Jump to content

Reglaj turbina 1.9 TDI


tziku
 Share

Postare recomandată

On 18.02.2016 at 2:08 PM, ClaudiuM said:

Ai pus o poza cu TURBO OFF, se poate si una cu ON, adica un BS011 complet. Dupa cele descrise de tine si ce se vede in log pot fii 2 chestii:

1. Surubul limitator prost reglat -> vanele sunt atat de inchise incat ai un back pressure extrem de mare -> invarte trubo f repede (motivul suieratului la relanti)

2. Senzorul de presiune MAP - incearca un altul daca turbina e reglata corect.

numai bine!

Multumesc frumos! S-a rezolvat problema prin schimbarea senzorului de langa vasul de expansiune. Acum am intampinat aproape aceeasi problema la masina cumnatului meu (1.9 PD 131 CP), si anume: mai ales cand motorul este rece intra in limp mode si nu isi revine decat daca o opreste si o porneste din nou in mers. Am facut ceva loguri si pe basic settings pe canalul 011 si pe measuring blocks pe 003, 010, 011. Se poate sa fie de vina acelasi senzor? Ca si eroare apare asa:

 

                Address 01: Engine       Labels: 038-906-019-AVF.LBL
Control Module Part Number: 038 906 019 DS
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  1348
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 00028  
           Additional Info: WVWZZZ3BZ1P102838     VWZ7Z0Y3197845
                      VCID: 6BD5212719702B46511-49D8
1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control
            P1557 - 35-00 - Positive Deviation

Readiness: 0 0 X X X

 

Multumesc anticipat!

2.csv

Basic.csv

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de presiune se poate verifica in blocuri de masura daca e decalibrat(trebuie sa citeasca aprox.presiunea atmosferica).

La tine/el dupa eroare de obicei e turbina/geometria murdara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
jangabrieldrind

Salutari tuturor!

de curând am schimbat turbina mea cu una second si as vrea sa stiu care sunt parametrii la turbo on pt motoarele de 130 cp?

cea second a fost reglata la1220 si nu mergea bine ,eu am reglat-o asa

turbo off 960

turbo on 1146 si cred ca mai trebuie reglata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las-o o perioada cu reglajele originale. Fa log in mers si posteaza-l in aria dedicata

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jangabrieldrind

rectific turbo on a fost reglata la 1251

cel care mi-a vandut-o a zis ca a fost dusa la Bucuresti si a fost reconditionata dar eu am desfacut-o pt ca agata la mana si am constatat ca a fost doar curatata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
alexander_11_02
Quote

 

Ma ajuta si pe mine cineva cu interpretarea acestui log?de ce asa presiune mare la turbo?

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cauza geometriei probabil,trebuie curatata..si ar trebui sa mai ai erori stocate de ecu...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexander_11_02

Nu am nici un fel de eroare,masina nu intra in limp mode,nu nimic,doar la decelerare se aude in zgomot in carcasa filtrului de aer.Poate fi actuatorul blocat?Sau geometria murdara?valva N75 poate face chestia asta oare?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomot in carcasa filtrului de aer (batai) inseamna de regula axa cu came uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexander_11_02

Sincer nu cred sa fie de la axa cu came,eu cred ca geometria de la turbo este blocata deoarece la log in mers presiunea la turbo mi-a ajuns la 2,94 bari,si zgomotul in filtru de aer se aude doar cand turez masina peste 2500 de ture si o las dintr-o data(deci doar cand face presiune calumea turbo)daca o turez mai putin si o las nu se aude nimic.Oricum am dat turbina astazi jos,toate galeriile pentru curatare.Maine duc turbina la Timisoara sa vedem ce zic baietii!

Modificat de alexander_11_02
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ai dat turbina jos scoate actuatorul si misca cu mana tija care actioneaza geometria si o sa vezi daca e blocata,asa cum ai zis tu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexander_11_02

Tija merge destul de greu din cauza actuatorului mi se pare mie(actuatorul nu l-am dat jos ii las pe cei care reconditioneaza turbine,eu mi-am facut partea mea de treaba),trebuie apasat tare ca sa o poti impinge,ce am uitat sa precizez este ca faza cu galagia in admisie si log in mers le-am facut cu motorul la 90 de grade,doar atunci face,la rece nu se aude in admisie drept concluzie eu cred ca ceva se dilata la cald si atunci apar problemele.

Modificat de alexander_11_02
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna!

Mi-am curatat turbina si ma  chinui de cateva zile sa reglez tija de comanda (am dereglat-o la demontare). Postez ultimele doua reglaje...ce parere aveti?...o mai scurtez sau o dau inapoi?

Logs11.08.CSV

tija scurtata.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. O intrebare poate prosteasca insa totusi indraznesc: "Valorile BS011   turbo ON  1100-1150 mbar  si turbo OFF 950-980 mbar" 

Aceste valori sunt valabile si pentru motor 2.0 PD (BKD)? sau sunt valabile doar pt 1.9?

Intra in limp mode in treapta a 5-a si a 6-a la aprox 3700 rpm daca acceleram in forta insa daca acceleram lin nu. Am desfacut actuatorul insa cu tot cu suport de pe turbina si am gasit geometria variabila semiblocata. Am facut miscari repetate ale parghiei pana se misca usor pe toata cursa si cand am pus actuatorul la loc am observat ca are toleranta mare la suruburile suportului si astfel intentia mea de a nu modifica reglajul a dat gres. Asa ca acum va trebui sa reglez din parghie si surub asa cum s-a descris in topic si vreau sa fiu sigur de valori.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglajul e valabil si la 2.0 TDI PD. Turbo off = presiunea atmosferica si Turbo ON = Turbo Off + 180 mbari (la cald) sau 150 mbari (la rece).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am facut log la presiunea turbinei pe loc si din ce vad valorile difera dar nu foarte mult de cele care ar trebui sa fie. Logul e facut cu motorul cald. Postez bs011 si va rog sa imi spuneti daca e cazul sa fac reglajele sau nu. Mentionez ca asa cum am spus mai sus, problema care o am e ca la momentul accelerarii in "blana" in treptele 5 si 6, la aprox 2500 - 2800 rpm (corectez aici greseala din postul anterior in care am scris 3700rpm) intra in limp si a reusit sa si inregistreze eroarea pe care o trec in continuare. Daca accelerez lin, nu intra in limp. Am verificat geometria variabila si am gasit-o semiblocata, in sensul ca nu facea cursa cap - coada si avea un punct in care agata. Am facut curse repetate in gol a parghiei vreo 20 min pana a disparut "agatatul" insa tot iau limp insa nu asa des ca inainte.

16618 - Boost Pressure Regulation 
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 2520 /min
                    Torque: 360.0 Nm
                    Speed: 133.0 km/h
                    Load: 80.0 %
                    Voltage: 13.76 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Absolute Pres.: 2325.6 mbar
                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar

Postez si log-urile bs003 si bs011. Stiu ca trebuie facut si in mers insa vreau sa am prima data totul ok la log pe loc. Daca nu se poate da un diagnostic doar cu datele actuale si se impune si log in mers, atunci am sa revin cu date actualizate. 

Multumesc si astept cu nerabdare parerile voastre.

 

LOG-01-003-bs003.xls

LOG-01-011-bs011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ai probleme pe partea de vacuum (variatii in partea  de sus a graficului din BS011 ) asta inseamna: scapari mici de vacuum - furtunuri vechi, fisurate, stut pompa de vacuum cu joc...electrovalva n75 cu probleme. Cu toate astea, nu as exclude nici o geometrie murdara spre capatul cursei, exact unde iti face tie probleme: @ turbo on. 

2. Presiune specifica 2325.6 mbar vs presiune citita de map: 2590.8 mbar. In 90% din cazuri suprapresiunea este efectul geometriei murdare. Ai facut tu gimnastica cu ea, dar nu o ajuta mare lucru. In momentul in care turbina se incinge suficient, tot iti va agata. 

3. Fa un log in mers, posteaza-l in topicul destinat (indiferent daca iei limp sau nu in timpul logului) - imediat dupa log-ul in mers refa BS011 si BS003 (cu turbina bine incinsa) si vedem, 

4. Eu as merge direct pe curatare geometrie, mai ales ca ai gasit-o semiblocata.... 

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc mult. Sa inteleg ca nu are rost sa umblu inca la reglaje pana nu am geometria curatata si apoi sa fac masuratorile din nou. La furtunasele de vacuum nu am probleme ca le-am verificat. Ma gandesc ca variatiile de care spui pot fi cauzate de faptul ca nu gliseaza usor variabila... e doar o parere, sau poate fi si de la n75 asa cum ai spus.

In concluzie, ma apuc de curatat geometria si revin apoi cu date noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Nu umbli la reglaje decat atunci cand esi sigur ca geometria e curata, vacuum ok, n75 ok si reglajele nu mai corespund. Dupa ce ai curatat geometria, revii cu ce ti-am zis si verificam iarasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa demontezi incearca cu un alt N 75 de proba poate scapi de munca, e posibil daca zici ca si-a dat drumul la mana si culiseaza usor sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si va ajunge la fel in scurt timp. Care este cauza distrugerii. E usor sa fii ironic spunand simplu... alta turbina. Turbina asta are fix 1 an.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa aiba si 3 zile, daca trage pe admisie corpuri straine(indif.de unde/de care ajunge la fel).

Trebuie dat totul jos si curatat(traseu admisie).

EXCALADE nu a fost ironic ci doar scurt si la subiect/iti trebuie alta turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Alta turbina si la anu va fi din nou asa. Nu s-a mai lovit nimeni de problema asta? Care este cauza ciuruiturilor de pe pale si geometrie? Este strict cauza turbinei in sine? sau a intercoolerului?  Turbina nu fluiera si pe carcasa nu sunt semne de atingere....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!