Jump to content

Buson baie ulei T3 Syncro


lucian.f
 Share

Postare recomandată

Salut,

De curand am schimbat uleiul in T3 meu Syncro pe benzina 90Hp. Motor 1880 ccm. An 1985

Am vazut la desfacere ca busonul de la baia de ulei mergea cand usor cand greu.

Asa cum am banuit baia de ulei avea filetul stricat. Este si din aluminiu si probabil nu a fost stransa inainte cu cheie dinamometrica.

Initial avea filet metric 14, dar vreau sa ii tai acum metric 16.

Intrebarea este daca nu cumva stiti o masina care sa aibe M16 la buson de la baie ca sa nu ma mai complic sa fac unul la strung.

In functie de asta o sa iau si tarozii pentru taierea filetului. Pasul M16x1.5 cred ca e Ok.

Totul a pornit de la o eroare de proiectare a masinii, cand s-a optat pe strangerea/etansarea pe saiba de cupru in loc de strangere pe con. :icon_thumright:

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Loganul disel 1,5 are M16, nu e conic tot pe saiba dar gasesti usor buson, problema e ca nu se taie prea usor filet in baia de ulei Mult succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mersi de info!.

Busonul de Logan e chiar potrivit. Este putin mai inalt decat cel original de T3 dar numai cu 5 mm.

Astfel filetul busonului o sa stea in contact direct cu uleiul din baie si cu impuritatile.

Credeti ca este vreo problema cu depunerile astea cand desfac busonul?

Am taiat filetul pe M 16, intradevar destul de greu. Trebuie forta ca sa impingi tarodul chiar daca tai in aluminiu. Dar a iesit super bine.

S-a etansat bine si pentru ca am folosit o saiba de cupru dar nu ca cea originala (saiba simpla plata) ci una speciala pentru etansare baie de ulei care e mult mai groasa.

Pentru spalare span din baie am folosit benzina turnata pe joja ulei.

Tarodul a fost de asemenea bine uns in vaselina ca sa ramana aschiile in el.

Sper sa nu mai am probleme e genul asta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca demontezi acum baia de ulei vei fi surprins cat de mult span (de la filetare) vei gasi in baia de ulei. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se poate sa ramana ceva span in baie, acum ar fi bine, dupa ce mergi 20 -30km sa schimbi filtrul de ulei. Daca a ramas mult span in baie o sa observi ca se stinge mai greu martorul din bord care indica uleiul. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Indiferent ce va schimba, problema nu va fi remediata decat daca da jos baia de ulei si o spala.

Eu am patit acelasi lucru la Golf, datorita unui mecanic "destept" care la schimbarea uleiului a prins busonul stramb la filet si mi-a stricat filetul la baia de ulei.

Initial am fost de acord sa refiletez baia si chiar am stat langa el, sa lucreze cu grija.

Apoi am hotarat sa schimb baia de ulei cu una noua si la demontare am constatat ca in baie exista cam... 1/3 din filetul vechi plus span de la refiletare. :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am turnat pe joja de ulei cu un furtun cam 10 -12 l de benzina, pana nu a mai iesit nici o bucata de span. Concomitent cu asta miscam energic de masina ca sa curga tot. Apoi am avut un litru ulei ars pe care l-am turnat ca sa nu ramana urme de benzina. Sper sa nu am probleme.

Daca schimb filtrul nu cumva trebuie sa schimb si uleiul? Ma gandesc ca o sa curga pe la filtru.

Oricum sorbul pompei de ulei are o sita dar nu stiu cat e de deasa. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de aceiasi parere cu aryes13, ideal ar fi fost cu baia data jos, dar am facut si eu o asemenea operatie ce-i drept nu pe masina mea. A trecut cam doi ani de atunci si masina inca merge, asta nu vreau sa para o recomandare, eu atunci am pus trei litri de ulei ieftin si filtrul vechi, iar dupa 30 km am schimbat si filtrul si uleiul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

lucian.f

Faptul ca ai incercat sa "speli" baia cu benzina turnata pe la joja este o mare bila neagra. :(

Niciodata si la niciun motor la scoaterea busonului de la baie NU se va scurge pe acolo tot lichidul care exista in baie.

Daca in baie ti-au ramas 100-200 ml de benzina, iti dai seama cam ce se va intampla cu uleiul introdus apoi?

De aceea sustin ca ar trebui sa dai baia jos si sa o cureti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, n-are cum sa dea baia jos la motoru-asta. Ori il crapi de tot (si nu prea vrei asta) ori te descurci prin gaura aia :beerchug:. Nasol, oricum, c-ai turnat benzina, etc. acolo, acuma s-a imprastiat spanul, macar stiai ca-i aproape de gaura. Io unul as fi strimbat la 90 de grade o sirma groasa infasurata c-o cirpa data cu vaselina si-as fi invirtit-o pe-acolo prin gaura sa prinda spanul. Sita de la sorb e destul de deasa. Da, cind as fi inceput filetarea, as fi pus MULTA vaselina pe tarod...

Poti sa-l pornesti asa, nu prea ai incotro, eventual faci treaba cu sirma pe-acolo, pe urma schimbi fltrul si asta e. Io as schimba si pompa de ulei dupa o treaba d-asta, dar poti s-o lasi daca ti-e lene. Bafta!

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu sunt probleme.

Am scos spanul asa cum a descris si "jan" cu o sarma indoita la 90 grade pe care o tot maream si am folosit un tarod f bine uns in vaselina.

Intrebare. Ce credeti ca se intampla cand se foloseste solutie pentru spalat motoare?

Eu am turnat benzina pe joje, nu pe la busonul de ulei tocmai ca sa nu apuce peste tot.

Cum joja are legatura directa cu baia nu cred ca a apucat sa ajunga in tot motorul.

Oricum o sa schimb uleiul si filtrul cat de curand. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Se poate improviza cumva cu o bujie in locul busonului?!?

Modificat de munteanugh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!