Jump to content

De ce cele mai bune cauciucuri in fata?


Adrian_O
 Share

Postare recomandată

Regula este unica, anvelopele mai bune se pun pe axa spate. Si este o consecinta a fizicii elementare, nu conspiratie. Altfel, recomandarea oricui este sa ai in vedere faptul ca masina ta face absolut tot ce e in stare (viteze peste 200kmh; franare agresiva, virajare, solicitari samd) DOAR prin intermediul anvelopelor.

 

Absolut dar absolut orice performanca dinamica a masinii trece prin anvelopa. Restul e confort. 

 

Sfat, fiti foarte atenti cand va alegeti anvelopele si invatati sa plecati urechea la specialisti. Altfel, orice metru in plus la franare...e semn rau.

 

Drumuri faine,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te cred, nu ai argumente solide...

Sa te si contrazic, fata franeaza intotdeauna mai tare, pe fata ai directia, si de cele mai multe ori si tractiunea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca scapa spatele de sub control nu ai ce sa ii mai faci. Fata o poti redresa si poti simti cand pierzi aderenta anvelopelor de pe fata. Spatele intrat in acvaplanare (asta e riscul frecvent cand anvelopele devin uzate) e foarte greu de controlat pt un sofer obisnuit. Cursuri de defensive driving ori ceva experienta in a controla un astfel de comportament te pot scapa de probleme si de panica ce apare.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si riscurile cu rotile fata uzate?  Acele riscuri sunt mereu cand pleci cu masina, nu doar cand ploua :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riscuri pe care le poti controla! Controlezi mai usor subvirarea pe care o pot da anvelopele fata mai uzate decat supravirarea pe care o induc cele spate uzate. Nu e vorba de viteze de circuit, se poate intampla si la 50-60kmh.

Plus ca fara stabilitatea oferita de spate degeaba franezi ca va dansa masina. Degeaba virezi pentru ca va pleca spatele.

Oricum e degeaba, peste tot se spune si de catre oameni avizati ca se pun anvelopele noi pe spate, dar daca e incapatanarea sa se creada ca mai bine pe fata n-au rost discutiile. 

http://www.tirereview.com/so-where-do-new-tires-go/ E inca un exemplu din zeci de articole/discutii. N-am vazut pana acum vreo sursa de incredere care sa afirme contrariul.

Daca cititi pana la capat articolul din link veti vedea ca e treaba serioasa in America. Se raspunde in justitie daca in urma unui accident aparut prin acvaplanare se constata ca anvelopele mai bune au fost montate pe fata.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Americanii sunt in legea lor.

 

Degeaba se zice ca subvirarea e mai controlabila, daca nu te pricepi putin la control in derapaje e la fel de kaput situatia ca si la supravirare.

 

DAR ceea ce stiu eu e ca automobilele cu tractiune pe fata, exceptand americancele de acest fel, au caracter subvirator, tocmai pentru ca au spatele usor fata de americancele cu happy-tail, si inertia puntii fata e mai mai mare decat a celei de pe spate care are masa mica, deci logica imi spune ca pe fata, am eu nevoie de aderenta mai buna. Normal ca la o masina cu caracter supravirator sa pui cauciucuri mai bune pe spate, de obicei sunt cele cu tractiune pe spate.

 

Oricum eu personal m-am lovit doar de subvirare in toate sezoanele si pe orice fel sau tip de drum, drept sau virajat, deci practica si instinctul de conservare nu ma lasa sa-mi pun cauciucurile bune pe spate. Supravirare am efectuat doar voluntar si de fiecare data am ramas cam dezamagit de masinile europene cu tractiune pe fata deoarece acestea sunt antitalent la asemenea arta cinematografica :bom:

 

Concluzia e una simpla: la tractiune fata se pun cauciucuri mai bune pe fata!

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot respectul, si eu le pun pe fata, daca e cazul. Dar nu merg cu grade de uzura prea diferite oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toata dragostea,conteaza chiar atat de mult cat de uzate sunt anvelopele de pe fata/spate cand ele sunt chinezesti si sunt pe un Polo?.

Daca sunt atatea controverse cand evidentele sunt foarte clare, eu ce sa mai fac?M-am mutat pe forumul Bmw....acolo tractiunea e pe spate.....si prostia... si mai multa!

Bafta la uzat anvelope SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fata are prioritate pt. ca ai 3 elemente esentiale:

franare, directie, tractiune

spatele e secundar, doar se taraie dupa fata asa ca nu are nevoie de aderenta foarte buna

concluzia: fata bate cu 3-0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul a pus mai devreme link cu videoclip si se pare ca nu a fost suficient.Am pus eu link cu toata pagina .Chiar sunteti mai destepti voi decat Michelin North America?Inteligenta si simtul vostru de a conduce masini anuleaza anii de studii si cercetari temeinice ale unei companii care face anvelope de multi ani?

Doar sa nu ne spuneti ca Michelin face anvelope de kkt si voi trainiti in Europa.


Szuxe dar eram grabit.

 

http://www.michelinman.com/US/en/safe-driving/tire-safety/mixing-tires.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, consider ca, daca tractiunea este pe fata si masina este subviratorie, stiu/stim mai bine ca americanii..., iar voi ce sustineti altceva, va inselati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, americanii sunt inferiori si prosti. Nemtii, austriecii la fel?

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/welche-reifen-auf-welche-achse-tipps-zum-reifenwechsel-7722022.html

http://www.bild.de/auto/2010/reifenwechsel/bessere-reifen-auf-die-hinterachse-11934732.bild.html

http://www.oponeo.de/reifen-abc/neue-reifen-immer-nach-hinten-montieren

Folosind Chrome se pot traduce automat paginile.

 

"For this reason, the ÖAMTC is recommended to avoid the combination of markedly different tires on front and rear axle for safety. The tires worn out very differently, so it is better to buy four new tires," appealed the ÖAMTC tire expert, not to save at the expense of safety. "But if you are at such an unequal Reifenmix forced so the better tires should be mounted in any case on the rear axle."

Source: ÖAMTC

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme care pot apare din cauza aderentei slabe la puntea spate se pot evita foarte usor conducand cu viteza redusa astfel incat aderenta sa fie suficienta

insa faptul ca nu poti pleca de pe loc din zapada sau gheata pt. ca ai cauciucuri slabe pe fata nu ai cum sa compensezi cu nimic ci numai cu cauciucuri cat mai bune pe fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare ce zic acum posesorii de masini BMW generatie mai noua (de unde frate ca se fac de 5,6 ani) care au raportul maselor 50% fata ,50% spate si la care tendintele astea ....supra ,sub nu prea exista...sunt bulversati total, in deriva,rup netul in cautare de informatii veridice...aia care au X Drive sunt disperati sa nu faca pana ....ca trebuie sa le cumpere pe toate 4 la fel...ca doar trag toate...saracii de ei.

 

Nici chiar BMW E90 nu are distribuția maselor fix 50:50. Problema șasiului / trenului de rulare la o mașină cu 4/5 locuri stă în faptul că fabricanții (cu mult efort și cu teste care sunt în afara posibilităților unui particular) trebuie să facă astfel încât distribuția maselor să se apropie de 50:50 când mașina are încărcătura normală. Adică 4 oameni, niște bagaje, 3/4 din rezervor, toate lichidele la nivel.

 

Cine conduce mai sportiv e de obicei singur în mașină sau cu încă o persoană, puține bagaje sau deloc, și în astfel de condiții nu are cum să aibă o bună distribuție a maselor cu mașina în configurația normală. Orice ar face, spatele e mai ușor.

 

Din pricina asta, atunci când plănuim modificări mai importante, care implică anvelope Max Performance sau Racing, suspensii coilover și altele, e o idee bună să mutăm o mare parte din componentele neesențiale (ex. rezervor de lichid de parbriz - 4-6 kg, baterie 15-18 kg) în spate, pentru a ajunge la o distribuție echilibrată a maselor.

 

De-abia atunci putem aprecia cât de mult afectează comportamentul sub- sau supra-virator diferențele în ceea ce privește starea anvelopelor sau duritatea arcurilor sau a barelor antiruliu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Intotdeauna cauciucurile mai bune se pun pe spate, regula e clara si asa recomanda toti specialistii. Asta pentru ca siguranta este prioritara, adica mai bine patinezi la plecarea de pe loc sau chiar nu pleci deloc decat sa mori in sant sau in urma intrarii pe contrasens. Sau mai rau sa omori si pe altii care nu au nici o vina doar pt ca tu vrei sa pleci de pe loc fara sa patinezi pe carosabil. De aceea cauciucurile de iarna se pun pe toate cele patru roti. De retinut este ca mai bine nu pleci cu masina decat sa faci accident.

Exista o exceptie admisa, atunci cand cauciucurile au uzura relativ egala si rotesti periodic fata cu spatele ca sa nu te trezesti ca la 30 de mii de km nu mai ai cauciucuri bune pe fata dar pe spate sunt aproape noi dar au imbatranit...

Dar asta nu e pt discutat pe forum. Este clara regula dintotdeauna, cauciucuri mai bune pe spate. Spatele nu se taraie dupa fata, este mai usor, se descarca la franare si este esentiala aderenta in viraje pe puntea spate. Aderenta cauciucurilor nu e importanta in linie dreapta la mers constant sau acceleratie atunci poti sa ai si roti de carut de butelii la masina. 

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

O masina sport , tractiune fata cu 220 cai in sus si 450nm este de necondus cu cauciucuri uzate pe fata.

Nu sta pe curbe bine, nu iese bine , nu franeaza bine, e bataie de joc.  Fata este mult mai stresata decat spatele in orice moment

Acum puneti cauciucurile bune pe fata si merge mult mai bine, fac 30km de curbe in siguranta mai mare si ceva minute in minus.

Niste cauciucuri super bune pe fata deja degajeaza foarte multa apa de pe carosabil incat cele de spate trec peste mult mai putina apa.

Experienta mea personala.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot s-a reactivat si pr ca m-a prins ploaia la munca , am citit cu rabdare paginile acestui topic

am ajuns la concluzia ca decat sa dai banii pe tigari si bere mai bine iti iei anvelope bune atat pe spate cat si pe fata

asta ca sa mai poti fuma si bea bere , daca te pasioneaza asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
  • Administrator

De ce este mai sigur să montați anvelope noi în partea din spate a vehiculului ?

Într-o situație ideală, toate cele patru anvelope se vor uza în același timp. Cu toate acestea, dacă ați uitat să rotiți anvelopele, vehiculul dvs. nu este echilibrat sau ați avut componente de suspensie, puteți ajunge la o situație în care doar două anvelope trebuie înlocuite.

Mulți șoferi consideră că anvelopele noi ar trebui montate în partea din față a vehiculului. Pare o presupunere logică, deoarece ați putea crede că montarea unor anvelope noi este mai sigură pentru dvs. și pentru pasagerii dvs. Pe de altă parte, combinația de anvelope noi în față și anvelope uzate în spate poate duce la un comportament imprevizibil al vehiculului pe umezeală sau zăpadă.

Numeroase teste efectuate în industria anvelopelor au arătat că roțile din față ale vehiculului sunt mai ușor de controlat decât cele din spate. Având o suprafață de rulare mai mare și prin urmare o aderență mai bună în partea din spate, suprasolicitarea și pierderea controlului în condiții de umezeală pot fi prevenite.

Deși nu există o soluție ideală pentru anvelopele care diferă semnificativ în ceea ce privește performanța, este recomandabil să montați anvelopele mai calitative în partea din spate. Anvelopele montate în partea din față aflate într-o stare mai bună reduc semnificativ stabilitatea și manevrabilitatea în caz de urgență și pe carosabil umed. Pentru a reduce riscul de derapare la manevrarea bruscă, se recomandă ca anvelopele mai bune să fie montate în partea din spate, în ciuda deteriorării distanței de frânare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!