Jump to content

Senzor (G2/G62)/ Indicator temperatura lichid racire motor - probleme


SSorin
 Share

Postare recomandată

deci eroare apare cu referire la G2, acuma am desfacut mufa de sus de pe motor (repet ALH) la care VAG-COM zicea "unavailble for test" sau asa ceva. punanad la loc, dadea eroarea de mai sus. Poate ne edifica careva asupra constructiei si localizarii exacte. 1.2 mil n-o fi asa mult, dar daca era dusa piesa principala, aparea o eroare interminenta si pe motor, ori mie imi apare numai la Instrument Cluster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G2->informatie catre instrument cluster

G62->informatie catre motor

Nu este neobisnuit sa apara doar la unu eroare. Se schimba impreuna, sunt in aceeasi piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal ,

am incercat aseara o interfata pe masina mea si totul pare OK in afara de un senzor si anume G62. Din discutiile anterioare de pe forum am inteles ce face acest senzor si as vrea sa-l schimb dar nu stiu cum arata.As vrea sa stiu cum arata sau daca are vreun cod anume ( o poza m-ar ajuta enorm ) . Sau daca e cineva de la care pot cumpara acest senzor ma declar interesat !!!

PS : masina e un Leon TDI din 2002 de 90 de CP ( temporar - ma gandesc la tuning )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am si eu urmatoarea problema: pornesc motorul rece, indicatorul de temperatura din bord sta pe 0. Dupa ce motorul ajunge la temperatura de regim, indicatorul este in dreptul la 90 de grade. In general dupa vreo 10-20 de minute dupa ce motorul a ajuns la 90 de grade, indicatorul cade la 0 si ramane acolo. Dupa un anumit timp (nu stiu exact cat) el revine iar la 90 de grade. Daca opresc motorul si se raceste, indicatorul iarasi incepe sa functioneze dupa ce pornesc motorul, adica creste treptat de la 0 la 90 de grade.

Am acesta problema de vreo 1500 km (am observat problema in concediu) si nu am observat nici un comportament ciudat al motorului. Cred ca e vorba de un senzor de temperatura care pare a fi legat doar la indicatorul din bord, din moment ce nu se observa un comportament schimbat al motorului. Totusi vreau sa rezolv acesta problema.

Poate sa imi spuna cineva unde este pozitionat acest senzor (la masina din semnatura) si daca ce am spus in ultimul aliniat este corect?

Modificat de Lacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vorba de perechea de senzori G2-G62... G62 trimite informatia la motor, G2 la instrumentele de bord... se schimba impreuna (sunt in acelasi soclu). Costa cam 80RON plus vreo 20-30RON manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se schimba acest senzor nu curge antigelul din instalatie? Trebuie schimbat si antigelul? Se recupereaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se lucreaza cu bagare de seama, instalatia rece si nepresurizata si se astupa imediat ce iese senzorul, nu se pierde prea mult antigel. Totusi e bine sa ai la indemana ceva antigel pentru a completa.

Din aceeasi gama de probleme, a mai aparut una la masina mea: motorul se incalzeste foarte greu, acul indicator din bord sta (dupa o perioada destul de lunga de timp) la 80 de grade si nu ajunge la 90 aproape niciodata. Nu este de vina senzorul, pe care oricum l-am schimbat si indica corect (verificat cu vag-com), ci banuiesc ca ar fi de vina termostatul, care lasa apa sa circule prin instalatie tot timpul si nu mai inchide circuitul. Sunt curios daca am avut dreptate, o sa va zic exact daca era termostatul dupa ce il schimb ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indica corect (verificat cu vag-com)

cu vag-com-ul tot de el e raportata temperatura :) de G62 mai precis, deci de acelasi care trimite informatia la ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde in ce modul te infigi cu vag-com - la instruments ai sa vezi temperatura data de G2, la engine cea data de G62. La mine pe instruments arata in conformiatate cu acul din bord, pe cand pe engine sta intre 84-86 de grade ... de aceea nici nu ma grabesc sa schimb sonda, ca afecteaza numai afisajul in bord - motorul merge brici.

Acuma drept comentariu personal, eu zic ca e stupida constructia cu sonda care inglobeaza 2 senzori, mai des am inteles ca pica G2 si atunci schimbi tot corpul, dar astea deja sunt ratiuni de costuri de productie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se afla montati acesti senzori la VW Bora 1.6 benzina?

M-am uitat in partea dreapta jos (cum te uiti din fata la motor) pe radiator pare a fi un senzor de la care pleaca 2 fire. Dupa mine acesta ar fi termocupla care comanda pornire si oprirea ventilatoarelor de pe radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

G62 - este un senzor de temperatura a lichidului de racire

Am atasat o imagine sa vezi unde se afla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai l-am schimbat eu. :P e vreo 100 ron la dealer. du-te la ei pe Popa farcas si vezi acolo. sau la Skoda..sau la VW. daca ai nevoie de ajuotr...zi :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G62 - este un senzor de temperatura a lichidului de racire

Am atasat o imagine sa vezi unde se afla.

CE SOFT DE PIESE AI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai l-am schimbat eu. :D e vreo 100 ron la dealer. du-te la ei pe Popa farcas si vezi acolo. sau la Skoda..sau la VW. daca ai nevoie de ajuotr...zi :D

... l-ai schimbat tu sau in service?... nu de alta dar trebuie sa il schimb si eu si am tot tergiversat operatia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cardinal motors. nu sfatuiesc schimbul singur decat dac cunosti bine operatia, locatia si posibil sa pierzi ceva lichid de racire. la mine a durat 10 min, cu tot cu racirea masinii :). succes. ca pret nu pot spune ca am efectuat si alte operatii atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sauroi - multumesc frumos de schema chiar chiar ma ajuta foarte mult.

Bogdane - la Motormania costa 60 ron senzorul asta.Iar despre Cardinal nu am o parere foarte buna.Eu am un mecanic super tare daca vrei ti-l dau .

Imediat ce imi trece piciorul si voi putea sa conduc din nou ma duc sa-mi schimb senzorul.Pana atunci sunt client fidel al companiilor de Taxi :)

inca o data va multumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri mi-am schimbat si eu senzorul, pe care l-am cumparat de la Motormania cu 60 RON.

MARE ATENTIE cu acest senzor de la Motormania deoarece are acea garnitura putin mai mare decat ar trebui si am avut probleme. Dupa ce a fost schimbat, dupa 2 km mi s-a aprins becul rosu de la temperatura, am oprit si ghici ce ... imi sarise senzorul din locul lui => pierdut antigelul. Dupa asta am luat garnitura cea veche pe care am pus-o in locul celei noi si totul s-a rezolvat (am vrut sa o pun de la inceput pe cea veche dar trebuia schimbat repede si nu era timp, pierdeam prea mult lichid, macar asa l-am pierdut pe tot :) ).

Bafta multa la schimbarea acestui senzor.

P.S. Apropo de Cardinal ... la ei am fost prima data cu intentia de a schimba senzorul, si noroc ca am intrebat cam cat ma costa ca altfel imi luam o mare teapa de 100 RON :) .

Modificat de Boby-HRZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci atentie: 60 senzorul + 100 schimbatul ;)

BogdanS , si altii in Buc la PoRo la-u schimbat cu ~100 ron cu tot cu senzor si manopera. si al mine tot asa ceva a fost.

raztoiu, am mecanic, foarte bun chiar, dar oricum eram la cardinal cu alte prob, si 100 ron... am zis ca e ok. merge si acolo ;) mai ales ca senzorul vechi l-am gasit pe sub capota. il uitasera aia acolo ;) pe la pragul ala de la stergatorae ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema similara: la mine stiu deja ca am o problema cu G62-ul pe care il voi schimba in curand, dar azi dimineata cand am pornit dupa ce am mers 20-30 de metri mi s-a aprins becul de la temperatura si a inceput sa bipaie. Am apelat la "metoda Microsoft", am tras pe dreapta, am oprit, am scos cheia si am pornit din nou. Dupa asta masina a mers normal.

Ceva pareri? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La naiba, problema a crescut :blink:

Povestea e cam asa: sambata dimineata am schimbat senzorul G62 si antigelul. Nu am scos si lichidul din blocul motor dar am adaugat 3l de G12. In felul asta am o concentratie mai mare de 50% cum e recomandat pentru -30 de grade.

Toate bune si frumoase, plec de la mecanic si las masina pana seara. Cand am dat sa plec seara s-a aprins becul rosu, a bipait de 3 ori, dupa care a ramas doar becul rosu aprins. Am incercat varianta Microsoft cu restart dar de data asta nu a mai functionat. Am mers cam 3 km dus, 3 km intors unde aveam treaba si a doua zi m-am intalnit cu mecanicul care mi-a scos borna de la baterie.

Toate bune si frumoase: nu s-a mai aprins becul, am plecat fericit. Am ajuns acasa, am mai facut un drum in timpul zilei, dar seara cand am dat sa plec iarasi beculetul problema.

Azi dimineata din nou. Abia dupa ce am mers cam 5-10 minute, am oprit, am repornit si nu s-a mai aprins becul.

M-am uitat si la sonda de nivel, dar pare sa fie ok, nu e nimic oxidat pe acolo. Am sa incerc sa o "suntez" sa vad daca obtin rezultate mai bune.

Va rog ajutati-ma si pe mine cu pareri.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta am fost pana la Cipos pentru o diagnoza si se pare ca problema cu G62 persista: pare a fi in scurt.

Nu stiu exact daca e de la senzor, de la montaj sau de altundeva de pe traseu. Cipos spunea ca eroarea asta o poate da si daca un fir face scurt pe circuit.

Maine ma duc sa iau un senzor de schimb si joi oricum era programata o intrare mica la service.

Pentru linistea mea am sa incerc maine sa il misc putin cu mana sa vad daca apare vreo imbunatatire.

P.S. Cipos sa imi spui ce fel de bere bei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a disparut...

Dupa scanarea de la Cipos, a doua zi iar mi-a facut urat, dar cum ma duceam spre service si aveam si un senzor de temperatura cu mine nu mi-am mai facut probleme.

Seara cand m-am dus sa iau masina, mecanicul imi spune: nu ti-am mai schimbat senzorul de temperatura pentru ca nu am gasit nici o problema :coolpics: L-am intrebat: cum? nu a aparut nimic pe VAS? Zice: nu, nu a aparut nimic, am mai facut si noi teste si totul e ok.

Am plecat de acolo suparat, convins ca am o problema la care momentan nu am solutie.

M-am dus in aceiasi seara la intalnirea de joia trecuta, Cipos mi-a mai facut o scanare, dar asa cum a zis si mecanicul nu aveam nici o eroare (e drept ca de la plecarea din service nu a mai facut).

A doua zi dimineata inarmat cu un cablu si banda izolatoare am scos mufa de la vasul de expansiune, am suntat-o si am pornit: perfect. Am scos cablul respectiv si am bagat mufa la loc, la fel: fara probleme.

De atunci nu mi-a mai facut... 'oi fi curatat eu mufa de la sonda de nivel cand am fortat cablul ala pentru a o sunta, sau pur si simplu a disparut problema, cert este ca de joi incoace nu s-a mai aprins respectivul bec. E drept ca nici nu a mai fost foarte frig zilele astea.

Tin sa le multumesc lui Cipos (pentru scanari si suport tehnic) si lui Volksman (pentru al doilea senzor de temperatura pe care mi l-a pus la dispozitie si pe care acum trebuie sa il duc inapoi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salutare am si eu o problema cu temperatura apei .. este vorba de un passatu din semnatura .. deci uneori e totu ok .. uneori urca apa la 90 grade apoi scade pe la 45 si ramane acolo daca opresc masina si reponesc urca iar la 90 .. uneori isi urca singura in mers .. uneori nu scape pana la 45 .. si urca iar .. ce poate sa fie ..? termostatu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte sa faci investii, fie ele mai mari sau mici, incearca sa zgarii putin piciorusele care intra in vasul de antigel. Se poate cu o surubelnita ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!