Jump to content

Stergator luneta - probleme


eu
 Share

Postare recomandată

Ce ar trebui sa desfac daca duza aceea din exterior pe unde iese apa e uda foarte puțin? Acolo ar putea fi mizerie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta, dar e posibil si sa se fi fisurat teava din interior. Incuietoarea de la portbagaj e uscata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, m am uitat pe la îmbinari si pe sub masina si nu pare sa aibă locuri unde sa fie fisurat furtunul. Chestia e ca găurile alea 2 care sunt de o parte si de alta a incuietorii (pentru scurgerea consensului probabil)au putina rugina in jurul lor,am ținut destul de mult mana pe maneta si nu a dat semne sa curgă in haion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mizez pe motoras(mai ales daca a intrat apa in el) si pe cablaj.

 

Circuitul e cam aşa: motoraşul e conectat prin mufa din portbagaj la siguranţa nr. 27, iar maneta închide circuitul între componentele lui electronice şi masă.

 

Deci e foarte uşor de închis circuitul prin pătrunderea apei sau lichidului de parbriz (bune conducătoare de electricitate) în interiorul componentelor motoraşului, şi atunci el e permanent activ, indiferent de poziţia manetei, până când îţi face geamul lunetei zebră.

 

Ori construcţia de 3 parale a furtunelului şi mufei de alimentare cu lichid de parbriz, care se întăresc şi crapă după ceva timp, face ca o mare parte din lichid să curgă în interiorul motoraşului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un defect general la vw golf 4 o prostie montarea duzei in bratul stergatorului 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ceva premium, numai la masinile mai scumpe se gasesc astfel de pozitii, la restul duza se pune separat...

ideea e buna, pacat ca nu e fiabila, nici la golf, nici la octavia, nici la A3.. etc etc

sa nu uitam totusi faptul ca atunci cand au gandit golf4, au vrut sa fie un hatch semi-premium, de aia are atatea optiuni (trapa, xenon, piele, spalatoare faruri, scaune electrice cu memorie) fata de alte masini din aceiasi gama si generatie, gen focus1, peugeot 307, megane2, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De fapt o soluţie mult mai fiabilă ar fi fost circuite separate faţă şi spate, comandate de manetă, ca la maşini mai vechi.

 

Însă VAG nu are în manetă decât un simplu contact, şi temporizarea mişcării ştergătoarelor şi spălarea parbrizului le comandă "calculatorul confort" prin intermediul unui sistem electronic aflat în motoraşul spate.

 

O fi premium şi avansat tehnologic, dar după nişte ani de funcţionare îşi dă duhul.

 

La mine încă din 2010 avea probleme: fie acţionam maneta pentru faţă şi stropea în spate, fie acţionam pentru spate şi nu stropea deloc, fie pornea ştergătorul spate concomitent cu cele din faţă. Toate testele cu VAG-COM nu arătau decât "eroare intermitentă la calculatorul confort", deci nu se putea spune dacă e din manetă, sistemul electronic din motoraş sau calculatorul confort. Pompa de spălare a fost înlocuită de 2 ori în acest timp.

 

În cele din urmă, din primăvara asta am renunţat la sistemul de spălare. Adică am lăsat borcanul gol şi nu îl mai folosesc. (3 kg mai puţin în faţă în exteriorul ampatamentului, şi alte 5 kg câştigate prin montarea unei baterii uşoare) Ştergătoarele faţă şi spate merg perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrucat nu folosesc oglinda interioara (doar cele exterioare) si ca atare nu ma intereseaza daca luneta e plina de mizerie, eu am renuntat de vreo cinci-sase ani la stergatorul spate, am scos motorasul, am scos tubulatura de plastic pentru lichid din compartimentul motor (atat pentru fata cat si pentru spate) si pompa de pe rezervor si le-am vandut.  Cu banii de pe ele am cumparat furtun siliconic de 3mm de la Samco si o pompa noua de VW Bora (cu o singura iesire). Cu furtunul Samco am refacut traseul pentru duzele de la parbriz (bifurcandu-l la mijlocul distantei dintre duze) si am montat pompa de Bora. Astfel, cand apas pe maneta duzele stropesc dar nu actioneaza stergatoarele iar cand trag de ea se comporta normal, adica duzele stropesc si concomitent actioneaza stergatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e bine, stergatoarele pornesc pe ud.

desi...pe parbriz nu e asa mare problema din ce am observat, apa ajunge imediat.

pe luneta, in schimb stergatorul face 1/2 - 1 tura pana sa ajunga jetul pe sticla si nici atunci nu e ok, jetul stropeste doar mijolocul.

era interesant daca se poate inlocui cu o duza cu 2-3 jeturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n-am mai folosit stropitorul pe spate de aproape 2 ani :) cred ca e uscat furtunasul pana in vas...

nu are nicio problema, ci ma enerveaza ca vine greu lichidul si se freaca stergatorul 2-3 ture pana vine lichidul fix numai pe mijloc

folosesc stergatorul pe spate numai cand e uda luneta, si chiar nu se mai vede,

in rest folosesc numai oglinzile laterale

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o supapa unisens poate ajuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-ar putea şi anula senzorul de "lipsă lichid parbriz" din VAG-COM, ca să nu mai stea aprins?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il anulezi fizic, scurt in mufa.

Dar ce legatura are, de ce ai vrea asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi dacă tot nu mai folosesc stropitorul, am lăsat gol borcanul de lichid de parbriz, ca să nu reprezinte o greutate inutilă. Nu am demontat nimic.

Trimis de pe al meu GT-P3110 folosind Tapatalk

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu stiu la ce masina te referi, dar la mk4 merge din codarea bordului. Without windscreen washer system.

C00,Instrument Cluster (J285) Coding
C01,??xxx: Options
C02,+01 = Brakepad Warning active
C03,+02 = Seatbelt Warning active
C04,+04 = Washer Fluid Warning active
C05,+16 = Secondary Display (Radio/Navigation) active
C06,xx?xx: Country
C07,1 = Europe / 2 = USA / 3 = Canada/Mexico/Latin America
C08,4 = Great Britain (GB) / 5 = Japan / 6 = Saudi Arabia / 7 = Australia
C09,xxx?x: Cylinders
C10,4 = 4-Cylinders
C11,5 = 5-Cylinders
C12,6 = 6-Cylinders
C13,xxxxx?: Distance Impulse Number (K-Value)
C14,1 = 4345 Impulses/Km or 6991 Impulses/Mi
C15,2 = 3528 Impulses/Km or 5677 Impulses/Mi
C16,3 = 4134 Impulses/Km or 6651 Impulses/Mi
C17,4 = 3648 Impulses/Km or 5870 Impulses/Mi
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-ar putea şi anula senzorul de "lipsă lichid parbriz" din VAG-COM, ca să nu mai stea aprins?

 

 

Nu stiu la ce masina te referi, dar la mk4 merge din codarea bordului. Without windscreen washer system.

 

 

la Broscuta din semnatura..... :D :icon_thumleft:

 

sa revenim.... la 4,5,6, etc... merge din codarea ceasurilor....deci fa cum a zis Marius... codeaza fara senzor nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Seat Leon 1M, 2005.

2. Până la urmă nu am modificat nimic în codare, doar am unit cele 2 tije ale senzorului cu un fir.

Astfel am păcălit calculatorul, care citeşte rezistenţa electrică dintre tije, să vadă borcanul plin.

Dacă în viitor mai folosesc sistemul de spălare, pentru a citi nivelul lichidului nu trebuie decât să înlătur firul.

Trimis de pe al meu GT-P3110 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se repara.... inlocuiesti tija cu una din plastic sau kit de reparatie - care costa peste 200 lei

 

Cum pot gasi o tija de plastic care sa se potriveasca acolo ?

 

 

da asa cum arata in pozele de mai sus,doar ca trebuie folosit,adica ce am folosit eu o teava nichelata pe exterior pt a nu ruginii si a se bloca.

 

Unde ai gasit acea teava de 4 mm ?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mina de pix cu gel s-ar potrivi.

Cineva a folosit un tub al unei antene telescopice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat cu mina de pix, problema e ca nu a intrat pana la capat duza doar cativa mm, deocamdata tine sa vedem daca ingheata iarna daca nu zboara duza, am unit mina de pix si teava cu furtun de perfuzie. Treaba e ca mina mai groasa decat asta normala nu intra pe acolo fiindca axul bratului e ingustat in zona unde se strange bratul, ma gandeam sa largesc cu un burghiu dar se subtiaza peretele axului si exista riscul ca strangerea piulitei sa se rupa axul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am luat un motoras de la dezmembrari (cel vechi s-a ars) si am realizat ca sterge invers - porneste de la stanga la dreapta. Am repozitionat bratul pe partea stanga, si merge ...  dar pe invers.... care poate fi problema? 

 

Am si switch-ul pe hayon dus,nu sesizeaza ca portbagajul e deschis. Unde se afla switch-ul ala, cum il pot repara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

de Passat B5 (variant sau sedan)...

 

trebuie sa desfaci yala de la hayon, sa scoti switch-ul vechi si sa adaptezi altul. Ai 3 fire in spate - dintre care unul maro simplu - la un pin al switch-ului legi acest fir, la celalalt legi celelalte doua fire.

 

cand yala e inchisa, switch-ul trebuie sa fie in pozitia deschis.... sa inchida circuitul cand e yala deschisa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

este passat sedan cu stergator pe luneta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta am vrut sa intreb si eu

 

stiu ca numai pe Octavia am vazut stergator, dar acolo macar exista hayon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!