Jump to content

T4 - Probleme


nelu_tm
 Share

Postare recomandată

Dupa multe cautari pe forumuri cineva zicea ca prin scoaterea mufei de la debitmertu se poate vedea daca acesta este defect,zis si facut.

Astazi am scos mufa si am trecut la probe,motorul trage foarte bine simti cum te baga in scaun cand o calci,urca in rotati mai repede si record am mers cu 150 km/h cu "tractorasu"

 

 

Eu din cate stiu daca se scoate mufa de la debitmetru nu mai trage deloc,e foarte puturos.

@Sammd: iti recomand cu incredere T4, fie Caravelle, fie Multivan, care au dotari de limuzine si spatiu cat cuprinde.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa multe cautari pe forumuri cineva zicea ca prin scoaterea mufei de la debitmertu se poate vedea daca acesta este defect,zis si facut.

Astazi am scos mufa si am trecut la probe,motorul trage foarte bine simti cum te baga in scaun cand o calci,urca in rotati mai repede si record am mers cu 150 km/h cu "tractorasu"

 

 

Eu din cate stiu daca se scoate mufa de la debitmetru nu mai trage deloc,e foarte puturos.

@Sammd: iti recomand cu incredere T4, fie Caravelle, fie Multivan, care au dotari de limuzine si spatiu cat cuprinde.

 

 

La mine era invers cu mufa bagata era puturos.oricum problema este rezolvata,debitmerul era stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

De curand sunt posesorul unui t4 2500 motor acv 102 cai.

Problema e urmatoarea:

la 90 km pe ora am 2500 turatii

la 100km pe ora am 2800turatii

la 110km-------------3100

la120km -------------3400

130km....................3700turatii

Masina am adus-o personal din germania,saptamana trecuta,nu are nici o problema in rest,in viteze intra bine,iar ca sa bagi in marsarier mai intai trebuie sa apesi pe maneta de la schimbator...

Consumul este de 8l la 100 de km,in regim e autostrada mers 100-120.

 

Care ar putea fi problema de merge motorul asa de turat?el normal trebuia sa aiba alte turatii...

Masina am cumparat-o pentru mine si nu mi-am dat seama la momentul achizitiei pentru ca am mers in proba cu ea la viteze mici,50-60 km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara variantei evidente ca poti avea o alta cutie de viteze decat trebuie, ar mai fi o varianta pe care am patit-o eu. Am schimbat regulatorul alternatorului cu unul nou dar, din greseala, era putin diferit ca functionare, probabil era pentru alt model de masina. Si, printre alte simptome, imi arata pe turometru o turatie cam cu 500 rpm mai mare decat era in realitate. Asa ca poate ar trebui sa verifici turatia reala ca poate ai doar o eroare de masurare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu din alternator se ia semnalul de turometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.9TD , de exemplu, exact de pe alternator se citeste turatia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 2,5 turatia   nu e de pe alternator   e de pe senzorul de la volant  ... cat despre ce ne zici tu vis a vis de cutie   inclin sa cred ca e o cutie adaptata pentru tractiune  in mod normal   la 102   la  3000 de rpm   ai in jur de 125 -135 km /h in functie de tipul cutiei 

 

FJS   e cea mai rapida   care am gasito pe t4   135  km h  la 3000 rpm   iar akf  mai lenta   125 km/h 3000 rpm 

Modificat de vw-raz-van
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba exact de la alternator imi vine mie semnalul de la turometru. E T4, ACV, 1998, alternator BOSCH de 120A. Poate la voi e altfel, dar macar argumentati cumva in loc sa contraziceti aiurea. Si unul dintre argumente e exemplul meu de mai sus, cand am pus un regulator gresit imi arata cu 500 rpm mai mult, desi tensiunea de incarcare era buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai mers cu un t4 2.5 Tdi cu ceva timp in urma si la acela se simtea altfel cuplul cand accelerai mai brusc asa...pe cand la al meu e mai dulce asa la accelerare si se observa si din zgomotul motorului ca merge turat,in sensul ca daca arata in bord 3500 turatii pai se aude de 3500 turatii...

M-am mai  gandit si eu sa fie bordul defect sau acele decalibrate dar sunetul motorului la 3000 sau 3500 turatii se aude ...turat ca sa spun asa.

 

Tind sa cred ca e cutia schimbata sau alt tip de cutie pe masina,poate din fabrica sau schimbata de neamt...

Voua cum va intra in marsarier,trebuie sa apasati pe levier sau nu?

La t4-ul 2,5 tdi cu care am mai mers cu ceva timp in urma (era a unui prieten) in marsariere intra normal,nu trebuia sa apesi pe levier...

L-am sunat si i-am spus sa imi dea turatiile de la masina lui:

 

la 90km/h are 2000rpm

la 110km/h are 2500rpm

la 130km/h are 3000rpm

 

@misumat1 eu la 140km pe ora am 4000 rotatii,deci daca era din regulatorul alternatorului cred ca ar fi trebuit sa am sub 4000 turatii totusi....zic si eu,nu-s sigur...

 

 

@vw-raz-van unde pot vedea tipul cutiei?scrie pe cutie,e la vedere daca dau scutul jos?

Cu ce tip de cutie vin normal un t4 2500tdi 102 cai din fabrica?Cu FJS,AKF sau alt tip?

 

Multumesc tuturora.

Modificat de renock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu  am avut  fjs pe 2002  si akf  1998  pe 102 cp  acv-uri  cred ca  se vede   si pe cutie  ..  oricum prima data verifica  placuta  de sub sigurante   si vezi acolo  prima de pe randu doi   e tipul cutiei  poate asa a fost echipata  



Argumetez  chiar daca alternatoarele  de acv   pana in 98  au si  ,,w,,   ecu  ia semnal  de pe senzorul  care citeste volant   alternatorul  e de vw in general nu a fost creat special  pt t4  se potriveste la mai multe  modele   iar la cele cu pompa  de injectie total mecania   2,4 de ex  da turatia  

2 pompa de injectie  regleaza  debitul electronic   prin ecu  si ar fi inutil  sa citeasca turatie  din 2 locuri  

3 daca   vrei iti desfac un alternator  de la un acv  cu ,,w,,  si vezi ca   partea  cu  turatia   nare nici o legatura  cu  releul   sunt aproape diametral opuse  ... 

deci  ori  a ras mecanicul de tine  ori habar nu avea ce vb  daca totusi nu ma crezi exista autodata unde gasesti schema elctrica   la ambele versiuni  de  acv  cu bord verde  si cu bord albastru  si ai sa vezi  ca  doar  2 fire exsita  pe schema   ( + )   si  (b+ )   nu si  ( w) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa cu 2 fire, care iese din alternator, are pe unul din fire acel "w", care la mine nu e in aer ci se duce undeva. Nu ar fi mai simplu sa scoatem acea mufa de pe alternator cateva secunde si sa vedem daca turometrul mai arata ceva? O sa fac proba asta in zilele urmatoare. Dar legat de ce am scris eu mai sus, cu cele 500 rpm in plus, ai cumva si o alta explicatie pentru acel fenomen? Si inca ceva..... a mea e fabricata in ianuarie 1998, poate e la limita dintre modele.

Modificat de misumat1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vw-raz-van    am desfacut panoul de sigurante...acolo scrie AFK fara indoiala....

 

Exista si AFK ?

 

Pe moment am zis ca poate am gresit eu si am citit AFK in loc de AKF cum mi-ai spus tu dar am verificat din nou si AFK e codul cutiei...

 

motor/getriebe type        ACV                      AFK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan,la 2,4 turometrul ia turatia din pompa sau mufa w?asa inteleg din ce-ai spus mai sus

Sent from my HTC One X

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un singur  2,4   am avut si singurul la care am umblat  si turatia   era  din alternator  (w)   iar la 2,5 inpropriu   pompa , e senzorul de pozitie  de pe vilbrochen   care da semnal si pt pompa prin ecu  !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. motorul de 2.5 ACV 102 CP are turatia maxima (de regulator) la 3900 RPM (poate mai mult, dar nu cu mult mai mult) - cel mai simplu pune acceleratia "la blana" (WOT) si vezi ce arata pe bord - daca ramane sub 4000 rpm e cutia de tractiune, daca trece peste vezi pana la cat ajunge.

2. am motor ACV si cutia AFK - modelul 1998 fabricat 1997, MULTIVAN KR75 TDI 5G type: 7DCMK2 - si in carte are viteza maxima 166 km/h (treapta a 5-a, aproape 4000 rpm)

3. faptul ca la sgurante scrie AFK nu inseamna ca e cutia originala - urc-o pe rampa si cauta codul scris pe cutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

175   km /h   cu  acv    si cutie akf   4200  -4300 rpm  :P  

iar akf   e cutie   ok   la   125   3000 rpm  ..cea ce zic eu ca e ok .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un service auto,i-am dat scutul jos si pe cutia de viteze scrie urmatoarele:

 

AFK / 18128

 

145653

 

Cu acceleratia la podea,drum intins...156 km/h la 4500 rpm...

Modificat de renock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

afk  parca la mine scria akf  sper sa nu confund  da eu asa imi amitesc  ... daca gasesc  cartea masini  chiar o sa ma uit  ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat, dar nu e cutia de tractiune daca trece de 150 km/h. E tare ciudat ce i-o fi facut neamtul.
Probabil cei 4500 rpm sa fie doar vreo 4200, cu ceva eroare in senzor/alternator/bord?
Viteza 156 km/h este de pe bord sau de pe GPS?
Ce anvelope are acum?

AFK ar trebui sa aiba 3000 rpm / 130 km/h http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=43862

Daca viteza si turatia sunt reale, e posibil cutia sa fi fost reparata si bagate alte pinioane din alte cutii poate tot de T4, nu exista nici o cutie AFK sa aiba 105 km/h la 3000 rpm (130 la 3700 sau 158 la 4500)

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. am nevoie de sfaturi. nu imi mai pornesc radiatoarele la avion . am verificat pe direct , functioneaza.

 schimbat senzorul cu 3 pini ( termocupla ) de pe radiator, e noua. sa aiba si pe chiulasa un senzor ? daca e afirmativ, pe unde e pozitionat ?  

Modificat de sdumi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat, dar nu e cutia de tractiune daca trece de 150 km/h. E tare ciudat ce i-o fi facut neamtul.

Probabil cei 4500 rpm sa fie doar vreo 4200, cu ceva eroare in senzor/alternator/bord?

Viteza 156 km/h este de pe bord sau de pe GPS?

Ce anvelope are acum?

AFK ar trebui sa aiba 3000 rpm / 130 km/h http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=43862

Daca viteza si turatia sunt reale, e posibil cutia sa fi fost reparata si bagate alte pinioane din alte cutii poate tot de T4, nu exista nici o cutie AFK sa aiba 105 km/h la 3000 rpm (130 la 3700 sau 158 la 4500)

 

 

Viteza este cea de pe bord si este reala pentru ca am probat cu alta masina mers in paralel.

 

De turatie nu pot spune 100% ca este reala dar motorul se aude destul de turat la viteze mari.

 

anvelopele sunt 195 / 70 / R15

 

 

Tot ce pot spune despre cutie e ca schimba impecabil,nu agata iar kit-ul de ambreiaj cred ca a fost schimbat pentru ca nu are semne de oboseala iar ca sa bagi in marsarier trebuie sa apesi in jos mai intai pe schimbator si apoi bagi in viteza...

Modificat de renock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-mi puteti spune va rog unde gasesc releele K22 si K11?masina nu porneste,la diagnoza nu am putut intra pe engine,am verificat sigurantele si pe siguranta F19 nu am gasit tensiune,de aceea suspectez ca unul din releee nu ancanseaza corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai ai 2 rezistente  in bara   vezi si alea  ..si cam atat  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut-o lata .. credeam ca e vinovata pompa de injectie pentru pornitul cu trepidatii si mult fum .. s-a rasucit pinionul de la cureaua de distributie de pe vilbrochen..

 asa ca aviz celor care se confrunta cu situatii asemanatoare.

Modificat de vasiuca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!