Jump to content

Huruit rulment fata


adifox
 Share

Postare recomandată

Buna seara touranistilor si nu numai!

De cateva zile a inceput sa huruie ceva la touran. Dupa cateva verificari am ajuns la o concluzie: rulmentul stanga fata are un joc mare si huruie, deci e terminat!

Masina despre care va povestesc are doar 111000km si dupa cum trebuie specificat in Romania, REALI.

Intrebarea care ma macina este: de ce a cedat rulmentul la "doar" 111000km, si ce a dus la deteriorarea lui prematura?

Prematur zic eu comparand cu alte masini care au 200000km si nu au avut probleme cu rulmentii.

Sunt curios ce parere aveti despre cat tin rulmentii la touran.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! :)

Durata de viata a rulmentilor nu tine neaparat de modelul de masina. Masa e tot cam in jurul valorii de 1500-1600 kg.

Daca s-a distrus a fost din cauza ca a fost mai slab materialul in el sau n-a fost tratat corespunzator.

Multe masini (chiar si Sharan, daca e sa vorbim de aceeasi clasa) nu au probleme cu rulmentii nici dupa 10 ani si 400.000-500.000 de km.

E posibil ca rulmentul respectiv sa fi fost fabricat undeva prin China. De efecte nu trebuie sa mai povestesc, nu?!

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut problema asta cu rulmentul stanga spate(aprox 170 000 km) in vara.

Am demontat butucul spate si am gasit un rulment frantuzesc ,ceea ce mi-a parut destul de ciudat.

Mentionez ca masina am cumparat-o personal din Germania la 127 000 km,si a avut carte service si km. verificati ,OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat rulment fata, de fapt este un ansamblu, a costat 320 ron firma FAG, sunt curios ce scrie pe cel pe care este pe masina, cel original.

cel de pe spate cat a costat ? sa stim la ce costuri ne vom astepta in cazul in care cedeaza vreunul de pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e suficient sa nu depresezi corect o planetara atunci cand schimbi un burduf spart,sau schimbi ambreiajul si gata,s a dus rulmentul.sint multe motive din cauza carora se poate duce un rulment fata.cei de pe spate se duc de la gropi,socuri in roata de ex la marginea bordurilor,etc.nu e o regula sau un numar de kilometri minim pt un rulment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul rulmentului pe spate, tot FAG,a fost tot 320 ron ca si la tine adifox.

Fuzeta(ansamblul)spate l-am gasit cu preturi intre 590 si 850 ron depinde de producator.Deoarece rulmentul( pe spate) se inlocuieste foarte usor,am preferat sa-l cumpar doar pe acesta.

In ceea ce priveste media de viata a rulmentilor ,sigur ca depinde si de modul de exploatare si solicitare al masinii,insa mai nou, cansider ca ,fabricantul alege producatori de piese ieftine, de calitate slaba.Asta pentru a reduce pretul de cost al masinii.Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am gasit si eu preturi diferite de la 700 ron in jos.

in Germania era 134 euro rulmentul fata si 133 euro cel de pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu exista o statistica, in functie de solicitari, sunt masini la 500.000 de km care nu au un rulment schimbat dar si masini care la 80.000km le pica rulmentul.

Eu datorita unei gropi am stricat un rulment si o janta, intr-o fractiune de secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

dupa cum se stie in Romania gropile nu sunt putine, dar sunt adanci ... :rolleyes:

La un soc mai puternic o bila/rola din rulment se ciobeste, dupa care ciobitura macina camasa si celelalte bile si rulmentul trebuie schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
asa am gasit si eu preturi diferite de la 700 ron in jos.

in Germania era 134 euro rulmentul fata si 133 euro cel de pe spate.

de 2 zile am schimbat rulmentii spate la un B6 398 euro m-au costat inclus montajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca in DE ai facut schimbarea.ce firma sunt?

la cati km ai schimbat rulmentii, si sunt curios daca masina a mers pe drumuri bune din DE sau si prin gropile din RO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! si eu am schimbat un rulment pe spate, tocmai ce ma laudasem ca pana la 103000 nu am schimbat nimic, iata ca la 104000, a cedat rulmentul, sunt convins ca de la gropile din militari ce au aparut dupa zapada. Rulmentul vechi nu avea joc si nici nu avea cum sa patrunda apa in el l-am verificat e foarte bine capsulat, dar facea un zgomot de nedescris.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu avea joc destul de mare, iar ca zgomot uneori nu facea, si initial nu am crezut ca ar fi rulmentul, pana nu am ridicat masina pe cric si am miscat de roata, iar cand am vazut ce joc avea... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut, din pacate problema cu huruitul rulmentului o am si eu pe linga asta mai am si joc destul de maricel.intrebare pentru cei care au schimbat rulmentul este cumva pe el senzorul de abs sau il pot da jos de pe rulmentul vechi si pune pe cel nou, intreb asta ca nu-mi dau seama din ETKA cum este si nu stiu sigur cum arata ..mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

senzorul ABS este montat pe fuzeta,deci atunci cand schimbi rulmentul nu a-i treaba cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu am schimbat acuma 3 luni amandoi rulmentii pe fata la 135 000 km reali facuti in Italia!! mau costat 450 euro amandoi!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo,eu am schimbat rulmentii amandoi pe fata de la FAG cumparati si schimbati de mine in italia si m-au costat 192euro amandoi manopera fara (ca-ci i-am schimbat eu )/se zice ca rulmentii la roti incep sa-si faca joc in momentul cand jantele sunt ovale descentrate nu doar ecghilibrate dinamic,eu am fost cu masina de am facut geometria la roti si meseriashul a vazut ca rotile mele de aliaj originale sunt strambe rau si adevarat grai omul le-am vazut si eu fara anvelope pe ele cumerau de strambe cele 2 pe fata si dr spate, am fost nevoit sa mi le indrepte si el imi zicea ca din cauza asta se duc rulmentii eu incep sa-l cred doar pe motivul ca tocmai am schimbat rulmentii si bucsele pe fata ,acum nu mai am vibratii in volan si nu mai trage in parte , ce mai alta masina ...deci o cauz a stricarii rulmentiilor poate fi de la rotile-jantele strambe...

Modificat de edy2172
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Chiar daca nu e vorba de aceeasi masina din aria in care ne aflam indraznesc sa intreb pentru ca mi se pare o chestiune generala. La masina din semnatura(Octavia 1) am un joc foarte mic la roata dreapta fata si se simte atunci cand prind roata de la ora 12:30, insa am constatat ca de miscat se misca doar janta si cu discul, restul ansamblului, inclusiv etrierul si placutele raman nemiscate. Poate fi si altceva inafara de rulment, sau mai mult decat rulmentul, desi acesta nu huruie absolut deloc nici cu roata suspendata si nici in mers. Sau este un joc care ar putea fi strans?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum spui tu eu zic ca e rulmentul. discul de frana se prinde de fuzeta rulmentului cu un surubel M6 apoi cu cele 5 suruburi ale rotii faci strangerea finala si rezistenta ca sa zic asa, eu i-am schimbat amandoi rulmentii totul din cauza ca aveam si eu un joc in rulment si fara huruit ...deci in consecinta cand poti fa schimbarea rulmentului sa nu dai in alte surprize, sigur iti roade anvelopa si

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi am fost si eu la service sa ma plang de zgomot la rulmenti. Mecanicul s-a plimbat o tura si mi-a confirmat ca zgomotul exista dar e straniu ca nu se amplifica la asa-numitele manevre "slalom", cand greutatea masinii trece mai mult pe dreapta sau pe stanga, in functie de directia fortei. Descriu aceste detalii pentru cei care vor sa-si verifice singuri daca intr-adevar rulmentul e de vina. Plus mi-a mai zis ca zgomotul trebuie sa se manifeste inca de la 30-40 km/h, la mine incepea de la 60.

Sar inainte cu povestitul si va spun ca rulmentii erau ok. Cauza erau cauciucurile lejer ovalizate, iar feelingul expertului deja se indreptase spre acea ipoteza. Masina a fost ridicata pe platforma si am fost chemat sa vad starea cauciucurilor, plus o janta un pic deformata. Mi-a zis ca cele cateva luni pana la venirea sezonului rece(am cauciucuri de iarna cumparate de toamna trecuta) pot sa dau radio mai tare, iar in primavara sa le schimb cu un set nou.

De ce povestesc toate astea? Pentru ca nu mi-a luat nici un ban pentru diagnosticare, nu a insistat sa-mi vanda cauciucuri, a zis ca cele de pe masina mai merg pana in toamna, si a refuzat sa primeasca 30 de euro (plata medie pt o ora de lucru la un service in UE). Jos palaria.

Daca va intereseaza, este vorba de reprezentanta VW Rovato, localitate in nordul Italiei. Tipul e chiar patronul, numai ca e aproape tot timpul in salopeta, fiind expertul principal in mecanica si in electronica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lovit si eu de problema rulmentilor cand masina arata la bord 148000 de km, la drum aveam impresia ca huruie, dar eu schimbasem cauciucurile de iarna inainte ca sa se astearna zapada, huruitul pe care il auzeam era defapt din cauza profilului la cauciucurile de iarna, din pacate am schimbat rulmentii pe spate amandoi fara ca acestia sa aibe ceva, mecanicii nu si-au dat nici ei seama , probabil ca le-a fost mai usor sa-mi ia banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Rog pe cei care imi pot da lamuriri sa ma ajute in urmatoarea problema.

De circa o saptamana mi-a aparut un huruit undeva in partea dreapta ca si cum planetara ar fi uzata.Huruitul(ca niste batai ce se succed rapid) se aude numai in mers ,respectiv cand lucreaza cutia de viteze.Daca nu mai accelerez (adica iau piciorul de pe acceleratie) nu se mai aude. Se aude in orice treapta de viteza. Planetarele nu bat sau rontaie deloc in curbe,huruitul auzindu-se in linie dreapta.Rulmentii cred ca sunt OK.

Poate bate planetara in linie dreapta sau poate fi din cutia de viteze? Este posibil sa fi sarit siguranta de la capul planetar si sa scoata astfel de zgomote?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Buna seara,am un TOURAN 1.9TDI,2005,BKC,care de cca. 3 saptamani la virare spre dreapta se aude un huruit si vibatie pa volan,cand revin in linie drepta nu se aude nimic,am inlocuit rulmentul stg. spate,dar nu s-a modificat cu nimic.La rotirea rotilor cu masina suspendata nu se aude nimic.A mai avut cineva aceasta defectiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nimeni nu a avut aceasta  defectiune:mellow:.Din sondarea cu fel si fel de mecanici am primit de la fiecare cate o posibilitate de defectiune:caseta de directi,cutie de viteze,cap planetara,cauciuc,rulment de sarcina,rulment roata stanga fata,etc.incat am ajuns sa fiu total bulversat.:wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ridica mașină și verifica jocuri la roți. Pune o surubelnita si asculta in capul ei cum se aud rulmenti.poate depistezitați diferențe. CEL mai bine îi schimbi pe axe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!