Jump to content

Probleme MARE consum ulei 1.9SDI AQM


carceacristian
 Share

Postare recomandată

carceacristian

Salutare baieti,

 

Nu vreoiam sa continui topicul asta dar,va cer si eu un sfat,va rog,asta pentru ce-i ce au facut motoare si au ceva experienta.

Pe scurt iar o apuca dracii de consumat ulei.

Ca sa nu va mai plictisesc si sa numai cititi ce a fost in trecut,va spun pe scurt.

La 135.000km am facut motorul,iar.

Am schimbat la el:

-chiulasa SH,la care am inlocuit cele de mai jos:

-ghiduri supape.

-simeringuri supape.

-supape noi,toate schimbate.

-tacheti noi.

-garnitura chiulasa noua evident.

La blocul motor:

-pistoane SH originale,dar in cote foarte foarte bune,avand putina uzura.Am masurat cu lera dupa carte,etc.

-segmenti noi.

-cilindrii masurati dupa cote.

-un cilindru bucsat nou evident.

Piesele au fost de calitate,dar nu au fost OEM,ce-i drept.Am luat tacheti inna,segmenti goetze,garnitura de chiulasa Victor Reintz,simeringuri Victor Reintz,adica nu am luat ce-i mai ieftin.Am zis sa iau ceva,dupa parerea mea cat de cat ok si de la magazine destul de mari,sa nu risc sa fie contrafacute piesele.

Dupa ce am refacut motorul,am mers cu ulei 5w40.In 10.000km mi-a consumat 2-300 de grame de ulei.Dupa aceea am zis sa il schimb,pentru ca motorul numai era nou nou,cu 50-80.000km si am trecut pe Aral 10w40 care il folosesc si in prezent.

Dintr-o data, a inceput sa consume ulei destul de mult.Am ajuns sa merg in oras sa consume la 850km/250 de grame de ulei in oras la turatii mici.Acum masina are 160.000km aprox.

Am avut un drum de Bucuresti,si la aproximativ 650km/mi-a consumat 250 de grame de ulei.E drept am mers si la turatii mari 3500rot/min.

Bine bine,da nu are voie sa consume ulei,motorul facandu-l personal,adica stiu ce am bagat in el,si ce am facut am facut cu mana mea,dupa carte.Daca in trecut.dupa ce l-am reparat consuma la 10.000km,2-300km de ulei,acum am ajuns sa imi consume la 650km 250 de grame? :tuktuk:

Culmea e ca,motorul nu da fum albastru si daca o face,o face FOARTE rar,nu mereu.Ba chiar l-am turat de vreo cateva ori la linia rosie 5000rot/min,doar sa testez,ca nu imi bat joc de motor si de banii mei.Culmea...zero fum albastru,chiar si la 5000rot/min,dar e drept gazele miros putin a ulei.Scurgeri NU am,deci e exclus,sa imi scape pe undeva ulei.

Acum vin cu intrebarea?: ce naiba o mai avea?...

Eu tot stau si ma gandesc sa nu fie de la simeringurile de la supape,ca segmentii sa crape in 25.000km?! nu au cum sa crape la km astia.Cu masina nu s-a mers mai mult de 2-3500rot/min,adica nu i-am dat in gura.Dupa 3-4 ani,sa cada simeringurile de supape?.Bineinteles imi dau cu presupusu,pana nu desfac,nu am de unde sa stiu.Ma roade curiozitatea...

Asadar calitatea pieselor e asa proasta?piesele or fi fost contrafacute?.Ce naiba,suntem oameni expusi greselilor,dar motoru dupa ce l-am facut a consumat f f f putin ulei(la 10.000km 250 de grame).Dintr-o data,a inceput sa consume...

 

In speranta ca nu v-am plictisit cu postul meu,care a fost lung ca si topicul de demult,pe care l-am inceput,va rog: poate cineva sa imi dea niste sfaturi pareri legat problema asta,sau experiente in ale motoarelor cu care v-ati lovit?

 

Va multumesc fain !

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • carceacristian

    17

  • auto_geo

    11

  • uglyjamal

    7

  • Swat Cat

    4

Incercati cu un ulei mai calitativ,eu cred ca Aral nu mai este ce a fost, este un ulei low cost Un LM, Ravenol ,ceva 100% german.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aral e un ulei ok,masina mea a mers supe cu e dupa ce am facut motorul, consumul de ulei la cantitatea care spune nu e dat de calitatea uleiului.

Cristian cred ca ai aceeasi problema pe care o aveam si eu si anume ghidurile pe supapele de eacuare, eu aveam un consum de 500 de grame in 2000 de km, fum albastru nu era deloc, dar dc o chinuiam mirosea la esapament a ulei, ghidurile pe evacuare aveau un joc imens.

Spui ca dupa ce ai facut motorul a consumat numai 200 de grame? mie dupa ce am facut mia luat 1 l la 8k, urmatorul schimb am completat 500 la 8k si acum la al treilea am 7k si nu a coborat sub maxim.

Oricum pe scurt eu zic si cred ca problema e in chiulasa.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare baieti,

 

In primu rand multumesc pentru raspunsuri baieti.

In al doilea rand nu stiu ce sa mai cred si spun asta pentru ca l-am facut cu mana mea,si a mers foarte frumos si cu un consum de ulei f f f mic.La 10.000km,bagam 2-300 de grame de ulei cu aral 5w40.Pai e o nimica toata,pe cuvant va zic sincer,ca eu ma ocup de masina asta de la A la Z.

Soramea mai mult o conduce,si eu ma ocup de ea,cand vin pe acasa :lol:

Cristi,Aral cred si eu ca este un ulei OK,unii (nu numai colegul nostru) zic ca "numai e ce a fost",pana una alta sincer,nu stim ce au in ele,si cum sunt facute si care e mai bun..Dar tot cu el am avut consumirile mici de ulei...

Ca si ghiduri de supape,la recomandarea unui vanzator am pus niste ghiduri de supape AE,asa se numesc cica ar fi bune(din ce tin minte,parca AE).

Asta ma gandesc si eu Cristi,ca or fi ghidurile,supapele avand joc au nenorocit simeringurile de supape,si de aici consumu.

Pe la 135.000km,am desfacut motoru personal si refacut,complet,dupa carte,am masurat si cilindrii,schimbat segmenti,schimbat pistoane SH,dar am masurat dupa carte fantele,etc,si au fost valori bune,spre foarte bune.Sper ca nu o fi cilindrii sau vre-un segment spart,desi NU cred.

Nu m-am calicit nici la bani,cand am facut motoru,dar parca imi pare rau acum,ca nu am pus numai piese ORIGINALE,cu toate ca si astea,nu cred ca mai sunt,cum le-a lasat producatoru,cand iei o piese de pe o masina.

Acuma iar sa desfac motorul dupa 25.000km ,cam atat cred ca are din calculele mele...mai da-l incolo,lca asa tare m-am suparat cu masina asta,cateodata cand o vad imi vine sa urlu.Ba cutie,ba motor,iarasi motor si iarasi motor.Astept sa imi cada si caseta,sincer.

Una peste alta m-am atasat de ea,e ca un membru al familiei.

Pana una alta o sa il desfac,insa nu o sa mai am acces la baia de ulei(ca nu am rampa,ma bag in fata blocului :) ).Dar sper sa n-am nevoie de acces pt baia de ulei,ca sa scot pistoanele.

 

In speranta ca nu am fost prea tare offtopic,va multumesc inca odata pentru raspunsuri si va salut!

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut. Revin dupa o pauza cam lunga. Problema cu consumul de ulei am rezolvat-o total. Am achizitionat un Passat B7 si in 22000km mi-a consumat cateva sute de grame. Motorul are acum ~170k km, masina are deja 2 ani de cand o am. Dar:

Ibiza a ramas in continuare in parcul familiei. Acum 1 an am schimbat tulumba de la servo ca s-a umplut de ulei si s-a dizolvat (iar apoi rupt) membrana. Tot anul trecut i-am schimbat ghidurile de supape pt ca erau uzate si aveau cam mult joc, iar apoi am schimbat si simeringurile de la supape. Desigur si garnitura de chiulasa. Ma gandeam ca am rezolvat problema consumului de ulei pentru totdeauna dar se pare ca nu am reusit. Drept pt care m-am apucat zilele trecute sa-i desfac motorul si sa-i fac o segmentare, imi incoltise in minte cum ca segmentii de ungere ar fi blocati pe piston. N-a fost asa. Dupa ce m-am chinuit sa ajung la pistoane, a trebuit sa dau baia de ulei jos. La acest motor nu am gasit alta posibilitate de a desface cele 2 suruburi de la baie decat dupa ce am slabit toate suruburile dintre motor si cutie si am cracanat 5mm cutia ca sa pot slabi suruburile de la baie, pt ca erau in pozitie oblica si nu am reusit nici cu cardan nici cu prelungitor flexibil si nici cu imbus "L" sa desfac aceste 2 suruburi. Cand am scos pistonul 4 am descoperit ca primul segment de foc era rupt in 2 bucati iar pistonul a capatat o uzura foarte mare(0.7mm) in latimea santului unde ar trebui sa intre segmentul de foc 1. Celelalte pistoane si segmenti pareau ok, uzura este insesizabila la cilindri. Motorul este foarte curat inauntru, se cunoaste a mers tot timpul cu ulei bun(ultimii ani cu Liqui Molly cu bisulfura de Molibden 10W40). Revin curand cu noutati.

Modificat de auto_geo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grandtourismodiesel

salut, pune niste poze. Mai mult ca sigur primul segment a fost cocsat si dupa aia s-a spart segmentul si s-a uzat canalul de ungere respectiv. Schimba toate pistoanele, pune segmenti noi la pistoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un segment nu a fost blocat, nici macar cei de ungere. O sa inlocuiesc pistonul 4 care a fost uzat din cauza bucatilor de segment, o sa pun segmenti Goetze noi standard, set cuzineti noi de biela standard, simeringuri noi la supape si un culbutor care am vazut ca nu era incarcat, la pistonul 3. Este ceva uzura pe cilindri, dar nu atat cat sa necesite o rectificare si aducere la cota 1. Nu stiu care a fost dinamica in cazul de fata, ce a cauzat sparerea segmentului.

Atasez poze cu segmentii bagati pe cilindru si apoi cu segmentul spart, unde se vede clar cat de mult se uzase santul in care sta segmentul.

Ibiza 1.jpeg

Ibiza2.jpeg

Ibiza3.jpeg

Ibiza4.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grandtourismodiesel
On 5/12/2018 at 12:31 AM, auto_geo said:

O sa inlocuiesc pistonul 4 care a fost uzat din cauza bucatilor de segment

Pentru o reparatie de calitate se inlocuieste tot setul motor (pistoane + segmenti), nu doar pistonul defect.  Altfel daca inlocuiesti doar un piston motorul va merge dezechilibrat, are alt gramaj fatza de restul pistoanelor si alta uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt total de acord cu tine. Insa, doar pistoanele originale ar costa 1000 lei. Mai pui garnitura de chiulasa, cuzinetii de biela, simeringurile de supapa, simeringurile de palier, simeringul de la axa...  Segmentii au putina uzura, am pus in subler unul nou si unul uzat, unul langa altul, sublerul ii tinea pe amandoi , cel uzat nu iesea  daca nu il slabeam eu din subler.. Daca era  o masina mai scumpa si daca motorul ar fi fost mai uzat as si facut o alezare de cilidri si apoi totul la cota 1. Am cantarit pistoanele si le-am adus la aceeasi greutate. Eu cred ca mai duce 200k km asa cum e acum, fara sa se mai umble la motor.Am bagat in ultimul an foarte multi bani in ea, am schimbat chiar si piese care nu era cazul sa fie schimbate. Numai piesele de la distributie au costat o caciula de bani. Tot ce i-am pus au fost piese de top, de regula cam ce a avut ea din echipare . Masina merge si arata excelent, chiar daca e 2001. Ce-i drept m-a dus 100k km fara sa-mi faca nici o problema, in afara de consumul de ulei, desigur. Acum 3 ani am schimbat rulmentii pe fata (SKF), unul huruia in curbe iar pe celalalt l-am schimbat degeaba, dar m-am gandit ca decat sa cada in curand si sa fie nevoie iar sa umblu iar la geometrie, l-am schimbat si pe cel bun. Acum un an am observat joc la pivoti.  M-am simtit dator fata de masina de care am fost asa multumit sa bag niste bani in ea.  Asa ca am schimbat pivotii (Lemforder) si am schimbat si capetele de bara, tot preventiv, chiar daca inca nu aveau pic de joc.. Am pus discuri(Bosch) ventilate noi si placute, ferodouri noi pe spate. Am schimbat si distributia ca am mers cu ea fara sa o schimb cand am cumparat-o, m-am gandit ca a schimbat-o vechiul proprietar iar acum are 200k. Masina a mers urban cam 20%, eu am folosit-o in special pt naveta Calarasi-Bucuresti pe A2. Am scris toata compunerea asta, desi nu-mi place sa scriu, ca sa-ti spun de ce am considerat ca nu are rost sa schimb toate pistoanele, doar ca sa fie noi de culoarea argintie, nu putin maronii cum sunt cele de pe masina. Pt ca cele de pe masina au foarte putina uzura, de-aia. Daca e s-o luam ca la carte, ar fi trebuit sa schimb si prezoanele de la chiulasa, asa se face cand schimbi garnitura. Dar cati fac asa? Deci, am avut pistoane Nural, am schimbat cu piston Nural. Segmenti noi, sper sa fie de ajuns. Sunt curios  cum va fi consumul de ulei. Sunt curios care a fost cauza care a dus la spargerea segmentului de foc, asta n-o s-o stiu sigur niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietene,  schimba pistonul afectat , pune segmenti noi pe toate pistoanele, nu te lua dupa habarnisti, va merge ca nou. Nu bate nimic si nici nu se dezechilibreaza, fiind tot un piston folosit.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel zic si eu,alt piston din dezmembrari dar cantarit sa aibe aceeasi greutate.in rest segmenti noi pe cele 4 pistoane

nu uita sa honuiesti cilindrii

14 hours ago, auto_geo said:

Sunt curios care a fost cauza care a dus la spargerea segmentului de foc, asta n-o s-o stiu sigur niciodata.

incearca sa rupi unul cu mana sa vezi daca reusesti,oricum cu un segment rupt va trebui sa cureti canalele pistoanelor si capul lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, calin.g said:

Prietene,  schimba pistonul afectat , pune segmenti noi pe toate pistoanele, nu te lua dupa habarnisti, va merge ca nou. Nu bate nimic si nici nu se dezechilibreaza, fiind tot un piston folosit.

Am pus deja piston nou, segmenti noi, cuzineti de biela noi, simeringuri de supapa noi. In urma cu 5000 km i-am schimbat si ghidurile de supape.

 

4 hours ago, ionut10a said:

la fel zic si eu,alt piston din dezmembrari dar cantarit sa aibe aceeasi greutate.in rest segmenti noi pe cele 4 pistoane

nu uita sa honuiesti cilindrii

incearca sa rupi unul cu mana sa vezi daca reusesti,oricum cu un segment rupt va trebui sa cureti canalele pistoanelor si capul lor

O zi intreaga am curatat chiulasa, pistoanele, baia de ulei pe exterior...

Un segment de ungere s-a rupt destul de usor, in rest pareau rezistenti. 

Care e treaba cu honuitul? Credeam ca se honuiesc doar dupa alezare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

honuiala o faci si dupa schimbarea segmentilor nu neaparat dupa alezare,pt o buna aderenta a uleiului pe cilindru

eu am honuit la segmentare, pe CIL 2 segmentii erau aproape aliniati,deci traseul gazelor era scurt si imi baga ulei din epurator in tubul de la turbina...compresia dupa segmentare a fost de 26,5 bari iar dupa 2000km a urcat la 28 de bari pe toti 4 cilindri,mai departe nu mai stiu daca o sa mai creasca ca am pus alt motor

pe amazon gasesti scula pt honuiala,o pui pe filetanta si invarti cam 1-1,5 minute,pui motorina intr o sticla ii gauresti dopul si a 2 a persoana toarna motorina....dupa speli bine vilbrochenul ca e abraziva si sa nu ajunga la cuzineti

in foto 2 vezi cum a iesit la mine

 

shopping.jpg

20180310_162440_resized.jpg

8 hours ago, auto_geo said:

Am pus deja piston nou

masoara cat iese pistonul din blocul motor pt ca sunt 3 feluri de garnituri de chiulasa si sa nu ai surprize,ideal era sa il cantaresti

atentie ca pistoanele nu sunt la fel,cele de pe cil 1 si 2 sunt diferite fata de cele de pe 3 si 4....apropo de ce motor e vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura am ales-o bine iar pistonul l-am cumparat pt cilindrul 4. Stiu ca 1 e la fel cu 2, iar 3 e la fel cu 4. Motorul e AQM, 1.9 SDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am inchis motorul. Merge foarte bine, se simte ca are o acceleratie mai rapida. Despre consumul de ulei nu-mi pot da seama, ca abia s-au mers vreo 300km cu ea. I-am bagat si un aditiv pt curatarea injectoarelor de la Duralube, asa, preventiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu concluzia pe care o asteptam de 12 ani. S-a rezolvat problema consumului de ulei. Ca sa fiu sincer, nu ma asteptam. Daca imi fac un calcul cati bani am platit pe uleiul pe care mi-l consuma aiurea cred ca imi stric horoscopul ☺️

Montat segmenti Goetze noi standard pe toate pistoanele, un piston original Nural nou montat pe cilindrul 4 unde era spart un segment si largit canalul,  montat cuzineti Mahle noi de biela daca tot am umblat la ei, montat ghiduri de supapa noi si simeringurile aferente, montare culbutori noi INA, montat simering nou la axa cu came, garnitura chiulasa Victor Reinz. Atat a fost nevoie. Daca stiam, faceam asta de cand am cumparat masina, as fi scapat de cheltuielile cu uleiul si de stresul consumului. 

Modificat de auto_geo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!