Jump to content

Jante mari Vs jante mici


voicu
 Share

Postare recomandată

Nu inteleg logica dupa care se afirma, si inca foarte hotarat, ca : greutatea jantei si a anvelopei nu influenteaza consumul ! :icon_thumright:

Stim (banuiesc !), ca diametrul exterior al rotii ramane constant (poate sa fie si mai mare atat cat permite!). Jantele de diametru mai mare decat OEM au si o latime mai mare ( 8, 9, 10, etc. inchi) si implicit si o greutate mai mare. Asa si cu anvelopele. Un balon mai mic, mai multa ranforsare laterala, adica greutate mai mare. Daca puterea la roata este mare, logic ca nu simte nici motorul "bocancii" mai mari si grei. Adica nu influenteaza semnificativ consumul. Dar ce te faci cand tu ai un motor de 130 - 140 CP si un cuplu de 300 -350 Nm , jante de 19" diametru (logic si latime de 9 - 10") si niste anvelope cu un balon de 4 -5 cm si latime de peste 250mm ? Nu faci nimic decat ca rupi masina si buzunarul degeaba. :blah_:

De ce atletii alearga cu incaltaminte cat mai usoara si nu cu bocanci "Timberland" ? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care e diferenta,de greutate(in kg), de latime(in cm) intre anvelope de 215/55-16 si anvelope 225/45-17? Ca pina la urma despre asta e vorba,nu?

teko Nu are nici o legatura masa "intre anvelope de 215/55-16 si anvelope 225/45-17" pentru ca nu poti sa le compari asa. DEPINDE de marca, model, indice de greutate, run flat, etc. Citeste, te rog, tot ce am scris.

Esti prost infomat daca crezi ca "Jantele de diametru mai mare decat OEM au si o latime mai mare ( 8, 9, 10, etc. inchi) si implicit si o greutate mai mare." Exista multe tipuri de jante. Intreaba-l pe colegul fuscobal cat cantaresc jantele lui de 8,5x19. Daca il intrebi vei observa ca sunt mai usoare decat cele OEM de 17.

Asta ca nu mai vorbesc de jantele superusoare.

Nu stiu cum ai dedus ca trebuie sa ai latime de 9, 10 inch pentru jante de 19.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teko Nu are nici o legatura masa "intre anvelope de 215/55-16 si anvelope 225/45-17" pentru ca nu poti sa le compari asa. DEPINDE de marca, model, indice de greutate, run flat, etc. Citeste, te rog, tot ce am scris.

De acord cu tine,eu am citit totul cu mare atentie si chiar de doua ori,eu am vrut sa aratam colegilor nostri,ca daca intre cele doua dimensiuni diametrul este aproape la fel,latimea este mai mare la 225/45-17 fata de 215/55-16 cu 10mm. Multa lume bate toba pe aici ca daca pui 225/45-17 in loc de 215/55-16,ba se mareste diametrul,ba se modifica latimea,ba greutatea,dar dupa cum se vede si au aratat cativa colegi,nu prea este adevarat. Jantele din aliaj ar trebui sa fie mai usoare decat cele de tabla,cauciucul poate mai greu,exact ce spunea colegul mai sus,dar ansamblu cauciuc-janta(aliaj) mai usor(kg) decat cel cauciuc-janta(tabla) si cu 1cm mai lat.Acum si intrebarea de unde un consum mai mare la jante mai mari? De la acel centimetru? Mai ales ca masina vine echipata si cu 16 si cu 17? Teoria ca teoria ,dar praftica ne omara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici este farmecul ! Citesti bine, intelegi cat poti si incerci sa materializezi. Ce am spus eu mai sus este strict din practica.

Acum, fiecare este liber sa experimenteze ;)

Jantele "superusoare", din aliaj, au o tehnologie aparte si un pret pe masura fata de cele clasice, din aliaj, turnate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si, nu te supara ca te intreb, atunci de ce generalizezi? Din cate stiu eu vorbim de "jante din aliaj" si nu de "jante din aliaj turnate". Evident, sunt de acord cu tine ca acele jante au alt pret, dar peste tot calitatea se plateste. Cam greu sa fie si cele mai usoare, cele mai rezistente si cele mai ieftine.

Asa ca, din punctul meu de vedere, e fals sa spui ca "Jantele de diametru mai mare decat OEM au ... o greutate mai mare." Spune la ce te referi cand face asemenea informatii, la ce jante din aliaj, ce tehnologie de turnare, etc.

P.S. No offence, dar ce din ce ai spus tu e din practica?

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concuzia mea: jante de 15" tabla, cauciucuri 195/65/15 - destul de confortabile la denivelari (Logan)

jante 16" tabla cauciucuri 205/55/16 - mai putin confortabile la denivelari (Astra H)

jante 16" aliaj cauciucuri 205/55/16 - mult mai putin confortabile la denivelari + rigide, dar demaraj mai bun decat cu cele de 16 tabla, se simte rigiditatea sporita. (Astra H)

Pe viitor, planuiesc sa-mi iau o Octavia 2, dar va fi cu jante de 15 aliaj 195/65/15 (Business). Pentru confort pe drumurile noastre si performante decente.

Nu fac raliuri ca sa am nevoie de jante foarte mari, care, intr-adevar asigura o stabilitate mai buna, dar numai la limita. Am nevoie de confort sporit, si la ce drumuri, treceri de tramvai, gropane si

borduri avem, pentru mine sunt suficiente, mai ales avand in vedere experienta anterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut 1 saptamana pe masina mea 195/70 r15 apoi am trecut la 225/60 r16 diferente si avantaje:

Cu cele de 195 latime absorbeau mult mai bine denivelarile dar fluierau ca naiba in curbe, si sa nu mai mentionam faptul ca masina era mai instabila. Avantajul celor de 195 latime era ca la viteze peste 100km/h masina era mai silentioasa la rulaj decat cu acestea de 225, si asta ma enerveaza la culme.

Cu rotile cu 225/60r16 am reusit dupa 2 ani sa imi deformez semnificativa jantele( ovalizate dar le-am reparat).Stabilitatea si aderentza in viraje este net superioara .

Ce e interesant e faptul ca nu am observat nici o diferenta in ceea ce priveste consumul, diametrul rotii este aceeasi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rex : Jantele din aliaj sunt fie turnate (se toarna sub presiune in matrita) fie forjate (o singura bucata presata si prelucrata la cald).

Tehnologia folosita implica pretul si calitatea.

Uite aici :

Practica este ca am incercat niste jante de 19" pe un G4 si de atunci , parerea mea, nu merita avantajul estetic raportat la cel practic (16").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Eu am trecut de o lună de pe jante de tablă 15 inch cu anvelope 195/65/15 pe jante aliaj 16 inch cu anvelope 215/55/16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare ,

Intrebare : Care este cea mai indicata dimensiune de jante de aliaj pentru un Vw polo , 1.2 benzina, 70 CP 2008 ?? In prezent am jantele de tabla originale din fabrica pe 14" si as vrea sa mi pun niste jante de aliaj si ma intereseaza si din punctul de vedere al consumului si al aspectului .

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1,2 70 cp, recomandat cat mai usoare, daca nu mergi la limita cu masina, poti pune mai inguste ca sa ai consum mic si demaraj bun, iar ca sa ai aderenta si franare buna sa te orientezi la anvelope mai bune, mai de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune jante de aliaj cu aceleasi dimensiuni ca la jantele de tabla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine iarna am 195/55/R15 cu jante de tabla ! Vara 205/65/R16 eu zic la consum treaba e cu latimea ! in rest efectul placebo !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CT91MOC poate ai invers?195/65/15 de iarna si 205/55/16 e vara!

La consum apare si latimea insa si greutatea jantelor+gumelor conteaza destul de mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Yasmin , scz m-am uitat acum in acte ! cu "gumele" era subinteles, mai ales daca nu ai presiunea corespunzatoare ! la mine nu se simte diferente ! toate gumele sunt MICHELIN de 91 H ! cum am zis , consumul nu`l vad.

La tine cum e cu consumu..? ca am vazut ca ai schimbat ceva jante..!

Modificat de CT91MOC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am polo 1.2 benzina si fabrica mi-a dat 165/70/14 roti de tabla. Am trecut acuma acelea iarna si vara am 195/50/15 aluminiu. Am servo electric nu e pe curea, deci cand pun jantele de vara se simte diferenta ce greu trage volanu, si da blabla are stabilitate clar, si mere super dar pierde la 1.2 se simte cum pierde din demaraj, consum ce sa zic inainte aveam 5.5 in afara acuma sub 6.0 numa daca merg intra 5 cu 70 . Nu ma prea supara, asta e, e ok cu roti mai mari ca e stabilitate si na , aluminiu e elegant. Insa consumu e mai mare, si cand franez desi fac frana de motor , discurile de frana pe fata asa se infierbanta din cauza ca-s mai mari rotiile banuiesc. In rest ce sa mai zic,cum a per 50 simt altfel pedala de ambreja si frana..., evit gropile ca n-am ce face si no orice denivelare si asa se simte ca-s subtiri gumele. Parerea mea ! Sper ca n-am spus prostii.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un motor care nu prea tine cont,pentru el este greu sa impinga tablele pe 15....:)))am consum mare atat pot sa zic,nu ma mai stresez ca consuma cu 0,5l in plus....:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vor simti diferente mari prin montarea unei jante AM avand latime mai mare cu 0,5 inch fata de stock (ET-ul va fi corespunzator noii latimi iar diametrul jantei si anvelopele raman aceleasi) pe o masina cu motor de 75CP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferente mari nu cred, dar depinde de greutatea jentii. Presupunand ca o crestere cu 0,5inch aduce si un plus de greutate, asta daca nu sunt Ultralejere :))

Greutatea in miscare, rotativa va fi si mai mare.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6j15 ET50 stocK -vs-7j15 ET35 AM

Calculatorul de offset zice:

2mm MORE(the inside of the wheel to the strut housing)

EXTEND an extra 28mm(position of the outside edge of the wheel)

Ce mi se pare curios este faptul ca la 6,5j et 35 calculatorul afiseaza -THE SAME.

Ceva pareri?

Modificat de Guadalcanal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Acum am citit si eu acest topic si tin sa mentionez ca s-a discutat mult prea mult pe un subiect mai mult decat logic si simplu de concluzionat. Ai cauciucuri mai late (195<205<225) clar masina va fi mai stabila insa pierzi pe partea de consum, plus ca la viteza mai mare cele mai late vor fi mai galagiose. Ai talonul mai mare (65>60>55) clar vei avea un drum mai linistit prin patria noastra minunata, "multumita" gropilor absorbite mult mai bine de cauciucul inalt, sa nu zic de faptul ca si piesele de schimb vor tine mai mult. Ai talon mic la cauciuc si janta mai mare, ai stabilitate mai buna, insa la mult mai putini kilometri vei schimba bucse si multe altele. Acum depinde de fiecare ce vrea, ai bani... si nu te intereseaza decat viteza.. iei jante de 17 cu cauciucuri foarte scumpe cu profil sport. esti un om normal care vrea sa mearga cat mai confortabil dar si sa poate alerga din cand in cand, cumperi jante de 16 cu cauciucurile aferente. Nu ai nicio graba nicaieri, cumpara jante de 15 si cu niste Michelinuri nu mai ai nicio durere de cap. Eu am 205/55/16 de vara si 195/65/15 de iarna si cred ca o sa dau jantele de 16 road america de la Passat ca sa-mi iau niste spitate de 15 pentru vara, deoarece cauciucurile sunt aproape duble la pret. Toate cele bune tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

am un golf plus, avea din fabrica jante pe 15" 195/65/15 de iarna, si am montat de vara 225/45/17 masina nu mai are stabilitate deloc parca sare dp asfalt, sunt et35 si 8j... aveti idee dc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta o sa fac in 5 minute, a fost o janta putin stramba la interior am indreptato si roluit si am puso pe spate, dar de la 70km/h masina sare dp asflat nu o poti controla, era sa ma rastorn de 3 ori in 100 metri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jantele sunt replici sau ceva de proasta calitate? Anvelopele in ce stare sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!