Jump to content

Cumparare masina de la un samsar


s_c
 Share

Postare recomandată

Eu am mai multi cunoscuti "samsari". Unul aduce masini ieftine de cateva mii de euro toate samsarite, motivand ca a adus masini corecte cu istoric si a stat luni de zile cu ele si a pierdut bani. Ca sa il citez "Clientul de masina SH vrea sa fie mintit, nu il intereseaza nimic altceva in afara de pret." Iar celalalt aduce masini mai scumpe de la care am cumparat si eu un Passat B8 toamna trecuta. Toate sunt aduse de la licitatii, cu istoric si seria de sasiu in anuntul de pe Autovit. Cand i-am spus ca ma intereseaza masina mi-a dat-o vineri seara si mi-a spus ca ne auzim luni. Masina corecta, la un pret foarte ok cu 2 seturi de roti de aliaj. Exista si "samsari" corecti dar tot ce bun costa.

 

Eu lucrez in domeniu si mi-a fost dat sa vad tot felul de tipuri de clienti.  Din pacate majoritatea clientilor romani vor ieftin,dotat,km putini mai pe scurt pomana. Nu e pomana nu ii intereseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, traffictours said:

. M-am dus la politie, am facut reclamatie, m am dus cu masina acolo sa vada agentu problema, si asta a fost tot. Eu am ramas cu masina lovita, politia a zis ca sa l dau in judecata ca am probe, insa na, cine sta sa piarda vremea in judecata pt asa ceva, insa pretul masinii mele scade cu fiecare lovitura in usa... Aici duce lipsa de educatie intr o tara plina de coruptie si indiferenta a organelor statului fata de cetatean...

Exista firme care fac indreptari fara revopsire(pdr). Si mie mi-a lovit potiera un vecin gras si indolent, nu am avut probe ptr ca l-as fi dat in judecata, insa am reusit sa imi scot infundatura la o astfel de firma (cost =250 ron). Daca te intereseaza imi dai PM si iti spun adresa firmei. Nu am nicio afacere cu ei, spun doar ca mi-au scos mai multe infundaturi de pe 2 masini. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc mult, loviturile in muchie cu sarit de vopsea nu se pot repara prin pdr. Fiind foarte pretentios la starea caroseriilor, sunt client fidel de foarte multi ani la pdr-isti. Sunt niste oameni nemaipomeniti, am stat langa ei si am apreciat efortul lor si mai ales rezultatele. E multa arta in ceea ce fac ei, insa odata sarita vopseaua, numai revopsirea rezolva problema, si asta implica chit, implica vopsit tot elementul(foarte rar se poate utiliza pierderea de vopsea, bleedingul, asta numai cand lovitura e intr un colt al elementului, cand e undeva jos mai putin vizibil, insa cand e pe mijlocul usii pe mukie se poate face eventual prin reconstructie kit plus vopsea, si mai apoi straturi succesive de lac, polish ca la balamuc apoi, o migaleala infernala care oricum se va vedea, si in niciun caz nu ti face cineva pe rca asa ceva deoarece e o metoda consumatoare de timp, nervi si indemanare...), si efortul este foarte mare ca s o scoata bine, si in general nu se reuseste sa se scoata la perfect, si pt o mica lovitura compromiti tot elementul, adica vopsitoria obtinuta la service nu mai are aceleasi proprietati ca aia din fabrica... Cand faci tu pocinogu, mai e cum e, dar sa ti o traga gratuit toti dalde neica nimeni, in sensul de neglijenti, apoi nu ti vine bine... Absolut deloc.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, te inteleg, si mie mi-au zgariat bara la masina noua, chiar in parcare, si nu am prins faptasul. Nici nu stiu daca sa o corectez eu cu kit corector sau sa revopsesc toata bara pe casco..😟

Referitor la pdr, ies si indoiturile in muchie, dar e ff mult de munca. Mie mi-au scos una, apoi au dat cu lac, nu se mai vede unde a fost indoitura. Insa, la X5 e mai greu de facut acest lucru ptr ca are tabla f groasa...imi inchipui cu ce forta a iesti vinovatul din masina, daca ti-a indoit si portiera la X5 si a sarit vopseaua.. (macar la mine nu sarise vopseaua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa incarci cu vopsea zgarietura si mai apoi s o polishezi, apoi cu lac si iar polish... Sau apeleaza la cineva care face detailing, insa trebuie sa l cunosti, pt ca nu se prea baga, ei stiu ca e mult de munca, nu iese la perfect si apar discutii cu clientii la sfarsit. Fiind pe bara eu as incerca asa, nu merita sa vopsesti toata bara, practic vei subrezi toata vopseaua de fabrica de pe intreaga bara. E f greu sa nu ti lase fire de praf sau imperfectiuni de lac, mai ales pe casco... Eu am gasit 2 mici imperfectiuni in vopsea la Golful meu 8 de nou, imperfectiuni din fabrica, e adevarat, jos, pe praguri, dar n aveam nevoie de ele din prima, deci... Si s ar putea ca sa cedeze vopseaua aplicata in service peste cativa ani in cu totul alt loc decat acolo unde a fost zgarietura... Plus ca iti maresti prima de asigurare, nu stiu exact, da parca asa e, eu nu fac casco niciodata, eu prefer sa mi rezolv problemele eu cu banu jos, atunci cand apar, daca apar... Pe principiul gresec, platesc... In RO eu consider ca e mai bine asa. Asa am facut din 1986 de cand am avut prima masina. Asta e motivul pt care turbez daca mi da unu rcau dupa ce mi loveste usa... Eu nu ma duc la vopsitorie cu rcau pt ca stiu ce lucrare mi se va face... Deja si cu banu jos e o pbma cu vopsitu, pt ca niciodata no sa iasa cum a fost...

E mai bine ca barile sa fie reparate local, pt ca mai apar evenimente, si ce faci, o vopsesti mereu integral? Sunt doar parerile mele, eu nu sunt specialist auto, eu sunt doar un utilizator cu vechime... Deci cu experienta.

Cel mai grav e cand se intampla la masini noi, deci cu o valoare mai mare, cand masina e mai veke, se mai trece cu vederea cate o faza deasta...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Muale said:

ce ai facut cu cele 2 masini samsarite?

le-am vandut, am descris mai sus :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, B_U_T said:

Eu am mai multi cunoscuti "samsari". Unul aduce masini ieftine de cateva mii de euro toate samsarite, motivand ca a adus masini corecte cu istoric si a stat luni de zile cu ele si a pierdut bani. Ca sa il citez "Clientul de masina SH vrea sa fie mintit, nu il intereseaza nimic altceva in afara de pret." 

 

Asta inseamna ca eu, daca ofer vre-un serviciu de care oamenii n-au nevoie, trebuie sa incep sa mint oamenii, ca sa zic apoi “oamenii se vor mintiti” ?

 

Ma-ndoiesc ca ajungem departe cu asa gandire. 

 

Nimeni nu se vrea mintit, fiecare vrea “ieftin, bun si mult in kila”. Doar ca daca nu te minte vre-un samsar, esti nevoit sa-ti iei polo in loc de pasat si trendline in loc de highline. 

 

Daca am trai toti dupa logica samsareasca, am trai in cutii de carton pe care ar scrie “Bloc” si am merge cu caruta pe care scrie ar “Porsche”. Medicii ne-ar lecui doar cu placebo si apa ar fi solida.

 

Modificat de johnydriver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca omu are dreptate: eu acum vreo 10-15 ani aveam f multi clienti samsari la traduceri si bilete de avion dalea ieftine, low cost(era la inceputurile low costului la noi si ei inca nu aveau carduri...), si asta era vorba lor: romanu vrea sa fie mintit, chiar am zambit azi cand am citit replica colegului amintindu mi de acei samsari, niste oameni plini de umor, dar si plini de o smekerie care nu le aducea niciun fel de respect in fata mea. E bine sa fii smeker, dar fara sa prostesti pe nimeni...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu esti un tip ok, nu te cunosc, sunt sigur ca esti mult mai tanar ca mine, insa simtul meu dezvoltat in atatia ani de Romanie grea imi spune ca nu la tine se refereau baietii... Plus ca esti din Agnita, Gyuri Pascu a fost coleg de armata cu mine... Adica am facut armata la aceeasi unitate, eu la TR, el la trupa, eu am terminat mai repede, el venea mereu la noi in dormitor si canta la chitara cu niste colegi de ai mei chiar langa patul meu... Canta chiar de atunci celebra "Melancolie"... Si ce celebru a ajuns... Era un tip deosebit, nepotrivit pt o asa Romanie grea... Si total nepotrivit pt o femeie atat de dificila... Prietenii stiu de ce. Scuze de off topic, da Gyuri merita cu mult mai mult... Nu e locul aici pt asa ceva, insa omul emana valoare, avea o aura inca de pe atunci cand era total necunoscut, si aceasta, valoarea, este deseori nevalorizata in goana noastra nebuna dupa bani... Eram 54 de studenti TR in acel dormitor(si la puscarie e mai lejer acuma...) si el venea sa cante cu 2 colegi de ai nostri... El fiind un simplu soldat de la trupa... Si s-a dovedit ca el a lasat in urma cu mult mai mult decat noi cei 54 o vom face vreodata... Astai viata!

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Comert si samsareala , din propria arhiva

 

[1] Mie mi-a adus masina actuala cineva care aduce masini pe comanda dar si suplimentar cand prinde ceva avantajos , deci tot samsar poate fi numit

Doar ca eu am platit sa imi fie adusa o masina anume aleasa de mine

I-am platit cat a cerut si totul ok , nu am trecut eu granita , mi-a adus masina pe roti , eu mi-am vazut de treburi aici

Daca nu il cunosteam bine cel mai probabil nu ma bagam

Am dat doar un mic avans cat sa nu piarda el daca eram eu nesimtit si nu mai doream masina , iar restul cand am primit masina

 

[2] Masina anterioara , Sorento din 2006 am dat-o la 90k doar cu greu , la pret mai mic decat erau altele pe piata , dar asa am setat eu pretul din start

9 din 10 imi spuneau ca ei nu cred ca are atatia km , masina avea toate actele , luata de noua de aici doar ca a fost mers putin cu ea in fiecare an

Dupa 2 luni in care m-au plictisit telefoanele a venit cineva dupa o recomandare de la cineva care imi stia masina

Mi-a transferat banii pe loc , s-a uitat 1 minut la masina si apoi m-a rugat sa ii duc eu masina acasa ca i era frica sa o conduca

A doua zi doar am facut actele , omul a avut incredere totala in mine chiar m-a sunat acum ceva vreme sa imi multumeasca dupa ce ne-am salutat in trafic

 

[3] Prima masina , un Focus 1 din 2000 am luat-o tot de la samsar , avand zero cunostinte despre masini , nici carnet nu aveam

Niciodata nu am stiut cati km are masina aia , stiam ca a fost lovita in bot dar nu grav , am rugat un prieten cu service care era prieten cu acel samsar sa imi spuna adevarul despre ea

Benzina 1.4 , a stat 2 luni in spatele firmei pana am terminat scoala si am luat carnetul

Cu greu am pornit-o apoi sa o duc la un service unde am schimbat chestii normale , bujii , bobine inductie , roti , placute , baterie , etc

Merge si acum masina aia si merge bine , am lasat-o la un prieten , o vad in fiecare zi

 

[4] Tot timpul e un anumit stres cand schimbi o masina , pierzi timp , adaptari , multumiri , nemultumiri , etc

 

Noi sa fim sanatosi :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, traffictours said:

Tu esti un tip ok, nu te cunosc, sunt sigur ca esti mult mai tanar ca mine, insa simtul meu dezvoltat in atatia ani de Romanie grea imi spune ca nu la tine se refereau baietii... Plus ca esti din Agnita, Gyuri Pascu a fost coleg de armata cu mine... Adica am facut armata la aceeasi unitate, eu la TR, el la trupa, eu am terminat mai repede, el venea mereu la noi in dormitor si canta la chitara cu niste colegi de ai mei chiar langa patul meu... Canta chiar de atunci celebra "Melancolie"... Si ce celebru a ajuns... Era un tip deosebit, nepotrivit pt o asa Romanie grea... Si total nepotrivit pt o femeie atat de dificila... Prietenii stiu de ce. Scuze de off topic, da Gyuri merita cu mult mai mult... Nu e locul aici pt asa ceva, insa omul emana valoare, avea o aura inca de pe atunci cand era total necunoscut, si aceasta, valoarea, este deseori nevalorizata in goana noastra nebuna dupa bani... Eram 54 de studenti TR in acel dormitor(si la puscarie e mai lejer acuma...) si el venea sa cante cu 2 colegi de ai nostri... El fiind un simplu soldat de la trupa... Si s-a dovedit ca el a lasat in urma cu mult mai mult decat noi cei 54 o vom face vreodata... Astai viata!

 

cred ca aveti dreptate despre mine. Prea idealizez lumea. Mi-i greu sa accept ca cine poate pune viata altui om in pericol fara nici o mustrare de constiinta, cand ii vinde o masina fara airbaguri si ii zice ca masina e impecabila. 
Revenind la tema cu samsarii, sunt convins ca daca nu luam masina cu care am avut accident (si Slava Domnului avea airbaguri functionale) din DE. Si o luam de aici ca G5 al meu care l-am luat neavand experienta su nestiind ca asa ceva ii posibil (sa-ti vanda masina ca te poate lasa rece), si aveam accelasi accident, eram acum in alta lume. Pentru ca accidentul l-am avut la 99km/h. 

De atunci putin ma intereseaza altceva la o masina, decat siguranta ei. 

Asta inseamna ca nu merita sa ma bazez pe noroc, ca poate-mi nimereste un samsar cinstit si nu mor in caz de ceva:) 

 

De aceea stau 1 an fara masina, si ma duc in DE cand pot, sa-mi iau de acolo, de la neamt. 

Vara imi era frica sa ma duc, de coroana. Am stat acasa si tot m-a infectat un taximetrist  :))
 

P.S. volkswagen G6 e o masina super sigura, are o carcasa super rezistenta si +airbaguri la picioare. Am iesit fara o zgarietura din masina. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, johnydriver said:

 

Asta inseamna ca eu, daca ofer vre-un serviciu de care oamenii n-au nevoie, trebuie sa incep sa mint oamenii, ca sa zic apoi “oamenii se vor mintiti” ?

 

Ma-ndoiesc ca ajungem departe cu asa gandire. 

 

Nimeni nu se vrea mintit, fiecare vrea “ieftin, bun si mult in kila”. Doar ca daca nu te minte vre-un samsar, esti nevoit sa-ti iei polo in loc de pasat si trendline in loc de highline. 

 

Daca am trai toti dupa logica samsareasca, am trai in cutii de carton pe care ar scrie “Bloc” si am merge cu caruta pe care scrie ar “Porsche”. Medicii ne-ar lecui doar cu placebo si apa ar fi solida.

 

 

Nu ai înțeles nimic din ce am scris.

Eu am spus ce e in piața și care este realitatea fie ca ne place sau nu.

 

Dacă tu alegi un serviciu de care piața nu are nevoie ori pierzi  tot ce ai ori te apuci de altceva. Nu a spus nimeni ca trebuie sa minți, spuneam doar ca romanii aleg sa fie mințiți. Dacă nu le ar placea pomana, samsarii ar muri de foame și s-ar reprofila.

 

Oamenii de genul asta calcă pe cadavre pentru bani, nu le pasa daca tu și familia mergeți în siguranță sau nu. Important pentru ei este sa-si scoată bani la mașină. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca lumea se va civiliza si la noi in domeniul masinilor second hand, si se vor aplica niste legi care or sterge tepeala de pe piata asta...

Cred ca e destul sa bage o limita pentru persoane fizice, care sa nu permita vanzarea a mai mult de 2-3 masini pe an. 

Si sa bage o raspundere mai severa pentru dealeri in caz ca umbla la KM sau nu te anunta de accidente. Cum e in Germania.

 

Doar ca ce sa faca tara cu 50,000 de someri care apar instant :)

ca dau faliment si serviceurile care se tin pe raparatia masinilor accidentate, si pregatirea lor pentru vanzare.

 

Modificat de johnydriver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V'am urmarit indeaproape discutiile..unii dintre voi aveti mare dreptate in ceea ce spuneti, altii duc lucrurile la extrem, insa pot sa va spun din experienta ca realitatea pietei SH nu este deloc cea la care sperati unii ; nici eu nu inteleg de ce lumea cumpara masini de la samsari...adica inteleg oarecum, pt ca sunt oportunisti, needucati si mintiti frumos ; pot sa va spun ca intotdeauna mi'a fost f greu sa vand masinile corecte, care nu au necesitat mult timp alte investitii..lumea nu cauta asa ceva ; cum a zis cineva mai sus, vor IEFTIN ! asta este criteriul principal ; desigur nu vorbesc aici de cazuri izolate ( gen pasionatii, sau cei care au trecut prin mai multe achizitii SH ), ci de majoritate ; intotdeauna am vandut aproape instant masinile ieftine care aveau niste probleme..cu care nu mai voiam sa imi bat capul ; de asta piata e plina de toroape si de samsari, si de masini cu km pe o roata ; pt ca astia sunt cumparatorii ; stiti zicala, exista cerere, exista si oferta ; problema este ca pt un samsar cel mai important este profitul ; atat timp cat nu colaborati cu cineva care aduce masini pe comanda si caruia ii platiti separat acest serviciu, toti incearca sa maximizeze profitul cumparand oportunitati si apoi le vand oportunistilor de mana 2 ( romanasii ) ; multi stiu in adancul sufletului lor ca nu exista X masina cu km aia, dotari si an fabr la pretul ala...dar daca sunt mintiti si vad un kilometraj classic in bord, e ok.

 

In momentul de fata am de vanzare de 1-2 luni un A4 b8 2009 s line al unui prieten...o am la pret fix, este cea mai ieftina berlina automata cu km reali < 250k de pe olx din Bucuresti ; s'au investit multi bani in masina, nu necesita nicio cheltuiala..eu o mai folosesc in weekend sa o dezmortesc..dar nu o vrea nimeni ; nu e  pe placul romanilor....si habar nu aveti ce clienteala " selecta " are acest brand...nu vreau sa ma gandesc potentialii cumparatori de bmw cum sunt....o sa va las niste prntscreen'uri din ultimele zile sa va faceti o idee ce ii intereseaza pe oameni..repet, am pret absolut fix in anunt scris de 3 ori, numai rotile de vara R19 au fost 700€ + toate schimburile facute la ea..necesita doar motorina ; dar nu o vrea nimeni, majoritatea argumentand ca nu este full...sau ca, sunt altele mai ieftine..am plecat cu pret de vanzate de la 8k ( nerealist ), iar realist, ma asteptam sa se vanda pt 7k repejor, mai ales ca e impecabila, chiar nu ai ce sa ii reprosezi ( cuvinte spuse si de alti 2 domni care au venit sa o vada, dar din nu stiu ce considerente nu s'au hotarat la ea ). E o discutie f complexa si frustranta achizitia unei masini SH..si dupa cum vedeti, fiecare are propriile pareri, dar adevarata problema vine cand esti pus in fata realitatii si iti vine sa ii dai foc lucrului tau decat sa mai ai de'a face cu toti neicanimenii si potentialii cumparatori total lipsiti de bun simt, educatie si toate cele..din nou, ma raportez la o mare majoritate..oamenii te pun degeaba pe drumuri sute de km in speranta ca nu gasesti defectele kznului, nu gasesti nici sa vrei vreo masina cu probleme in anunt, cu peste 300k km, toate sunt impecabile, nu bat si nu troncane. ( dar la fata locului sunt cazaturi )

Screenshot_20210210-231257__01.jpg

Screenshot_20210210-231233__01.jpg

Screenshot_20210210-231339__01.jpg

Screenshot_20210210-231355__01.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, bgd_b92 said:

 

Screenshot_20210210-231355__01.jpg

 

Salut. 

Asta din ultimul screen 99,9% e samsar :)

Eu vindeam masina sub pretul pietei, cu 7k... zilnic primeam mesaje identice ca asta din ultimul screen, ca vine si o ia azi cu 5k... dupa mai multe incercari de a o vinde cu 7k asa si am dat-o cu 5k, si era samsar. Dar mi-a facut par sur, incerca sa negocieze la 4500 pana in ultimul moment... Dar tot cu 5k a luato. Am dat-o cu 5k ca era vai si amar de masina aia...

 

P.S. Ai dreptate... unii chiar isi merita soarta. Ala care se intereseaza de puterea sub-ului, de parca ar cumpara centru muzical nu masina

Modificat de johnydriver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, johnydriver said:

le-am vandut, am descris mai sus :)

nu inteleg...

ai luat masini cu km dati inapoi si fara airbag-uri.

le-ai vandut in aceeasi stare sau ai remediat inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a scris ieri la ora 9.19: le-a vandut dupa 3 ani, in aceiasi stare, dar la pretul minim al pietei, catre un samsar mai incepator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca tot vad la fiecare cateva posturi ca se tot comparat cu Germania am sa imi expun si eu aici parerea si experienta.  Precizez ca locuiesc de cativa ani in DE.

Si in De este la fel ca in tara cand vine vorba de masini, nu se gasesc masini bune si ieftine decat foarte rar si daca nu deschizi ochii poti sa iei teapa si aici. Cine are impresia ca masinile de aici sunt toate intretinute ca la carte se insala amarnic. Si pentru ca aici "balta are peste" sunt foarte multi care cauta masini sau fac bisnita cu masini din difertie tari , deci sa nu avem impresia ca doar noi romanii avem intrare pe piata din de. 

 

Cat despre cumpararea de la privat aici este o chestie foarte complicata in de. Multi care au masini de vanzare nu vor sa isi bata capul cu vanzare privata pentru ca sunt anumite reguli care daca nu le stii / respecti poti sa ai probleme ulterioare (gen defecte care nu sunt trecute in contractul de vanzare / cumparare, defecte dupa vanzarea masinii despre care propietarul nu stie, etc) . De aceea multi nu vand privat si merg cu masinile la reprezentante si sunt date ca avans. Cei care au chef si timp trebuie sa aiba ceva habar si sa se documenteze inainte de vanzare si ce presupune procesul de vanzare ca si privat.

 

Eu am avut la vanzare anul trecut un Golf 5 GTI in stare originala si in care am investit timp si bani sa il intretin. Pentru toate masinile care le detin / le-am detinut am pe spritmonitor.de evidenta km si numarul alimentarilor (inclusiv data , litri, pret pe litru etc.) cu carburant etc. Plus ca am toate facturile cu piesele si ceea ce cumpar pentru masina indosariate. Merg la service doar in cazuri exceptionale si incerc sa repar / intretin / upgrade masina singur si din hobby. La vanzarea golfului de mai sus m-am intalnit cu tot felul de indieni (nu are nici o conotatie cu natia potentialilor cumparatori doar ca eu asa ii numesc pe astia care vin la plesneala sau fac doar turism in situatiile de genul). Am avut inclusiv un bastinas care mi-a  scos peri albi incercand sa se dea rotund ca el stie ce inseamna GTI si intr-un  final s-a zgarcit la 100 Euro si imi reamintea ca il costa X euro numerele preferentiale (deci aviz amatorilor ca bastinasii sunt mai corecti sau mai buni ca altii). Precizez ca masina nu avea un pret exagerat si in comparatie cu ce exista pe net era cam cel mai mic pret pentru o masina in starea ei. 

Intr-un final masina a ajuns la un baiat care a venit si s-a indragostit de masina la prima vedere, i-am explicat si dovedie tot istoricul masinii apoi am batut palma, totul a durat 2 ore maxim.

 

Ceea ce vreau sa concluzionez este ca sunt inca multe povesti care circula in romania despre De pe acest subiect si multe sunt basme.

 

Daca cineva ii nesigur si are nevoie de info poate sa imi scrie in privat (ajut cu placere in limita posibilitatilor si cunostintelor mele). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Muale said:

nu inteleg...

ai luat masini cu km dati inapoi si fara airbag-uri.

le-ai vandut in aceeasi stare sau ai remediat inainte?

 

a metionat mai sus : "a dat cum a cumparat-o"

Si asta tot minciuna este, prin omisiune...dar daca unii dorm mai linistiti ca sunt corecti..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am citit printre randuri cred.

pai si asta ce te face?nu tot samsar sau e ok ca dai fara airbag daca scazi pretul?

sau...om cinstit daca spui " ba nu are airbag-uri fizic. asa am luat-o si asa o vand. ai grija la accidente"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/10/2021 at 9:19 AM, johnydriver said:

eu le-am vandut dupa 3 ani de la cumparare. Am zis ca “masina e asa cum am cumparato, eu accidente cu ea n-am avut”. Dar am vandut cu pretul minim pe piata a unui trendline (chiar daca la mine era highline + R)

ca sa intelegeti, pe mobile.de ea costa cam 9-10, eu fix cu 5 am dat-o. 

Dar ce probleme am gasit la ea nu i-am spus cumparatorului , era un samsarel incepator, pentru ca uitasem ceva in masina, si i-am scris sa ne intalnim sa-mi dea acel lucru. El a zis ca mu mai are masina. Trecuse cam 3 sapt. 

Dar polo-ul fara accidente l-am vandut cu pretul pietei fara sa spun ceva rau de masina. Eu la km n-am umblat. Nu are de ce sa ma mustre constiinta.

Cea din DE am dat-o cu pretul mediu pe piata, ca din cauza samsarilor nu te suna nimeni daca pui cat merita. 

Si ultima am dat-o la dezmembrari, dupa accident. Nu stiu ce au facut ei mai departe.

atentie, daca vinzi un obiect cu vicii ascunse, desi stiai de ele si nu spui acest lucru cumparatorului, se numeste dol sau inselaciune. La noi e mai greu de dovedit, dar in alte tari (inclusiv Letonia si tarile baltice de unde samsarii aduc masini ieftine) vanzarea unei masini cu defecte ascunse pe care nu le comunici cumparatorului duce la anularea actului de vanzar cumparare. Adica, ca pagubit dai in judecata samsarul, si daca judecatorul decide ca el stia de vicii dar nu ti-a spus, dispune anularea contractului de vanzare-cumparare. Tu ii dai vanzatorului masina, el iti da banii inapoi integral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@snackmajoritatea celor ce vand personal, propria masina(privat), mentioneaza in CV ca e vanduta asa cum e, eventual cu drive test, verificare in service, Dekra, TÜV si nu se ofera garantie. In felul acesta se absolva de orice vina. Asa fac si eu, indiferent daca vand sau cumpar.

De regula recunosti de la distanta un revanzator, si da, romanii sunt printre singurii care vin si se milogesc, cersesc sa le dai ieftin "ca la ei e greu".

 

Samsarii romani vorbesc germana de-i dor manurile, aviz celor ce vor sa vina in DE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, Muale said:

om cinstit daca spui " ba nu are airbag-uri fizic. asa am luat-o si asa o vand. ai grija la accidente"

 

In primul rand am vandut-o la pretul de 5k, cand media pe mobile.de era 9-10k... in Ro nu stiu, ca nu am gasit asa masina. 

In al doilea rand - pe samsar il doare-n cot ca are sau nu airbaguri dpdv al sigurantei lui, sau a urmatorului cumparator, samsarul doar cauta motiv sa mai scada din pret la cumparare (care si asa era de rasul curcilor)... 

+ aveam 22 de ani, eram suparat samsarei ca ma mint la fiecare pas, si vroiam sa-i rasplatesc cu aceeasi moneda.  

+ nu ma face samsar faptul ca am vandut-o fara sa-i spun ca nu are airbaguri...

Pentru ca samsarii cumpara mai ieftin si vand mai scump. Eu am cumparat mai scump si am vandut mai ieftin :))

 

----

Raspund colegului care a scris ca si in Germania iti poti lua teapa.

Sunt total deacord ca si in Germania iti poti lua teapa, dar acolo poti fi 95-99% sigur ca nu-ti iei daca:

1. cauti masina de la primul proprietar

2. daca iei de la dealer te uita sa si aiba multe review-uri si nota mai mare de 4,5 pe mobile.de

3. faci un test-drive si iti dai seama daca e buna...

 

+ Desigur ca apesi putin accelartorul pe loc si te uiti sa nu iasa fum negru sau alb puturos din evacuare.

+ Deschizi capota si te uiti sa nu fie desurubate aripile, capota, farurile... se observa cu ochiul liber daca au fost desurubate.

+ tragi de centuri de siguranta sa vezi daca functioneaza (se blocheaza)

+ te uiti deasupra usilor la locurile de unde ies airbagurile sa nu fie loc liber intr-e detalii

+ te uiti daca nu-i umblat nicaieri unde-s airbagurile... n-are cum sa nu lase urme daca au fost sarite

+ te uiti sub capota daca nu-i indoit nicaieri (ca dupa accident mai crapa plasticuri diferite, si se indoaie unele piese)

+ te uiti ca geamurile sa fie din acelasi an si +/- luna (inafara de parbriz)

+ incerci toate functiile masinii cum lucreaza... de ex: clima, deschizator/inchizator geamuri, radio, lumina etc..

+ te uiti la cartea de service si daca-ti pare suspecta, cauti pe google daca exista asa service-uri care si-au pus stampila acolo. Poate chiar ii suni, daca nu ti-i frica sa vb cu oamenii.

+ te uiti ca cauciucurile sa fie de aceeasi firma si toate la fel (+/-) 

+ daca te lasa vanzatorul te uiti ce greseli are in electronica

+ + + Te uiti cine vinde masina. Astia cu schemele se vad momentan, ca incearca sa-ti distraga atentia de la lucruri importante si te bat la cap cu fraze (fara sa-l intrebi ceva) "are doar o aripa vopsita ca mi-a zburat o piatra de pe autobahn, stii cum e, zboara pietre si hahaha"... 

+ + + + NEAPARAT te uiti in portbagaj daca nu poarta cu el o canistra cu ulei pentru motor. Ca daca are, probabil consuma ulei.

Si mai sunt si alte lucruri, eu mi-am facut o lista in telefon la tot ce trebuie controlat la o masina second hand, si merg punct cu punct... am vreo 30-35 de puncte.

 

Deci, daca faci aceste lucruri simple, 99% ca nu-ti iei teapa in DE... dar mereu exista acel 1% :))

 

 

Modificat de johnydriver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce majoritatea o tin sus si tare cu primul proprietar? Cate masini au 1 singur proprietar? Cati stiu unde sa se uite in actele de DE unde scrie numarul de proprietari? Pot fi zeci sau sute de motive pentru care cineva schimba o masina, inseamna ca masina nu e buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!