Jump to content

De ce cele mai bune cauciucuri in fata?


Adrian_O
 Share

Postare recomandată

Vizitand neamurile in Romania de cel putin 2 ori pe an si intrand in discutii despre masini am observat ca toti zic ca cele mai bune

cauciucuri de la masina trebuie sa fie puse in fata...

asta nu este corect, cand si fabricatori spun ca trebuie puse in spate pentru a da mai mare stabilitate la masina si pentru ca este mai bine sa derapeze fundu masini in loc de fata la viraje...daca este sa piarda aderenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mere cu pere

despre ce vb aici? subvirare sau supravirare?

sub=bune pe fata

supra=bune pe spate

eu zic sa fie bune toate 4

TOPIC CLOSED!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian_O: In utlimul tau paragraf, cred ca vroiai sa spui ca e mai bine sa derapeze fata decat spatele.

Intradevar, fabricantii considera preferabil un comportament subviratoriu al masinii pentru ca o subvirare este o situatie mai usor de gestionat pentru soferul de zi cu zi (reactia naturala este frana, lucru care transfera greutatea pe fata si prbabil recapeti aderenta si directia, in cazul in care nu ai blocat rotile... iar cu volanul nu prea trebuie sa faci nimic). Rationamentul este foarte corect. Controlarea unei supravirari presupune o manevra din volan, iar frana in majoritatea cazurilor agraveaza derapajul.

Mitul popular cu cauciucuri bune pe fata vine probabil de la ideea ca e bine sa ai cauciucuri bune pe rotile de tractiune .. si cum majoritatea aveau dacii (cu exeptia celor cu Lada, care parca aveau tractiune spate), iernile erau grele si cauciucurile erau universale, s-a mers pe ideea asigirarii tractiunii si eventual si a directiei.

Personal, prefer cauciucurile bune pe fata la al meu golf (tractiune fata) dar as pune cauciucurile bune pe spate la o masina RWD (presupunand ca nu am chef de joaca :P)

:P plus8 TOPIC OPEN!!!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o masina su tractiune fata (din ce vad la profil, asta are userul Adrian_O):

-> anvelopele mai bune se pun pe spate!

De ce?

- Subvirarea e mai putin dramatica decat supravirarea!;

- Putini sant soferii care reusesc sa contrabracheze corect in caz de pierdere a aderentei pe punte spate. Uneori nici conditiile de drum nu mai permit redresarea;

- Pe fata ai directia care te 'ajuta' in caz de pierdere a aderentei, ABS care 'ajuta' la franare;

- Nu toate masinile au ESP care sa ajute in caz de supravirare excesiva;

[am pus ajuta intre ghilimele, deoarece cand nu e aderenta, nici ABS, nici ESP, nici Dumnezeu nu te mai ajuta!]

Pentru o masina cu tractiune spate: la fel - anvelopele mai bune pe spate.

Ideal: toate 4 anvelopele la fel de bune sau foarte bune. :)

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mine, in cazul in care trebuie ales... cauciucurile mai bune trebuie sa fie pe fata fiindca acolo este directia ;) indiferent ca e tractiune fata/spate/integrala. Consider ca directia este un pic mai importanta decat tractiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a impamantenit, la noi la romani, ca anvelopele mai bune sa le pui pe fata... Care ar fi radacinile acestei mentalitati? In primul rand totul izvoraste din saracie - romanul nu are bani sa le schimbe pe toate 4 odata si isi ia doua pe care le pune pe fata din motivele: Dacia lui are tractiune fata; o explozie pe fata este mult mai periculoasa decat una pe spate; cauciucurile de pe fata se uzeaza putin mai repede datorita stilului sportiv de demaraj al romanasului, care scartaie rotile la plecare... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directia, tractiunea si chiar forta de franare este mult mai puternica pe fata. Cam astea ar fi motivele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Principalele motive datorita caruia anvelopele bune sunt pe fata prin Romania este cel zis de victor blackedit. Soferii din Romania inca compara masinile cu Daciile. Viitorul meu socrul si nu numai el are niste Pirelli de macadam din 80 toamna care ARATA impecabill. Am dat un exemplul extreme, adica de anvelopa cu risc mare de explozie. Eu pun pe fata cele bune din urmatoarele motive: acvaplanare mai scazuta, aderenta mai buna la tractiune, aderenta mai buna la franare, reducerea riscului de explozie datorita stresului fizic la care este supus pe fata (greutate motor, greutate la franare, virare)

Treba cu explozia este putin cam extrema daca vb despre anvelope care sunt conform reglementarilor si recomandarilor date de producator.

Personal am 4+4 anvelope la fel, anual le schimb pe cele din fata cu cele din spate ca sa se uzeze cat de cat uniform

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pun pe fata cele bune din urmatoarele motive: acvaplanare mai scazuta, aderenta mai buna la tractiune, aderenta mai buna la franare, reducerea riscului de explozie datorita stresului fizic la care este supus pe fata (greutate motor, greutate la franare, virare)

Personal am 4+4 anvelope la fel, anual le schimb pe cele din fata cu cele din spate ca sa se uzeze cat de cat uniform

Total de acord cu user-ul MSANYIX;personal am lucrat la diferite firme care puneau la dispozitie masini,care de obicei erau f putin intretinute,nu mai vb de cauciucuri.De-a lungul timpului si a km am avut tot felul de scenarii datolrita cauciucurilor uzate:acvaplanare,franari defectuoase,pierderea aderentei;din fericire nu s-a soldat niciodata cu accidente.Puneti cauciucurile mai bune pe fata!Ideal ar fi sa avet toate cauciucurile bune si sa le alternati la fiecare 10k km(eu asa fac).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o masina su tractiune fata (din ce vad la profil, asta are userul Adrian_O):

-> anvelopele mai bune se pun pe spate!

De ce?

- Subvirarea e mai putin dramatica decat supravirarea!;

- Putini sant soferii care reusesc sa contrabracheze corect in caz de pierdere a aderentei pe punte spate. Uneori nici conditiile de drum nu mai permit redresarea;

Corect. Instinctiv, suntem capabil sa corectam subvirarea insa supravirarea de obicei se lasa cu iesire in decor. Instinctual, cand apare supravirarea, tendinta e sa apesi frana - rezultat - stop joc :flower:

Solutia cu 2 anvelope noi la un vehicul cu 4 roti este anacronica... nici nu are sens in ziua de azi sa discutam de "nu am bani de 4 cauciucuri"... mai ales cand masina in cauza e import...

Nu spune nimeni ca trebuie sa fie 4 anvelope super-nu-stiu-cum. Intre 2 Bridgestone/Pirelli/Michelin/Continental sau 4 Sava, nu e loc de ales - 4 Sava!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In numarul din noiembrie al revistei Auto Bild,concluzia era ca se pun pe spate cauciucurile mai bune,ele asigurand stabilitatea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supravirarea se corecteaza cu o frana usoara, accelerarea in curba transforma supravirarea in subvirare, cu riscul de a fugi fundul.

Cineva spunea ca diferenta intre supravirare si subvirare e ca in subvirare vezi pomul in care vei intra, in schimb in supravirare deja ai intrat in el.

Daca avem tractiune fata, nici acceleratia nici frana nici directia nu va merge bine daca pe fata cauciucurile au ajuns slick :D

Frana oricum e pe toate rotile, dar avand in vedere ca in franare masina se inclina de bot si se ridica de spate, rotile spate vor avea mai putin de lucru.

Si totusi, daca ai luat o pereche de cauciucuri noi, le pui pe spate si cele care erau pe spate le muti pe fata.

Dar, desigur, si eu consider anacronic sa ai pe fata tubeless si pe spate cauciucuri cu galme si camera :)

Cateva articole pe tema asta

http://www.tirerack.com/tires/tiretech/tec...e.jsp?techid=52

http://www.popularmechanics.com/automotive...to/4243992.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ei mi-am schibat de curand cauciucurile la masina din semnatura si le-am pus pe spate pe cele noi si pe fata pe cele de pe spate care mai aveau "carne" pe ele insa, toate asta fara sa stiu toate aceste detalii care au foat enumerate mai sus. va pot confirma insa ca se imbunatateste stabilitatea masinii simtitor. deci e adevarat ce spune lumea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va relatez o intamplare personala care mi-a deschis ochii legat de acest subiect: Mai demult obisnuiam sa pun cauciucurile noi pe fata, ca asa se stia din mosi stramosi. Niciodata nu m-am gandit daca e bine sau nu, pur si simplu asa se facea si o luam de buna fara sa ma gandesc. Toti spuneau ca trebuie sa ai aderenta buna pe puntea motrice. Daca conduci pe drum uscat, cu viteza regulamentara, frumos fara bruscari de volan, etc... toate-s bune si frumoase, nici nu ai de ce sa iti pui intrebari existentiale de genul "pe fata sau pe spate" pentru ca masina se comporta normal oricum le-ai pune.

Asta pana cand am trait o experienta destul de neplacuta cauzata tocmai de faptul ca pe puntea spate aveam roti mai uzate (dar cu suficienta carne pe ele). Desi s-a intamplat de mai multi ani, imi aduc perfect aminte si acum momentul nefast: 3 noaptea, ploaie, Valea Oltului, am depasit un TIR in spatele caruia mergeam de f. mult timp si am prins momentul cand s-a facut o linie dreapta si nu venea nimic de pe contrasens. Dupa depasire urma o curba la stg si pe franare am simtit cum spatele o ia razna. Pe drumul cu 2 benzi, in dreapta: perete de stanca, in stg: balustrada de piatra. Am contrabracat de 3-4 ori ca sa redresez masina cand in stanga cand in dreapta (atunci mi s-a parut ca dureaza o vesnicie si ca nu se va mai opri din dans) si in final m-am oprit la 2 cm de balustrada, intors la 180 grade fata de sensul meu de mers. Nu am atins nimic, norocul meu ca nu venea nimic din fata. Am gasit pe Youtube un clip care mi-a adus aminte de intamplare, seamana foarte mult cu ce am patit eu:

In cazul meu a fost vorba de acvaplanarea puntii spate, situatie foarte periculoasa si nasol de gestionat. Daca acvaplanarea e pe fata o sesizezi mult mai repede, pe cand pe puntea spate nu-ti dai seama din primul moment si uneori e prea tarziu sa mai poti face ceva dupa ce devii constient de situatie. Va recomand sa va informati foarte serios despre asta, nu trebuie luati exemplul dat de mine ca pe ceva sfant, insa e un fapt dovedit ca acvaplanarea puntii spate (sau pierderea aderentei din orice alt motiv) e mult mai periculoasa decat pe fata. Daca nu aveti bani de un set complet sau macar anvelope SH la fel de uzate ca si cele pe care le aveti deja, atunci cele noi montati-le PE SPATE!!!!! S-ar putea sa va salveze viata prin simplu fapt ca veti conduce normal, fara sa stiti ca daca le-ati fi montat invers ati fi intrat in derapaj intr-o anumita situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales la break-uri (variant-uri) caucicurile mai bune se monteaza pe spate, din pacate o spun din experienta. Un sofer decent poate controla mai usor fata decat spatele. Apropo, ESP nu te ajuta deloc daca tu ii schimbi in permanenta traiectoria din volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan B :Solutia cu 2 anvelope noi la un vehicul cu 4 roti este anacronica... nici nu are sens in ziua de azi sa discutam de "nu am bani de 4 cauciucuri"... mai ales cand masina in cauza e import...

Nu spune nimeni ca trebuie sa fie 4 anvelope super-nu-stiu-cum. Intre 2 Bridgestone/Pirelli/Michelin/Continental sau 4 Sava, nu e loc de ales - 4 Sava!

Sunt total de acord cu colegul Stefan B, aderenta inegala pe punti (fata/spate) data de cauciucuri cu grade diferite de uzura/profile diferite genereaza efecte greu de controlat in trafic/carosabil !!!

A trecut de mult vremea cand cumparam 1 sau 2 cauciucuri noi/mai bune sa avem pe fata....Acum cred ca e indispensabil un set complet nou/corespunzator vara si unul la fel de iarna, nu cred ca este un capat de tara, si vorba lui Al Bundy nu te omoara/controleaza nimeni daca ai Bridgestone sau Michelin sau Nokian - ia-ti entry level in gama chiar daca numele brandului de cauciucuri e mai putin faimos , dar ia-le NOI ! Respect maxim domnilor! :o ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are ESP masina ? In asemenea situatii ESP-ul ajuta enorm.
Masina cu care am facut cascadoria tete-a-queue nu avea ESP. Era pe deasupra si caravan/variant si avea doar ABS care nu a ajutat deloc. Senzatia e super tare desi nu as vrea sa o mai retraiesc vreodata. Aveti mare grija cu cauciucurile, cel mai bine e sa fie din acelasi set, indiferent cat sunt de uzate, doar sa fie uniform uzate. Faceti din cand in cand si o rotatie a lor la 10-12 mii de km sa uniformizati uzura.

http://www.infobazar.ro/article.aspx?aid=5...ject=Anvelopele

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cum 90% dintre noi facem rotatia anvelopelor, inevitabil la un moment dat vom avea anvelope mai bune in fata decat in spate.

Si mereu am sa fac la fel, avand in vedere ca puntea fata asigura:

-tractiunea 100%

-franarea 80%

-directia 75%.

In plus, puntea fata suporta 75% din greutatea masinii, iar la franari, asa cum am mai spus, toata greutatea se transfera pe puntea fata.

Ca dovada ca anvelopele din fata se uzeaza mult mai repede, pe cand cele din spate sunt ca si noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sharanel, ai spus corect: anvelopele spate suporta o greutate mai mica, deci sunt mai predispuse la acvaplanare. Mie acum mi-e frica de acvaplanare mai mult decat de orice altceva. Sa nu va inchipuiti ca aveam cine stie ce viteza cand am derapat. Pur si simplu s-au nimerit sa se adune toate conditiile necesare unei nenorociri. Printre care si anvelopele mai uzate pe spate (pe fata pusesem noi de doar 2 saptamani), iar daca stiam in acel moment ceea ce stiu azi, probabil nu s-ar fi intamplat nimic deosebit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta pana cand am trait o experienta destul de neplacuta cauzata tocmai de faptul ca pe puntea spate aveam roti mai uzate (dar cu suficienta carne pe ele). Desi s-a intamplat de mai multi ani, imi aduc perfect aminte si acum momentul nefast: 3 noaptea, ploaie, Valea Oltului, am depasit un TIR in spatele caruia mergeam de f. mult timp si am prins momentul cand s-a facut o linie dreapta si nu venea nimic de pe contrasens. Dupa depasire urma o curba la stg si pe franare am simtit cum spatele o ia razna...

Citind si analizand, mi se pare ciudat cu acvaplanarea din ce povestesti. Daca erau conditii prielnice de acvaplanare nu cred ca iti fugea doar spatele. Si totusi acvaplanarea apare la viteze mai mari cand e un "strat" considerabil de apa pe drum.

Nu cumva doar din inertie, tinand cont ca erai pe viraj ti-a fugit spatele? Pentru ca franand pe viraj ii impui masinii automat o miscare de rotatie. Si aici puteai sa ai orice cauciucuri.

Scuze de :) , dar mi s-a parut ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este irelevant pentru ca mai multe probleme iti poate cauza cauciucurile uzate pe fata decat cele pe spate.

frumos e iarna, cand iesi dimineata din parcare, am vecini care au bmw-uri, si cam trag de ele atunci cand se pun nameti, fata de masinile cu tractiune pe fata,

cele mai bune cauciucuri le pui unde ai tractiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricine orice ar zice ESP-ul nu infrange legile fizici. La derapaje lente, rupere de aderenta te ajuta. Pana reactioneaza la un derapaj brusc de mult ai mierlit-o. Cam de 2 saptamani am facut o evitare brusaca a unei gropi, ca consecinta a fugit spatele de m-am intors 9O

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sant de acord cu tine @soila, din punctul de vedere al sigurantei, cele mai bune anvelope le-as pune pe fata pentru a avea o directie si franare optimala egal ca trage spatele sau fata, daca la o masina la care trage spatele ai doar pe spate profil calumea ce folos? O misti mai usor din loc dar ai o problema cu directia, ce-i mai bine/rau? Din care cauza se intampla majoritatea accidentelor iarna, ca nu a mai putut sa-si miste omul masina din loc sau ca a derapat si nu a mai putut controla masina?

Vecinii tai cu bmw-uri ori au profilul lubenita ori nu-si cunosc masina, zvonurile cu dezavantaje iarna pentru tractiune spate se trag de pe vremea Taunus, Kadet C si E190, la cele noi te asigur ca nu se pune problema!

In ce priveste ESP, ;)

Modificat de exO2Driver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai inteles gresit, eu laudam cauciucurile noi pe fata :D

dar am subliniat ca acolo unde ai tractiune pui cauciucuri noi.

eu personal mi-am pus noi pe fata si le-am pastrat pe cele second din germania pe spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!