Jump to content

De ce cele mai bune cauciucuri in fata?


Adrian_O
 Share

Postare recomandată

In cazul tau faceam la fel :icon_thumright: , dar daca aveam masina cu tractiune spate, pe cele noi tot pe fata le puneam(parerea mea)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La derapaje lente, rupere de aderenta te ajuta. Pana reactioneaza la un derapaj brusc de mult ai mierlit-o.

Te asigur eu ca ESP actioneaza mai repede decat o clipiere de ochi! De unde ai dedus tu ca nu te ajutat deloc, decat la a3-a manevra?? Pentru ca nu ai clipocit martorul in bord? Pana sa se aprinda ledul acela, calculatorul programului electronic de stabilitate a facut deja sute de calcule si a actionat franele.

In cazul tau, nu a fost foarte eficace pentru ca nu era grip suficient.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind si analizand, mi se pare ciudat cu acvaplanarea din ce povestesti. Daca erau conditii prielnice de acvaplanare nu cred ca iti fugea doar spatele. Si totusi acvaplanarea apare la viteze mai mari cand e un "strat" considerabil de apa pe drum.

Nu cumva doar din inertie, tinand cont ca erai pe viraj ti-a fugit spatele? Pentru ca franand pe viraj ii impui masinii automat o miscare de rotatie. Si aici puteai sa ai orice cauciucuri.

Scuze de :P , dar mi s-a parut ciudat.

Nu stiu ce ti se pare ciudat cu acvaplanarea din ceea ce am descris eu. Exact asa cum spui si tu, acvaplanarea apare in anumite conditii meteo si la anumite viteze. Daca exista apa mai multa pe drum e suficienta si o viteza mai mica pentru a se produce fenomenul de acvaplanare. De ex. in curba respectiva drumul era in asa fel inclinat incat toata apa se scurgea de pe versant spre partea stanga a drumului, deci era o mica zona unde era mai multa apa decat pe restul drumului. Poti sa vezi la 3 noaptea cat de gros e stratul de apa de pe drum? Cam greu. Apa calcata de anvelope formeaza ca si in cazul barcilor cu motor un mic val in partea din fata a pneului, apa care apoi e scoasa spre exterior in special cu ajutorul santurilor din profilul anvelopei. Daca e prea multa apa sau profilul e tocit, anvelopa nu mai reuseste sa elimine toata apa de sub anvelopa astfel incat se formeaza pelicula fatala. Rotile de pe puntea fata au reusit sa evite formarea peliculei de apa deoarece erau chiar noi asa cum am scris si eu. Cele de pe spate nu au scos apa la fel de bine si s-a produs acvaplanarea. Nu iti dai seama de acvaplanare de fiecare data cand apare. Pe drum drept poti sa nu stii niciodata ca puntea spate acvaplaneaza. Dar intr-o curba legea intertiei nu are aceeasi parere ca si soferul si zice ca masina ar trebui sa mearga tot asa cum mergea si inainte de a vira, adica drept, adica... ce scriam eu cateva posturi mai sus. Din acel moment totul e chestie de destin. Daca va aveti bine cu Cel de sus, puteti sa va puneti in continuare cauciucurile noi pe fata si alea uzate sa le mutati mai in spate. Nu se va intampla nimic deosebit si veti putea frana mai "eficient". CA sa va zic asa, celor care cred ca franeaza mai bine cu anvelopele noi decat cu alea vechi: daca as putea, as folosi anvelope slick pe uscat ca sa am eficienta maxima la franare. La fe de bine franeaza si o anvelopa nou nouta si una de 10.000 km si ambele franeaza mai slab decat una slick.

Ideal e sa avem un set de anvelope complet, sa le facem rotatia la timp pentru ca sa fie uniform uzate si pe puntea fata si pe spate. Fara exagerari de genul ca puntea fata trage, aia franeaza si aia trebuie sa duca greul, deci punem tot ce avem mai bun pe fata. Nu exista nici un motiv suficient de intemeiat sa puneti cauciucuri mai bune pe fata. In schimb, v-am dat cel mai bun motiv ca sa le puneti pe spate. De fapt, acelasi motiv care ii face pe toti producatorii sa recomande montarea lor pe spate. Dar daca tineti la vorbele strabunilor, puneti-le cum v-au invatat ei, ca si ei fugeau cu aceleasi viteze cu masinile lor, si stiu foarte bine lucrurile astea... ei foloseau aceleasi anvelope si vara si iarna si daca ajungeau la 120/ora erau mandri de ei si de masina lor. Si inca ceva, eu nu vorbeam de anvelopele de iarna. Acolo treaba sta altfel.

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul atu ca anvelopele mai bune sa se puna pe spate la masini cu tractiune pe fata este evitarea fenomenul de acvaplanare, eu altul nu vad.

:vinemosul:

Predator - la sclipocit chiar nu am fost atent numai cand l-am redresat si atunci parca a sclipocit una si gata (derapam, iti inchipui ca nu la bord ma uitam). Cand actioneaza ESP-ul franele se simt si se aud pocniturile de la pompa ABS ei bine nu a fost asa, nici nu am pus piciorul pe frana asa de brusc sa intamplat totul si nici asa nu am simtit sau auzit pocniturile de la pompa ABS. Cand actioneaza ESP-ul simti cum redresaza masina si nu se supune manevrelor tale de redresare parca fix invers face dar in cazul amintit nu sa manifestat acest fenomen.

P.S: Suntem total off-topic si este ultima mea referire la acest subiect pe acest topic.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cel mai bun motiv. Un sofer obisnuit poate redresa masina din subvirare, doar ridicand piciorul de pe acceleratie. Si asta e primul lucru instinctiv facut de orice sofer atunci cand pierde controlul. La supravirare trebuie sa faci invers, sa accelerezi, si in acelasi timp sa invarti volanul catre directia in care aluneci. Spune asta unui sofer obisnuit!

Toate publicatiile de specialitate, si toti producatorii de anvelope recomanda acest lucru. Daca nu ai bani de toate 4 noi, cele 2 noi le pui pe SPATE.

Sa fim seriosi. Daca avem bani doar de 2, atunci din cele 4 de pe masina le pastram pe cele 2 bune, nu pe alea din care ies sarmele, nu? Cine tine cauciucurile pana ies sarmele? Si cum zicea clau_75, caruia ii dau dreptate 100%, cea mai buna aderenta o ai cu slick-uri (vezi Formula 1). Asa ca aderenta, si la franare, si la tractiune vei avea in continuare cu cele 2 cauciucuri bune pe care le-ai pastrat din cele 4 de pe masina, iar singurul lucru rau ce ti se poate intampla, e sa pierzi aderenta pe fata in conditii de carosabil alunecos, lucru redresabil de orice incepator facand primul lucru instinctiv.

Daca vreti sa va jucati cu masina si cu viata voastra, puneti cauciucurile uzate pe spate.

Ideal ar fi sa le schimbati pe toate 4. Dar daca nu aveti de ales, alea 2 noi se pun pe SPATE indiferent unde aveti tractiunea.

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario_75, :P Nu doar pretul este cel care ii face pe oameni sa cumpere 2 in loc de 4. De multe ori, fara o rotatie corespunzatoare a anvelopelor, se ajunge ca 2 pneuri sa fie facute praf si 2 sa fie la jumatatea vietii lor. Multi decid sa le mai foloseasca o perioada pana cand ajung la TWI si deabia atunci sa le schimbe. De aceea e important sa stie unde sa le monteze pe cele mai bune in eventualitatea ca isi cumpara noi. Eu mi-am luat destule remarci sarcastice in cap si de pe forumul Opel cand am expus subiectul anvelopelor mai bune care trebuie puse pe spate, insa nimic in lume nu ma poate face sa incetez sa recomand acest lucru. E o chestiune foarte serioasa, si multi care au suferit accident din acest motiv nu mai sunt printre noi ca sa ne povesteasca ce li s-a intamplat. Nu va jucati!

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In toate revistele de specialitate se recomanda folosirea anvelopelor mai bune pe puntea spate(vezi Auto Bild nov 2009).Drive safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obligatoriu pe spate anvelopele mai bune. Ordinea corecta a prioritatilor este: 1: stabilitatea, 2: franarea, 3: tractiunea. Stabilitatea e data de aderenta puntii spate. Supravirarea e probabil cel mai mare ucigas de pe drumuri, pt. ca foarte putini soferi pot controla un derapaj de spate, mai ales daca nu l-au provocat intentionat.

Va spun din experienta: iarna in care, in naivitatea mea, am umblat cu cauciucuri de iarna pe fata si cauciucuri de vara pe spate m-am rotit de 3 ori pe drum (din fericire fara urmari, dar ajunsesem disperat ca nu intelegeam ce se intampla) Nici in cei 5 ani dinainte nici in cei 8 de dupa nu mi s-a mai intamplat niciodata, avand intotdeauna anvelope similare pe toate rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

sunt nou pe forum,si vreau sa impartasesc o mica intamplare din viata mea,apropo de cauciucuri uzate neuzate

eu am patit ca intr-o noapte intr-o curba larga spre stanga in varful curbei a trebuit sa evit ceva daca nu il omoram si intram la sing sing

e incercand sa il evit,tragand spre dreapta de volan masina nu a reactionat doar dupa ce am ridicat picioru de pe frana

urmatoru lucru a fost sa trag inapoi spre stanga d volan sa nu sar intr-o rapa de 3-4 m

masina a luat-o spre stanga dar dupa cand am tras din nou volanu spre dreapta ,deoarece masina era aproape perpendicular pe axul drumului, masina nu a mai reactionat...primu instinct a fost sa calc frana ce am si facut dar dupa am ridicat si am calcat-o...nu a mai reactionat la nimic

masina cu care am facut aceasta intamplare nefericica era un cielo p gaz si nu a mai reactionat de nici un fel si chip

ce va zic eu apropo de cauciucuri noi vechi,e intai si intai sa va faceti niste frane care sa stiti ca raspund in orice secunda cand va aflati la volan

eu din 2 franari nu am lasat nici o urma pe asfalt concluzia a fost ca eu cica nu franasem dar unu care a auzit accidentu la 100 d metri care statea la casa a auzit clar cum eu de 2 ori am pus frana dar nici o urma p asfalt

si nu era echipat cu abs sa zici alte chesti

si masina avea cauciucuri bune p fata si cauciucuri un pic mai vechi p spate,dar nu am avut frane...

sfatu meu prietenesc e daca avem niste bani, sa se inveseasca in elemente care tin de siguranta masini...incepand de la sistem de franare mai bun o bara de torsiune ca sa nu ai surpriza ca ti se ridica o roata in curba,niste cauciucuri si in ultimu rand un sistem de suspensi mai ferm decat cel existential pe masina, ca de asemenea sa iti tina o aderenta sporita pe toate rotile

scuze pt :offtopic: dar cred ca o sa aveti cat de cat ceva de invatat din acest lucru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) masina nu a reactionat doar dupa ce am ridicat picioru de pe frana(...)
- de asta s-a inventat A.B.S.-ul. ^_^
(...)dupa cand am tras din nou volanu spre dreapta ,deoarece masina era aproape perpendicular pe axul drumului, masina nu a mai reactionat...primu instinct a fost sa calc frana ce am si facut dar dupa am ridicat si am calcat-o...nu a mai reactionat la nimic(...)
- cred ca in pozitia aia doar cu tractiune spate si multa experienta o mai redresezi. :mellow:
eu din 2 franari nu am lasat nici o urma pe asfalt concluzia a fost ca eu cica nu franasem dar unu care a auzit accidentu la 100 d metri care statea la casa a auzit clar cum eu de 2 ori am pus frana dar nici o urma p asfalt
- asta cam intra la S.F. ;) no offence.
sfatu meu prietenesc e daca avem niste bani, sa se inveseasca in elemente care tin de siguranta masini...incepand de la sistem de franare mai bun o bara de torsiune ca sa nu ai surpriza ca ti se ridica o roata in curba,niste cauciucuri si in ultimu rand un sistem de suspensi mai ferm decat cel existential pe masina, ca de asemenea sa iti tina o aderenta sporita pe toate rotile
- mie tot mai importante mi se par cauciucurile. Daca restul elementelor erau la fel de importante ca niste cauciucuri adecvate, sunt sigur ca producatorii le-ar fi inclus in echiparea standard.

Si nu in ultimul rand, "Bun venit pe vwforum.ro!" :offtopic:

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca masina nu a mai reactionat decat atunci cand ai ridicat piciorul de pe frana iti spune clar ca franele au functionat.

Ca nu ai lasat urme pe sosea e din cauza cauciucurilor neadecvate temperaturilor sau de slaba calitate sau vechi. \

In situatiile alea poate o mana de ajutor ti-ar fi dat un ESP.

Nu contest, tot ce ai enumerat tu solo 24, sunt foarte importante pentru siguranta rutiera, insa in primul rand cauciucurile trebuie sa fie bune si conform cu anotimpul, iar viteza adaptata la conditiile de mers, si la drum. Oricat ai cunoaste drumul ala, tot te surprinde ceva cum te-a surprins pe tine, si puteai sa ai mama cauciucurilor si mama sistemelor de siguranta, eu cred ca tot la fel ai fi patit.

Dar ne indepartam de subiect.

Cert e, cele mai bune pe spate, daca alta posibilitate nu ai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrebat si eu in stanga in dreapta

si taicamiu, sofer cu 3 milioane de km in spate, si cu toate categoriile auto (mai putin tramvai si metrou)

mi-a zis clar, cauciucurile bune le pui acolo unde ai directia si/sau tractiunea.

deci in consecinta pot spune nu stiu cate reviste si site-uri auto, eu il cred pe el, si pe soferii profesionisti care mi-au spus acelasi lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, si eu nu de mult am schimbat doua cauciucuri, chiar daca erau aproape noi (numai2 luni si ceva facute cu ele) le-am schimbat ptr ca cineva sau ceva mi lea taiat si nu am vrut sa ma risc sa imi explodeze la viteze mari.

Am citit peaici si m-am informat la servisul care le-a montat. Iei vreau sa le pun pe fata ptr ca le era mai usor, dar eu am decis sa le pun pe spate. Deci dupa ce le-am pus pe spate am facut deja multi km asa si sincer masina sta bine in curbe (bine, mai mult datorita suspensi sport). Se simnte asta vreau sa spun, DAR cand ploua, masina ii alta (cauciucuri de calitate proasta sau chiar medie dar pe timp uscat). Cand sunt intr-un sens de exemplu si trebuie sa acelerez ca vine un idiot tare in spate sau vrea sa fac drifturi etc si acelerez cu volanu putin curbat, masina merge drept inloc sa vireze. Cauciucurile sunt bune, nu sunt uzate dar nu mai sunt noi. Acuma cand a venit frigul si iarna, regret ca nu le-am pus pe fata cauciucurile cele mai noi . Poate sa le schimb spate/fata? Nu stiu ce sa fac. A, si faza ce a spus colegul ce a patit cu cielo, cum ca nu a lasat urme cand a franat il cred ptr ca si mie mi sa intamplat. Nici mie nu mia lasat urme cand am franat tare, bine acum o sa ziceti ca ii normal ca am ABS dar oricum trebuie sa lase ceva urme mici nu, ptr ca sunetul se aude de roata blocata.

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ninu: masina ta acum are tendinta de subvirare. Asa se numeste cand aluneca fata inainte in loc sa urmeze curba. Mai ales cand accelerezi in curba. E firesc. Ce se intampla daca iei piciorul de pe acceleratie? Masina reintra pe curba, asa cum doresti. Exact ce se explica mai sus. La subvirare reactia naturala de a lua piciorul de pe acceleratie duce la corectarea problemei.

Acum, daca le muti in fata pe cele bune, vei putea accelera f. bine in curba, pana cand iti fuge spatele. In mometul asta, daca iei piciorul de pe acceleratie, faci piruete imediat, si nu mai ai sanse sa redresezi. Trebuie multa pricepere si prezenta de spirit sa redresezi o supravirare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ma puneti si pe mine pe ganduri.

Am un set de roti de iarna. 2 bune (2 ierni) si unele 2 cam uzate. Se mai disting ridurile dar tind spre slick.

Asa am facut 2 ierini. Doar in prima iarna (la prima ninsoare) cand am luat masina (exact in seara aia a inceput ninsoarea) - atunci am derapat de spate la viteza mica in curba. Cand m-am dat jos am vazut de ce. pe spate erau uzate serios. Dar de atunci am avut grija si nu am mai patit.

Iarna asta am zis ca sa nu mai dau banii pe 2 anvelope noi sa pastrez pe spate 2 anvelope de vara (sunt ca si noi). Pe umezeala sunt f bune, nu stiu pe zapada daca or sa imi favorizeze fuga de spate. O sa merg sa le testez un pic.

Ce ziceti? merg 2 bune de iarna pe fata (tractiune) si 2 bune de vara pe spate ?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

solo24, in primul rand mai adauga si tu ceva virgule, puncte si "i"-uri in posturile tale ca-s tare greu de urmarit. Franele mai bune te ajuta in conditii de aderenta foarte bune dar nu aduc nici un aport in cazul carosabilului ud sau acoperit cu polei/zapada. Dimpotriva, in cazul unui sistem de franare foarte performant, pe ud, mai repede blochezi rotile si faci bum. Degeaba ai placuta buna si etrier cu 100 de pistonase daca cauciucul nu are aderenta cu asfaltul. Referitor strict la masinile cu tractiune fata si presupunand ca nu-mi permit decat 2 cauciucuri noi, eu personal le-as pune pe fata. In primul rand, dupa cum s-a mai spus, pe fata este directia, incarcarea cea mai mare pe franare si tractiunea. Poate ca supravirarea este un fenomen mai greu de controlat dar eu prefer sa am aderenta acolo unde pot face ceva (acolo unde actioneaza volanul adica :frigbaitata: ). Pentru majoritatea soferilor supravirarea este pacatoasa pentru ca ei fac o greseala fatala. Atunci cand pleaca spatele contrabracheaza (ceea ce este corect) si apasa frana sau nu fac nimic. Desi simturile iti spun ca apasand frana reduci viteza si capeti tractiune din nou asta nu se intampla ci dimpotriva spatele se va roti si mai violent. Reactia corecta este o apasare moderata a acceleratiei pana la redresarea spatelui. Desi s-ar putea sa nu credeti, o masina cu tractiune fata asupra careia s-a pierdut controlul si a ajuns sa se deplaseze aproape perpendicular pe axul drumului (rotatie de 70-80 grade) poate fi redresata din volan si acceleratie, lucru care nu se poate face nici cu integrala, nici cu spate !!! Desigur asta e o situatie extrema care cere multa indemanare. In ceea ce priveste franarea in viraj, ea poate fi benefica in anumite situatii. In cazul masinii personale de exemplu, balanta sasiului a fost alterata in asa fel din suspensie si sway-bar spate incat subvirarea este inexistenta la orice viteza pe carosabil uscat iar la franare pe uscat pleaca spatele si nu fata ca la majoritatea masinilor, lucru care imi permite o mai buna abordare a virajului si nu o iesire in decor. Pe ud totusi, masina se va comporta in continuare ca o tractiune fata in majoritatea situatiilor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ziceti? merg 2 bune de iarna pe fata (tractiune) si 2 bune de vara pe spate ?

Teoretic este o combinatie ucigasa, dar practic EU PERSONAL am umblat doi ani cu aceasta varianta de criza (in fata cauciucuri de iarna, in spate cauciucuri de vara, iar vara mutam rotile de pe o punte pe alta). In acea perioada umblam destul de mult cu masina si nu am avut probleme niciodata (Audi80), iarna mergeam frecvent la cabana la munte pe serpentine inzapezite, si chiar o calcam, imi placea senzatia cum muscau caciucurile din zapada :)

Bine acum daca mergi la limita vei avea probleme in curbe, dar la un mers normal ai tractiune foarte buna, frana buna, pericolul este doar sa nu iti fuga spatele.

A trebuit sa dau de vwf sa-mi dau seama ce greseala faceam, altfel si in ziua de azi circulam bine-mersi cu varianta low-cost descrisa mai sus :D

Pe langa faptul ca era varianta low-cost, mai avea si avantajul ca nu trebuia sa-mi bat capul cu depozitarea si hamalirea rotilor, cu schimbatul cauciucurilor, cu echilibrarea... pur si simplu o urcam pe elevator, si in 20 de minute schimbam rotile de pe o punte pe alta.

MY PARERE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mod sigur nu se vor gasi prea multi "hombres" dispusi sa accepte ca o femeie poate sa conduca mai bine decat ei :blah_: , insa e suficient sa ascultati ce spune Vicki de la 5th gear si sa observati cum se comporta o masina cu cauciucuri mai uzate pe spate in conditii de drum umed (offtopic - Vicki poate da clasa multor smart-asses )

http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=...p;v=l5YsQ_a_ijA

Apoi imaginati-va ca sunteti in masina voastra si nu aveti o sosea la fel de lata la dispozitie si mai vine si de pe contrasens careva. Veniti si postati impresii dupa ce experimentati senzatia, nu inainte.

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La teorie toti sunt buni si dau lectii celorlalti despre cum se recupereaza o masina la o supravirare. Insa in practica? Si in conditii diferite de cele din parcarea in care fac ei "drifturi"? Adica cu trafic si sosea mai ingusta, si viteza mai mare ... toti isi dau cu "mea culpa". Sa-i vezi ce mielusei sunt ei dupa ce iti lovesc masina ... :icon_thumright:

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de-acord cu Vicki, dar in practica s-ar putea sa-ti para rau ca ai montat anvelopele noi pe spate si cele uzate pe fata, mai ales cand nu vei putea urca la cota 1400 sau cand nu vei putea iesi din nametii din parcare. Slickurile vor scoate fum, iar anvelopele noi cu crampoane vor lenevi pe spate.

In plus de asta, nu mai poti sa faci rotatia anvelopelor, va trebui sa cumperi mereu cate 2 anvelope noi, care sa le pui pe spate. Si dupa cum stiti, profilele se mai schimba, e greu sa gasesti exact acelasi profil pe care l-ai cumparat in urma cu 3 ani.

Ideea e ca trebuie sa ai mereu 4 anvelope in stare foarte buna, la stilul nostru de condus, de soferi amatori care ne plimbam fundu` in stanga si in dreapta fara sa testam limitele masinii si fara sa depasim vitezele legale, pot sa fie uzura 25% pe fata si 50% pe spate sau invers, masina va sta la fel de bine pe sosea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mario, daca postul tau se refera la mine, afla ca am 0 accidente in 12 ani de soferie si nici nu fac drifturi in parcarea blocului. In ceea ce priveste condusul sportiv, avand o masina cu tractiune fata, ma limitez sa-l practic pe uscat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sharanel, iarna nu-i ca vara, vorba celui reales. Ideile pe care le-am exprimat anterior se refera exclusiv la anvelopele de vara. Intr-adevar tractiunea e foarte importanta iarna, insa iarna de obicei nu se alearga cu viteze care sa duca la acvaplanare. Ma rog, or fi si din aia care alearga masinile iarna. Pentru restul oamenilor care conduc cat de cat normal, pentru a preveni situatiile neplacute de genul celei de mai sus se recomanda montajul lor pe spate. E o recomandare, nu e obligatorie si probabil a fost emisa in urma evaluarii statisticilor accidentelor. Chestia interesanta e ca daca te tii de aceasta recomandare, s-ar putea (nu-ti garanteaza nimeni) deci s-ar putea sa nu intri in belea. Restul motivelor pe care le-ai expus foarte bine si tu, sunt si ele importante. Este decizia fiecaruia cum vrea sa se joace: mai in siguranta sau mai la limita din cauza buzunarului. Oricat de preventiv ai conduce, shit happens si e mai bine sa fii pregatit macar cu chestiile care le poti controla decat sa regreti dup-aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

va salut dupa primele 2 zile de ninsoare in bucuresti

ieri cand a inceput sa ninga,si ningea pe la ora 13:00 va zic ca am avut probleme la urcarea pantei de la marriot pe linia 385-lui

pe fata aveam cauciucuri de vara care mai aveau carne cam un cm.si spun ca am avut mari probleme

azi dupa niste discutii cu batranu am pus cauciucuri de iarna pe fata, nu am mai avut nici o problema

pe spate am niste cauciucuri de vara bune 1 cm si un pic,si din cauze financiare nu am schimbat si pe spate

iarna,sfatu meu cele mai bune cauciucuri pe fata deoarece o sa riscati sa va luati la injuraturi cu ceilalti participanti la trafic ca nu veti mai putea pleca de pe loc, mai ales pe vreo panta ceva

bafta in junga romaneasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No ofence fuscobal, imi cer scuze daca a parut ca m-am referit la tine. Faptul ca nu ai nici un accident se datoreaza experientei tale, si a condusului preventiv. Nu poti spune acelasi lucru despre toti soferii.

Parerea mea e, ca decat sa dam sfaturi gresite, mai bine ne tinem gura. Nu toti soferii sunt piloti de raliuri si nu oricine stie sa recupereze masina dupa ce ii fuge spatele. Eu cred ca se invata mult mai greu lucrul asta, dupa multe incercari in medii controlate, si chiar si atunci, pe strada, in trafic poate fi fatala o astfel de manevra. Mult mai simplu e sa urmeze sfatul corect, acela de a monta cauciucurile noi pe spate.

Iar daca cineva monteaza pe spate cauciucurile cu care nu poate sa plece de pe loc, atunci cand sunt montate in fata, nu am cuvinte sa caracterizez o astfel de alegere. Ala ar trebui sa fie primul indiciu ca ceva nu e in regula, si anume, cauciucurile nu sunt potrivite pentru conditiile drumului, si, decat sa le mute pe spate, mai bine nu ar mai misca masina.

http://www.youtube.com/watch?v=l5YsQ_a_ijA...feature=related

Si, ca sa recapitulam:

1. franare, vei avea la fel, avand in vedere ca slick-urile franeaza mult mai bine deoarece suprafata de contact cu asfaltul e mai mare. Nu e cazul, chiar tocite, au aceeasi suprafata de contact ca si cele noi

2. tractiune vei avea si cu cele mai putin bune pe fata, pentru ca le vei pastra pe cele doua mai bune de pe masina + explicatia de mai sus

3. directie vei avea in continuare din aceleasi considerente.

4. nu se pune pericolul de explozie, pentru ca anvelopele sunt acum tubeless si nu explodeaza. Si, cine mai foloseste anvelope cu camera, sau asa de uzate incat ar exista pericolul de explozie? Atunci pe care din cele 4 de pe masina le-a pastrat? Cele pe care le-a aruncat erau explodate deja?

Ramane doar comportamentul pe asfalt ud unde intervine acvaplanarea - aici se vede diferenta. Vrei adrenalina si risc inutil + pus in pericol vieti si alte daune, atunci le lasi pe alea tocite in spate. Vrei sa conduci linistit, si cea mai mare grija a ta sa fie ca te prinde iarna cu cauciucurile de vara si nu poti sa pleci de pe loc de pe gheata ca ai cauciucurile tocite (chiar de ar fi noi, dar de vara - de pe gheata tot la fel de greu vei pleca), atunci pui cauciucurile bune pe spate.

Respecte!

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nici nu e prea placut sa acvaplaneze rotile din fatza (caci anvelopele noi le-ai pus pe spate), atunci sa vezi tu distractie, virezi stanga si masina merge inainte, bye-bye directie, bye-bye frana, bye-bye tractiune.

Un om normal nu intra cu viteza in curbe atunci cand ploua torential sau cand drumul este acoperit de mazga. Asta cu aderenta slickurilor e valabila doar in conditii ideale, asfalt uscat si cald, la umezeala poti sa iti pui carma in loc de volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!