Jump to content

Consum ulei VW Bora


Martynel
 Share

Postare recomandată

Acelasi rontait la motor il aud si eu si nu stiu de la ce este.Am schimbat cutia de viteze si acelasi zgomot.Subturata in vitezele 3 sau 4 si accelerat brusc atunci incepe sa se auda rontaitul. 1.4 16v AXP.Daca stie cineva de la ce poate fi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviu242006

aceiasi treaba am si eu.la mine sunt tachetii de la admisie de la pistonul 2,iata cum puteti sa-i aflati pe cei in cauza:luati un ciocan ,lipiti urechea de coada ciocanului sub partea metalica a lui iar partea cealalta a cozii ciocanului puneti-o pe capacul tachetilor in dreptu acestora si ascultati la fiecare piston in parte.cei care fac zgomot se vor auzii mai tare decit restul.spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Dupa ce ca nu prea ii dati jar la masina ,mai bagati si toate prostiile in seama. Rontaitul se aude d la carcasa filtrului de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul "rontaie" nu carcasa de la filtru de aer.

Si face asa datorita benzinei proaste.Incearca benzina cu cifra octanica mai mare de 95 si iti garantez ca nu va mai rontai nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal ! Care este mai bun 5w40 castrol magnatec sau 5W4castrol edge . Cu magnatec  imi cosuma 500-700 ml intre  schimburi(10000)km. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Magnatec e cel mai posirca ulei de pe piata romaneasca. Din experienta mea si a multor amici.

Ca un sfat: 

Fugi de Castrol (in primul rand) si Mobil, achizitionate din Romania.

Daca vrei recomandarea mea, pune Ravenol VSI 5W40 sau Mol Dynamic Essence 5W40.

Altfel cauta pe la Liqui Moly, Motul, Q8, Havoline, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
corneliubiobora

Bună tuturor!

Dețin o Bora 1.6 16 benzină motor AZD din 2002. De ceva timp (3 luni), îmi consumă cca. 750 ml ulei la aproximativ 800 km. Verific săptămânal nivelul pe jojă.

Cum am calculat? Când ajungea la minim pe jojă, adăugam 750 ml ulei, și mergeam pe distanța menționată până nivelul ajungea din nou la minim. Nu am nicio picătură scurgeri pe sub mașină. Uleiul folosit: Castrol 10w40. Cum vi se pare? Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap segmentare. Vezi ca asa mult ulei ars , in timp , infunda si catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corneliubiobora

Mă gândeam la semeringurile de supape!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil la grupul VAG ca numai semeringurile supape  sa fie, se vede si se verifica cand desfaci motorul. De exemplu la ford e problema cu segmentii de ungere, se coaxeaza pe canal.

Au fost multi care au desfacut motorul, au schimbat doar semeringurile supapelor si dupa ce au pus la loc au vazut ca tot consuma ulei.

 

Parerea mea e ca tinand cont de varsta si daca tot desfaci motorul , schimbi tot ce e de schimbat. Segmenti, simeringuri supape, simeringuri arbore , simeringuri axe cu came eventual cuzineti biela daca bat.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, corneliubiobora said:

Mă gândeam la semeringurile de supape!

Nu te gandesti bine,segmentare iti trebuie tie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Masoara cilindrii cu ceasul comparator si vezi daca sunt in cote. Verifica ovalitatea si conicitatea.

In functie de masuratoare vezi daca poti pune segmenti std sau trebuie rectificati cilindrii la urmatoarea cota de reparatie, dupa care cumperi segmentii la acea cota de reparatie R1,R2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La maşina din semnătură aveam un consum de ulei de cca 1 L la 1000 Km folosind ulei Castrol Magnatec 10w 40. M-am supărat şi am spus - dacă tot consumi iţi dau un ulei ieftin - iar atunci când am pus uleiul ieftin - GM 10W 40 consumul s-a redus la 1 L la 2000 Km. În luna iulie am luat decizia să segmentez (segmenţi+cuzineţi biele+semeringuri supape) motorul şi acum am scăpat de consumul de ulei. Am parcurs 3500 km şi nu se observă pe jojă să fi scăzut vreun pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/18/2019 at 12:01 AM, corneliubiobora said:

Mă gândeam la semeringurile de supape!

inainte sa segmentezi mai verifica: epuratorul de ulei si furtunul aferent care duce in carcasa filtrului de aer (la mine era infundat cu depuneri si baga ulei mult din baie in admisie) simeringuri supape si fa i un scan sa vezi in ce stare se afla catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vă salut! Dețin o Bora 1.9 AJM cu 235k km actuali la bord și reali (masina verificata la rar si carvertical). De la ultima revizie (februarie anul asta) am observat ca motorul consuma ulei (Ravenol VPD 5w40). Pâna la revizia asta în mașina a fost băgat doar Castrol 5w30. M-am hotărât să trec pe Ravenol pentru că am tot auzit în stânga și-n dreapta că e bun, că e original, că e ce trebuie. Înainte cu Castrol, motorul era destul de zgomotos și mânca rar ulei (uneori era doar eroare de la senzorul de nivel pentru că pe jojă era ok dar după ce închideam capota se reseta și nu mai apărea eroare, alteori consuma pe bune și se vedea și pe jojă).  Cu Ravenol, e mai silențios și merge frumos și la ralanti și în sarcină.


După revizia de anul ăsta toate bune și frumoase, dar la vreo 3 luni si cam 1500km mi s-a aprins martorul de nivel ulei, pe autostrada. Am oprit, am completat si dupa alti 1000-1500 de km iar s-a aprins, tot la drum lung. Până în ziua de azi am completat cam de vreo 4 ori și de fiecare dată câte 50-60 de ml. Turbina e fost recondiționată acum 2 ani și ceva de zile. N-am avut probleme cu ea pâna acum. Egr-ul lucrează, alte erori nu am pe diagnoza, fum nu scoate nici la ralanti nici în sarcină,  (decât puțin la pornire, când sunt sub 5 grade afară), motorul trage in mintile lui, indiferent de treapta si nici urme de ulei sub masina nu sunt. 


Are momente când de exemplu după un drum de 200 de km nu scade deloc pe jojă, dar a doua zi dacă fac același drum mă trezesc cu martoru de nivel aprins. Am încercat să las nivelul și aproape de max, și la jumate și la fel pățesc. Consumă numai când o apucă. Am încercat să văd dacă îi dăunează talpa mea ușor greoaie :D:)) dar papă din el oricum aș merge (de regulă schimb în 3-4 mii de ture, mai rar pe roșu, dar în ambele cazuri doar după ce ajunge apa la 90°). 


Am mai întrebat pe cine am avut ocazia, diversi mecanici sau rude și mi s-a zis că ori e uleiul prost ori e turbo de vină. Singura chestie pe care am observat-o este o urmă/ușoară scurgere de ulei pe la capacul pe unde completezi. Este etanș și el și conducta de la epurator dar tot văd ulei acolo oricât aș șterge. Acum două luni m-am trezit cu furtunul de la epurator ieșit din gaura de pe capacul chiuloasei. L-am pus la loc cu colier și nu mai pleacă de acolo. 

 

Acum va intreb: care ar putea fi cauza consumului? Intr-o oarecare masura inteleg ca e normal sa pape din el dar nici chiar asa de mult si des. Repet, pana acum aproape un an nu aveam astfel de probleme. Cam cu vreo doua luni inainte sa fac revizia a inceput sa faca asa (cand inca aveam Castrol) si de atunci mereu ma astept la orice drum mai lung sa am surprize :))

Multumesc anticipat!

 

Modificat de Alex Pascu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VolkswagenManagement

@Alex Pascu salut,ceva scurgeri pe la scut ai observat?

Pe langa capacul de unde completezi cu ulei nu are voie sa arunce ulei,schimba-l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VolkswagenManagement Salut si multumesc de raspuns! Nu, la scut nu e nimic, nici pe dinauntru (intre el si baie) nici sub el. Am dat aseara comanda de acel capac de umplere plus garnitura, si o sa vad daca se mai aduna ceva pe acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!