Jump to content

Stergator luneta - probleme


eu
 Share

Postare recomandată

Eu l-am reparat pe al meu si deocamdata merge foarte bine. Nu ma deranjeaza daca va trebui sa mai repar vreodata in urmatorii doi ani :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pffff , pentru banii aia e foarte bun unul home made :))

App: ce contine? Are si axul stergatorului?

 

ax, tija stopitorului, tamburusul, garnitura si oringuri plus vaselina.

 

Nu prea merita sa dai banii aia.

Ori iei din dezmembrari unul cu vreo 100 de lei, ori ii repari teava la al tau cu cativa lei maxim. :)

 

mai bine il repari pe al tau.... la SH nu stii cat te tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

 

Stergatorul meu chinuit de pe spate a ramas blocat, nu stiu daca este de la sigurante, le-am verificat, totusi nu mi-am dat seama care este exact cea pentru spate, daca este separata...

Daca dau de maneta nu se aude nimic la motor, am incercat sa il ajut sa se miste, fara succes, nu se clinteste.

Cum se ajunge la acest motor de stergator? Am incercat sa demontez masca de usa portbagaj dar nu mi-am dat seama ce sa fac dupa ce am desfacut cele 2 suruburi din manerele de pe portbagaj (cele de inchis).

 

Ce ar trebui sa desfac mai departe, cum procedez ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce desfaci cele doua suruburi, tragi usor de masca aia. Se tine in cleme. Uite aici o lista cu sigurante:

 

http://s28.postimg.org/6j0hq4k4t/Lista_sigurante.png

 

Inainte sa te uiti la motor, uita-te la firele din manson (e un cauciuc aflat intre haion si caroserie, atat in stanga, cat si in dreapta). Uita-te la firele la cel din stanga. Sunt sanse mari sa gasesti ceva intrerupt/rupt pe acolo.

 

http://s23.postimg.org/ofeb656cr/portbagaj_golf_4_1_4_negru_2001.jpg

 

Am incercuit cu rosu' mansoanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAlut Catalinescul,

 

Zilele trecute am patit aceasi chestie ca si tine mi sa blocat stergaorul de pe luneta. Am verificat siguranta lui ... nu mai imi aduc aminte exact care este si tensiunea pe firele care duc la stergator, unu singur fir este GND(cel maro) si pe restul trebuie sa ai tensiune cand este la maxim dat stergatorul. Am observat ca totul este ok la fire asa ca am demontat stergatorul de pe masina si l-am facut bucati, am verificat perile motorului, si am desfacut angrenajul unde am constata ca si aici totul este ok. Problema a fost ca datorita mizeriei si ruginei dintre axul stergatorului si carcasa sa gripat. Atentie acest stergator mai are si un modul de comanda electronic incorporat, verifica si pe acela vizual si vezi sa nu prezinte urme de componente arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. O sa postez si eu aici ca poate mai are cineva problema asta.

In ultimul timp am observat ca nu mai vine apa pe stergator si nu imi dadeam seama ce are. Motorasul merge doar ca nu vine apa. Am desfacut plasticul de la haion si am scos furtunul sa vad daca ajunge la motoras si nu vine apa

Am zis ca e infundat pe traseu si am dat jos si bidonul cu apa si apa trage pe acolo.

 

Problema la mine a fost in coltul stanga in interiorul masinii, sub tapiterie furtunul care vine la stergator este imbinat cu 2 mufe si al meu era iesit. Am reusit sa imi dau seama cand am vazut din intamplare pe tapiterie in colt o pata mare albastra si era umed. Atunci am realizat ca acolo se pierde apa.

Am postat sa stiti doar sa va uitati si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa patisem si eu acu' 2 ani. Totul era in regula, doar ca furtunul din zona aceea (stanga sus, sub capitonaj) era iesit si tot lichidu' de parbriz se stransese sub stopul de pe partea stanga spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAlut Catalinescul,

 

Zilele trecute am patit aceasi chestie ca si tine mi sa blocat stergaorul de pe luneta. Am verificat siguranta lui ... nu mai imi aduc aminte exact care este si tensiunea pe firele care duc la stergator, unu singur fir este GND(cel maro) si pe restul trebuie sa ai tensiune cand este la maxim dat stergatorul. Am observat ca totul este ok la fire asa ca am demontat stergatorul de pe masina si l-am facut bucati, am verificat perile motorului, si am desfacut angrenajul unde am constata ca si aici totul este ok. Problema a fost ca datorita mizeriei si ruginei dintre axul stergatorului si carcasa sa gripat. Atentie acest stergator mai are si un modul de comanda electronic incorporat, verifica si pe acela vizual si vezi sa nu prezinte urme de componente arse.

 

 

 

Dupa ce desfaci cele doua suruburi, tragi usor de masca aia. Se tine in cleme. Uite aici o lista cu sigurante:

 

http://s28.postimg.org/6j0hq4k4t/Lista_sigurante.png

 

Inainte sa te uiti la motor, uita-te la firele din manson (e un cauciuc aflat intre haion si caroserie, atat in stanga, cat si in dreapta). Uita-te la firele la cel din stanga. Sunt sanse mari sa gasesti ceva intrerupt/rupt pe acolo.

 

http://s23.postimg.org/ofeb656cr/portbagaj_golf_4_1_4_negru_2001.jpg

 

Am incercuit cu rosu' mansoanele.

 

 

Salut !

 

Mi-am facut in sfarsit timp sa verific stergatorul spate.

 

1. Am verificat sigurantele, am inlocuit cu alta, fara succes.

2. Am verificat si firele (oricum las maneta pe stergere iar motorul electric se simte la mana cum se incalzeste) dar nu se misca.

3. Am dat jos stergatorul spate si i-am desfacut carcasa, am inlaturat axul motorului iar mecanismul cel cu 2 parghii metalice si o roata mare dintata nu se clintesc. Am observat ca axul stergatorului are carcasa crapata, ma gandesc ca de acolo si griparea. Am incercat manual sa misc acel ansamblu fara succes mai mult de o miscare scurta in dreapta si una in stanga nu se intampla nimic. Cineva si-a dat cu parerea ca axul stergatorului (cel ce iese prin geam si are crapata imbracamintea de plastic) este blocat si nu efectiv parghiile actionate de motor. NU am reusit de nici un fel sa urnesc ansamblul. Intr-un final o sa il fixez intr-o menghina si cu o parghie nesimtita o sa il fortez pana se intampla ceva. L-am uns si l-am innecat in wd-40 si alt degripant. Am stat 2 ore sa trag de el pentru a se misca dar fara succes.  :mad:

 

Acum stau cu gaura in luneta pana mai am timp sa trag de el iar intre timp caut prin forum si pe la dezmembrari un pret decent pentru motoras. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Cred ca va fi de scurta durata si daca repari, am mai vazut unul tot asa, era umflat axul de la rugina si deja si largise bucsa aia de cauciuc prin care trece.

L-am "uns" cu altul ce-l aveam in aria din dezmembrari.

 

Poti sa-l lasi in motorina o zi ansamblul, face minuni, dar repet, nu va fi de durata reparatia, asta daca mai ai tevusca prin care trece lichidul prin axul acela intacta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit asa la Golful meu si a trebuit sa desfac motorasul , sa scot axul cu semiroata aceea zimtata, l-am prins in menghina si cu un brughiu de metal de 5 am scos tija de apa. Atentie ca are un umar (in interior) chiar sub filetul unde vine prinsa piulita de pe bratul stergatorului . daca nu esti atent se  subtiaza si apoi cand strangi piulita se rupe si apoi poti sa il arunci.

Dupa ce l-am taiat, ar refacut tija de apa dintr-o pasta de pix cu gel cu pereri grosi ( la unul dintre modelele de motoras se potriveste ) si acum nu mai am porbleme( e plastic pe metal si nu rugineste)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca va fi de scurta durata si daca repari, am mai vazut unul tot asa, era umflat axul de la rugina si deja si largise bucsa aia de cauciuc prin care trece.

L-am "uns" cu altul ce-l aveam in aria din dezmembrari.

 

Poti sa-l lasi in motorina o zi ansamblul, face minuni, dar repet, nu va fi de durata reparatia, asta daca mai ai tevusca prin care trece lichidul prin axul acela intacta.

 

Teava de apa si duza sunt intacte, au iesit imediat, ce e in bucsa aia cred ca e blocat.

Si eu am patit asa la Golful meu si a trebuit sa desfac motorasul , sa scot axul cu semiroata aceea zimtata, l-am prins in menghina si cu un brughiu de metal de 5 am scos tija de apa. Atentie ca are un umar (in interior) chiar sub filetul unde vine prinsa piulita de pe bratul stergatorului . daca nu esti atent se  subtiaza si apoi cand strangi piulita se rupe si apoi poti sa il arunci.

Dupa ce l-am taiat, ar refacut tija de apa dintr-o pasta de pix cu gel cu pereri grosi ( la unul dintre modelele de motoras se potriveste ) si acum nu mai am porbleme( e plastic pe metal si nu rugineste)

O sa incerc si eu sa il fortez, revin :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Si eu am patit la fel insa vezi inainte sa fortezi sa scoti din vf la partea de unde iese axul de metal al stergatorului, din carcasa de plastic are un oring de cauciuc subtire sa il dai afara, dupa care daca ai dezasamblat tot ce era de electrica inmoaia partea aia dintre ax si plastic blocata in motorina si lasa-l asa vreo cateva ore, dupa care incearca sa il desfaci, cel mai bine e daca gasesti un burgiu/dorn care sa iti intre pe ax si sa incerci sa il lovesti usor pana isi da drumul si iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stergatoru pe spate era gripat cand am luat masina... am rezolvat singur problema cu sfaturile de aici acum fix 1 an.

Acuma stropinelu se invarte cu tot cu stergator :( Intr-un fel e mai util parca asa ca stropeste pe toata luneta, dar... am cum oare sa il repar fara sa mai desfac iar tot ansamblul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca jetul de apa se roteste cu bratul sunt probleme . apa iti va ajunge la inchiderea de la haion si incepe si inchiderea cetralizata ( atuatorul de la haion ) sa se arda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stergatoru pe spate era gripat cand am luat masina... am rezolvat singur problema cu sfaturile de aici acum fix 1 an.

Acuma stropinelu se invarte cu tot cu stergator :( Intr-un fel e mai util parca asa ca stropeste pe toata luneta, dar... am cum oare sa il repar fara sa mai desfac iar tot ansamblul?

 

e mai util... dar nu ok. Este cum ti-a zis si flaviu - asa ca desfa si repara

 

daca jetul de apa se roteste cu bratul sunt probleme . apa iti va ajunge la inchiderea de la haion si incepe si inchiderea cetralizata ( atuatorul de la haion ) sa se arda

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am rezolvat problema mea si vreau sa va spun si voua ca poate aveti ghinionul meu vreodata. Furtunasul care intra in motoras pentru stropitul lunetei a fost spart mai acum cativa ani in urma, l-am reparat si totul a fost ok o perioada de vreun an dupa aceasta interventie. Ei de aici a fost problema caci s-a scurs lichid in motoras mai exact a ajuns la partea electronica. Am luat un motoras din dezmembrari, l-am montat si am rezolvat problema iar pe cel vechi l-am demontat si am gasit partea electronica oxidata foarte tare in el incat la o atingere usoara cu degetul s-a faramitat tot in el motiv pt care nu stiu daca mai are vreo sansa sa fie reparat. Asadar aveti grija ca daca se sparge acel furtunas nu numai motorasul are de suferit, ci si microintrerupatorul din broasca hayonului. Toate bune!

 


Stergatoru pe spate era gripat cand am luat masina... am rezolvat singur problema cu sfaturile de aici acum fix 1 an.

Acuma stropinelu se invarte cu tot cu stergator :( Intr-un fel e mai util parca asa ca stropeste pe toata luneta, dar... am cum oare sa il repar fara sa mai desfac iar tot ansamblul?

Daca-l lasi in continuare asa, acolo e o teava din plastic care permite sa se torsioneze dar nu pt mult timp si se va rupe. Demonteaza-l repede si degripeaza-l pana nu e prea tarziu altfel trebuie sa cumperi tot ansamblul ca doar pe el sa-l cumperi separat nu o sa gasesti. Acel stropinel obligatoriu trebuie sa stea pe loc cand stergatorul functioneaza. Bafta

Modificat de florin_yvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se oxideaza si motorul stergatorului cu subansamblele din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Bogdanel2fast

Salut baieti am si eu urmatoarele probleme : stergatoarele fata cand dau pe temporizare adica apas odata maneta in jos teoretic ar trebuii sa stearga o singura data si sa se opreasca in pozitia "parcat" din ce stiu eu... La mine merg jumate de ora si daca zic vreo 3 rugaciuni se opresc :)) . La stergatorul spate nu se aude motorasul deloc cand actionez maneta stergatorul nu merge in schimb daca dau spalare luneta se aude motorasul care impinge lichidul

Insa lichidul nu se vede . Banuiesc ca il baga in interior. Vreun sfat? Multumesc mult anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetul de apa pe luneta nu tine de motoras stergator, sunt separat

Daca nu se aude stergatorul spate, cand dai de maneta, s-ar putea sa fie ars sau poate numai blocata tija care aduce apa . Nu ai cumva apa in usa din spate?

Pe fata poate vine de la releu " 377" parca e sub bord in spatele panoului de sigurante

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Pt cel din fata schimba releul de temporizare, cel mai mare de sub bord.

Pt cel din spate vezi cablajul din mansonul care trece din caroserie in haion sau motoras sa nu fie ars.

Cat despre furtunasul de apa, vezi sa nu fie sarit sus in pillar-ul "C", deasupra trusei medicale sau chiar in interiorul haionului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa capacul de pe haion, 2 suruburi cu cap stea, cleme cate vreo 2 pe fiecare laterala.

Dai drumul la apa si il pui pe un prieten sa se uite daca nu cumva iese apa din motoras. In mod normal jetul de apa ramane vertical indiferent de pozitia bratului stergatorului.Daca se plimba dupa pozitia bratului stergatorului atunci e gripata tija de apa ........... ( adica e rupta si apa curge din tija in motor , apoi se scurtcircuiteaza ...........) eu asa am patit si a trebuit schimbat stergatorul ( dar in prealabil am schimbat releu, maneta .....) parerea mea e ca problema vine de la motor stergator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdanel2fast

Revin cu problema am fost astazi la dezmembrari si am pus un alt releu si e ok treaba cu temporizarea la stergatoare problema e ca la mine pe releu e numarul 192 iar ce releu am gasit e 377 diferenta e ca pe cel cu 377 nu mai functioneaza spalatoarele farurilor si nu as renunta la ele chiar daca sunt o tampenie :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Oh,tu ai cu senzor de ploaie,cauta acelasi releu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdanel2fast

Il caut problema e ca nu stiu cat e nou pe second hand cel 377 mi-a cerut 120 de lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Cam foarte mult, la noi e 50

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!