Jump to content

Prag usor infundat la A4 B6


gaby1773
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi,

A venit vremea sa intreb si eu despre probleme de tinichigerie. Chiar daca minore pentru unii, sunt importante pentru mine.

Am atins si eu putin pragul dreapta, am o portiune de 2-3 cm lungime, 1-2 cm inaltime si in jur de 0,5-1 cm infundata, in zona din fata rotii dreapta spate.

La A4 B6 pragul e protejat cu un invelis de plastic, acela a fost afectat dar l-am schimbat, insa nu pot lasa tabla la intamplare sub el, doar pentru ca nu se vede. Ma gandeam ca putin chit ar fi de folos, nu prea cred ca merita sa-mi asum riscurile aferente schimbarii pragului (ca manopera (sudura, si tot la chit se ajunge) ma gandesc, ca piesa in sine nu e exagerat de scumpa).

As dori cateva pareri in legatura cu procedeul de reparatie. De sudat 'cuie' si de tras la nivel nu cred ca poate fi vorba, in primul rand pentru ca sudura afecteaza zona, iar apoi, la mine este mai mult o cuta, nu o infundatura in lungime, si nu cred ca se poate 'scoate' mare lucru.

Reparatia se va face cu chit cel mai probabil.

Nelamurirea cea mai mare e cum se va vopsi acolo? Sau cum e cel mai indicat sa vopsesc...ca sa ma fac inteles.

Daca e sa vopsesc tot pragul, ce inseamna asta? Cat de sus va urca noul strat de vopsea (precizez ca acum, de sub plastic, nu se vede 'buba')?

Daca e sa se vopseasca partial, cum se va face trecerea de la zona proaspat vopsita la vechea vopsea? Ca nu prea vreau delimitari clare, gen _______, mai ales la vedere ?

Am atasat si o poza ca sa vedeti cum arata pragul la acest model de A4 pentru cei care au alt model sau nu retin forma.

Poze cu zona afectata nu am mai facut ca eram plin de draci, iar acum am pus inapoi noile plastice si nu le-as desface doar pentru poze. Oricum am reparat eu putin zona, preventiv, sa nu am probleme cu rugina sau mizeria, dar nu poate ramane asa si trebuie facut de un profesionist, si vopist la final cu pistolul, lac, cuptor...

Am marcat totusi pe o poza cam cum arata zona afectata.

Ca sa elimin posiblitatea intrebarilor inutile, un cric a fost inculpatul. Nu accident, nu bordura...ci prostie

Multumesc si astept sfaturi.

post-26303-1252427419_thumb.jpg

post-26303-1252427430_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu anul trecut am fost sa-mi schimb cauciucurile, si le-am lasat masina ca mai erau in fata mea la vulcanizare. am stat cam juma de ora la o cafea, si cand m-am intors, m-am uitat la cauciucuri, am platit, si am plecat (pe drum am accelerat putin sa vad daca au fost echilibrate corect, si totul a fost ok.) a trecut cam o luna si am observat la pragul din dreapta , chiar sub portiera pasagerului fata, o infundatura de vreo 10-15 cm lungime si destul de adanca. Am stat si m-am gandit pe unde as fi putut face eu acea isprava (am peste 100k km efectuati numa cu golful in 2 ani, si n-am calcat nici un soarece macar.. ) m-am gandit ca ar fi trebuit sa se auda cand am strambat pragul, etc.. si stiu sigur ca nu am avut unde sa-l stramb eu. La o privire mai atenta am observat niste dungi, si mai cateva indicii care m-au dus cu gandul la CRICUL HIDRAULIC de la vulcanizare. M-am dus la vulcanizare, fara sa zic nimic am analizat cricul lor, se potrivea perfect cu dungile si botitura din prag. M-am dus la ala care mi-a schimbat cauciucurile, i-am aratat isprava, a dat in balbaiala, dar nu a recunoscut absolut deloc ca el ar fi facut asa ceva.. In fine: "Hotul neprins e negustor cinstit" deci am ramas cu acea defectiune care acum imi sare in ochi de fiecare data cand pricesc spre masina.

Am inteles ca sunt mai multe posibilitati pt repararea defectiunii: ventuzele cu vacum (dar la mine sigur nu merge); gaurirea pragului dinspre interior si apoi impingi partea infundata inspre afara; sudarea acelor cuie din cupru si apoi sa traga tabla cu ele, sau mai exista un dispozitiv pe care il sudeaza si prin bataie trage tabla, etc. Daca umbli cu suduri, tabla se decaleste, apoi rugineste, obligatoriu trebuie chit, vopsea etc.. deci posibilitati exista multe, dar trebuie sa-ti faci timp pt asta..

PS. Stati cu ochii pe cei care va fac anumite servicii la masina (vulcanizare, service, etc) pt ca sa nu aveti surprize. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prag operatiunea este relativ simpla. In spatele pragului sunt niste gauri de acces pe unde se pot introduce sculele menite sa indrepte pragul din interior spre exterior. Apoi se indeparteaza stratul vechi de mastic si se da mastic nou si apoi vopsea. Este o operatiune de durata scurta si dificultate redusa.

Spor! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gaby1773 stai linistit ca se rezolva foarte simplu, ti-o spun din proprie experienta !

mergi la un atelier mai bun si trebuie sa aiba acea aparat ca un fel de pistol care incalzeste locul respectiv si il trage pana la forma initiala dupa care iti da cu o pasta pe lolcul respectiv ! din cate am vazut in postul tau pragul fals deja l-ai schimbat ! bafta

Modificat de bogdan_mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri

Din ce spuneti voi, trag speranta ca se poate si indrepta cat de cat lovitura, chiar daca are si o cuta acolo...si nu e prea bine sa umplu tot cu chit fara sa scot inapoi deloc tabla...

O sa merg la un service...problema e ca nu stiu deocamdata pe nimeni compentent, in care sa am incredere sa ii las masina, pentru ca nu e vorba de o bara sau de alt element care se poate inlocui.

Aveti idee de costurile la reprezentanta vw/audi? Banuiesc ca ei au tot ce le trebuie, inclusiv sculele pentru indreptat, nu stau sa improvizeze.

Offtopic: Cei care au mai schimbat pragul fals la A4 B6, nu vi se pare ca e putin diferit fata de vechiul prag, nu la exterior sau la partea vizibila, ci in zona unde se prind suruburile pe sub masina. Mie mi se par putin mai pronuntate zonele ridicate din fata suruburilor respective la noul prag, probabil evolutie :icon_thumright:

E un detaliu minor pe care multi nu il observa, dar eu sunt mai curios din fire.

Modificat de gaby1773
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la reprezentanta o sa-ti faca aceeasi lucrare numai ca o sa te topeasca la manopera ! Practic la tine nu e nimic de vopsit , decat de tras, indreptat , polizat, dat cu pasta , montat prag fals si cam atat daca nu ma insel !

Mai toate service-urile cu tinichigerie si vopsitorie au acel aparat.

Modificat de bogdan_mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,si eu am o problema cu pragu drept,bandoul din plastic care inbraca pragul este spartin dreptul capacul care se ridica pt.a pozitiona cricul

cepot sa fac este sa schimb tot acel badou "prag" din plastic,maputeti ajuta in a gasi acel prag de plastic .

Multumesc ,

Salut,si eu am o problema cu pragu drept,bandoul din plastic care inbraca pragul este spartin dreptul capacul care se ridica pt.a pozitiona cricul

cepot sa fac este sa schimb tot acel badou "prag" din plastic,maputeti ajuta in a gasi acel prag de plastic .

Multumesc ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!