Jump to content

Temperatura apa LUPO 1.4 benzina


johnyBOY
 Share

Postare recomandată

Am schimbat termostatul,totul este ok acum. Temperatura creste foarte repede si caldura de te sufoci. Pana acum ventilatia era doar la 3 si 4 si era frig acum 2 si 1 si e cald. De stiut cand scoti termostatul curg cam 2 litri de lichid din motor.Furtunul de la radiator l-am prins in sus ca sa nu curga si de acolo nu am pierdut prea mult.

Eu am uitat de procedeul de umplere de mai sus, dar a fost bine ca am verificat nivelul dupa cateva zile pentru ca scazuse sub minim. Lupo_bv mersi de info.

Modificat de piny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut!

As avea nevoie din nou de indrumarile voastre. Am urmatoare problema la Lup.

Astazi mergand prin oras mi se aprinde becul de apa in bord, apa la vreo 120 de grade. Opresc, deschid capota deja dadea afara lichid pe la vasul de expansiune pe la supapa de suprapresiune.

post-78457-0-88372200-1381517182_thumb.j

Am verificat furtunele si primul dintre ele A (din parte superioara a radiatorului spre motor) era fierbinte, radiatorul era rece iar cel de al doilea B (din partea inferioara a radiatorului spre motor) era rece. Am tras concluzia ca s-a blocat termostatul.

M-am gandit " un pic" si am nascocit vreo 2 intrebari :

1) Termostatul este montat pe traseul de racire la iesirea apei din motor catre radiator!? Daca Da, atunci s-a format presiune inversa si apa calda a ajuns in primul furtunul A ? Daca Da, de ce nu era si radiatorul caldut? si furtunul B era rece si nu se simtea presiune in el.

2) Am inteles ca senzorul de temperatura de pe radiator comanda pornirea ventilatorului ? Este conectat la acelas releu care comuta treptele pentru AC (ala mare si scump de pe traversa) sau actioneaza separat functionarea ventilatorului ? Se poate verifica in vreun fel?

Am facut scanare cu VAGCOM si nu am nici o oroare  :lol:

Sunt destul de novice in domeniu, imi cer scuze daca intrebariile mele is un pic dumb dar as vrea sa inteleg cum ar trebui sa functioneze sa stiu unde ar putea fi baiu.

Multumesc!

Modificat de cosmindumi87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ţi-am ataşat schemele. Eu cred că termostatul este blocat pe închis, dar nu bag mâna în foc (la mine este un pic altfel şi în situaţia ta precis ăla ar fi fost de vină), dar dacă o să analizezi cu răbdare schemele precis o să-ţi dai seama care este circuitul la a ta.

circuit racire - motor.pdf

circuit racire - radiator.pdf

circuit general.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Victorie  :icon_thumleft: !

Am rezolvat problema, cum ziceam termostatul era blocat pe inchis si a patruns prin capacul de plastic si nu functiona cum trebuie. Am pus termostat nou si merge brici. Temorezistorul de pe radiator isi face treaba si ventilatorul porneste cand trebuie.

Am inteles ca asta ii boala lor strapunge termostatul capacul de plastic si nu mai functioneaza corect.

Multumesc din nou lupo_bv pentru sfaturi si indrumari. Tre sa bem macar o bere daca ajungi prin Cluj sau ne intalnim vreodata.

Un weekend placut!

Modificat de cosmindumi87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare,

am achizitionat de curant un lupo 1.4 - 16v din 1999 pentru prietena mea , si surpriza ieri cand am mers la rar sa ii fac cartea am observat ca nu baga deloc caldura,acul statea jos de tot,dupa rezolvarea cu rar-ul am mers la un service si ce-i de acolo mi-au montat termostatul (ceva marca Mahle - 60 ron ) deoarece nu avea deloc (mi-au spus si ceva de genul ca trebuie sa schimb capacul de plastic). Chestia e ca la intoarcere a inceput sa bage caldura dar acul a inceput sa urce peste 100C, am oprit si am adus masina acasa tractata. Acum dupa ce am citit despre problema pe care a avut-o cosmindumi87, ma gandesc ca problema mea sa fie din cauza lacasului in care intra termostatul? (daca se poate sa ma ajutati si cu un cod pentru piesa respectiva ). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a aerisit instalatia de asta a crescut temperatura (in cazul in care nu sunt probleme de montaj). In principiu se aeriseste singura (vezi pdf mai sus), dar trebuia sa o lasi la ralanti pana porneste ventilatorul (eventual lasa busonu deschis pt. ca daca are valva defecta nu se poate aerisi). Fa de mai multe ori chestia asta si daca persista atunci trebuie vazut care este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu daca au facut ce-i din service aerisisrea,ca in fata mea au turnat antigel+apa, iar imediat am plecat la drum, azi dupa masa o sa o pornesc si o las la relanti sa vad ce se intampla,ii deschid si busonul. Ma gandeam sa nu imi fi montat bine aia termostatul sau ceva.. :icon_confused:   oricum multumesc deocamdata,postez deseara rezultatul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit masina in dupa masa asta, am lasat sa mearga motorul vreo 20 de minute (am desfacut si dopul de la vas putin ),la inceput mi-a indicat acul de la apa pana a ajuns la 90c iar imediat a picat jos la 0c si nu s-a mai miscat, chestia e ca furtunul din partea de sus statea fierbinte iar cel de jos (unde in capat e termostatul ) era rece-rece ,nici ventilatorul nu a pornit. S-a inteleg ca atunci nu deschide termostatul? iar chestia cu indicatul apei e de la  senzorul G62 care am vazut intr-un post anterior ca as putea sa-l curat (sau ma rog sa il verific cu un ohmetru-dar nu am asa ceva  :(  ) ? oricum treaba buna e ca i-am facut cartea de identitate, pana rezolv cu restul actelor si cu plata taxei de mediu, sper sa ii dau de cap  :D  as incerca sa ii scot termostatul, si eventual sa cumpar si capacul de plastic unde intra, si daca tot am ambalajul de la termostat as putea sa postez codul piesei aici,poate nici nu mi-au dat ce imi trebuie mie. (am inteles de la un mecanic ca la motorul de 1.4 16v sunt 2 tipuri de termostat ) :icon_confused:

Modificat de eXperience88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mod normal trebuia să pornească ventilatorul (porneşte pe treapta I dacă temp este între 93-97 grade) pentru că el este comandat separat de un senzor din radiator (termocupla).Trebuie văzut care este treaba aici (verificat ventilatorul, mufa, termocupla).

Dacă zici că a picat acul de temp brus atunci cauze posibile pot fi (excludem defectarea ceasului): contact prost la mufa G62 (se curăţă numai contactele, senzorul în sine nu ai ce să cureţi), sau senzorul buşit. Se poate verifica cu instrumentul de măsură (nu-ţi trebuie ceva performant, găseşti destul de ieftin pe la magazinele de electronice sau prin târguri), mi se pare indispensabil să ai unul pentru determinarea defectelor electrice.

verificare G2-G62.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat un aparat de masura azi (nu e cine stie ce,a fost 60 ron ) o sa il probez sa vad ce si cum  .

 

 1. M-am uitat pe schitele postate de tine, o sa incerc dupa-masa sa scot mufa de la senzorul G62, si o sa iau si un spray de contacte ca sa o curat.

 2. Senzorul ala din radiator da drumul la ventilator cand atinge temp de 93-97 grade , dar din ce am vazut in schite e undeva aproape la jumatatea radiatorului,daca nu ajunge apa fierbinte la el din caza ca nu isi face circuitul atunci clar ca nu va porni ventilatorul. Ma gandeam oare cu vag com-ul imi da ceva eroare daca e defect ? sau as putea sa il scot si sa incerc cu o bricheta sa vad daca il incalzesc porneste ventilatorul ori ba?

 3. O alta problema ce o mai are masinuta si nu tine de topicul asta, dar postez aici poate imi dai un raspuns scurt si pentru asta lupo_bv, cand o pornesc sta aprins martorul abs ( cel mai probabil un senzor de abs ma gandesc ) iar dupa 1-2 minute se aprinde si semnul exclamarii si piuie cateva secunde, apoi ramane in bord palpaind. ( la bora cand am avut probleme cu un senzor de abs, imi aparea doar martorul de abs nu si cel d ela frana, m-am gandit sa nu fie de la lichidul de frana, dar e plin borcanasul ). 

 

P.S . - raman dator pentru raspunsuri, poate ne intalnim prin bv, ca vin destul de des , si o sa fac si o cinste, pe vremuri ajungeam si pe la cateo intalnire joia cand se tinea in parcarea de la real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  1. Este important ca valorile pe cei 2 senzori să fie cât mai egale. Starea senzorilor se poate vedea şi în vagcom (nu apare eroare decât dacă circuitul este întrerupt sau în scurt) comparând temperatura de pe engine cu cea de pe instruments
  2. Nu dă eroare pe vagcom pentru că acest circuit nu este monitorizat de ECU. Se verifică în felul următor (în schema ataşată F18=termoswitch, V7=ventilator), atenţie că verificarea se face în această ordine nu pe sărite, pentru a trece la pasul următor trebuie remediată problema în cazul în care apare una:
    • se scoate mufa de la F18 şi se identifică pinii 1,2,3 din schemă;
    • se porneşte motorul (cred că ar merge şi numai cu contactul pus, nu ştiu exact) şi se verifică prezenţa tensiunii pe pinul 2 (se măsoară între pinul 2 şi caroserie sau - de la baterie). Dacă nu este tensiune atunci problema este la siguranţa de 20 A sau la fire.
    • dacă este tensiune se face un ştrap cu un fir între 2 şi 3---->ventilatorul trebuie să pornească, dacă nu atunci este o problemă la ventilator sau la mufă;
    • se face ştrap între pinii 1 şi 2, dacă ventilatorul nu porneşte atunci este arsă rezitenţa adiţională din el (bineînţeles dacă ventilatorul a mers cu ştrapul pe 2-3)
    • se scoate termoswitch-ul şi se pune în apă  cu multimetrul pus pe pinii 1-2 ( se trece multimentul pe verificarea continuităţii, se mai poate verifica şi cu un bec înseriat cu o baterie), când apa dă să fiarbă trebuie să se închidă circuitul.
    • pentru verificarea pe treapta a 2 de viteză (adică contactele 2-3) s-ar putea să nu poţi verifica tot aşa pt că alea se cuplează la temp mai mari de 100 grade care nu pot fi obţinute decât cu apa sub presiune, în mediu deschi pe aragaz apa nu trece de 100 grade
  3. problema asta se discută pe acest topic http://vwforum.ro/topic/66670-martor-abs-aprins/?hl=+abs

P.S . În timpul săptămânii nu am timp mai deloc, dar dacă ajungi în weekend dă un semn pe pm şi dacă nu sunt la job, cu plăcere.

Pages from schema el.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Azi nu am reusit sa fac prea multe,dar in shcimb am scos mufa de la senzorul de temperatura,am curatat-o cu spray de contacte apoi am mers putin cu masina, la inceput a urcat frumos , a stat apoi la 90grade, nu a trecut peste, m-am tot uitat la furtune sa vad daca se incalzeste si cel de jos dar nimic, apoi la un moment dat ..buff a picat acul la zero, am scos mufa de la senzor si am bagat-o la loc si iar frumos la 90grade, sa fie pana la urma senzorul busit ( dupaia am tinut-o turata la 2000 ture  vreo 5 min si tot oscila, 80 -90 grade, apoi s-a stabilizat la 90 si asa a ramas ) ?..si am facut o verificare mai amanuntit si in locul unde e pus termostatul, observand ca defapt sunt 2 suruburi diferite ( unul de 6 si unul de 8 cred, si mult silicon rosu ) deci cred ca ar trebuii sa schimb si capacul unde se afla termostatul dar asta cand o sa fie timp mai frumos.

   Si la a 3 a problema - azi am observat ca nu s-a mai aprins semnul exclamarii deloc, imi sta numa abs-ul, maine imi iau si cablul cu mn sa-i fac o verificare cu vag-comul..( nu sunt chiar meserias in testari si alte minuni, dar asa cu incetul le mai dau de cap ). Oricum mersi de raspunsuri si de schite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat azi capacul acela de plastic (flansa) in care sta termostatul, am observat ca avea tumburusul ala din mijloc rupt, acum deschide  nu se mai incinge apa,singura problema e ca nu imi mai indica deloc pe bord, trebuie sa comand si senzorul de temperatura si sa-l schimb. Pana atunci un weekend fain tuturor !  :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

iar mi-a picat termostatul pe deschis :( a 2 oara in 2 ani, randul trecut am pus wahler iar acum nici nu stiu marca sa pun :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal. am o dilema mare, las masina la relanti, acul de la apa creste usor cu incalzirea motorului, furtunul unde vine termostatul este rece iar celalalt fierbinte;dupa anumit timp se incalzeste si cel unde vine termostatul treptat pana cand ajunge la 87 grade unde deschide de tot, termocupla porneste.

in mers acu din bord incepe sa scada  la 70 si acolo moare, dc stau la semafor sau la relanti acu urca usor pana la 87 grade si pleaca termocupla.

asta se intampla decand e caldura asta torida.

 este OK treaba asta????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

La 1.4 aseara a inceput sa fiarba si s-a aprins si martorul rosu. Cum verific daca e pompa de apa,senzor sau termostat? Lichid este in rezervor.

Edit.. Daca ajuta la ceva ventilatorul mergea...

Modificat de piny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiator rece, motor cald = termostat defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a blocat termostatul pe inchis. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

nu mai sunt pdf  atasate sau poze  din pacate  ,     intreb  si eu  unde  se afla  senzorul de temperatura   ?

am gasit .    dupa min 2 in video  sau   aici   mai clar 

 

Modificat de crysxyz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus doc la loc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!