Jump to content

Placute şi discuri frana


jondo1ro
 Share

Postare recomandată

Ma intereseaza, pentru ca eu in 50.000 sunt cam la a treia pereche....initiam am avut FERODO, apoi... ABS parca...(sau ceva de genul)

Acum o se le schimb din nou, probabil o sa iau tot Ferodo (dar mi se par destul de scumpe cele ptr 3L....preturi intre 1.6/1.7-2.2mil.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ce iti convine sa-ti pui mai ieftine cu mai mult metal si mai dure sa-i sap in discuri sau mai moi (ecologice) si sa se manance mai repede... eu am schimbat si discurile si placutele ROADHOUSE(300 disc plus placute) parca se numeau si sunt mai dure le am de 20.000 si nu sunt nici la jumate numai ca se simt ca sunt dure fac un sunet mai de metal pe metal acum ce iti convine placute sau discuri schimbate mai des......

Modificat de Aditu
quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

300 ron placute + discuri...chiar mi se pare suspect de putin....ROADHOUSE erau discurile...placutele tot ROADHOUSE au fost ?

La 3L sunt discuri ventilate, si placute ferodo cam 200ron + sa zicem ~ 300 discurile....total 500 ron.

E asa cum ai spus, unele sunt prea moi, altele prea tari...si strica discurile...

Vreau sa stiu la ce sa ma astept de la o anumita marca....

Nu ma duc sa iau intotdeauna produsul cel mai scump....ptr ca nu e obligatoriu si cel mai bun....

Asa...ma duc direct la reprezentanta... SIGUR o sa am parte de cele mai mari preturi...(piese+montaj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da m-a costat atat de putin ca le-am luat prin cineva direct de la distribuitor fara sa mai platesc adaosul care il are fiecare magazin de piese si da au fost amandoua ROUDHOUSE. 200 discurile si 100 placutele

Modificat de Aditu
quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza, pentru ca eu in 50.000 sunt cam la a treia pereche....

Ma scuzati ca ma bag ca musca-n... lapte, ca n-am Lupo, dar citesc forumul ca-mi place masina.

CUM ai reusit sa mamanci 3 seturi in 50.000Km?? Masina mea cantareste 1250Kg goala si la 49000Km sunt pe la jumatatea setului de placute original...

Esti sigur ca nu-ti freaca discurile tot timpul? Mi se pare complet nerezonalbil consumul de placute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la 92.000 am schimbat discurile...

am pus TRW-uri si placute BOSCH, care aveau un pret de 80 lei/set... se pare ca era promotie...

MI s-au parut f ieftine tinand cont ca sunt totusi BOSCH...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"wolfskin" --> Avand in vedere ca e cutie semi-automata... de exemplu la semafor dai drumul la frana apoi pui frana din nou....nu poti sa faci ca la manuala sa apesi putin pe acceleratie si sa o lasi sa se opreasca aproape singura.

Mai e ceva....daca ai ECO activat, masina merge in viteze superioare... pentru consum mic (turatie ~ 1500-2000) iar la semafoare schimba destul de tarziu.... 3-2-1 in cativa metrii - pe ECO nu exista frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A incercat cineva pana acum (sa puna placute la lupo) de la alte modele de masini ori alta marca? eu am facut-o vinerea trecuta( de teama sa nu raman fara placute ) inainte sa plec la un drum mai lung si am observat deja alt comportament la drum( asta legat de zgomot si distanta de franare). Nu pot spune dupa 4 zile ca am reusit sa trag o concluzie dar am sa ma gandesc daca am sa le las pe acestea sau nu.

Eu am avut probleme cu sabotii de pe spate atunci cand am cumparat masina si acestia erau extrem de uzati iar frana de stationare era foaaarte dereglata, concluzia fiind ca masina mea frana doar pe rotile de fata caci pe spate erau sabotii aproape la fier!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sa intelegem ca s-a imbunatatit franarea? Cu alte placute? Si ce inseamna alte placute? Mai mari sau doar de alt model de masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a schimbat ceva , pot spune ca nu mai am deloc zgomot la franare la viteze fff.mici iar mergand numai un drum in afara cand am franat poate o data la 15 km nu pot sa apreciez ce rezultat am pana acum( dupa numai cateva zile ). Am pus placute de Seat Ibiza model mai nou( 2006) nu s-au potrivit din start la forma celor de Lupo ( le-am mai polizat pe ici pe colo) pe care le aveam fff. subtiri.Am insa ABS-ul care intra mai rar in functiune fata de situatia cand aveam placutele vechi! :(

Si as mai vrea sa spun ca: daca nu sunt multumit de distanta de franare , etc. am sa ma risc si pun placute originale ( cre m-am interesat si costa cam 180 :) lei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

wolfvw ----> Din octombrie, ma asteptam sa revii cu impresii....cum e cu placutele de Seat......

Le-ai dat jos si ai pus originale...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pot sa spun ca sunt multumit de placutele pe care le-am pus.A meritat schimbarea facuta! Sunt sigur ca cel care a avut masina inaintea mea a pus placute after market si de aceea imi intra si ABS-ul asa de repede in funct,cand trebuia sa franez puternic.Chiar am "scapat" ca prin minune atunci cand in fata mea cineva s-a oprit brusc( m-am oprit la cativa centimetri ,dar am crezut ca se producea un dezastru in acea clipa si am multumit celui de Sus).

Concluzia... am pus placute de Seat( care sigur au acelasi material ori destul de asemanator cu ce are nevoie Lupo) si diferenta a fost colosala .Cand se vor uza voi pune originale de Lupo si cu asta basta. Pretul pe original e mai mare cu cateva zeci le lei dar masina are sa franeze asa cum trebuie. Nu vreau sa imi fac masina varza doar pt. 60 de lei! :icon_thumright: Va recomand sa cumparati placute originale.

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta nu trebuie sa te joci...

adevarul ca eu aveam, cand am cumparat masina, placutele care ajunsesera la fier (la propriu) si discurile extrem de uzate (ziceau mecanicii ca mai aveau putin si se spargeau de cat de subtiri ajunsesera) dar franarea era f f buna (chiar am iesit cu fata curata din 2 situatii delicate)... cu noile discuri TRW si placute BOSCH la inceput mi-a fost chiar frica... Acum s-au mai asezat putin... Dar parca tot inainte frana mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa era si la mine! franarea era ( ca distanta ) fff. scurta dar impedimentul era ca ABS-ul intra la fiecare frana si el in functiune! asta facea ca sa franez puternic dar apoi sa ma duc" sanie" fara sa mai stiu unde are sa fie si oprirea! nasol... dar asa era! acum ABS-ul intra doar la franare puternica iar eu am idee unde se opreste masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

a montat careva disc pe spate ca eu am tambur si cel care a lucrat inainte la ea( mecanic) a pus ceva gresit acolo ca in momentul in care trag frana de mana imi atinge rulmentul de la abs si din cauza asta l-a facut praf.... si vreau discuri pe spate ca degeaba am abs ca nu il pot face sa functioneze..... ca nu stie nimeni ce e pus gresit acolo

Modificat de Aditu
quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca la parghia de sus ( la sabotii de spate)exista doua arcuri( unul mai gros si unul mai subtire).

Cele doua arcuri trebuie sa fie paralele( poate nici nu a pus unul dintre arcuri).

Daca ne poti face o fotografie cu sabotii , la roata unde ai si problema la ABS incercam sa te " rezolvam" cu indicatii de pozitionare a pieselor ca sa nu iti mai frece pe rulment( data fiind distanta nu avem alta solutie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare eu unul am schimbat la 100500 discurile,placutele si sabotii.discurile au fost brembo ventilate ,placutele pagid si sabotii ate.total distractie 400 lei si 2 granini la 1 1/2 litri

la puntea spate e un pic mai greu ca trebuie curatati tamburii cu putin smirghel se polizeaza apoi acel mic sant din interior apoi spray de curatat din abundenta se monteaza si calibreza sabotii corect inclusiv cele 2 arcuri se pune la loc tamburul eventual daca ai posibilitatea un stand de frane si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am 187.000 km cu discurile originale si nu am ajuns la dimensiunea la care tre. sa le inlocuiesc!

Folosesc placute originale si imi place cum franeaza masina...sabotii sunt inlocuiti la 182.000 km si la urmatoarea revizie vreau sa ii reglez o reglez iar( pt. o buna eficienta la franare) .

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca au trecut 2 ani de cand nu ai schimbat lichidul de frana trebuie sa o faci .la mine a intrat 1l dot 4 si a durat 15 min

cat despre dimensiunea la care trebuie schimbate ,pe disc exista un loc anume un fel de adancitura rotunda si daca nu se mai vede sau simte la mana zic sa le schimbi ceva de genul ca la anvelope iti arata cata ,,carne,, mai au pe ele .tu decizi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

....nu cred ca intreb unde trebuie, dar incerc, eu am o vibratie la  volan, in mers la viteze de peste 40Km/h si se mareste ritmul daca maresc viteza.Am inteles (de la niste mesteri) ca poate fi si din cauza placutelor de frana, mai ales ca la roata stanga fata am o placuta care are rupta o clema de prindere pe etrier, si a ramas in doua cleme. De unde ar mai putea sa provina aceea vibratie ? Poate sa provina si de la discurile de frana, sa fie ondulate, tocite neuniform?...sau placuta cu clema rupta sa atinga discul aleatoriu si sa produca "o franare" partiala in mers....si de acolo vibratiile..??

...as preciza ca jantele sunt echilibrate, acest fenomen se intimpla si cu jantele de vara si cu cele de iarna, si o chestie interesanta care ma duce cu gandul la frane este ca atunci cand franez, vibratiile dispar..

Modificat de ph.mona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauze pot fi multe, de la jante îndoite (să ştii că se echilibrează chiar dacă sunt puţin strâmbe), cauciucuri deformate, jocuri în caseta de direcţie sau bieletele de direcţie până la probleme legate de plăcuţe, discuri sau butuc.

Eu am păţit cam aceeaşi treabă când am avut un butuc îndoit de un nene mecanic ce a făcut abuz de ciocan când a dat discul jos.

Să le luăm pe rând (menţionez că verificările se fac pentru roţile din faţă, cele din spate nu au cum să dea vibraţii în volan):

  • problemele legate de jante, cauciucuri: dacă le schimbi de pe faţă pe spate sau cum ai spus cu cele de vară şi manifestările sunt identice (mă refer în special la plaja de viteze la care se manifestă) cred că s-ar putea exclude această cauză mai ales dacă ştii că nu ai luat gropi mai zdravene. O verificare a abaterii radiale şi axiale cu un ceas comparator ar fi cea mai concludentă;
  • jocuri în casetă/bielete direcţie: ridici maşina pe cric şi verifici jocurile în plan orizontal.
  • probleme legate de elemente de frînare/butuc: ridici maşina pe cric şi învârţi roata cu mâna (de preferat să dai roata jos şi să învârţi discul cu mâna). Urmăreşti dacă roata/discul se învârte uniform adică dacă are momente când opune rezistenţă şi dacă plăcuţa se depărtează de disc. Dacă se întâmplă asta trebuie să verifici abaterea discului şi a butucului cu ceas comparator.

Posibil ca şi lamela aia să provoace vibraţia, dar nu sunt sigur.

Pe de altă parte dacă discurile sunt uzate şi au bavura foarte mare poate fi şi asta o cauză mai ales dacă simţi şi ceva vibraţii în pedală la frânare. Această ultimă situaţie este favorizată de obiceiul de a frâna lent şi poate fi ameliorată cu nişte frâne mai sănătoase.

 

Ar fi bine de ştiut contextul în care a apărut situaţia sau dacă a coincis cu vreo intervenţie la maşină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.  Manifestarea aceasta a avut-o de cand am cumparat masina. La inceput vibratiile erau destul de accentuate, chiar enervante pentru ca trebuia sa ti zdravan de volan in mers. S-a ameliorat mult dupa ce am schimbat anvelopele cu care a fost adusa, am pus anvelope noi si am echilibrat jantele. La inspectia ITP, nenea care a facut inspectia, cat si nenea de la RAR (cand am inscris-o), cand a controlat-o, a tras zdravan de articulatii, si nu am jocuri in bielete, bucse si " alte incheieturi ".

Mai ramane sa verific sugestiile Dv...adica butucii fata, si discurile care sunt cam tocite, in sensul ca se cunoste zdravan o bavura pe circumferinta exterioara a discurilor, se simte "la unghie ", dar pe interiorul lor nu sunt "santuri" ci sunt drepte...dar verificarea cu comparatorul, va decide daca sunt si drepte.

Va mutumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!