Jump to content

De ce cele mai bune cauciucuri in fata?


Adrian_O
 Share

Postare recomandată

mda am citit cu rabdare cele 5 pagini ale topicului si vad ca parerile sunt impartite in mod egal

eu ma includ in categoria celor care am anvelope NOI de iarna pe fata si anvelope SH de iarna pe spate pentru masina din semnatura

probabil ca trebuie sa precizez ca cele sh au 3 ani vechime, sunt firma buna, uzura 40%

costul investitiei = 700 lei

in acest fel echipata masina am plecat la drum lung Bucuresti - Herculane = 400km si inapoi + plus plimbari pe acolo prin zona

in ziua cand ma intorceam acasa, a nins in continuu, temperatura de afara cam -3, -5 grade, drumul acoperit cu un strat de 4 - 7 cm de zapada partial topita, partial inghetata deci conditii numai bune pentru teste

fac si mentiunea ca masina mea nu are ESP si sunt incepator (abia am dat jos Lamaia din geam)

asa ca primul lucru cand am plecat a fost sa testez anvelopele sa vad cum se descurca in configuratia de mai sus

Rezultate:

- demaraj destul de bun

- tractiune foarte buna

- distanta de franare foarte buna ( ~ 2, 3 m la viteza de 70 km/ora binenteles cu ajutorul ABS-lui)

- comportamentul la viraje decenta spre buna atata timp cat adaptam viteza in functie de inclinatia si lungimea curbelor

Concluzia: am facut multe depasiri cu viteze de 70-90 km/ora de pe o banda pe alta unde eram nevoit sa sparg bancurile de zapada dintre benzi , nici un moment de nesiguranta, nici un derapaj :Driver:

din pacate am scos o medie de 65 km/ora din cauza masinilor echipate NEcorespunzator care circulau cu 20-30 km :vaidecapulmeu:

deci iarna voi continua sa tin anvelopele mai bune pe fata deoarece consider ca imi ofera mai multe avantaje decat daca le-as pune pe spate, iar singurul dezavantaj al supravirajelor il pot compensa prin reducerea vitezei

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu sunt de acord cu tine, insa faci o grava eroare cand crezi ca de la 70 km/h poti frana la 0 in 2-3 metri pe zapada. Pe uscat distanta de franare de la 70 km/h la 0 este cam de 30 m, pe umed distanta asta se poate dubla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda este posibil sa nu fi fost 2, 3 m .. ca nu am oprit masina de tot .. mai aveam vreo 5-10 km la ora

dar nici 30 m la o viteza de 70 km ora decat daca esti pe polei si gheata si atunci te duci ca sania pana in primul stalp ..

oricum am sa fac masuratori ca sa aflu exact distanta de franare

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, 30 de metri este pe DRUM USCAT, pe drum umed (ploaie) este cam dublu, iar pe polei-gheata distanta de oprire poate sa fie de sute de metri. Depinde de n factori (si n tinde spre infinit) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

doamne :) asta cu 2,3 m e super tare :)

stefanutz30, la 70-90km/h spargeai zapada trecand de pe o banda pe alta si te simteai in siguranta ? ceva nu e in regula aici ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2-3 metri nici nu apuci sa ridici picioru de pe acceleratie. Ideea e ca trebuie sa ai anvelope bune pe toate cele 4 roti. Oricum spatele e mai greu de controlat decat fatza dar si cand dai volan stanga sau dreapta sa iei un viraj si masina merge inainte cam cade treaba cu anvelope bune pe spate :). Oricum toate 4 roti la fel, asta e sfatul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi se pare cu dus-intors chestia asta, cum spune si colegul Eto, mai bine te chinui sa ai 4 bune. Daca diferenta intre ele e mica, eu le-as pune pe spate pe alea mai bune. Iarna nu te intereseaza sa pleci blana de la semafor pe zapada, te intereseaza sa nu ajungi de-a latul intr-o curba, botul il controlezi mai usor decat spatele. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer acuma, eu am permis din 2003 si am cam 200.000km experienta. Niciodata nu mi s-a intamplat sa imi fuga spatele. Bineinteles am avut tot timpu anvelope bune si conform conditilor meteo. De vreo cateva ori recunosc ca am mai alunecat in cate o curba dar sa fuga spatele "ca in filemele cu americani" inca niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din observatiile mele personale cu mers in general linistit dar cu escapade cateodata

am patit treaba cu ruperea aderentei in general pe fata la franari si/sau viraje bruste (cazuri de urgenta)

chiar n-as vrea sa risc sa iau pe cineva pe capota doar pentru ca am ales sa nu serpuiasca spate din an in pasti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal, cum e si normal e sa fie toate 4 intr-o stare cat mai buna (am preferat sa iau cauciucuri noi de iarna ceva chinezarii, decat sa iau SH). Daca totusi nu ai de ales parerea mea e ca cele bune trebuie sa fie pe puntea tractoare (in cazul vw fata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lipsa de experienta a colegului cu franarea in 2-3 metri este usor amuzanta,dar mai degraba periculoasa!

daca un participant la trafic traieste ci ideea ca,dupa ce a testat masina!!!!,poate sa opreasca ion conditii de carosabil acoperit cu gheata/zapada,etc,in 2-3 metri,il sfatuiesc la modul cel mai grav cu putinta sa reia testele astea pe o portiune de drum inchisa traficului auto,si pana atunci sa STEA ACASA!

fara suparare,suna a pro tv si stirile de la ora 5!

la 60kmh faci 10 metri intr o secunda!!,si tu consideri ca poti opri masina in 1/3 din acest timp?(1 secunda?!)

dumnezeule mare!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa nu o luam asa, eu zic ca a vrut sa zica ca masina se opreste repede. Oricum in 1 secunda nu ai timp nici sa faci nimica, poate atat sa iti dai seama ca e pericol si ridici picioru de pe acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Vin si eu cu parerea mea ..am avut discutii multe pe acesta tema ....si sunt convins pana in oase ca intotdeauna ,indiferent de iarna-vara ,tractiune fata-spate ,pe spate se pun cele mai bune cauciucuri. Punct.

Alegerea asta are sens din punct de vedere strict al sigurantei ,mai exact al pastrarii directiei de mers si nu se refera la tractiune sau frana in mod special....adica am citit postul lui stefanutz30 si are sens ce spune el dar sa presupunem ca eu pe aceiasi masina aleg invers:

1 o sa franeze putin mai bine el... poate cativa metri sau poate mai putin de 1 m

2 o sa aiba o tractiune putin mai buna .....cat de mult conteaza asta

3 daca luam o curba .....alta discutie...la aceasi viteza eu stau pe drum si el nu mai sta .....si nu e bine asta pentru el

La asta se refera producatorii de anvelope cand fac aceste recomandari...la siguranta.

Desigur ca pentru cei care se sperie la prima ploaie sau fulg si merg incet si foarte incet nu conteaza aceste recomandari...ei pot sa mearge si cu sarmele iesite din anvelope...am vazut destue la viata mea.

Multi km si anvelope cat mai bune si mai noi pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un punct... :lol:

Siguranta se refera la: 1 franare, 2 directie, 3 tractiune.

 

Acum dezbat fiecare punct in cazul general cand motorul e pe fata si tractiunea e pe fata:

1 - forta de franare e majoritara pe fata din cauza inertiei la franare si a motorului amplasat in fata, axa fata are impact major in franare indiferent de situatie de aceea cauciucurile de pe aceasta axa au pondere mult mai mare de influenta asupra franarii, binenteles daca sistemul de franare e echilibrat stanga/dreapta - fata/spate (iei ITP pe bune) si ai pe fiecare axa cauciucuri identice cu uzura egala

2 - la directie e normal sa dicteze fata daca ele sunt rotile viratoare si duc greutatea mai mare, deci acele cauciucuri au ponderea mai mare de influenta, mai ales ca vorbim de tractiune pe fata unde subvirarea e foarte prezenta

3 - despre tractiune: daca esti intr-o depasire si ai nevoie de acceleratie maxima si masina incepe sa patineze... te arunca stanga/dreapta, sau daca ramai izolat undeva ca masina patineaza si nu urca o panta... (eu am pericolul acesta) s-a dus mitul sigurantei pe apa sambetei

 

Cine vrea sa-si demonstreze ca ce am scris mai sus nu e valabil pentru masinile cu tractiune si motor pe fata il invit sa faca un experiment, si anume sa mearga o perioada buna de timp cu cauciucuri noi pe o axa si pe cealalta cu cauciucuri "chele" iar apoi sa schimbe axele intre ele pentru aceasi perioada de timp in aceleasi conditii meteo, Ideal ar fi o perioada de un an ca sa treaca prin toate conditiile meteo, si apoi sa ne impartaseasca aventurile vieti si care e diferenta, in care caz se poate circula si in care e periculos.

 

Despre celelalte cazuri, in care tractiunea e diferita de cea obisnuita pe fata indiferent de configuratie, e recomandat ca uzura intre axe sa fie cat mai neglijabila, deci sa nu fie diferente sesizabile.

 

Concluzii:

Idiferent de arhitectura autoturismului, e recomandat chiar din manuale, rocada rotilor pentru o uzura cat mai echilibrata si asta duce la o siguranta sporita.

De aceea toata lumea, care nu inventeaza roata din nou, la masinile cu tractiune si motor fata, face rocada punand cele de pe spate uzate mult mai putin, deci "mai bune", pe fata, ca sa se uzeze si ele, intr-un ciclu repetitiv pentru ca toate cele 4 cauciucuri sa se toceasca in acelasi ritm sporind siguranta, chiar si prin pastrarea unui echilibru de aderenta si varsta intre axe.

In in celelalte arhitecturi decat cea obisnuita s-ar putea sa nu fie nevoie de rocada intre axe sau chiar sa se faca invers.

E recomandat ca cele 4 cauciucuri de pe masina sa se schimbe la set, pentru a avea aceasi varsta si profil.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutam si iar discutam ....aiurea de multe ori ..2 chestii sunt de baza:

1 anvelopele cele mai bune pe fata  (daca exista diferente intre ele ca daca nu....)

2 rotatia este simpla .....cumperi 2 noi le pui pe spate si cele de pe spate se pun pe fata....de aceeasi parte ....nu in cruce ....ca doar avem directia facuta si nu se rod aiurea NU?....cica sa se pastreze sensul de mers al anvelopei...ce o fi aia.

De ce asa si nu toate 4 odata...un contabil va explica mai bine ca eu nu am chef ...cica sunt aceleasi costuri...ce o fi aia?......ca daca le schimbi pe toate 4 odata.....inseamna ca sunt toate uzate ,adica praf....adica ai mers ultimi 5000 km cu 4 anvelope praf....dar ai avut mare noroc ca nu circulam eu in fata ta si puneam o frana buna........si tu erai cu 4 praf....si eu cu triple noi.....

Seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider ca ai exagerat grosolan in rastalamacirea a ceea ce am zis eu: "cele 4 cauciucuri sa se toceasca in acelasi ritm" in ideea de a avea "4 anvelope praf".

 

De asemenea consider ca la proiectarea sigurantei masinii inginerii folosesc acelasi coeficient de frecare pe toate cele 4 roti (probabil iau in calcul o toleranta mica) diferenta facand doar greutatea ce apasa pe ea (in general sau la un anumit moment), nu cred ca proiectanti din domeniul auto pot calcula ca soferul foloseste 2, 3, 4 anvelope cu grad de uzura diferit, varsta a cauciucului diferita, si profil al caii de rulare diferit.

 

Dealtfel in manual ni se recomanda calduros sa mutam anvelopele mai bune de pe spate pe fata, de asemenea si cand schimbam anvelopele cu unele noi sa facem aceasta la cel putin o punte daca ascultam de "contabil" sau pe ambele punti daca ascultam de ingineri, de aceea se recomanda si interschimbarea intre punti pana la inlocuirea completa, astfel se evita si atingerea limitei de varsta admisa pana la pensionarea unui cauciuc.

 

Recomand calduros lectura si insusirea manualelor de utilizare.

 

 

PS - sensul de rotatie si existenta lui e data de profilul anvelopei

post-75511-0-19415800-1416568864_thumb.j

post-75511-0-12213400-1416568868_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze dar nu vreau sa rastalmacesc pe nimeni eu vreau doar sa exprim ce cred eu ....dupa ce ma informez si trec ceea ce citesc prin filtrul gandirii mele.

Baietii si fetele care au facut cartea de la Vw mai gresesc si ei adica .....aici vine contabilul:

Importanta in expunerea mea este idea am dat unele exemple de ani sau numar de km.....sunt doar exemple.

 

Sa zicem ca am cumparat o masina noua ,adica are 4 anvelope noi si nu are roata de rezerva ....ca sa nu mai dam apa la moara la aia care baga si roata in rotatia anvelopelor.

Asum ca merg cu ea 4 ani si 40.000 km adica 10 000 pe an si locuiesc in Sicilia unde e cald si nu am nevoie de iarna,doar mai ploua  ca sa nu ne complicam.

Anvelopele de vara de pe fata au ajuns la 2 mm....de la 7 sau 8mm cat au ele de noi....cele de pe spate au si ele o uzura mica adica au 6 mm.

Acun ce facem noi ? aceasta este intrebarea ....Pai avem 2 scenarii zice nevasta care e contabila casei 

1 Le mut pe spate si mai merg 3 ani doar deoarece  cele de pe spate aveau deja o mica uzura.

2.Le arunc la gunoi si le pun pe cele de pe spate pe fata si cumpar 2 noi pe spate ---acum pot sa beneficiez la cumparare( daca ma tine buzunarul si ma lasa nevasta) si de evolutia tehnologica a anvelopelor...mai multa silica in compozitie....alte profile ale benzii de rulare....chiar si de ulei de portocale in mix de cauciuc....ultima vrajeala de la Yokohama si tot asa.

In anul 8 al masinii contabilul zice ca cheltuielile sunt la fel..adica s-au cumparat 4 anvelope..in primul caz adica (1) toate odata si in al (2) in rate adica in anul 5 si 8 cate doua.

Daca comparam siguranta  in anul 5 ,6 7 se va circula  cu anvelope mai uzate in primul caz .....iar in anul 7 adica ultimul ,adica 10.000 km cu anvelope vai mama lor de viata,de a aluia de la volan.

Asta cred ca vor sa spuna producatorii de anvelope...le zic asa ca nu mai e doar cauciuc in ele atunci cand recomanda cele mai bune pe spate.

Legat de poza 2 ei spun acolo ca anvelople trebuie folosite cu precautie daca au mai mult  de 5 ani vechime.

Intr-un numar recent din Auto Bild sau AMS( caut daca este nevoie ) producatorul GoodYear spune ca se pot folosi anvelope cu vechime de pana la 10 ani.....sigur se referea la cele proprii si nu la Debica,Sava ,Kormoran,sau zecile de modele Chinezesti.

Sa nu confundam vechimea lor cu altceva....ele pot fi folosite dar nu mai pot fi comercializate dupa 3 ani parca ...nu stiu sigur asta.

Acum legat de parte aia cu frana ....ca sa fie mai noi pe fata...si directia si alte chestii.....supra si subvirarea...in Auto Bild se face un test.....se iau 50 de modele si prima proba ...eliminatorie este franarea pe ud...de la 100km/h pana la zero.

Cel mai smecher care o fi ala in anul respectiv opreste in 38-40 metri de obicei ....iar ultimele ....atentie...vreo 15 la numar cred....de la peste 60 metri .....72 metri pentru ultimul clasat.

In concluzia mea mai importanta este calitatea anvelopei si dupa aceea inaltimea benzii de rulare.......si asta este imprtanta dar daca vine de la .....nu are rost sa le dau numele ,

Diferenta la franare intre o masina care are 4 mm uzura pe fata si alta care are 8 mm adica este nou este minima si este mult nmai mica decat daca ar avea niste pocnitori de anvelope.

Sper ca nu v-am plictisit si vreau sa salut  pe posesorii de A8 care s-au incaltat de iarna  cu Nankang......aveti grija fratilor daca mergeti in spatele unui G6 alb cu nr de Bucuresti 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din observatiile mele personale cu mers in general linistit dar cu escapade cateodata

am patit treaba cu ruperea aderentei in general pe fata la franari si/sau viraje bruste (cazuri de urgenta)

chiar n-as vrea sa risc sa iau pe cineva pe capota doar pentru ca am ales sa nu serpuiasca spate din an in pasti...

Sunt 100% de acord cu colegul,inclusiv in posturile urmatoare.

am 20 de ani de condus ,am avut 4 masini anterior.

 

nu mi-a fugit spatele niciodata,nu stiu ce aia . stiu cum se simte ca am facut voluntar sa ma distrez dar in reallife nu.

in schimb stiu ce e aia ,pe zapada ,sa frinezi chiar si preventiv dar sa vezi ca tot nu iti ajunge spatiul si buf in fundul celui din fata.stiu si cum e sa iesi greu dntr-o zapada mai maricica si cat de usor iesi si te zbintui printre benzi cu cauciucuri cu carne pe fata.

 

am acvaplanat  clar vara pe ploaie mare cu fata ,mi se ducea botul in dreapta,aveam cauciuciri de vara noi si 90 km/h,prinsesem sleauri de tir care formau canale ""Dunarea-Marea Neagra"" pe km intregi. am invatat ca in astfel de conditii 90 e prea mult.si merg cu max 75-80.

 

realitatea  e urmatoarea, numai inconstientii sau lipsitii de experianta baga mare pe ploaie sau uscat incit sa le derapeze fundul,intr-un cuvant sa nu isi adapteze viteza la conditiile de drum.

 

eu ca sofer bun judec fara dubiu starea drumului tot timpul si merg in afara pericolului.

 

insa pe A2, sunt indicatoare care mentioneaza clar ca pe ploaie viteza trebuie sa fie 80,iar eu merg cu 80,insa pe linga mine trec ca Migurile gagii cu 140 de zici ca e Niagara dupa ei. pur si simplu nu ma intereseaza deloc subiectul si explicatiile lor cu aderenta spate. ii vad la stiri la 5.

Deci recomand sa se mearga  adapatat conditiilor de drum si nu va fugi niciun fund,in schimb veti avea aderenta la demaraj,virare si frinare superioare. consider in ansamblu ca statistic e de castigat sa pui roti mai bune pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu tine , sa circuli preventiv este recomandat intotdeauna indiferent de vremea sau conditiile meteo de afara.

Adica sa stii exact ce poate masina ta,anvelopele tale,in conditiile de vreme si trafic din acel moment....degeaba ai WRX daca rulezi cu anvelope neadaptate masiii...sau ai anvelope premium ca Picanto,Up,Twingo...etc ca tot performantele alea o sa le aiba.

Anvelopele pot cobora sau pastra valorea intrinseca a unei masini..nu o ridica....matizul tot matiz ramane.

V-ati gandit oare de ce la second gasim anvelope de iarna care au ceva ,ceva carnita pe ele si romanul se bucura....uite ce bune sunt....neamtu e un prost ca le-a aruncat...sau are bani sa le schimbe si tot felul de prostii de om sarac.

Adevarul este ca orice anvelopa de iarna de la producatori respectabili are pe ea 2 semne......alea de vara au doar unul care reprezinta uzura minima admisa.

Unul este identic cu cel de vara iar al doilea este intotdeauna la 4 mm,care reprezinta inaltimea minima la care este pastrata tractiunea pe zapada.....deci la 3 mm neamtul zice pa.....fraerul se bucura......

Bineinteles ca sunt destui poeti  pe care nu intereseaza acest topic....daca au mers toata vara cu ele varza .....ei nu le schimba ....chiar trag de ele toata toamna...poate iasa sarmele si atunci sa vezi frate ca trec si iarna tot cu aceleasi cauciucuri.....

Nu am nimic cu taximetristii dar mai iau cateodata si taxi.....sunt praf frate....nu ma pot abtine sa nu ma uit ...e reflex ....oare cum draq trec astia ITP.....am schimbat si stilul de franare dupa ce am fost lovit de 2 ori .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se vor scrie rauri pana se intelege ca anvelopele cele mai bune se pun pe spate. Faptul ca marii producatori de anvelope, Michelin, Continental recomanda asa ceva si destule publicatii de specialitate.

Poate este exagerat, insa intr-o situatie de urgenta se poate intampla.

Cel mai important motiv este ca rotile din fata poti  exercita un control in caz ca incep sa derapeze, simti imediat cum intra subvirarea si o poti corecta, insa daca intra in acvaplanare spatele s-a terminat. Cu alte cuvinte daca ai anvelope ceva mai uzate pe fata sa zicem ca s-ar accentua tendinta subviratorie a masinii, pe cand daca sunt uzate pe spate poate sa apara mai usor supravirarea. Cea din urma fiind mult mai greu de controlat.

 

Justificarea cu roti mai bune pe fata mi se pare din mosi stramosi pe ideea ele vireaza, franeaza si accelereaza asa ca neaparat anvelope mai bune acolo. Nu.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare ce zic acum posesorii de masini BMW generatie mai noua (de unde frate ca se fac de 5,6 ani) care au raportul maselor 50% fata ,50% spate si la care tendintele astea ....supra ,sub nu prea exista...sunt bulversati total, in deriva,rup netul in cautare de informatii veridice...aia care au X Drive sunt disperati sa nu faca pana ....ca trebuie sa le cumpere pe toate 4 la fel...ca doar trag toate...saracii de ei.

Nu am putut sa dau exemplu de la Quatro.....audi nu face cu 50/50......poate de la anul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pe gheata/zapada am avut probleme numai cu fata. cel mai grav cand n-a mai urmat curba usoara in oras. si desigur frana e mai buna sau nu in functie de ce ai pe fata. si pe ultimul loc plecarile de pe loc/parcare.

 

deci clar fata e importanta.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cred ca se vor scrie rauri pana se intelege ca anvelopele cele mai bune se pun pe spate. Faptul ca marii producatori de anvelope, Michelin, Continental recomanda asa ceva si destule publicatii de specialitate.

Poate este exagerat, insa intr-o situatie de urgenta se poate intampla.

Cel mai important motiv este ca rotile din fata poti  exercita un control in caz ca incep sa derapeze, simti imediat cum intra subvirarea si o poti corecta, insa daca intra in acvaplanare spatele s-a terminat. Cu alte cuvinte daca ai anvelope ceva mai uzate pe fata sa zicem ca s-ar accentua tendinta subviratorie a masinii, pe cand daca sunt uzate pe spate poate sa apara mai usor supravirarea. Cea din urma fiind mult mai greu de controlat.

 

Justificarea cu roti mai bune pe fata mi se pare din mosi stramosi pe ideea ele vireaza, franeaza si accelereaza asa ca neaparat anvelope mai bune acolo. Nu.

 

Nu s-au scris chiar rauri. :) Mie mi se pare destul de irelevant testul ala. Eu zic ca in viata reala si in special in tarisoara noastra sunt doua situatii, si anume:

 

Situatia 1(in care din pacate se incadreaza foarte multi participanti la trafic): ai 2 anvelope noi + 2 anvelope tocite la maxim(trecute de semn) = trebuie sa fii nebun sa iti pui anvelopele tocite la maxim pe fata, in primul rand pentru ca riscul sa faci pana este mult mai mare, iar pana pe fata este mult mai nasoala decat pana pe spate. Restul argumentelor nici nu isi mai au rostul, cu toate ca ele exista (franare mai proasta, virare mai proasta in conditii legale de mers, etc.).

 

Situatia 2: ai 2 anvelope cu uzura normala(inca ai santuri pe lateral, iar pana la semn mai e mult) si iti cumperi 2 anvelope noi (de preferat acelasi model) = poti sa le pui cum doresti matale, atata timp cat uzura este egala pe punti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite-te pe ce site vrei tu de specialitate si toti recomanda anvelopele noi pe spate. Atat producatorii de anvelope, cat si specialistii, parerea este unanima.

 

Anvelopele daca sunt trecute de semn atunci nu mai au ce cauta pe nicio punte, fiind deja pericol pentru persoana proprie si familie daca pericolul ceilalti participanti la trafic e trecut cu vederea. Intradevar multi sunt in aceasta situatie.

 

Situatia in care se iau in discutie punerea anvelopelor pe o punte sau alta ar fi daca sunt 2x3-4mm si 2x7-8mm. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca pe circuit sau chiar si pe sosea pentru cei care o confunda cu un circuit de F1, este mai bine pentru stabilitate in viraje sa le pui pe alea putin mai bune pe spate.

Eu nu confund soseaua cu pista de karting si am tot sucit cauciucuri mai mult sau mai putin tocite pe fata si pe spate si nu am simtit vreo schimbare in aderenta sau in franare, dar tot timpul am avut acelasi model si niciodata nu au fost sub 4-5mm. De aici concluzia mea de mai sus.

Modificat de PLay3R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!