Jump to content

Consum ulei VW Bora


Martynel
 Share

Postare recomandată

Salut!

Incep prin a imi prezenta masina:acum vreo 2 luni am achizitionat un VW Bora SH 1.6 16v din 2001 Cod motor aus

Toate bune si frumoase ,am schimbat distributia la un service la care se oferea si garantie etc...

Am schimbat si uleiu castrol magnatec 5 w40 si cam intr-un interval de 4800 de kilometrii mi-a mancat aproape un litru de ulei,de obicei completez atunci cand mi se aprinde martorul din bord.

Mentionez ca masina are 102000 km ,nu a avut carte service dar interiorul nu este uzat si nici la tester nu au fost mentionati alti km sau vreo eroare.

Cu masina am mers frumos in marea parte a timpului , am mai schimbat rar si pe la 5000 de ture mai mult din curiozitate sau in caz de vreo urgenta dar nu cred ca ar putea acest lucru sa afecteze motorul avand in vedere ca este un motor de turatie!

Plus ca la accelerarile brutale de exemplu viteza a 2 1400 de ture apas pana la fund pana la 3500 de ture se aude un rontait mecanici mi-au spus ca este din cauza avansului si nu pot rectifica acest lucru ,oare asa e? Ar trebui sa verific bujiile ? Am pus benzina omv carerra 100 si nu mai face chiar asa de rau dar tot face partea proasta e ca aceasta benzina este destul de scumpa si masina consuma multicel pentru mine!

Credeti ca acest lucru este normal sau exista vreo posibiliate ca motorul sa fie uzat etc....?

Multumesc anticipat!

Modificat de Martynel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce priveste uleiul nu e neaparat o problema! Cam asta am patit si eu! Castrol Magnatec 5W 40 - dupa 5000 de km a trebuit sa completez cu ulei, fiindca mi s-a aprins becul! A mea are 112.000 de km, verificati in baza de date a reprezentantei! Nici eu n-am prea fortat-o, dar e drept ca in depasiri a mai ajuns pe la 5000 de ture! Cred ca e de vina tipul asta de ulei! N-au multi km masinile, dar au o oarecare uzura! Exista pe piata uleiuri speciale pentru motoare peste 100.000 de km!

In ceea ce priveste "rontait"-ul, nu stiu ce sa zic! Nu prea imi dau seama cum e sunetul! :P Poate auzi cum isi trage aer motorul! Incearca sa accelerezi brutal, cand masina stationeaza si e scoasa din viteza; in cazul asta o sa-ti dai seama mai bine de sunetul pe care il scoate motorul cand trage aer - poate despre asta vorbesti tu si cand masina ruleaza! Zgomotul asta e perfect normal! Eventual detaliaza un pic "rontait"-ul ! :D

Modificat de DragosBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martynel - Eu zic ca nu trebuie sa iti faci griji in privinta consumului de ulei deoarece si la mine papa ulei.Eu am VW Golf 4 1.6 16v AUS exact ca si tine :D iar in privinta acelui sunet nu iti fa griji deoarece e avansul (si la mine face la fel).

DragosBogdan - Martynel se refer ca, cand pleaca de pe loc si ii da forja in viteza a 1-a si a 2-a se aude ca un ticait metalic.Martynel ia incearca sa mergi putin subturat in viteza a 3-a apoi accelereaza si vei auzi acelasi sunet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am masina din semnatura, am luat-o la 118.000 de km. Acum are 140.000 am pus doar ulei castrol magnatec 5w40 si nu imi mananca ulei!!!! chiar nu a fost nevoie sa completez niciodata! iar de schimbat , schimb in 3000-3500!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ DomaniG - La motorul meu nu am sesizat ticaitul, doar tragerea aerului si canistra de carbon! Poate la voi e mai accentuat sunetul! :scratch:

@ dumping - 1.6 16V are din cate stiu cuplul maxim la 4500 de ture! Tu schimbi la 3000-3500, deci undeva jos! N-as fi prea sigur ca in cazul in care l-ai tura si tu un pic nu ti-ar consuma ulei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragosBogdan adica in mersul de zi cu zi la munca prin oras, sau drumuri scurte e recomandat sa schimb la 4500 ??!! Sau poate nu prea inteleg eu cum e treaba asta cu cuplu maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri tuturor!

Cand o sa schimb uleiul o sa pun altul mai gros pentru un motor uzat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Martynel, incearca Castrol Magnatec 10W-40. Bora mea are aproape 175.000 Km si de cand a fost adusa din Germania pe la 130.000, numai ulei din acesta a vazut si nu consuma aproape deloc. Eu sunt foarte multumit. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intrati pe site-ul de la castrol este acolo o sectiune unde recomanda uleiul pentru fiecare masina...si la 1.6 16V este recomandat Castrol EDGE 5W30....asta e cel mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ dumping - 1.6 16V are din cate stiu cuplul maxim la 4500 de ture! Tu schimbi la 3000-3500, deci undeva jos! N-as fi prea sigur ca in cazul in care l-ai tura si tu un pic nu ti-ar consuma ulei!

sa fim seriosi totusi! nu stiu cine schimba la cuplu maxim!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va suparati pe mine; am facut remarca pentru a va da seama ca 3000-3500 de ture nu sunt multe pentru motorul asta (nu e rau, dar nu sunt multe); daca l-ati forja un pic, probabil ar consuma un pic de ulei si al vostru;

pentru smok3r : raspunsul poate te surprinde dar atata timp cat uleiul e cald, motorului nu i-ar face rau un astfel de tratament; e foarte bine sa schimbi si mai jos, doar sa nu subturezi motorul pentru ca in timp calamina se va depune, si poti ajunge la inlocuiri de valve EGR, catalizatoare, sonde lamba (asta ti-o spun din experienta prietenilor si a mea - am fost patiti);

pentru dumping: cei cu motoare mai mici (aici ma incadrez si eu), schimba des peste turatia de cuplu maxim (noroc ca la 1.4 e 3300 de ture), mai ales in depasiri. ;)

PS: Scuze ca am deviat un pic de la subiect! Daca vreti sa mai povestim despre asta o putem face in alt topic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie nu mi se pare deloc normal ca masina sa consume ulei pana ti se aprinde martorul, eu am un G4 1.6 16v AUS 2001 si la primul schimb si pana cand am schimbat de curand imi scazuse 1 [cenzurat] de pe joja nu am completata deloc cu ulei si nu merg deloc subturat cu ea folosesc ulei Castrol Magntec 5W 40

P.S. un sfat care mi`a fost dat de mecanic"Daca nu ai luat`o pentru bisnita baga mereu acelasi ulei daca vrei sa nu ai probleme cu motorul"

cuvantul "L I N I U T A" de ce este cenzurat?

Modificat de BR 19 MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi motor insa cu ului mobil formula S, iar in aproape 6000km consum foarte putin, nu mai mult de 100-200g. mentionez ca schimb in general in jurul la 2800-3000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi lucru am patit si eu cu Castrol Magnatec 5w30...il consuma. Am trecut pe Liqui Moly 5w30 (datorita faptului ca pe ambalaj scria Made in Germany) si deja am 6000 km de la ultimul schimb de ulei fara sa fi coborat nivelul pe joja.

pentru BR 19 MRN cuvantul "L I N I U T A" in argou este folosit pentru a descrie cursele intre masini, e cenzurat automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am auzit pe mai multi plangandu-se de Castrol si rezolvand problema consumului de ulei schimband marca (nu si tipul)!

@ BR 19 MRN Nu e un lucru normal, dar din pacate de la un anumit numar de km se mai intampla! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu consuma ulei decit in limita admisa de producator

in principiu nu exista motor asa de performant incit sa nu consume ulei .

eu pun mobil1 5w-50

am motor

1.6 bcb si 95000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de regimul de functionare si de uzura orice motor consuma ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rontaitul acela de care se mentioneaza in primul post il aud si eu. nu stiu de ce. tot AUS 2001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rontaitul este de la avans si in mare parte se datoreaza benzinei proaste de la noi.Cat despre ulei astept sa fac macar 10 000 km sa il schimb cu ceva mai bun !Am observat ca daca merg frumos cu ea, adica sa schimb pana in 3500 de ture parca nu mai mananca ulei dar deocamdata astept sa fac mai multi kilometrii sa vad cum se prezinta treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punei castrol professional 5w40,e un ulei foarte bun,daca iti scade nivelul si cu asta inseamna caci consuma ulei

oricum e de preferat sa completezi decat sa ii pui un ulei cu vascozitate mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mai bine cumparati ulei de la o reprezentanta pentru ca cel de pe piata cred ca este diferit. Spun asta din proprie experienta. Pretul nu difera foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot acelasi ulei il gasesti si in reprezentanta si in magazine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bagat Aral High Tronic 5 W40 si sunt foarte multumit fara de Mobil 1 pe care il papa motoru.Din cate am inteles mobil 1 si castrol sunt imbuteliate in Romania de la butoi de 200L deci nu are cum sa fie original.Cel putin Aral e original Made in Germany si e recomandat de grupul VW .Castrol e recomandat la generatia noua de motoare de la Vw .Daca gresesc cineva sa ma corecteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am gasit cateva info utile pt acest topic http://incepator.ro/tehnice/ulei_auto.asp

Cu toate ca multi probabil stiu aceste chestii, nu mi se pare ca se spun pe forum legat de ulei.

Cum veti citi si in documentul ala conteaza mult a doua cifra, daca vrei consum mai mic de ulei folosesti o cifra mai mare 10W40, daca vrei consum mai mic de combustibil si poate puteri usor sporite fata de normal fol unu mai putin vascos 10W30. De asemenea e f important si Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)

SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci c
Modificat de gargamel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesante informatiile, eu vreau sa spun ca folosesc castrol edge pana la 8000 km de la revizie nu a fost nevoie sa completez( eu nici nu merg foarte forjat) apoi s-a aprins martorul luminos am completat si deabia spre 12000 am inceput iar sa completez putin acum am vreo 14000 si trebuie sa fac schimbul ca am amanat deja foarte mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!