Jump to content

Dimensiunile noilor anvelope trecute in talon


BogMW
 Share

Postare recomandată

Cauta pe orice site info referitoare la versiunea aniversara de 25 de ani, cu motor 1.8 T si anvelope cu jante OEM 225 40 R18.

O sa revin cu info referitoare la hartia buclucasa in cateva zile.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba de omologare. Daca masina nu a plecat din fabrica nu si nu si nu. Pentru ca in cazul meu nu scrie ca e Vi= volkswagen individual si citez din domnul inginer responsabil cu omologarile: "nu stim ce fac ei pe acolo". Ii spun ca daca luam la disecat cod cu cod nu difera si anvelope 225/40 fiind montate pe acest motor, echipare de fabrica fara sa afecteze dinamica masinii. Din nou "nu stim noi ce modificari fac ei acolo, dar apare la masina asta ca nu figureaza 18". Eu tocmai de asta am sunat ca sa pot sa discut omologarea.

 

Desi masina a fost echipata din fabrica cu suspensie sport si jante 17, nu merge ca nu scrie individual si "nu stim noi ce modificari au pe acolo". I-am spus ca putem sa o luam pe coduri comparativ cu acelasi model de masina, motorizare, cutie de viteze, echipare cu 18" de fabrica, nu stiu nu se baga.

 

Concluzia: egal 0 ca pe acest motor s-au pus jante 18, ca jantele au omologare TUV de montare si anvelopele corespund si merg pe acel cod. Daca din fabrica nu au plecat, "nu stim noi ce au facut acolo" la cele care au plecat cu 18. Au facut ceva magie probabil. Discut de cazul de Golf 6, posibil si 5 unde au fost variante Individual.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am primit azi pe mail de la porsche dovada GRATUIT pt inscrierea anvelopelor  cu stampila ,etc cu care mi au zis sa merg la RAR.

am atasat o sa o vedeti si voi.mi am facut maine iar programare sa vad ce mai zic astia de la RAR.

image2015-03-04-093107.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit in cele din urma cu hartia trimisa de cei de la Porsche.a costat 100 de lei la RAR toata treaba.daca am talon model vechi mai trebuie sa trec si in el dimensiunile sau e suficient doar in carte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
streamline55

Salut,

Cât este de riscant să circuli cu jante de iarnă pe 17, în loc de cele R16, trecute în CIV la RAR?

Speța concretă e așa, am două rânduri de jante, ambele pe 17, și evident vreau să folosesc un rând vara și un rând iarna.

Problema e că în CIV am trecute (de către RAR) mențiunile 1) vară: 225/45 R17 și 2) pe iarnă: 205/55 R16 (am scris doar dimensiunile maxime).

În foaia de la reprezentanța VW am trecute inclusiv anvelope iarnă 205/50 R17 !

Desigur, aș prefera să montez anvelope de iarnă 205/50 R17 pe al doilea rând de jante pe care le am deja, și să nu mai cumpăr încă un rând de jante de 16, doar ca să fac exact ce scrie în CIV.

Întrebarea mea este, ce este mai bine, ar fi OK să merg cu roți de iarnă 205/50 R17 (și nu sunt riscuri legale, etc.) sau există posibilitatea să mă duc la RAR și să mi se treacă și mențiunea de roți de iarnă amintită?

Mai concret, dacă există riscuri pentru varianta în care montez anvelope 205/50 R17 deși nu le am menționate în CIV (nici în talon, că deocamdată am numere roșii), care sunt, în mod concret din experiența voastră?

Mulțumesc frumos și anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

... si jantele sunt o problema, nu doar anvelopele, Jantele au un indice ET care iti spune daca janta este mai in interior sau mai in exterior fata de fuzeta/butuc. Daca janta respectiva este prea in interior iti va lovi autovehiculul in viraje, iar daca este mai in exterior decat aripa, este ilegala. Nici un element al autovehiculului (anvelope, tubulatura evacuare, etc) nu are voie sa iasa in afara caroseriei, mai putin oglinzile si manerele usilor. Pentru toate elementele care iasa in afara caroseriei trebuie un certificat de conformitate (omologare) - rollbar, bullbar, praguri laterale, jante/anvelope mai late pentru competitii sportive sau tuning, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuliu1984 - hartia aceea e valabila doar pentru autovehiculele care indeplinesc directiva de omologare e1*98/14*0157*03. La fel cum am spus intr-un post precedent, fiecare autoturism fabricat dupa anul 1998 detine un astfel de dosar de omologare, autoutilitarele au inceput sa detina astfel de dosare doar incepand de prin anul 2012. Pentru masina ta o fi buna hartia asta, dar pentru un alt coleg care are acelasi tip de masina, dar a fost omologat intr-o alta perioada de timp nu ii mai corespunde aceiasi directiva de omologare si este posibil sa nu isi poata trece in CIV anvelope ca si ale tale. De aceea am mai spus si o repet, nu este obligatorie hartia aceea de la producatorul/dealerul respectivei marci, RAR-ul avand marea majoritate a acestor dosare de omologare primite de la producatorii de autovehicule.

@streamline55 - in CIV nu se trec anvelope de vara si de iarna, se trec doar ca si dimensiuni si indici, ele rezultand din indici care sunt de iarna si de vara (Q, T, H, M+S). Exista cateva exceptii, dar acestea sunt specificate in clar daca anumite anvelope se pot monta doar pe axa fata sau doar pe axa spate (ex. BMW) sau anvelope pentru drumuri grele (ex. Opel, Skoda). Parerea mea este ca pentru iarna sa folosesti anvelope cu o latime cat mai mica 195 sau 205.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

streamline55

@unq75. Salut, da, asta stiu si eu.

Oricum, deoarece nu am gasit pe nicaieri vreun raspuns la ce am intrebat, am facut ce cred ca e normal.

Am cerut Certificate of Conformity de la producator. Iar cu ala ma duc la RAR si li-l lipsesc pe frunte, ca sa treaca dimensiunile in CIV.

PS: cand am folosit termenii anvelope ''de vara'', respectiv, ''de iarna" m-am referit la indicii respectivi. H, M, S. (m-am uitat de vreo doua ori prin CIV la cele cateva masini pe care le-am avut pana acum) -- doar ca am vrut sa fiu mai direct, ca unii se sperie de limbajul tehnic/precis. 

Apreciez ca ti-ai facut timp si multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am aflat un răspuns destul de clar la problema dimensiunii jantelor și legalității circulării pe timp de iarnă.

În caz că se mai lovește cineva de problema asta, postez aici ce am aflat eu, și, de ce nu, poate nu am informația corectă, și atunci poate corectează cineva.

 

Așadar, problema era următoarea: după vizita la RAR și înmatricularea mașinii (Golf 6) adusă din afară, am descoperit că în carte și pe talon, am doar indicații de R17 pentru vară, dar nimic cu M+S.

Cu M+S aveam trecute doar 205/55/R16 91Q. Cum am două seturi de jante pe 17 nu am vrut să bag neapărat bani într-un set de jante doar pentru iarnă.

În plus, nu mi se părea deloc logic să nu ai voie să folosești jante de 17 pentru iarnă.

 

La sfatul unora mai versați, am fost la reprezentanță și am obținut vreo trei rânduri de hârtii ștampilate și semnate, inclusiv scoase de un soft dedicat (Elsa pro), și am cerut și certificat de conformitate de la producător.

Hârtiile de la reprezentanță conțin o varietate de dimensiuni, de la R15 la R18, însă certificatul de conformitate conține doar indicație de R17 (și nicio specificație pentru vară sau iarnă).

 

Am sunat la RAR, am făcut programare pentru modificarea cărții de identitate în sensul trecerii dimensiunilor de 17 dar, supriză...

Erau deja trecute, dar pe vară, desigur. Moment în care pământul nu s-a mai învârtit și nimeni nu a mai avut vreun răspuns la întrebarea ”bine, bine, dar cum fac să circul legal cu jante de 17 iarna”.

 

Noroc cu un inginer bine informat și, cel mai important, bine intenționat, care mi-a spus că atâta vreme cât există trecute în carte și în talon dimensiuni de 17, nu am nicio problemă să pun cauciuri de iarnă și că nici nu e nevoie de vreo modificare suplimentară în carte / talon, chiar dacă în carte scrie doar de cauciuri de vară, în mod specific, pentru 17.

Așadar, există această posibilitate, de a consulta un inginer (/pe cineva cu cunoștințe tehnice) dacă cereți acest lucru la serviciul telefonic dedicat care oferă informații pentru RAR.

 

Cum spuneam la început, dacă am primit o informație greșită, rog pe cei cu mai multă experiență să o corecteze.

Până atunci eu mă bucur că nu mai dau 150 de ron și nu mai pierd vremea cu încă o programare inutilă.

 

Spor la condus plăcut, tuturor,

Modificat de streamline55
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este la mintea cocosului ca, daca ai trecuta o dimensiune, sau mai multe in carte, poti pune ce fel de anvelopa vrei tu...doar sa fie dimensiunea aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o informatie utila. Tot de 16 M+S am si eu, iar 17" doar 91H sau ceva de genul.

 

Mare atentie totusi la ce anvelope pt ca mai sunt omologate pt iarna in mod specific 205/50 R17 cu mentiunea de M+S, 225/45 nu au neaparat mentiunea asta. In mod normal trebuia sa fie si astea in COC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte dubioasa treaba asta, adica ai voie  pe 17 doar cu 205/50 R17 iarna pe golf 6 ?! aiurea.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Mai degraba ca ele au mentiune speciala de M+S si da se recomanda cu precadere iarna, nu vara. Nu sunt tot felul de discutii ca e mai bine sa fie anvelopa ingusta iarna?

Producatorul ofera exact acest aspect. 

Inclusiv seturile de roti de iarna care se pot alege din fabrica au jante 6jx17 pt 205/50. Cred ca si la noi la accesorii exista combinatia asta. Pe jantele de latime 6 nu poti pune anvelope 225.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

@Mumus - este o aberatie ceeea ce spui tu, si anume "este la mintea cocosului ca, daca ai trecuta o dimensiune, sau mai multe in carte, poti pune ce fel de anvelopa vrei tu...doar sa fie dimensiunea aia.". Nu inseama ca daca ai o anume dimensiune sau mai multe trecute in CIV poti pune ce fel de anvelope vrei tu. Daca te uiti putin mai atent, vei vedea ca dupa dimensiunea si tipul anvelopelor (ex. 195/65R15) mai ai doi indici (ex. 91V) si anume indicele de sarcina si indicele de viteza. Ca atare nu ai voie sa montezi anvelope ai caror indici sunt sub cei specificati in CIV sau in Certificatul de Conformitate. Exemplificare: 91 inseamna maxim 615 kg/anvelopa (615*2=1300kg/axa) iar V reprezinta viteza maxima de 240 km/h, deci daca tu vei monta pe masina anvelope cu dimesiunea din CIV dar cu indici de sarcina si viteza inferiori, risti sa faci praf anvelopele daca depasesti greutatea sau viteza maxima specificata pe ele. Sper ca m-am facut inteles.

Si apropo... sarbatori fericite voua... tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare tuturor! Vad ca nu s-a mai discutat nimic pe aici de o perioada buna de timp. Acum vin si eu cu urmatoarea intrebare, am un Golf 4 ALH Hatchback  din '98 nu stiu luna exacta... In CIV am trecute 3 serii pentru anvelope: 195 65 R15, 205 60 R15 si respectiv 205 55 R16. As vrea sa stiu ce am de facut si care ar fi costurile omologarii dimensiunii 225 45 R17, daca e posibila avand in vedere anul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci la reprezentanța VW care îți eliberează (sau nu) un act din care reiese că pe mașina ta se pot monta respectivele anvelope. Dacă obții actul de la VW, te programezi la RAR și apoi te prezinți la ei cu noile anvelope montate pe mașină. Restul e formalitate.

Dar în zona ta vei face pătrate jantele de 17 în prima săptămână, eu îți recomand să nu arunci aiurea cu banii și să te mulțumești cu 205/55/16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns! Intreband cativa prieteni care au anvelope R17 ma indrept si eu catre ideea ca nu merita... Raman deocamdata cu tablele R15 M+S.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare,

Am un leon 1P FL 1.6TDI Ecomotive CAYC - AES(ăsta nu știu ce este dar e relevant puțin mai jos)  și trebuie să îmi iau cât de curând cauciucuri de vară. 

Cu ocazia asta mă gândeam să trec pe jante de 17"(225/45 R17 91U 7J x 17 H2 54 sau ceva cât mai aproape), numai că în cartea mașinii nu le am trecute. Pe aici pe forum am găsit un pdf care zice că cele de 17 nu se pot aplica pentru modelul meu (AES și pentru AAW).

Din cate am citit pe aici daca cei de la reprezentanta imi dau acea hartie in care sa fie trecute si jantele de 17, apoi trebuie sa merg la RAR cu jantele si cauciucurile echipate?

 

Vineri o să ajung la revizie cu mașina și întreb și de asta.. Dar aș vrea să fiu cât de cât informat înainte. 

Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Partea cu hartia de la reprezentanta vw nu stiu la ce reprezentanta rar se aplica... Eu nu am reusit sa trec rotile pe 18, desi masina a iesit pe poarta fabricii cu ele. Am fost la rar in Bucuresti si in Valcea, cu foi de la nurvil si porsche. Vineri mai fac o incercare cu coc-ul masinii. Daca tot nu vor, le cer justificare in scris iar mai departe...ii oblig :)

Parerea mea, daca vrei sa fii legal, incearca sa treci rotile in carte inainte de a cumpara jantele si anvelopele.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspuns. Dacă am prea multe bătăi de cap probabil că mă las păgubaș. Partea cu prezentatul la RAR cu jantele mi se pare și mie un pic ciudată. Oricum nu cumpăr nimic până nu le văd în CIV. Cât despre mers cu ele fără a fi trecute în CIV nu mă risc. Dar na.. Asta e opțiunea mea(deși vezi pe toate drumurile mașini cu jante și cauciucuri puse după ureche). 

Mersi și baftă la înscrierea dimensiunilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E absurd sa iti ceara sa ai jantele pe masina. Teoretic ai nevoie doar de cartea masinii... practic, in Bucuresti, inginerul s-a pus pe verificari pana a primit raspunsul pentru anvelope de la alt birou: roti montate(dimensiuni si profil cred), inscrisuri geamuri, serii, abtibilduri.

@xtcr1st1 "Cât despre mers cu ele fără a fi trecute în CIV nu mă risc. Dar na.. Asta e opțiunea mea(deși vezi pe toate drumurile mașini cu jante și cauciucuri puse după ureche). "- sunt perfect de acord cu tine, ma gandesc doar la ce se intampla in caz de accident iar asiguratorul se leaga de asta

Oricum, dupa 3 interactiuni cu rar-ul in ultimul an, nu par sa aiba niste proceduri standard, fiecare reprezentanta/inginer cu obiceiul lui: unul mi-a refuzat autentificarea pentru ca anvelopele nu erau trecute, desi el trebuia sa verifice doar seriile; unul mi-a cerut doar talonul, a verificat in sistem si mi-a raspuns ca nu pot trece anvelope pe 18'; unul mi-a cerut cartea pe care a dus-o la alt birou, foile de la reprezentanta, talonul, buletinul, a verificat masina, apoi mi-a explicat ca pentru numarul meu de omologare nu sunt disponibile rotile pe 18..."dar cum domnule? uite ce zice reprezentanta, a fost livrata cu roti pe 18...", "eu te inteleg, dar nu te pot ajuta...vin-o cu coc-ul si vedem ce scrie acolo", "sa inteleg ca sunt sanse ca omologarea initiala sa fie gresita?", "posibil..." Si uite asa am dat 70e+ pe copie de coc, doua zile de concediu si inca nu stiu daca voi reusi sa le trec.

P.S: jos palaria in fata functionarului public autohton...

Modificat de Justin91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: Cu COC-ul in brate am reusit sa trec 235/40/18 pe Passat B6 4Motion BMP. Pentru cei interesati COC-ul se poate obtine de aici https://coc.volkswagen-konzernlogistik.de/jctvwtcocwebprd/COCWeb/start.do si ajunge in aprox 1 saptamana. Inainte de a-l comanda asigurati-va la reprezentanta ca pot fi montate pe masina anvelopele dorite.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut și felicitări @Justin91

Eu am reușit vineri să iau de la reprezentanță Seat Brașov hârtia pentru 225/45/R17 adresată RAR. Conține și VIN-ul mașinii. Sper să fie suficient. 

Dacă nu.. Asta e, rămân pe 16.

Seară bună! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Update: am și eu noile dimensiuni trecute în CIV. 

Toată afacerea 170 de lei :

- 80 foaie de la reprezentanță adresată rar prin care se specifică faptul că se pot monta jante de 17 cu dimensiunile 225/45/R17 pe mașină. 

-aproximativ 90 la rar pentru autentificare(parcă) și trecerea dimensiunilor în CIV. 

Acum începe distracția ? : să căutăm jante! 

Spor! 

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xtcr1st1 ma bucur ca ai scapt usor, probabil tu doar nu le aveai trecute in carte dar conform numarului de omologare erau disponibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!