Jump to content

consum 1.6Fsi


rux76
 Share

Postare recomandată

Salut, si eu miam luat de curind un VW BORA 1,6 FSI, merg prin Iasi numai si am un consum de 11-12, am aprins in borg motorasul cu galben, cred ca e din cauza sondei lambda, mi se pare cam mare consumul, voi cum credeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shymano - te-am intrebat de gpl si pe privat acum ceva timp si mi-ai raspuns ... iti multumesc.

 

Nu e chiar asa cum zici tu ... am fost azi la pitesti ... am avut drum pe acolo si mi-am adus aminte de prosperanta2000 s.r.l. si am trecut pe la ei ... din pacate nu am avut timp sa stau sa astept pe`un inginer in schimb am discutat la telefon pe drum spre bucuresti.

Treaba sta cam in felul urmator ...

 - costul achizitie instalatie GPL pentru injectie directa (in cazul de fata 1.6 FSI / BLF) se ridica la 980 Euro la cursul BNR din ziua montajului.

 - consumul de GPL este asemanator cu cel de benzina, adica daca iti consuma 10% in bucuresti, tot 10% o sa iti consume si GPL, in schimb pentru buna functionare a motorului/injectoarelor, se regleaza instalatia in asa fel incat iti consuma x % GPL + 1.5 Litri benzina %.

 - instalarea dureaza aprox. 6 ore, programare cu o saptamana inainte, se merge dimineata.

 - consumabilele se schimba la acelasi interval, nu se modifica nimic privitor la revizia masinii

 - nu sunt necesare ulei sau bujii speciale

 

Concluziile mele ...

 

Rotunjind costul instalatiei la suma de 4500 lei, incluzand drumul, masa, cafeaua, etc. ... 

 

 - consum benzina Bucuresti (oras) 9,5 - 10 % ... mergem pe 10% pentru ca atunci cand nu e frig este cald ... deci pornim clima ... cost/100 km = 57 lei

 - consum GPL Bucuresti 10% + 1,5% benzina ... cost/100 km = 29 lei (pret GPL rotunjit) + 10 lei (cost benzina) = 39 lei

 - consum bezina in exterior ... in functie de mers ... mergem in limite ca suntem corecti ... deci consum mediu exterior cu viteze de max. 50/90/130 ... nu il scoti sub 6.5 decat impinsa sau mers 110 pe autostrazi. 6.5% benzina inseamna 37 lei/100 km

 - consum GPL exterior 6.5% + 1.5% (benzina) ... 19 lei + 8.5 lei = 27,5 lei/100 km

 - la pornirea motorului GPL-ul intra doar dupa min 25 grade celsius ... recomandat este 40 ... asta inseamna, luand in calcul consumul de benzina la relanti/ora de stationare care este de 1.4 - 1.6 atunci cand e rece, inca 1.5 litri la 10 porniri ... adica la maxim 5 zile ... da stiu ... unii vor spune ca e infim si ca nu trebuie luat in calcul ... hai sa va contrazic ... impartind (365/5 zile) x 1.5 litri (la 5 zile consumul de benzina la pornirile reci) rezulta si de aici vreo 100 litri de benzina ... hai sa zicem ca nu toata lumea porneste masina zilnic ... ca mai mergi in concediu, mai stai, mai esti liber, mai mergi si pe jos/cu bicla/motocicleta/role etc ... sa injumatatim consumul asta ... 50 de litri de benzina ... deci aprox. 250 lei.

 

La un rulaj de 20,000 km/an ... cu diferenta medie de 15 lei/100 km, deci 1,5 lei/km, intre GPL si benzina (considerand ca merg 10,000 km in oras si 10,000 km in afara ... cam asa si este la mine), impartind suma de 4500 lei / 1,5 lei/km rezulta ca mi-ar trebui aprox. 1 an si jumatate doar sa recuperez investitia. 

DAR ... daca mai pui costul reviziei la GPL care este 100 lei/15,000 km, costul suplimentar al ITP-ului la 2 ani care este 50 lei, consumul in stationare care se ridica la ~ 250 lei/an ... mi-ar cam trebui 1 an si 9 luni doar sa recuperez investitia.

Pentru cineva care isi masina cu ideea de a o tine minim 4 ani ... zic ca renteaza ... eu vreau sa o mai tin 2 ani.

Pentru mine nu renteaza .... raman la benzina.

O seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danitoiu.adrian

Stie cineva daca pompa de benzina de pe golf 5 1.6 fsi are tur si retur ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danitoiu.adrian

Inseamna ca am o problema ca mie pw retur nu imi vine nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ b i z:

- consumul ala de 1.5% de benzina permanent ... eu nu prea il regasesc la masina mea. La un drum de Oradea (mai precis Suncuius) mie mi-a consumat si vreo 10-11 litri de benzina, in conditiile in care mai bine de 100-130 km am tinut-o doar pe benzina. Adica am dat-o eu, manual, pe benzina. Drum pe care l-am facut la dus in 8 ore si la intoarcere in 7 ore; adica mers pe unde s-a putut cu 180-190km/h la greu, Dealul Negru abordat la o maniera super sport, am scos din masina aproape tot ce s-a putut. Daca ma lua radarul, nu-mi lua doar permisul, cred ca imi lua masina ...

- acum, pe vremea asta, cand diminetile sunt cu -3...-5 grade, am cam tinut-o putin mai turata pana am plecat de pe loc; 1500-2000 ture, nu cine stie ce (poate doar asa sa consume 1.5% pe ora...) in maxim 5 minute trece pe gpl. Vara trece imediat, nu se mai pune problema.

- consumuri realizate afara: 6% la mers pana in 110 km/h, 8.2% la drum mai alert, cu maxime de 130-140 km/h. Alimentari facute la acceasi statie, inainte si dupa drumuri. In special Buc-Urziceni, care nu este o ruta lejera dpdv al aglomeratiei. La drumul de Oradea mi-a luat undeva la 10-12%, nu mai stiu sigur, am scris undeva p-aici consumul exact realizat atunci. Dar ia in calcul si modul de abordare ... In Bucuresti, cu plinuri facute la aceeasi statie, 12.53% in conditiile de frig din ultima luna. Mi-am bagat aplicatia "Fuelio" pe telefon, unde tin socoteala ...

Nu consuma cat o bicicleta ... dar cu siguranta face toti banii trecerea pe gpl. Nu mi-am luat masina s-o schimb ca pe maieuri, ca nu-mi permit asa ceva. Consumurile sunt realizate de mine, nu am de ce sa-mi laud masina, ca nu vreau s-o vand sau altceva ... De curand, un prieten si-a luat un Golf 5, tot 1.6 FSI. Mi-a spus ca este foarte multumit de consum, ba chiar e mai mic decat i s-a spus ca ar fi. Si el se gandea s-o treaca pe gpl. Fiecare face ce vrea, cum il duce capul, cum crede ca-i mai bine. Dar informati-va foarte bine inainte, cereti pareri pertinente de la mai multi oameni care folosesc asa ceva; si mie mi-a zis tipul de la Pitesti ca "e posibil" sa consume si benzina, maxim 1.5%, dar uite ca nu consuma cum spunea el ca ar fi posibil ...

LE: n-am inteles faza aia cu costul suplimentar al ITP-ului la 2 ani ... tu nu-i faci ITP masinii sau ce?? Nu este alt ITP din cauza ca ai sau nu gpl pe masina, sa stii ...

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu consumul pe ora la rece incerc sa te contrazic maine cu o poza ... Ca in fiecare dimineata o sa plec in jur de 08:30 cand, in perioada asta, este frig.

Ce nu mentionezi pe nicaieri este acel consum de benzina, consum care vrei, nu vrei, el exista. Daca te uiti la modul de functionare al motorului/injectoarelor ai sa vezi ca acel consum de benzina este obligatoriu la tipul asta de motor.

Legat de costul suplimentar al ITP-ului ... ITP la autoturisme pe benzina este de aprox. 100 lei .. Daca ai o instalatie GPL instalata pe masina costul ITP-ul creste cu 50 lei ... Probabil suma difera de la o statie la alta sau de la un oras la altul ... Ideea e ca exista o taxa suplimentara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din punctul meu de vedere instalatia gpl nu renteaza decat daca masina este folosita zilnic cu un rulaj de cel putin 100km, altfel nu renteaza investitia .

sunt de acord cu ce a relatat biz .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat azi sa fac poza cu consumul in stationare la rece ... rog colegii cu tipul asta de motor sa spuna care este consumul in stationare atunci cand motorul este rece (consumul la relanti la pornirea de dimineata).

Cum ai spus mai sus ... in 5 minute trece pe GPL. 5 min x 10 porniri = 50 de minute de consum in stationare ... ai minim 10 porniri la o masina folosita zilnic in 5 zile ... deci? 50 minute, aprox. 1 ora, 1.5l/h ... eee? we are getting there ...

Iar daca vrei sa tii masina mai mult sa iti spun si ca o butelie de gaz are valabilitate si dupa un timp trebuie schimbata ca altfel nu treci ITP-ul? deci alte costuri ... da stiu ... pe termen lung, dar imparte costurile pe an de folosinta.

 

Cred ca merita GPL pe tipul asta de motor daca faci macar 40000 km/an, daca este ultima masina sau daca ai de gand sa pastrezi masina minim 2 ani cu 40000/an, 3 ani cu 30k/an, 4 ani cu 20k/an ... etc ... si usor, usor ajungem la varianta a 2-a ... daca este ultima masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata o sa-i fac poza la bord ... acum inca nu s-au resetat ceasurile si inca nu s-a racit, am fost plecat cu ea si nu am oprit-o decat acum vreo jumatate de ora. Maine dimineata, pe la ora 6.00, ii dau prima cheie si-i fac poza. Rece, cu aerul pornit parbriz-picioare (pe economic, nu pe climatizare, nu pe recirculare), cu oglinzile pe dezaburire si cu luneta pe incalzire, inainte de a pleca in seara asta imi arata 0.9-1% consumul in stationare. Dimineata plec mai mereu pe la 6.00, asa ca nu se poate spune ca e cald afara ... 

Am mai citit undeva ca ar consuma 2 litri benzina la 8 litri gpl consumati. O prostie ... cei 10-11 litri despre care am spus mai sus ca i-am consumat la drumul de Oradea au fost consumati la un ritm foarte alert de mers, si sunt exacti deoarece am facut plinul atat la plecare, cat si la sosire. Plinul facut acasa, cu bidonul, nu la statie, unde se poate motiva ca fura sau nu pompa ... despre bidonul de 10 litri de apa plata nu se poate spune ca are 15-20 litri ...

Butelia are valabilitate 10 ani ... daca si la perioada asta ne punem problema ca, vezi Doamne, cheltuim bani si pe butelie ......... luati biciclete.

La ITP am platit intotdeauna la fel, si inainte de a monta gpl-ul, si dupa ... am platit pana in 80 lei (nu mai retin daca 69 sau 79 lei). Bine, eu l-am facut intr-o unitate militara, autorizata. Insa la o minima cautare pe net, am gasit preturi de 90-110 lei, cu tot cu gpl (90 fara gpl, 110 cu gpl). Daca vrea careva sa il faca la pret dublu ca asa se simte el mai bine sau ca e mai aproape decat urmatoarea statie si nu vrea sa mai mearga inca 5 minute pana acolo, e problema fiecaruia ... dar, deocamdata, s-a inventat cautarea pe net sau direct pe strada ...

Una e sa recunoastem ca suntem sau nu adeptii gpl-ului, si alta e sa blamam folosirea sau utilitatea/rentabilitatea lui. Inca nu s-au inventat masinile care sa nu consume, ci sa ne aduca bani. Dar, fiecare cu parerile lui ... si la gpl este aceeasi problema de perceptie ca la diesel, pareri pro si contra chiar daca nu au acoperire reala. Si pe o tema, si pe cealalta, se contrazic oamenii de ani si ani de zile, si nu se vor opri, probabil, niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hei ... citeste atent ce am scris si apoi trage concluzii ... de fapt, pana la urma, cine nu ar vrea sa mearga moca?!

Da ... cheltuim bani si pe butelie si pe consumul in stationare si benzina concomitent cu gpl si taxa ITP extra care, conform RAR-ului, este obligatorie (cine nu o percepe e problema lui cum face si de ce) si pe instalatia in sine si pe intretinerea acesteia etc ...

Da ... eu sustin ca, PENTRU MINE, care fac in jur de 20k/an si nu am de gand sa tin masina mai mult de 2-3 ani, NU RENTEAZA ... toata lumea e libera sa isi faca calcule si sa ia o decizie ... nu am sa iau eu sau tu o decizie pentru ei cu siguranta.

Da ... imi place sa calculez cheltuielile in ideea de a trage o concluzie, in situatia de fata, daca renteaza sau nu sa montez o instalatie GPL ... tocmai pentru ca imi calculez cheltuielile am ajuns ca cumpar o masina pe benzina ... am avut diesel pana la asta ... si DA ... a fost din aia de cocalar, cu tractiune spate, pe care am tinut-o 4 ani ... e masina pe care am tinut-o cel mai mult, iar in prezent sunt la prima masina pe benzina, exceptand cele 3 dacii pe care le-am avut ... Consumul la asta pe benzina este foarte asemanator cu cel de la masina precedenta (diesel).

PENTRU MINE ... tragand linie ... nu renteaza ... e simplu, e situatia mea.

Octavia e mai usoara ca passatul (in cazul meu variant).

Faza aia cu ".... luati biciclete"  ... sa fim seriosi ... calculele, PENTRU MINE, le-am facut pentru a vedea daca renteaza sau nu cu GPL ... crezi ca pe benzina merg moca sau cum?

 

ideea este ca PENTRU MINE, VW Passat 2008, 1.6 FSI, Cod motor BLF, ~133000 KM in prezent, in conditiile:

- 15k/an si 4 ani sa pastrez masina

20k/an si 3 ani sa pastrez masina 

- 30k/an si 2 ani sa pastrez masina

nu renteaza sa imi montez o instalatie GPL care costa ~ 4500 lei.

 

 

Off Topic

Am si bicicleta si motocicleta ... nici macar bicicleta nu merge moca ... sa nu mai zic de motocicleta care e mai scumpa la intretinere decat o masina si are si consumul mai mare :D, fie in oras, fie in afara.

Cu bicicleta mi-am propus de anul trecut sa cobor Bunlocul ... cine e interesat pentru la vara, poate ne "combinam" la ceva.

Cu motocicleta cine e interesat stie pe ce forum, nu vreau sa fac publicitate .... acelasi username "B I Z"

 

O seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

aici este consumul la relanti pe o perioada de 5 minute.

consumul sta la 1.5 l/h timp de 1 min apoi scade treptat pana la 1 l/h in minutul 5.

deci nu e chiar 1.5 cat am zis eu pe toata durata celor 5 minute ... este de fapt o medie de 1.2 ... 1.3 poate.

 

 

 

iar asta este:

- cu consumul mediu pe 15 minute de condus pana la serviciu, azi, aprox. 6 km ... incluzand cele 5 minute de stat in parcare din primul filmulet 

- consumul mediu pe ultimii 3189 km condusi in 97 ore si 15 minute cu o medie de viteza de 33 km/h (da ... traim intr-o tara de rahat)

km astia sunt facuti in aproape 2 luni ... de la 1 ianuarie pana azi, cam 2/3 in oras semi-sportiv, restul afara, pe drumul dintre Bucuresti si Slatina, pe A1 cu viteze intre 110 si 140, iar Pitesti-Slatina mers cu traficul + ceva depasiri.

 

O seara placuta va doresc!

Modificat de b i z
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all, am citit topicul consumului si sunt bulversat... unii spun ca mas. le consuma cat un diesel, unii ca le consuma in oras 10-14%, nu stiu ce sa mai inteleg. Am o oferta de un G5, 1,6 FSI, masina cunoscuta, km putini, bla bla... dar ma cam sperie consumul. Ar mai fi si taxa de plata dar nu stiu ce EURO este motorul FSI, ma puteti ajuta cu norma EURO la FSI, va rog ??? Multumesc anticipat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă motorul funcționeaza în parametri normali nu are cum sa consume 14%. Dar acum depinde și cum "pedalezi". Cu un mers normal la o ora de vârf eu am consum de 8,5%. Am scos consum mediu de 5,2% în afara pe o distanta de 112 km cu o viteza medie de 75km/h și o maxima de 90km/h, cu trei persoane în mașină. N-ai de ce sa te temi în privința consumului. 1.6 FSI de pe Golf 5 este Euro 4. Te va consta undeva la 2200 de lei.

Modificat de MihneaAG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Rata. De curand, adica 2 feb mi.am luat si eu un g5 din 2005 1.6 fsi cu aprox 99k in bord rulat in afara peste 90k. Cu problema la EGR, are 3 dinti rupti, nu mai deschide clapeta am un consum de:

- 46/26 litri in primii 100m dupa care coboara la 8.7-7.5 in 3 km cu mers 70 km/h.

- dupa cei 3 km am o trecere la nivel cale ferata si iar o portiune une pot merge cu 70km/h de vreo 4 km ... Consumul scade sub 7 pana la 6.5

- dupa cei 7 km intru in oras, semafoare des, etc se mentine undeva sub 7-7.5 daca merg calm daca nu, urca pe la vreo 8.5-8.9 asta pe o portiune de 15 km in traficul din iasi.

-In afara am mers foarte putin cam 180 km(dar continuu) cu mers in localitati cam 40% din drum cu viteze intre 50-140 km/h in reprize scurte, consum de 6.2

- Daca mergeam la consum scoteam sub 6 l/ 100km

Eu zic ca merita g5 mai ales daca cun masina, taxa e undeva la 450 euro, este E4 cu emisii de 160g/km. Eu am avut taxa platita deoarece a fost in ian 2014 inm in RO si nu a recuperat-o.

Modificat de Ciurdea Ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate CB-urile indica consum enorm cu motorul rece si in primii metri parcursi. Consumul ala de 46/26 e irelevant. Dupa ce parcurgi cativa km iti dai seama cam pe unde se invarte media.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Am vrut sa dau toate detaliile, nu vroiam sa faca infarct dupa prima 100 m, la rece :))).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor ptr raspunsuri, deocamdata raman la diesel-ul meu.....pana m-am informat eu, deja FSI-ul s-a vandut, era de asteptat o asemenea masina. O zi buna tuturor.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danitoiu.adrian

A avut cineva probleme cu pompa de inalta presiune ? Ca mie nu imi vine benzina pe retur .... sunt disperat nu'i da nimeni de cap si am un consum enorm de benzina ...
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!