterale sa fie perfect aliniat axul cu came fata de arborele cotit (la semn pe volant) - si asa se strange surubul de la pinionul din capatul axului cu came din partea curelei mari de la vilbrochen. Abia apoi se scoate piesa 2065A.

Apoi se remonteaza pinionul si cureaua mica de la pompa de injectie si se regleaza static cu pompa la semn, se porneste motorul si se fac mici reglaje ale pompei de injectie ca sa intre in grafic pe VAGCOM (din pinionul de pe axul cu came sau din role).

Problema apare deoarece mecanicii "tin contra" intre pinionul de pe axul cu came dinspre vilbrochen si chiulasa ca sa desfaca/stranga alte suruburi de pe distributie - crezand ca acel pinion are caneluri sau este prins fix pe axul cu came. Asta din lene - forteaza in el sa depreseze pinionul axului cu came dinspre pompa de injectie in loc sa foloseasca o presa cu surub...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipriantransporter

buna seara.azi am dat de inca o problema zgomot cand virez,spuma in vasul de servo....cam in ce ar consta reparatia? schimata pompa sau se pot repara?mersy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbata  pompa  + neaparat  curatarea instalatie  alfel tine 2 luni  noua pompa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipriantransporter

azi am vazut ca am lipsa si ulei in servo...pierde pe langa caseta,aia se poate reconditiona?poate fi caseta de vina pt ca se aude un uruit(nu metalic)sau pompa este sigur.ma scuzati ca intreb dar despre directie nu stiu nimik nu am mai umblat la ea.mersy anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam acelasi zgomot cand nu mai aveam ulei la servo. Completam cu ulei si gata zgomotul: a disparut!  Stiam ca am probleme cu pompa de servo, asadar, am schimbat capacul de la pompa de servo (ca era spart) si...gata: nu mai curge ulei, servo merge foarte bine, nu mai am zgomote de la el ;) Sper sa rezolvi si tu problema cat mai usor. Esti sigur ca pierzi uleiul pe langa caseta de directie? Daca da, cred ca merita sa incerci sa o repari ;)

 

Succes si asteptam vesti! 

 

ps: Hristos a inviat si sper sa fi avut parte de sarbatori cat mai fericite :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hristos a Inviat!

 

@ Oxigen :

Sincer mi-e teama sa ma apuc sa fac aceste modificari deocamdata.Am sa incerc sa iau legatura cu cineva care a mai avut de a face cu parte mecanica.

Ma cam depaseste problema dar sper sa gasesc intelegere si sa urmeze sfaturile pe care le-am primit.

 

Inca ceva : cam de 2 saptamani simt ambreajul mai tare, trebuie sa apas mai mult decat apasam inainte si intra si mai greu in viteze, mai ales treapta I si marsarier.

Care ar fi cauza? Este cumva ambreiajul pe duca ?

Sa mai fie nevoie sa completez cu ulei in cutie sau sa mai strang cablul de ambreiaj?

Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu nu ai ambreiaj hidraulic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e hidraulic, deci nu ar avea ce sa regleze (sa stranga). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul nou tine jos langa podea si se apasa usor. Ambreiajul pe duca tine foarte sus, apesi foarte putin pe pedala si decupleaza imediat - dar il simti cel mai bine in sarcina ca daca o calci simti ca se rupe aderenta, motorul se tureaza dar masina merge constant.

Merita sa verifici nivelul la ulei cutie, dar e oarecum normal sa intre greu pe sincron daca nu se debreiaza complet - deci important e sa vezi de ce merge greu, trebuie reparat altfel strici si prin cutie. Sau s-a adunat mizerie pe axul pe care culiseaza rulmentul de presiune, sau chiar s-a uzat/blocat/strambat pompa de ambreiaj de sub pedala si de obicei trebuie schimbat setul de garnituri. Este o problema cunoscuta si ruperea tablei pe care sta pompa de ambreiaj sub pedala, si cilindrul incepe sa intre stramb, eu chiar am avut tabla sudata stramb si de la uzura pompa pierdea lichid de frana si am schimbat pompa cu totul (plus re-sudat suportul drept)...

Eu recomand sa incepi prin a verifica pompa de ambreiaj de sub pedala, incearca pe loc cu motorul oprit sa apesi cu mana pedala, ia o lanterna buna, si vezi ce iese.

Daca e diferenta de apasare cu motorul oprit si pornit - atunci e pe duca rulmentul de presiune.

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa schimb si cu motorul oprit, nu este nici o diferenta.

Ambreiajul da, este hidraulic, nu stiam, lichidul de frana este la nivel, nu am pierderi, iar in sarcina nu se simte pierdere de aderenta sau motorul sa se tureze in gol.

Deci ar ramane pompa de ambreiaj.Cu lanterna ce ar trebui sa verific, cum lucreaza pompa de ambreiaj ?

Ce am sesizat practic doar cand incerc sa cuplez treapta 1 sau marsarier intra greu, la celelalte trepte nu simt.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica la pompa de ambreiaj daca nu s-a rupt suportul, daca cilindrul intra drept nu la unghi, scurgeri de lichid.

Ieri am patit-o si eu, nu mai intra in 1-a decat foarte greu, trebuie apasat pe maneta si tras la maxim, altfel bagi unde era 1-a si intra a 3-a. E o bila de plastic la timonerie (costa 15 lei) - merita sa verifici si ce uzuri ai la timonerie, bila aia uzata face sa bagi intre viteze ca nu mai se plimba maneta la maximum. Daca merge la fel de greu si pe loc, incearca sa bagi in 1-a de sub masina, direct din timonerie.

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,astazi am schimbat filtrul de motorina dupa care am pornit motorul a luat-o la sfert dupa vreo 5 secunde a dat senzatia ca se ineaca dar si-a revenit,dupa care m-am uitat la conducta care merge la pompa de injectie sa vad daca vine motorina.Am observat ca la fiecare 5-10 secunde se vad niste bule de aer,care sa fie problema?

Probabil din cauza asta dimineata are o pornire mai intarziata da senzatia ca se ineaca.

Ce poate sa fie?Este ceva grav?Sau poate sa dauneze la pompa,injectoare,sau altele?

 

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca imediat dupa ce ai schimbat filtrul  ..a aparut problema  99% sigur ca undeva nu etanseaza corect ( din experineta  cred ca e garnitura de la supapa de retur )  are un soi de singuranta  care intra mai greu acolo daca filtrul de e de firma  sa zic asa  si probabil trage aer fals 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si pe masina proprie si pe alte 2 a unor cunoscuti vin acel bule de aer si masinile merg fara probleme. Tind sa cred ca e ceva normal. Asa au mers de cand le stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate vw-raz-van,astazi nu au mai aparut atatea bule dar am ascultat mai cu atentie si se auzea un fasait cum trage aer fals,am miscat de mufa aia de retur si atunci vin mai multe bule.Maine iau vreo cateva coliere sa le schimb pe cele actuale si vad daca mai rasufla.Iar daca este filtrul ma duc si il schimb,din cate am citit pe forumuri filtrele Mahle si Mann sunt cele mai bune,al meu este Mahle si cel vechi tot asa se numea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nare filtru in sine vreo problema  e vb de garnitura de la supapa de retur  sau am mai pati cand au si fisurat acea supapa incercand so puna la loc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut

am si eu o problema t5-ul meu 1,9 tdi 105 cp motor axb,de ceva timp persista o problema care nu stiu ce sa mai zic,in momentul in care masina este in sarcina trepideaza foarte tare daca mergi constant cu ea in treapta  2 are un mers svicnit,am fost cu ea la test eroar;debitmetru si sonda temperatura combustibil.le-am schimbat si masina merge lafel am fost inapoi la service au spus ca sunt garniturile de la injectoare au fost si ele schimbate si la fel, presiunile de la turbo sunt ok compresie ok vag comul nu mai da nici o eroare dar masina nu merge bine adica in sarcina trepideaza tare si este inervant.va rog daca ma puteti ajuta si pe mine cu o idee sau un sfat.va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

planetare de obicei la partea spre cutie cand trepideaza masina  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!