Jump to content

De ce cele mai bune cauciucuri in fata?


Adrian_O
 Share

Postare recomandată

Pai raspunsul la intrebarea ta e simplu soila.

Iti pui inca doua cauciucuri bune si in fata. Insa asta nu iti garanteaza 100% ca vei iesi din zapada. Ai putea sa iti pui si o pereche de lanturi si atunci iesi sigur, daca ai pe unde.

Daca alegi varianta nefasta de a pune cauciucurile bune pe fata numai pentru a putea iesi din zapada pentru a deveni apoi un pericol pentru ceilalti si pentru tine, pe strada, inseamna ca nu ai gandit-o bine :frigbaitata:

Nu iti trebuie 100 km/ora ca sa derapezi pe gheata, daca tot aduci in discutie problema iernii si a zapezii. 20 - 30 km/ora e suficient sa-ti derapeze spatele pe zapada, gheata, polei, etc. Inca o data, pentru ca aduci in discutie problema iernii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor !

Poate omu' sa aiba o super masina... daca contactul ei cu solul (oricare ar fi el) nu e bun, atunci totul e in zadar! Pneu-i baza! El te tine pe strada si la propriu si la figurat.

Site-urile seriose care comercializeaza pneuri fac aceeasi recomandare la unison:

" In cazul remarcarii uzurii pneurilor, ideala ar fi schimbarea simultana a tuturor celor 4 roti. Achizitia ar trebui facuta la modul: acelasi profil, acelasi brand, aceleasi dimensiuni/caracteristici".

Daca din diverse motive, omu' nu-si poate permite decit achizitia a doua dintre ele, atunci "montarea acestora se recomanda a fi facuta pe SPATE indiferent de tractiunea masinii !"

Scriu aceste randuri cu speranta ca un post in plus "Pro - bune pe spate" ii va face pe unii dintre noi sa se gandeasca mai bine inainte de a decide asupra montarii pneurilor pe masina atat de draga lor.

Aderenta la maxim tuturor! :)

Modificat de Benoit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutia asta am avut-o azi in vulcanizare si tipul imi zicea ca mai vin clienti ce vor 2 cauciucuri bune pe fata si el le recomanda ca mai bine merg cu toate 4 de vara si merg incet decit sa le puna asa (bineinteles ca respectivii refuza sa puna pe spate gumele bune)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar in cazul in care vreunul dintre voi aveti vreun porshe 911 procedati pe dos :)

se vede ca suntem din est.

dar romanul ce sa faca.. pune cauciucuri bune pe fata cat sa plece dar nu se mai gandeste cum opreste :biggrin: pe fata riduri pe spate ski`uri

asta e doar o solutie ieftina pe care multi dintre romani o practica din simplul motiv al banilor.

ideal si logic e ca toate 4 cauciucuri sa respecte minimul grad de uzura!

:Driver: safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: Sa nu uitam ca a existat o vreme cand nu schimbam gumele iarna-vara. Pe vremea cand aveam Dacie eu nici macar nu stiam lucruri care acum toata lumea le considera elementare. Aparusera atunci cauciucurile "second" si cumparam doar de acolo, nu aveam bani de altceva. Ma uitam sa aiba creste cat mai adanci, chestii de-astea. S-a mers asa atunci, desi nu era circulatia de acum, se circula totusi. De fapt eu am mers asa mai multe ierni, cu Dacie, Opel Kadett si Renault18 dar , in primul rand, cu grija.

Sigur ca e bine sa ai toate cauciucurile noi si adecvate temperaturii de afara dar multi nu pot, de obicei din motive financiare

Eu prefer cauciucuri de iarna mai noi pe fata pentru ca circul si pe drumuri in panta si e neplacut ca la o panta de 1-2 grade sa incepi sa patinezi, oricat de usurel ai lua-o din loc. Pentru spate mi se pare mai buna solutia cu cauciucuri de iarna "second" pentru ca e vorba de compozitia cauciucului (mai moale) care e mai importanta decat adancimea profilului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_cool: Am avut o discutie pe subiectul pneuri cu un cunoscut al tatalui meu si inca un vecin de aceeasi varsta cu el ( actualmente ambii bunici ) si am ramas surprins de vehementa cu care sustineau ca EI sau descurcat cu Dacii cu un singur tip de cauciucuri indiferent de anotimp si ca toata tevatura pe care o facem noi acum cu... schimb de anvelope in functie de sezon, este pentru ca am pus botu' la o strategie inteligenta de marketing care a prins foarte bine (la "tineretul neexperimentat dar modern") pentru ca s-a facut sub egida Safety si ... pana la urma vechile ierni cu Dacii, confirma ca se poate umbla, cei drept mai cu grija, si fara anvelope "speciale".

Posibil ca astfel de impresii sa existe si la altii ( nu neaparat bunici :D ), pentru ca am citit pe-aici ca la o adica... sunt binevenite in plina iarna si mixaje de genu 2 de vara cu 2 de iarna puse care cum crede mai bine.

Ca sa se poata orienta corect cat mai bine ,cat mai multi dintre noi, eu zic ca ar fi mai bine sa se scrie ( de catre cineva care stie ) amanunte tehnice despre diferentele de latex dintre vara/iarna sau alte caracteristici care pot explica de ce un tip de pneu este recomandat pentru un sezon si altul nu, plus, informatii despre palierele de temperatura la care lucreaza optim.

Eu stiu ca anvelopele pentru iarna isi pastreaza proprietatile de elasticitate si aderenta sub +7grd Celsius, cele de vara de la +7grd in jos incep sa devina rigide si poti pierde aderenta, iar cele de iarna daca le mentinem si in sezonul estival se uzeaza foarte mult.

Modificat de Benoit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, au dreptate ca te descurci daca mergi incet, dar ar trebui ca cineva sa curete drumurile; problema e ca tinerii neexperimentati o comit foarte usor indiferent de anvelopa din cauza puterii de sub scaun :Driver:

nu sint bunic, dar stiu cum se conducea atunci si cum se conduce acum si nu prea m-as mai risca sa umblu ca atunci :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Poate is un pic off topic dar are legatura cu cauciucurile de iarna , am auzit de la cineva care lucreaza la asigurari ca unele firme de asigurari au urmatoarea practica, daca tu faci un accident si ai cauciucuri de vara cica nu iti mai plateste asigurarea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

sincer, am incercat sa citesc toate posturile, dar la un moment dat mi s-a acrit. nimeni nu a reusit sa ma convinga cu argumente beton-armat cum e mai bine. daca eram moderator, as fi inchis topicul.

sfatul meu: cumparati tot timpul 4, nu 2, nu 3, 4 cauciucuri noi de vara pe care sa le schimbati in sezonul rece cu alte 4 noi de iarna. judecand ca cu cele de iarna mergem doar 3-4 luni max pe an, cel putin 6-7 ierni vor tine, daca nu si mai mult, daca sunt depozitate corespunzator.

cele de vara nu e greu sa se schimbe intre punti o data la 5000 km (mediu 6 luni) si asa niciodata nu vei avea anvelope mai uzate pe spate sau pe fata.

si sa nu credeti ca pe mine ma dau banii afara din casa, stam cu chirie, inca nu am copil, am rata la masina si, totusi, siguranta mea, a celor din masina si a celor din jur, cand ma aflu in trafic, e mai presus de orice! si asa am facut: 4 de vara+4 de iarna!

ma gandesc ca intre masina (cu tot ce inseamna ea) si asfalt stau doar cativa mm patrati de cauciuc, indiferent cat de buni soferi sunteti, cati Cp aveti la roata sau cate jdemii de pistonase pe etrier.

ganditi-va bine!

numa'bine!

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tatal meu a umblat 4 ani cu aceleasi caciucuri de vara fara nici o problema . anu trecut le-a schimbat pe cele de fata datorita faptului ca la franare rotile fata conteaza cel mai mult. trebuie sa fiu de acord cu DragosR pentru ca si eu fac parte din grupul tinerilor neexpiremntati si cu tot cu cauciucurile de iarna tot am iesit pe contrasens. eu votez cauciucuri bune pe fata pentru o oprire mai rapida

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile trebuie sa fie la fel de bune pe toate cele 4 roti. Nu te costa mult sa te duci la vulcanizare o data la 10.000km sa zicem si sa ti le schimbi de pe fata pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maniac18: pune-ti cauciucurile cele mai bune pe fata ca sa franezi "bine". La 80km/h cu tot cu mama ABS-ului si cu cele mai bune roti iti ia cel putin 45 de metri pe drum umed ca sa franezi in linie dreapta. Daca esti intr-o curba si pierzi aderenta pe spate din cauza ca ti-ai pus alea bune in fata, n-o sa faci niciodata distanta aia in directia in care vrei tu, asa ca vei opri "mai repede" in afara drumului sau in bratele aluia ce vine de pe contrasens. In cel mai bun caz o sa tragi doar o sperietura si vei incepe sa iti pui intrebari.

@cristi v: cand simti ca incepe sa ti se acreasca, te opresti frumos din citit si iti cauti alt topic, nu ceri sa se inchida respectivul. Daca nu ai gasit aici argumente "beton" si te intereseaza problema, atunci poti sa folosesti acest topic ca punct de plecare in cautarea explicatiilor prin alte parti. Dup-aia poate te intorci si iti expui parerea la care ai ajuns, cu argumentele pe care le crezi de cuviinta. Simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in conditi de carosabil umed sau alunecos incerc sa imi adaptez viteza. in asa fel incat sa nu imi plece masina prea mult. am patit-o pe drum umed cu toate caucicurile bune cand am ajuns pe contrasens pentru ca masina m-a luat prin surprindere si nu am avut destula putere cat sa o indrept.(dupa intamplarea asta am inceput sa reduc si mai mult desi nici atunci nu aveam o viteza mai mare 50-60). cand zic de cauciucuri mai bune pe fata nu zic ca cele de pe spate sunt praf daor ca sunt mai tocite. bineinteles ca daca as avea bani necesari le-as schimba pe toate o data dar cum de bani a 2 cauciucri faci 3 plinuri, incerc sa fac un compromis. intotdeauna ma gandesc in ce stare e masina si daca nu pot sa merg tare nu merg. in legatura cu distanta de franare fac 45 de metri de la 80 de km/h dar cu cauciucurile mai slabe pe fata as face 46 de metri dinstanta in care as intra in stalp de exemplu. si in legatura cu pierdutu aderentei eu prefer sa o pierd pe spate. la subvirare mi se pare mult mai greu de recapatat aderenta pentru ca tendinta mea e sa apas frana la maxim si in conditile astea e mult mai greu sa recapeti aderenta. in schimb la supravirare in momentu in care o simt un pic de accelratie si se indrepata sau cel putin asa se comporta la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, in lumea civilizata - adica nu in RO - cand se schimba cauciucurile, se schimba toate 4. Si asta nu ca sa se afle baietii in treaba, ci pentru ca dupa calculele si statisticile lor - de care eu as tine cont - masina devine nesigura in momentul in care se schimba doar doua din cele 4 anvelope ( in cazul fericit ambele pe fata sau ambele pe spate). Nu intru in detalii genu de ce si cum ca nu e cazul. Numai la noi am mai auzit discutii de genul cum sa ma invart cu cauciucurile uzate, in asa fel incat sa nu trebuiasca sa iau noi,dar sa si mearga masina ca pe sine. Ei bine NU exista substitut pentru 4 cauciucuri noi. Orice alta varianta adoptati - o faceti pe riscul vostru si a masinii pe care o conduceti.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kerscher, per total aceleasi statistici raporteaza faptul ca la nivel mondial cel mai adesea se cumpara seturi de 2 cauciucuri. Si nu doar in lumea a 3-a ci per total. Nu cunosc distributia pe zone tari si teritorii dar cert este ca se cumpara. Motivele or fi multe. De aceea au venit si producatorii cu indemnul ca "daca tot cumparati cate 2 bucati (scartzarilor ce sunteti) macar puneti-le pe spate". La asta se reduce totul. Discutia cum ca trebuie neaparat 4 ramane de multe ori la nivel teoretic pentru ca asa e facut omul. Cateodata ia decizia de cumparare punand siguranta pe primul loc si cumpara 4, alteori se crede apt sa stapaneasca masina si cu 2 bune, alteori nu-i ajung banii, sau cine stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In tarile civilizate : -nu se repara anvelopele (nu exista vulcanizari la colt de strada, care sa-ti carpeasca pana cu un petic cald sau snur) - se inlocuieste

obligatoriu cea defecta cu una noua

-nu se folosesc anvelopele mai mult de 5 ani de la data fabricatiei (chiar daca au suficienta "carne") - ajung la noi la second hand...

-se schimba toate 4 odata

-se folosesc obligatoriu 2 seturi de anvelope (iarna si vara)

In tarile din lumea treia (din care inca facem parte din pacate si noi, alaturi de turci, bulgari, moldoveni etc.), inca ne mai carpim cum putem si la propriu si la figurat. Asta e, nevoia te invata...Insa uneori mai este si zgarcenie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ne-ai spart cu asta. Deci daca faci o pana de cauciuc in romania iti rezolvi treaba cu un petic si in US sau UK iti schimbi tot trenul de rulare? (am luat 2 tari considerate civilizate). Atunci ma intreb ce-or lucra aia prin "Tire repair shops"? Monteaza si demonteaza anvelope toata ziua? Regula ta nr. 1 cu inlocuitul obligatoriu al unei roti cu una noua se contrazice cu cea care zice ca se inlocuiesc toate 4 deodata. Cand te hotarasti cum sta treaba sa ne mai scrii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calm down... va rog.

Pana la urma s-a inteles si clarificat mesajul. X-tremist are oarecum dreptate - in sensul ca afara se repara NUMAI banda de rulare. Orice avarie la talon - inclusiv galmele - duc la inlocuirea anvelopei. Nu negocieaza nimeni pt ca pe partea cealata la vulcanizare se da chitanta si in caz de explozie de pneu vulcanizarea ar trebui sa raspunda.

Inca ceva... si eu am fost incepator - stiu cum e. Problema noastra (oarecum balcanica) este ca "stim noi" cum e cu securitatea. In tarile civilizate sunt niste indicatori simpli: Nr Accidente/Km de drum. Asa analizeaza zonele problema.

De asemenea, asigurarile la ei sunt infinit mai dure decat la noi. Daca la noi scapi la RCA cu o palma parinteasca - vreo 20-50 ron in plus - chiar daca ai fost vinovat (provocat) 2 sau mai multe accidente in ultimele 12 luni, afara lucrurile stau altfel. Stiu un caz care era incepator si a facut 4 accidente in 12 luni in care asigurarea civila (gen RCA) costa mai mult decat masina!

Am colegi din Austria... credeam ca eu conduc ok, insa una - mai prietenoasa - mi-a explicat ca daca eram in AU, nu-mi dadeau permisul. Opriri la semafor cum facem la noi, schimbarea directiei fara asigurare prin rotirea capului, viteze excesive in curbe - toate astea sunt considerate conduita agresiva. Adaugam la asta starea drumurilor si intelegem de ce avem prea multe accidente. La astea se asigura si pregatirea proasta a masinilor, "lasa ca merge si-asa".

Ce vreau sa spun cu cele de mai sus? Ca cei batrani au oarecum dreptate - nici un cauciuc din lume nu te salveaza daca esti imprudent. Daca ai "super-anvelope" cu performanta cu 20% mai buna, dar mergi cu 30% mai repede, iti scazi siguranta efectiva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In vara trecuta, in drum spre Elvetia, prin sudul Germaniei pe autostrada am facut o pana pe dreapta fata.

Aveam 4 cauciucuri Continental Sport Contact2, montate inainte cu 4 luni cu care facusem cam 15k km.

Pana sa-mi dau seama ca e pana si nu vant lateral puternic, si pana am gasit un loc unde sa opresc am mai facut cateva sute de metri cu anvelopa desumflata. Din anumite motive pe 3 roti am piulite de 21mm iar pe a-4-a de 19mm (de la jante aftermarket). Normal (Murphy nu doarme), pana a fost la cea cu 19mm , cheia originala a masinii fiind de 21mm. Asa ca am incercat sa o desfac cu o cheie de asta in cruce, cu 4 capete, luata de undeva din piata. Tzapa... ca s-a rasucit cheia in loc sa se desfaca piulitele :). (Dupa asta mi-am luat o cheie de roti extensibila de la Draper tot cu 4 dimensiuni. a costat peste 100Ron, dar macar stiu ca in cel mi rau caz se rupe vre-un prezon, dar nu raman cu roata nedesafcuta)

Mai eram cu o masina in coloana si l-am rugat sa iasa de pe autostrada si sa mearga la prima benzinarie sa cumpere o cheie de roti de 19mm. Normal, nu a gasit. Dar a fost indrumat spre un Shell mai mare care avea si service de roti. Nu aveau chei de vanzare, dar cei de la service ne-au dat o cheie de la ei si nu au vrut sa ia nimic garantie, nici macar buletinul. Au spus sa mergem sa ne rezolvam treaba si ei ne asteapta (era sambata) sa ne repare anvelopa. S-au oferit sa vina ei cu masina, dar le-a explicat tovarasulmeu de drum ca are masina.

Deci exista si in vestul civilizat ateliere de reparat anvelope.

Am desfacut usor roata cu cheia aia, si am pus rezerva ingusta (125/90/15 cu MAX. 80km/h). Am mers la atelierul ala de la Shell, mi-au dat anvelopa jos dar nu avea gaura. Pana s-a facut din cauza unei valve care s-a rupt. Deci cand puneti anvelope noi schimbati si valvele Sunt ieftine si nu risti sa distrugi o anvelopa scumpa.

Mi-au cerut 10 euro pentru toata operatiunea (schimb valva, echilibrat, rotire pozitie roti plus imprumutul cheii ) si cu greu au acceptat 20 de euro. Nu te jecmanesc cand te prind la colt.

Anvelopa era "calcata" pentru ca am mers pe pana cu ea. Se vede pe exterior, concentric cu janta, o urma in anvelopa, ca si o adancitura.

Cei de la service mi-au monatat-o pe spate si mi-au spus sa conduc incet pana o schimb. Daca pana este pe spate, directia nu este afectata. Eu am 205/50/16 si dimensiunea asta e destul de rara, nu aveau in stoc. Oricum, ei imi repetau sa o schimb cat de repede, ca roata nu prezinita siguranta. Si eu care trebuia sa ajung in Elvetia prin Stelvio Pas cu 4 persoane si bagajele aferente :lol: Roata se echilibreaza bine, nu bate, nu vibreaza mi-am continuat excursia si chiar dupa revenirea acasa am mai mers pana a venit iarna cu ea asa. (am mai facut ~10k km).

E preferabila o pana pe spate uneia pe fata.

E preferabila pierderea aderentei pe punteafata decat pe puntea spate.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In tarile civilizate : -nu se repara anvelopele (nu exista vulcanizari la colt de strada, care sa-ti carpeasca pana cu un petic cald sau snur) - se inlocuieste

obligatoriu cea defecta cu una noua

-nu se folosesc anvelopele mai mult de 5 ani de la data fabricatiei (chiar daca au suficienta "carne") - ajung la noi la second hand...

-se schimba toate 4 odata

-se folosesc obligatoriu 2 seturi de anvelope (iarna si vara)

In tarile din lumea treia (din care inca facem parte din pacate si noi, alaturi de turci, bulgari, moldoveni etc.), inca ne mai carpim cum putem si la propriu si la figurat. Asta e, nevoia te invata...Insa uneori mai este si zgarcenie.

Locuiesc in UK de cativa ani si-ti spun ca esti gresit informat:se carpesc cauciucurile acolo unde se poate,se cumpara cauciucuri second(un cauciuc bun second e 25lire,unul nou 80lire),se folosesc anvelope mai vechi de 5ani daca au carne pe ele,nu se schimba toate 4 anvelopele odata,ci numai cele uzate,putini folosesc 2seturi de anvelope vara-iarna si nu poti spune ca UK e lumea a 3-a.Mai terminati cu miturile ca in lumea civilizata sunt caini cu colaci in coada,ca nu e nici pe departe asa.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta este ca ciclul vara-iarna in UK nu este asa de accentuat precum in Romania. Aici si diferente foarte mari de temperatura de la 40 grade vara la -30 iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce stii tu se aplica in sud,in nord e ca si la noi. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa raspund la topic: cele mai bune cauciucuri se puna pe fata din obisnuinta pentru a avea aderenta la plecare de pe loc, asta fiind iarna! insa, in curbe, daca ai cauciucuri de vara pe spate ai toate sansele sa iesi pe contrasens direct cu spatele, ca la drifturi! si daca, cauciucul pierde asfaltul, nisipul, zapada, gheata de sub el nu te mai tine pe drum nici tot ESP-ul si ASR-ul si ABS-ul pe care unii se bazeaza prea mult! asta e prima mea iarna ca posesor de permis de conducere si ca posesor de masina si pot sa spun ca cu cauciucurile de iarna am stat destul de bine pe drum si atunci cand am mers ca inconstientul! si nici nu am vreun alt sistem care sa ma ajute in afara de ABS...cauciucurile sunt Goodyear UltraGrip7 si eu zic ca sunt foarte bune. atata timp cat atunci cand sunteti stramtorati de conditiile de drum se folosesc ambele maini pentru a tine volanul si se foloseste eficient si frana de motor, e totul bine!

p.s. cauciucurile de pe fata se uzeaza mai repede deoarece e mai grea partea aceea, iar daca la ceva timp nu s-ar schimba cu cele de pe spate, ne-am alege cu o pereche de cauciucuri cu care n-am avea ce face si cu una care mai rezista o vreme si asta ne-ar forta sa cumparam o noua pereche de cauciucuri! parerea mea e ca nicio masina n-o sa toceasca cauciucurile de pe spate si de pe fata in aceeasi masura astfel incat sa cumparam un set asa cum se discuta pana acum....poate doar utilitarele, dar aici discutam despre turisme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit intrun post de pe al topic cum se schimba cauciucurile intre ele ca sa se uzeze toate la fel de repede. Uitati ce scrie, trebuie rotite odata la 8000km ca uzura sa fie uniforma si niste variante de schimburi.

Poza o gasiti AICI!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu recomandarile producatorilor e similara cu discutia > "De ce pun fabricantii sway-bar mai gros pe fata decat pe spate la masinile sport ?". Raspunsul este ca, desi o masina sport dotata asa poate aborda viraje cu viteze mai mici decatdaca sway-bar-ul gros ar fi pe spate, comportamentul masinii va ramane intotdeauna usor subvirator, ceea ce convine majoritatii soferilor. Daca totusi vrei sa mergi sportiv, toata lumea stie ca inlocuiesti sway-bar-ul pe spate. Personal am testat cele 2 variante pe ud si culmea, cea cu sway-bar aftermarket de 4 ori mai rigid pe spate, masina a lucrat mai bine. Cu barele de rigidizare stoc, masina a subvirat incontrolabil iar pe un drum ingust, timpul necesar recapatarii controlului nu ar fi fost suficient !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!