Jump to content

Jante mari Vs jante mici


voicu
 Share

Postare recomandată

Da, creste doar diametrul jantei. Diametrul total al ROTII ramane acelasi. Asta e si ideea cand se umbla la roti: sa se pastreze diametrul rotii - pentru a nu avea probleme cu indicatia vitezometrului si cu transmisia.

Esemplu: 195/65 R15

195 = latimea rotii in mm

65 = inaltimea cauciucului (sau talonul) exprimat in mm ca rezultat al procentajului din latime. Aici este egal cu 195x0.65

(R = radial)

(15 = diametrul jantei in inch)

Astfel 195x0.65 > 205x0.55

195/65 R15 aprox = cu 205/55 R16 aprox = cu 225/45 R17

Pentru calcule si diferente consulta urmatorul link: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Scuze daca am esplicat prea babeste :icon_thumright:

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ce-a mai buna explicatie e cea "babeasca". Poate in felul asta se intelege exact. Chiar si o poza sa fie si mai explicit.

15vs17.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor, acum este... muuuult mai clar !

Ajunsesem de nu mai dormeam noaptea gandindu-ma.

Toate bune.

Modificat de fuscus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc,

Va rog sa-mi spuneti daca am inteles bine:

Daca eu am maxim in talon 195/65R15 si imi voi pune 205/55R16 nu va fi mare diferenta la vitezometru si la uzura pieselor de tin de directie si articulatii?

Dar care credeti ca va fi diferenta pe care o voi simti eu trecand la 205/55R16 tinand cont ca in prezent am 175/80R14?

Ma va cam zdruncina, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar care credeti ca va fi diferenta pe care o voi simti eu trecand la 205/55R16 tinand cont ca in prezent am 175/80R14?

Ma va cam zdruncina, nu?

Ciudata configuratie a rotilor pt un Golf 4 1.6 si inestetica in acelasi timp. Banuiesc ca ai achizitionat deja jantele pe 16" deoarece cele pe care le ai acum pe masina nu te vor ajuta. Poti face schimbarea fara probleme, eu am trecuta in talon valoarea 205/55/R16 91T, deci nu ai intra in contradictoriu cu specificatiile producatorului, cu atat mai mult ca nu i se schimba diametrul total al rotii, vezi site-ul din postul lui mcornel.

Prima diferenta se va simti clar la aderenta in viraje, iti va parea ca sta lipita de asfalt, deoarece micsorezi talonul cauciucului, astfel masina nu se va mai

balansa, cat despre directie, respectiv suspensie, nu e nevoie sa-ti faci probleme, va fi o diferenta, in sensul ca-ti va parea mai rigida, avand in vedere

ca ai avut anterior 175/80/R14, dar nesemnificativa din punct de vedere mecanic. VW recomanda aceasta configuratie respectiv 205/55/R16, pe majoritatea

autovehiculelor din clasa ta, in concluzie, stai fara griji si spor la treaba!

Sa revii cu o parere, doua, dupa schimbare :Driver: ca sa fim in ton cu topicul, eventual.. daca sesizezi vreo marire a consumului, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut discutia aprinsa de aici :icon_thumright:

Eu nu am sa spun pareri, argumente pro sau contra ci doar cele constatate de mine.

Vara rulez cu roti pe 17" si cauciucuri de 235/45. Initial am crezut ca voi avea un consum mai mare cu 0.5 sau chiar 1l. Totusi bord-computerul mi-a aratat altceva...un consum mediu inregistrat pe parcursul verii de 7,3 - 7,4. Acelasi consul il aveam si iarna trecuta cand rulam cu anvelopele de iarna de 195/65/15.

Si inainte de astea, vara trecuta rulam tot cu roti de 15" cu cauciucuri re 205/60/15. Si repet...consumul era de 7,3 - 7,4.

Si trebuie sa va spun ca acest consum este aratat de BC 2, unde stiti ca se inregistreaza datele pe mai multe mii de km. Iar diferenta dintre 7,3 si 7,4 e data de unde fac km... in oras sau in afara.

De aici va las pe voi sa trageti concluzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar cand mergi in fiecare zi pe acelasi trseu si ai un consum de 7,8l si adoua zi pui rotile de iarna care sunt pe 15 toli si mai inguste, iar pe bord vezi 7,1-7,2 si tot asa si a2-a zi si a3-a zi...avem experiente diferite cu seturile de roti, cel putin asta este cazul meu.

sau rotile de vara aveau o scazuta rezistenta la inaintare, iar cele de iarna grele si "lipicioase".

Modificat de adifox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu merg in fiecare zi pe acelasi traseu...stau mai mult in oras si ocazional la sfarsit de saptamana mai fac drumuri in afara. Si cum am spus consumul a fost inregistrat pe mai multe mii de km. E drept ca pe acelasi traseu de 100km am scos duminica un consum mai mic cu 0.5% decat cu rotile pe 17". Dar acelasi consum l-am vazut si pe timp de vara cand aveam rotile pe 17".

Deci chestia asta cu consumul mi se pare relativa si tine mai mult de stilul de condus decat de roti si dimensiunile lor. Nu neg totusi ca acestea nu influenteaza.

Mi se pare ca este o dezbatere fara final.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Cristi_KWJ merci pentru sustinere, acesta a fost motivul pentru care am cautat dovezi "palpabile" in legatura cu acest subiect,

in ciuda afirmatiilor unor conducatori, "consumul instant" nu pare sa sustina acest mit conform caruia odata cu cresterea diametrului/latimii rotii

creste si consumul.

Ii multumesc insa si lui stevee care a ajutat la concluzionarea topicului, prin postarea unei documentatii bazate se pare pe numeroase testari,

si anume http://www.volkswagen.com/vwcms/master_pub.../Bereifung.html, documentatie de unde reiese faptul ca da, in ciuda incercarilor

mele de a demonstra contrariul, consumul este afectat de schimbarea diametrului respectiv latimii rotii.

Merci inca odata stevee pentru timpul acordat, din punct de vedere teoretic cel putin, eu unul m-am lamurit, ramane de vazut acum

partea practica, sper sa nu fie prea radicala schimbarea :lol:

PS: topicul poate fi inchis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voicu din nou faci confuzii... NU CRESTE DIAMETRUL ROTII! Acesti diametru ramane constant indifrent daca am jante de 15 sau de 17. Daca observi diametrele ROTILOR trecute la tine in talon (si in orice talon) sunt aproximativ egale.

Dimensiunile trecute de tine in primul post, 195/65R15 si 225/45R17, au (aroximativ) acelasi diametru al rotii. Prima roata (195/65R15) are circumferinta cu 0.73 mm mai mare decat a doua roata, deci cred ca putem spune ca diametrul e egal (diferenta e neglijabila ~ 0.1 mm).

Daca vrei sa spui diamentrul jantei, atunci e altceva si alta discutie.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si Golf 4 si Octavia1. Cele mai bune performante le-am avut cu jantele originale. Stabilitatea cu jante mai mari depinde de constructia masinii. Pe Golf 4 am avut si jante de 15 si de 16. Acum vorbesc de modele obisnuite nu GTI sau R32 etc. Este doar o prima impresie ca jantele de 15 nu ofera stabilitate. Cu anvelope bune pun pariu ca fac cu masina aceleasi lucruri care le face cineva cu aceeasi masina si motor, cu jante 17. Chiar voi avea acceleratie mai buna si consumul mai mic.

Chiar e asa important look-ul in dauna performantelor? Masina nu va fi BMW cu roti mari.

Pentru a nu face teorie incercati ceva practic: luati o galeata in care puneti 1 l de apa. Cu mana intinsa invartiti circular galeata. Faceti acelasi lucru cu 5l. Observati va rog cat de repede si cu ce efort reusiti sa o faceti sa mearga circular si sa o opriti. Experimentul asta va arata altfel cum actioneaza forta de inertie circulara. Jantele mari au dispusa greutatea pe exterior (greutatea principala este anvelopa). Astfel va fi nevoie de mai mare forta sa o puneti in miscare si sa o opriti. Consum mai mare, acceleratie mai slaba, placute de frana uzate mult mai repede, toata suspensia, directia supusa la eforturi mai mari, aerodinamica la viteza degradata... Nu mai vorbesc de confort si riscurile de galme in anvelope, jante deformate de la gropi.

Daca nu ma credeti, experimentati pe masina cu costurile aferente. O sa imi dati dreptate mai devreme sau mai tarziu.

Dupa ani de condus si experimentat pe masina jante de toate marimile, pentru mine e foarte clar acum. Vreau sa am masina performanta, imi iau ceva construit de fabrica, de capetele a zeci de ingineri, nu jante mai mari cu 2-3 inch imi vor da performante pe aceeasi masina. Si inca nu este clar? In lumea noastra nimic nu se castiga fara a pierde ceva. Simti o stabilitate mai mare la anvelope mai late si mai mari? Atunci sigur vei simti si multe alte dezavantaje legate de consum, confort etc.

Pentru a duce discutia spre fineturi pot sa va spun ca jantele de diametru mare consuma mai mult in oras (la fiecare acceleratie este nevoie de mai multa forta pentru a pune roata in miscare-bratul fortei adica raza jantei mai mare) si la fel sau usor mai putin la drum lung (o data pusa in miscare, roata se invarte din inertie). Peste viteze de aproximativ 120 Km/h asta nu mai conteaza pentru ca latimea rotii isi spune cuvantul in aerodinamica masinii si consumul creste automat.

In datele tehnice ale masinilor nu sunt trecute diferente de consum de la jante de 15 la 16 de exemplu, pentru ca per ansamblu o crestere de 1 inch (la 15 inch) nu afecteaza comportamentul si consumul masinii semnificativ.

Inca ceva practic: la formula 1 jantele au dimensiuni mari? Nu, ci cat mai mici posibil pentru ca au nevoie de acceleratie... La fel si dragsterele.

In final este doar o decizie personala a fiecaruia dintre noi: vrei look (platit scumpicel) sau performante? Este alegerea fiecaruia.

:offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt de acord ca daca vrei look iei jante mai mari si daca vrei performante iei mai mici.

Franare si stabilitatea nu intra la performante? Uita-te la jantele folosite in DTM sau WTCC (ca sa zic numai 2 competitii).

Si referitor accelerare... depinde de greutatea jantei si a anvelopei. Poti sa ai roti cu jante de 19 care sa fie mai usoare ca roti cu jante de 16 si, deci, accelerarea mai buna.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietene, in competitiile mentionate de tine aderenta este unul din factorii hotaratori.

Acolo masinile nu au sub 300-400cp. O masina de cel putin 1300kg si mai putin de 150 cp este normala. Noi vorbeam de masini normale.

Sa stii ca sunt aproape imposibil pentru un posesor de masina normala (ca daca avea bani, avea Posche) de achizitionat jante de 19 mai usoare ca cele de 16. Sunt foarte scumpe. Iar niciodata nu vei gasi anvelope de 19 mai usoare ca cele de 16 pentru ca sunt mult mai late si au nevoie de insertii metalice laterale care fac anvelopa mai grea.

Nu ai vrut sa citesti atent postul meu. O sa mai explic inca o daca, poate voi fi mai clar.

La jantele mari greutatea este repartizata pe exterior (latimea jantei si anvelopa). Si daca greutatea totala (janta plus anvelopa) este la fel (imposibil aproape de la 16 la 19) acceleratia este mai slaba pentru ca bratul fortei este mai mare (raza jantei) si inertia de pe exterior mai mare. O greutate mai mare de pus in miscare. De asta acceleratia este diminuata. Pe acelasi principiu, franarea este afectata datorita inertiei mai mari care trebuie oprita. Toata discutia o purtam plecand de la ideea ca ambele anvelope de 16 si 19 sunt de aceeasi calitate si nivel de uzura.

Mai mult decat atat au fost facute nenumarate teste de revistele de specialitate care au aratat ca in general, per ansamblu, luand in considerare toti factorii, masina se comporta cel mai bine cu jantele de fabrica. Janta-cutia de viteze-turatia de cuplu maxim etc sunt interdependente si calculate pentru performante optime ca dinamica si consum.

Nu trebuie sa crezi ce citesti. Imprumuta jante de 19 in locul celor de 16 care ar trebui sa le ai, testeaza-le si vezi ce descoperi. Nu trebuie sa imi raspunzi. Stiu raspunsul. L-au descoperit de asemenea multi colegi de forum care au schimbat cu 2 inch diametrul. La masinile normale daca stabilitatea iti creste asa simtitor prin schimbarea latimii anvelopelor inseamna ca amortizoarele, arcurile sunt obosite.

Tu chiar crezi ca daca faci chiptuning nu afectezi fiabilitatea masinii in timp? Daca ai luat decizia de a face chiptuning iti asumi si faptul ca sunt afectate componente ale motorului in timp. La fel si cu jante mai mari. Chiar crezi ca ai numai avantaje?

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimate coleg, nu am zis ca ai numai avantaje. Pur si simplu nu sunt de acord cu "vrei look (platit scumpicel) sau performante". Cred ca poti avea si look si performante. Acum ca pentru asta trebuie sa scoatem sume mari din buzunar, asta depinde de fiecare (daca isi perminte si daca vrea).

Scuze, nu am vazut mai sus unde ai definit masina NORMALA. Aici spui de masini NORMALE si mai sus spui de formula 1 si de dragster-e.

Daca eu am bani sa imi iau jante de 19 de carbon, care impreuna cu anvelopa cantaresc mai putin decat cele de 16 impreuna cu anvelopa, ipoteza ta mai sta in picioare? NU.

Tot ce am spus mai sus e ca nu poti spune clar si definitiv ca daca ai janta mai mare ai si greutatea rotii mai mare. In general e valabil, de acord...

Evindent ca, in cazul meu, cand am trecut de la jantele de 16 la cele de 17 am facut niste compomisuri. Pentru mine aderenta e foarte importanta. Ma mai duc cu masina pe circuit si e extrem de importanta. Si pentru a avea aceasta manevrabilitate si look am renuntat la bani, confort, uzura la piese, etc. Fiecare decide pentru el, pentru nevoile lui.

Evident ca atunci cand am facut chip mi-am asumat un risc si sunt constient ca am facut un compromis (la fel si cei care nu au soft, ei fac un comprimis resp renunta la putere pt fiabilitate si bani). Dar stii bine ca si janta de 15,16,17,18,19,20, etc e un compomis. Acum ca e compomis din punctul de vedere al confortului, al manevrabilitatii, al pretului, etc difera de la om la om. Nici o janta nu va fii janta potrivita pentru masina X. Janta e portivita pentru masina X si conducatorul Y.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai voicu ... mai uameni: Cine stie ce-i cu jantele, s-a lamurit ce si cum. Dar daca tot vrei un upgrade pe bune ... fa si tu cum fac eu cu 3 (trei) seturi de roti.

1. 225/45/RZ17 - Pentru drumuri in afara localitatii mai lungi (bucuresti, la cate o nunta, de fitze cand si cand)

2. 205/55/R16 - Pentru vara in oras - unde ai un compromis acceptabil intre aderenta/stabilitate/distanta de franare/consum

3. 195/60/R15 - De iarna, profil cat mai "de tractor" ca sa n-ai emotii.

N-ai cum sa nu acoperi toata gama de drumuri sau sa nu fi multumit de masina ta.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu am trecut in weekend de la 175/80/14 la 195/70/14 pe rotile din fata.

si parca se infinge mai bine cand pleaca de pe loc, virajele sunt mai precise, la 160km/h parca sta mai bine pe sosea (am prins o portiune de drum si i-am dat ca sa vad)

si cel mai important, inainte cand aveam pe 175 latimea, cand plecam de pe loc si nu o turam destul se auzea un zgomot metalic, ca si cum ar tremura toba intermediara... daca o turam cu 100-200rpm in plus nu se auzea...

acum cand am trecut pe latimea de 195, a disparut acest zgomot...

deci am ajuns si eu la concluzia ca merita jante mai mari, pentru ca evident creste si latimea, si masina se comporta mai bine.'

va intreb intr-un mod offtopic... merita 900 lei pe un set de jante de aliaj Avus II 15" originale de golf4 ? (fara cauciucuri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Merita :) si sa pui si cauciucuri 195 65 R15 cum ti-am recomandat mai devreme in alt topic :) In felul asta ai jante de fabrica si dimensiune de fabrica. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

o intrebare..maine imi inscriu si eu masina pe ro si azi la rar mi-a trecut urmatoarele:

fata:195/65R15 sau 205/55 R16

spate:195/65R15 sau 205/55 R16

iar jos la mentiuni:alte modificari care nu afecteaza performatele:

alte anvelope:205/60 R15

sau 225/45 R17 91H

nu va fi nici o problema ca in talon o sa am trecut pe 15 si eu vreau sa trec pe 17 exact cum a zis si rarul,nu?

vreau sa imi cumpar niste jante zandvoort pe 17 cu tot cu cauciucuri la ce trebuie sa fiu atent ca nu prea ma pricep?stiti pe cineva care vinde?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

somoso daca iti apare pe talon si dimensiunea aceea atunci nu o sa ai probleme cu politia niciodata stai linistit , si o sa arate si masina mai bine , o sa pierzi un pic la putere la demaraj da cam atata.

Modificat de killerage
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand am citit "discutia" despre jante mari vs. jante mici.

O parere din practica : nu dimensiunea este problema ci greutatea ! Daca ansamblul janta + anvelopa (greutatea suspendata) este mai usor, logic scade si consumul. De ce jantele forjate sunt mai scumpe decat cele turnate ? Poate are cineva asa ceva si ne "impartaseste din experienta" !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot...n-am inteles nimic.

Am pus anvelope mai inalte cu aproape 5%....A crescut consumul?

11111.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cauciucuri 215/55-16,dar asa cum a scris colegul mai sus,la R.A.R in urma unui act pe care l-am prezentat la ghiseu,mi-a trecut mai multe dimensiuni in talon. Actul asta l-am primit atunci cand am cumparat masina din Germania. Eu altceva vreau sa intreb,care e diferenta,de greutate(in kg), de latime(in cm) intre anvelope de 215/55-16 si anvelope 225/45-17? Ca pina la urma despre asta e vorba,nu? Si daca constructorul la acelasi tip,model,cu aceiasi putere si combustibil,echipeaza cu mai multe marimi de jante si cauciucuri,care este adevarul? Adica,passat dupa 2005,motor 1,9tdi,105 cp,vine echipat si cu cauciucuri de 215/55-16 si cu 205/55-16 ,iar motor 2,0tdi cu tot felul de cauciucuri si jante de 16sau17? Oare s-a tacanit fabricantul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o legatura greutatea anvelopei. De ex masa unei anvelope de dimensiunea 205/55/r16 difera in functie de marca si tipul anvelopei. Apoi mai difera si daca are pereti intariti, daca are runflat, etc...

Masa ansamblului anvelopa + janta difera si mai mult. Sunt jante mai usoare sau mai grele in functie de marca, model, tehnologie folosita, etc.

In principal se monteza jante mai mari la masini mai puternice pentru ca sistemul de franare as incapa :). In rest mai difera jantele in functie de dotare. Jantele din aliaj de dimensiuni mai mari precum si anvelopele de dimensiuni mai mari costa mai mult decat aceleasi jante si anvelope de dimensiuni mai mici. Asa ca dai un ban in plus si primesti "un upgrade" (am pus in chilimele pentru ca nu toti isi doresc jante cat mai mari).

Latimea intre o anvelopa de 215 si unua 225 e de exact 10mm (225-215=10).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!